»Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela«

Podjetje Ceneje, pod okriljem katerega deluje tudi blagovna znamka Shopper's Mind, se je prek kratkim uvrstilo med finaliste za nagrado marketinška odličnost leta 2018, ki so jih podelili na Slovenski marketinški konferenci. Ob tej priložnosti smo se pogovarjali z mag. Darkom Dujičem, direktorjem podjetja Ceneje d.o.o.
Ceneje intervju cover

»Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela«. (Vir slike: Smind)

Kaj za vas pomeni uvrstitev med finaliste za nagrado marketinška odličnost leta 2018? Čemu pripisujete svoj uspeh?

Uvrstitev med finaliste je za nas priznanje za naše delo na področju marketinga, strategije in razvoja produktov. S tem smo postavljeni v sam vrh podjetij v Sloveniji, na kar smo izjemno ponosni. Že družba, v kateri smo bili v finalu za nagrado marketinška odličnost leta 2018, pove veliko o razsežnosti dosežka.

V zadnjih treh letih smo naredili pomembne razvojne korake in s svojim transformativnim poslovnim modelom uspeli, da so ceneje.si, jeftinije.hr, idealno.rs in idealno.ba ter smind.si in smind.hr postale ključne regijske spletne platforme za potrošnike in trgovce, ki delujejo po novih digitalnih pravilih poslovanja. Vsak mesec skoraj dva milijona potrošnikov informiramo o preudarnih nakupih, lokalnim specializiranim trgovcem pa omogočamo uspešen nastop na spletu in hiter zagon prodaje.

Naš B2B2C digitalni poslovni model je prepoznan kot učinkovit, saj vodimo razvoj pomembne industrijske dejavnosti – spletnega nakupovanja – in hkrati uspešno transformiramo nakupno vedenje potrošnikov v regiji.

Kakšna je vaša marketinška strategija? Kaj vse vključuje marketing v vašem podjetju oziroma za kaj vse skrbi oddelek za marketing?

Naša marketinška strategija presega običajne okvire in naše aktivnosti so široko usmerjene v razvoj celotnega trga spletnega nakupovanja. Strategija podjetja v središče delovanja postavlja potrošnika in njegovo vrednost, koristi ter izkušnjo. Okoli tega so zasnovane vse aktivnosti in kazalniki učinkovitosti na ravni podjetja.

Marketing sodeluje pri vseh strateških odločitvah in je odgovoren za rast poslovanja, interakcijo s potrošniki ter razvoj novih produktov in platform. S tem neposredno prispeva k ciljem na nivoju podjetja. Za doseganje zastavljenih ključnih kazalnikov uspešnosti redno sodeluje z drugimi oddelki, med drugim lahko omenim neposredno sodelovanje in podporo prodaji, sodelovanje z uredništvom za zagotavljanje kakovosti podatkov o izdelkih in vsebinski razvoj kategorij izdelkov, sodelovanje z oddelkom za tehnični razvoj in poslovno analitiko itd.

Ceneje Slovenska marketinška konferenca

Podjetje Ceneje se je uvrstilo med finaliste za nagrado marketinška odličnost leta 2018. (Vir slike: Smind)

Zakaj je tako pomembno, kot ste poudarili, da marketing sodeluje pri vseh strateških odločitvah v podjetju in da je oddelek odgovoren tudi za razvoj produktov?

Marketing je na strateškem nivoju tako pomemben zato, ker mora predvideti razvoj trga, na katerega se lahko podjetje posledično pravočasno pripravi: upravlja podatke, neprenehoma testira, kontinuirano razvija produkte ter dinamično upravlja z marketinškimi investicijami. Odgovoren je za razvoj in upravljanje kanalov, ki se v današnjem času izjemno hitro spreminjajo.

Kaj obsega certifikat Digitalna garaža, ki ga mora opraviti vsak član vaše ekipe? Kako pridobitev tega certifikata vpliva na delo zaposlenih?

Digitalna garaža je storitev za razvoj digitalnega znanja, ki sta jo skupaj razvila Google in IAB. Brezplačna platforma uporabnikom omogoča, da skozi 26 tem na enostaven način spoznajo ključna področja digitalnega poslovanja, ki med drugim obsegajo vse od osnov, kako vzpostaviti prisotnost na spletu, do oglaševanja v iskalnem omrežju, spletne analitike, prisotnosti na družbenih omrežij, mobilnega spleta, vzpostavitve spletne trgovine, vsebinskega trženja itd.

Znanja s področja digitalizacije poslovnih procesov, nakupnega vedenja, oglaševanja in analitike so temelj za uspešno delo pri nas. Odločitev o tem, da vsi zaposleni opravimo celoten izobraževalni program in pridobimo certifikat, je bila enostavna. Tako smo vsi sodelavci v podjetju v štirih državah avgusta 2016 pridobili certifikate ter s tem postali prvo popolnoma certificirano podjetje v Sloveniji. Opravljen certifikat je tudi vstopnica za vse nove člane našega tima. Na ta način zaposleni dobijo vpogled v nove načine za nadgradnjo svojega dela in spodbujanje rasti podjetja.

Kako se prilagajate na hitro spreminjanje na področju marketinga, na vznik vedno novih kanalov, na vedno večjo digitalizacijo?

Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela. Skladno s tem potekajo tudi vse marketinške aktivnosti, ki so usmerjene v učinke in izvedene na naprednih digitalnih kanalih. Dinamika je izjemna, zato dajemo velik poudarek kontinuiranemu učenju, testiranju ter optimiranju nakupne izkušnje in implementaciji naprednih podatkovnih algoritmov, ki jih razvijamo sami ali pa v sodelovanju z ekipo Inštituta Jožef Štefan.

Darko Dujič

Mg. Darko Dujič, direktor podjetja Ceneje d.o.o. (Vir slike: Smind)

Kako marketing pripomore k izkušnji uporabnikov in naročnikov vaših storitev?

Oddelek marketinga je med drugim odgovoren tudi za pripravo analiz s področja UX-a in user feedbacka, ki so ključne za oblikovanje strateških usmeritev glede razvoja kakovosti podatkov na naših platformah. Dodatno skrbi za razvoj novih produktov in interakcij s strankami ter sodeluje pri razvoju analitičnih orodij na področju data science in strojnega učenja, ki se aplicirajo v aktivnosti za izboljšanje uporabniške izkušnje ter potrošnikom omogočajo lažje nakupno odločanje, trgovcem, ki so prisotni na naših platformah, pa boljše upravljanje s kategorijami, cenami in izdelki v asortimentu.

Spletnim trgovcem pomagamo v tem razvoju in v okviru blagovne znamke Shopper’s Mind ponujamo specializirane ecommerce storitve, ki omogočajo trgovcem, da uspešno konkurirajo v novem digitalnem poslovnem okolju. Znanje na področju ecommerca, izkušnje z orodji, partnerska mreža, kontinuirano merjenje zadovoljstva potrošnikov s spletnimi trgovci in seveda največja regijska konferenca s področja spletne trgovine Ecommerce Day ter največje tekmovanje spletnih trgovcev v regiji Spletni trgovec leta so samo nekatere od aktivnosti pospeševanja spletne trgovine v regiji.

Kakšni so vaši načrti za prihodnost, tako na splošno kot na področju marketinga?

Postali smo »prva misel pred nakupom« za potrošnike v Sloveniji in na Hrvaškem, zanima nas celotna regija. Svoje inovativne rešitve kontinuirano nadgrajujemo in se ukvarjamo s poglobljenimi analizami podatkov ter predčasno sledimo spremembam na področju dostopa do spleta in informacij. S svojimi storitvami dejansko povsem spreminjamo nakupno izkušnjo v smeri anytime & everywhere, pri čemer je še posebej pomembna naša osredotočenost na mobile-first pristop.

Načrtujemo tudi nadaljnje inovacije na področju strojnega učenja in posledično krepitev umetne inteligence za obdelavo podatkov, ki omogočajo optimizacijo nakupnega procesa, nove rešitve za mobilno platformo ter nove produkte za spodbujanje zaupanja v spletno nakupovanje, ki jih razvijamo v okviru nacionalne oznake zaupanja Certified Shop ®.

Ali imate kakšen nasvet za podjetja, ki se soočajo z vsemi izzivi, ki jih prinaša digitalni marketing v današnjem času?

Smo v letu 2018, večina aktivnosti je digitalnih ali vsebuje vsaj digitalno dimenzijo poslovanja. Vsak menedžer se mora poglobiti v nove poslovne modele, ki vodijo v razvoj vedenja sodobnega potrošnika, nastanek platform in učinkovito rabo tehnologij. Sam sem razvil model 4T – Technology, Traffic, Transparency, rezultat tega pa je Trust, ki pomaga v vsakodnevnem razumevanju poslovnih aktivnosti. Dva izmed teh T-jev, Technology in Traffic, sta pri nas zelo tesno povezana z mobile pristopom. Mobile je naša realnost in kanal, ki zahteva popolno jedro delovanja. Drugi del 4T modela pa se ukvarja z osredotočenostjo marketinške in celotne strategije podjetja na potrošnika, njegove koristi in odlično izkušnjo, ne glede na dejavnost.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>


9 napak, ki odganjajo kupce z vaše spletne strani

9 napak, ki odganjajo kupce z vaše spletne strani

Spletna stran vašega podjetja je izjemno pomemben element pridobivanja strank in povečevanja prodaje. Če vaša spletna stran ni prijetno oblikovana, ustrezno organizirana ali uporabna za brskanje, jo bodo potencialne stranke nehale uporabljati. Izogibajte se naslednjim napakam! Preberite več >>

Spodbudite prejemnike svojih elektronskih sporočil k odzivu!

Spodbudite prejemnike svojih elektronskih sporočil k odzivu!

Elektronska pošta je eden najpomembnejših sodobnih trženjskih kanalov. Vendar je takšna komunikacija prepogosto enosmerna. Spodbudite prejemnike k odzivu! Preberite več >>

Zakaj so potrditvena sporočila ključnega pomena za vaš uspeh

Zakaj so potrditvena sporočila ključnega pomena za vaš uspeh

Trženje prek elektronske pošte ne vključuje samo pošiljanja novic! Ko oblikujete sporočila, ne pozabite na transakcijska in potrditvena sporočila. Izvrstno potrditveno sporočilo lahko privede do dodatnega nakupa v roku nekaj minut. Predstavljamo nekaj zanimivih nasvetov. Preberite več >>

Kako spletno stran in vsebine na njej prilagoditi spletnim bralcem?

Kako spletno stran in vsebine na njej prilagoditi spletnim bralcem?

Že nekaj časa je znano, da besedila na spletu beremo na drugačen način, kot tista v fizični obliki. Če torej želite, da bo vaša spletna stran dosegala čim boljšo branost in boste prek nje dosegali zastavljene cilje, potem je smiselno pri tem upoštevati nekatera priporočila. Preberite več >>

S spodnjimi nasveti izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

S spodnjimi nasveti izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kako na dobre načine izstopati iz množice?

Kako na dobre načine izstopati iz množice?

Da bi podjetje uspešno poslovalo, mora najti načine, da po nečem izstopa iz množice in se tako razlikuje od ostalih podjetij, ki delujejo v isti panogi. Predstavljamo vam nekaj možnosti, kako se lahko tega lotite. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Kako izbrati WordPress vtičnik? Tu je 6 kontrolnih točk!

Kako izbrati WordPress vtičnik? Tu je 6 kontrolnih točk!

WordPressova privlačnost in popularnost se skrivata v preprosti uporabi, množični skupnosti in številnih strokovnjakih s celega sveta. Uporabniki se za ta CMS (ang. content management system) odločajo tudi zaradi možnosti razširitve funkcionalnosti prek t. i. vtičnikov (ang. plugins). Ti vam omogočajo, da svojo stran opremite z uporabnimi orodji, ki vam pomagajo doseči namen, za katerega ste spletno stran vzpostavili. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Trendi digitalnega marketinga 2019

13.02.2019 od 14:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

20.02.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje