»Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela«

Podjetje Ceneje, pod okriljem katerega deluje tudi blagovna znamka Shopper's Mind, se je prek kratkim uvrstilo med finaliste za nagrado marketinška odličnost leta 2018, ki so jih podelili na Slovenski marketinški konferenci. Ob tej priložnosti smo se pogovarjali z mag. Darkom Dujičem, direktorjem podjetja Ceneje d.o.o.
Ceneje intervju cover

»Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela«. (Vir slike: Smind)

Kaj za vas pomeni uvrstitev med finaliste za nagrado marketinška odličnost leta 2018? Čemu pripisujete svoj uspeh?

Uvrstitev med finaliste je za nas priznanje za naše delo na področju marketinga, strategije in razvoja produktov. S tem smo postavljeni v sam vrh podjetij v Sloveniji, na kar smo izjemno ponosni. Že družba, v kateri smo bili v finalu za nagrado marketinška odličnost leta 2018, pove veliko o razsežnosti dosežka.

V zadnjih treh letih smo naredili pomembne razvojne korake in s svojim transformativnim poslovnim modelom uspeli, da so ceneje.si, jeftinije.hr, idealno.rs in idealno.ba ter smind.si in smind.hr postale ključne regijske spletne platforme za potrošnike in trgovce, ki delujejo po novih digitalnih pravilih poslovanja. Vsak mesec skoraj dva milijona potrošnikov informiramo o preudarnih nakupih, lokalnim specializiranim trgovcem pa omogočamo uspešen nastop na spletu in hiter zagon prodaje.

Naš B2B2C digitalni poslovni model je prepoznan kot učinkovit, saj vodimo razvoj pomembne industrijske dejavnosti – spletnega nakupovanja – in hkrati uspešno transformiramo nakupno vedenje potrošnikov v regiji.

Kakšna je vaša marketinška strategija? Kaj vse vključuje marketing v vašem podjetju oziroma za kaj vse skrbi oddelek za marketing?

Naša marketinška strategija presega običajne okvire in naše aktivnosti so široko usmerjene v razvoj celotnega trga spletnega nakupovanja. Strategija podjetja v središče delovanja postavlja potrošnika in njegovo vrednost, koristi ter izkušnjo. Okoli tega so zasnovane vse aktivnosti in kazalniki učinkovitosti na ravni podjetja.

Marketing sodeluje pri vseh strateških odločitvah in je odgovoren za rast poslovanja, interakcijo s potrošniki ter razvoj novih produktov in platform. S tem neposredno prispeva k ciljem na nivoju podjetja. Za doseganje zastavljenih ključnih kazalnikov uspešnosti redno sodeluje z drugimi oddelki, med drugim lahko omenim neposredno sodelovanje in podporo prodaji, sodelovanje z uredništvom za zagotavljanje kakovosti podatkov o izdelkih in vsebinski razvoj kategorij izdelkov, sodelovanje z oddelkom za tehnični razvoj in poslovno analitiko itd.

Ceneje Slovenska marketinška konferenca

Podjetje Ceneje se je uvrstilo med finaliste za nagrado marketinška odličnost leta 2018. (Vir slike: Smind)

Zakaj je tako pomembno, kot ste poudarili, da marketing sodeluje pri vseh strateških odločitvah v podjetju in da je oddelek odgovoren tudi za razvoj produktov?

Marketing je na strateškem nivoju tako pomemben zato, ker mora predvideti razvoj trga, na katerega se lahko podjetje posledično pravočasno pripravi: upravlja podatke, neprenehoma testira, kontinuirano razvija produkte ter dinamično upravlja z marketinškimi investicijami. Odgovoren je za razvoj in upravljanje kanalov, ki se v današnjem času izjemno hitro spreminjajo.

Kaj obsega certifikat Digitalna garaža, ki ga mora opraviti vsak član vaše ekipe? Kako pridobitev tega certifikata vpliva na delo zaposlenih?

Digitalna garaža je storitev za razvoj digitalnega znanja, ki sta jo skupaj razvila Google in IAB. Brezplačna platforma uporabnikom omogoča, da skozi 26 tem na enostaven način spoznajo ključna področja digitalnega poslovanja, ki med drugim obsegajo vse od osnov, kako vzpostaviti prisotnost na spletu, do oglaševanja v iskalnem omrežju, spletne analitike, prisotnosti na družbenih omrežij, mobilnega spleta, vzpostavitve spletne trgovine, vsebinskega trženja itd.

Znanja s področja digitalizacije poslovnih procesov, nakupnega vedenja, oglaševanja in analitike so temelj za uspešno delo pri nas. Odločitev o tem, da vsi zaposleni opravimo celoten izobraževalni program in pridobimo certifikat, je bila enostavna. Tako smo vsi sodelavci v podjetju v štirih državah avgusta 2016 pridobili certifikate ter s tem postali prvo popolnoma certificirano podjetje v Sloveniji. Opravljen certifikat je tudi vstopnica za vse nove člane našega tima. Na ta način zaposleni dobijo vpogled v nove načine za nadgradnjo svojega dela in spodbujanje rasti podjetja.

Kako se prilagajate na hitro spreminjanje na področju marketinga, na vznik vedno novih kanalov, na vedno večjo digitalizacijo?

Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela. Skladno s tem potekajo tudi vse marketinške aktivnosti, ki so usmerjene v učinke in izvedene na naprednih digitalnih kanalih. Dinamika je izjemna, zato dajemo velik poudarek kontinuiranemu učenju, testiranju ter optimiranju nakupne izkušnje in implementaciji naprednih podatkovnih algoritmov, ki jih razvijamo sami ali pa v sodelovanju z ekipo Inštituta Jožef Štefan.

Darko Dujič

Mg. Darko Dujič, direktor podjetja Ceneje d.o.o. (Vir slike: Smind)

Kako marketing pripomore k izkušnji uporabnikov in naročnikov vaših storitev?

Oddelek marketinga je med drugim odgovoren tudi za pripravo analiz s področja UX-a in user feedbacka, ki so ključne za oblikovanje strateških usmeritev glede razvoja kakovosti podatkov na naših platformah. Dodatno skrbi za razvoj novih produktov in interakcij s strankami ter sodeluje pri razvoju analitičnih orodij na področju data science in strojnega učenja, ki se aplicirajo v aktivnosti za izboljšanje uporabniške izkušnje ter potrošnikom omogočajo lažje nakupno odločanje, trgovcem, ki so prisotni na naših platformah, pa boljše upravljanje s kategorijami, cenami in izdelki v asortimentu.

Spletnim trgovcem pomagamo v tem razvoju in v okviru blagovne znamke Shopper’s Mind ponujamo specializirane ecommerce storitve, ki omogočajo trgovcem, da uspešno konkurirajo v novem digitalnem poslovnem okolju. Znanje na področju ecommerca, izkušnje z orodji, partnerska mreža, kontinuirano merjenje zadovoljstva potrošnikov s spletnimi trgovci in seveda največja regijska konferenca s področja spletne trgovine Ecommerce Day ter največje tekmovanje spletnih trgovcev v regiji Spletni trgovec leta so samo nekatere od aktivnosti pospeševanja spletne trgovine v regiji.

Kakšni so vaši načrti za prihodnost, tako na splošno kot na področju marketinga?

Postali smo »prva misel pred nakupom« za potrošnike v Sloveniji in na Hrvaškem, zanima nas celotna regija. Svoje inovativne rešitve kontinuirano nadgrajujemo in se ukvarjamo s poglobljenimi analizami podatkov ter predčasno sledimo spremembam na področju dostopa do spleta in informacij. S svojimi storitvami dejansko povsem spreminjamo nakupno izkušnjo v smeri anytime & everywhere, pri čemer je še posebej pomembna naša osredotočenost na mobile-first pristop.

Načrtujemo tudi nadaljnje inovacije na področju strojnega učenja in posledično krepitev umetne inteligence za obdelavo podatkov, ki omogočajo optimizacijo nakupnega procesa, nove rešitve za mobilno platformo ter nove produkte za spodbujanje zaupanja v spletno nakupovanje, ki jih razvijamo v okviru nacionalne oznake zaupanja Certified Shop ®.

Ali imate kakšen nasvet za podjetja, ki se soočajo z vsemi izzivi, ki jih prinaša digitalni marketing v današnjem času?

Smo v letu 2018, večina aktivnosti je digitalnih ali vsebuje vsaj digitalno dimenzijo poslovanja. Vsak menedžer se mora poglobiti v nove poslovne modele, ki vodijo v razvoj vedenja sodobnega potrošnika, nastanek platform in učinkovito rabo tehnologij. Sam sem razvil model 4T – Technology, Traffic, Transparency, rezultat tega pa je Trust, ki pomaga v vsakodnevnem razumevanju poslovnih aktivnosti. Dva izmed teh T-jev, Technology in Traffic, sta pri nas zelo tesno povezana z mobile pristopom. Mobile je naša realnost in kanal, ki zahteva popolno jedro delovanja. Drugi del 4T modela pa se ukvarja z osredotočenostjo marketinške in celotne strategije podjetja na potrošnika, njegove koristi in odlično izkušnjo, ne glede na dejavnost.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Vlagate dovolj denarja v spletni marketing?

Vlagate dovolj denarja v spletni marketing?

Zakaj cene spletnega oglaševanja naraščajo? Od česa so odvisne? Kako oglaševalske platforme optimalno izkoristiti za spletni marketing? Strokovnjaki vam ponujajo odgovore na vprašanja, s katerimi se sooča praktično vsak podjetnik. Preberite več >>

12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

12 nasvetov za bloganje Blaža Kosa

Ali iščete načine, kako povečati prepoznavnost svoje blagovne znamke? Ali želite nadgraditi svojo spletno trgovino? Ali ste že pomislili na pisanje bloga? Preberite več >>

Pokličite le najbolj “vroče” kontakte

Pokličite le najbolj “vroče” kontakte

Ali vaši prodajalci pokličejo prav vsakogar, ki izpolni obrazec na vaši spletni strani? Kako uspešni so pri tem? Kako pa sploh izberejo, koga bodo poklicali? Kdo je vreden njihovega časa? V članku preberite, kako marketinška tehnologija delo prodajnega oddelka naredi bistveno bolj učinkovito. Preberite več >>

Vstopite v svet vsebinskega trženja!

Vstopite v svet vsebinskega trženja!

Vsebinsko trženje je že nekaj let izjemno priljubljena taktika pridobivanja novih strank. Kako se lotiti vsebinskega trženja? Kako zagotoviti, da bodo vaše vsebine dejansko odgovarjale na potrebe vaše ciljne publike? Odgovore na zastavljena vprašanja vam ponujamo v prispevku. Preberite več >>

Kaj nam o dizajnu lahko pove vrečka sladkorja?

Kaj nam o dizajnu lahko pove vrečka sladkorja?

Vsi smo že videli podolgovate vrečke sladkorja, ki jih prejmemo v kavarni ob naročilu kave ali kake druge pijače. Pa veste, da jih pravzaprav vsi odpiramo na napačen način, ki ga oblikovalec ni predvidel? V prispevku predstavljamo, česa se lahko naučimo na podlagi tega primera. Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Svoje trženjske strategije prilagodite različnim generacijam

Svoje trženjske strategije prilagodite različnim generacijam

Ljudje se razlikujemo glede na spol, starost, izobrazbo, zanimanja, višino prihodkov … Vse to morajo tržniki upoštevati pri oblikovanju svojih strategij in kampanj. Pri tem je izjemno koristna segmentacija potrošnikov – v prispevku obravnavamo segmentacijo glede na starost. Preberite več >>

Kako poiskati pravi kanal za oglaševanje svojega izdelka?

Kako poiskati pravi kanal za oglaševanje svojega izdelka?

Marketinški strokovnjaki vedo, da morajo konstantno spremljati hitro spreminjajoče se trende. Kako se na pravi način lotiti marketinga razkrivajo poznavalci vseh najpomembnejših trikov - Nataša Ravnikar iz podjetja Optiweb, Sašo Palčič iz marketinške agencije Madwise in Zoran Bosančić iz digitalno marketinške agencije POINT OUT. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

Vse za podjetje