»Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela«. (Vir slike: Smind)
Kaj za vas pomeni uvrstitev med finaliste za nagrado marketinška odličnost leta 2018? Čemu pripisujete svoj uspeh?
Uvrstitev med finaliste je za nas priznanje za naše delo na področju marketinga, strategije in razvoja produktov. S tem smo postavljeni v sam vrh podjetij v Sloveniji, na kar smo izjemno ponosni. Že družba, v kateri smo bili v finalu za nagrado marketinška odličnost leta 2018, pove veliko o razsežnosti dosežka.
V zadnjih treh letih smo naredili pomembne razvojne korake in s svojim transformativnim poslovnim modelom uspeli, da so ceneje.si, jeftinije.hr, idealno.rs in idealno.ba ter smind.si in smind.hr postale ključne regijske spletne platforme za potrošnike in trgovce, ki delujejo po novih digitalnih pravilih poslovanja. Vsak mesec skoraj dva milijona potrošnikov informiramo o preudarnih nakupih, lokalnim specializiranim trgovcem pa omogočamo uspešen nastop na spletu in hiter zagon prodaje.
Naš B2B2C digitalni poslovni model je prepoznan kot učinkovit, saj vodimo razvoj pomembne industrijske dejavnosti – spletnega nakupovanja – in hkrati uspešno transformiramo nakupno vedenje potrošnikov v regiji.
Kakšna je vaša marketinška strategija? Kaj vse vključuje marketing v vašem podjetju oziroma za kaj vse skrbi oddelek za marketing?
Naša marketinška strategija presega običajne okvire in naše aktivnosti so široko usmerjene v razvoj celotnega trga spletnega nakupovanja. Strategija podjetja v središče delovanja postavlja potrošnika in njegovo vrednost, koristi ter izkušnjo. Okoli tega so zasnovane vse aktivnosti in kazalniki učinkovitosti na ravni podjetja.
Marketing sodeluje pri vseh strateških odločitvah in je odgovoren za rast poslovanja, interakcijo s potrošniki ter razvoj novih produktov in platform. S tem neposredno prispeva k ciljem na nivoju podjetja. Za doseganje zastavljenih ključnih kazalnikov uspešnosti redno sodeluje z drugimi oddelki, med drugim lahko omenim neposredno sodelovanje in podporo prodaji, sodelovanje z uredništvom za zagotavljanje kakovosti podatkov o izdelkih in vsebinski razvoj kategorij izdelkov, sodelovanje z oddelkom za tehnični razvoj in poslovno analitiko itd.
Zakaj je tako pomembno, kot ste poudarili, da marketing sodeluje pri vseh strateških odločitvah v podjetju in da je oddelek odgovoren tudi za razvoj produktov?
Marketing je na strateškem nivoju tako pomemben zato, ker mora predvideti razvoj trga, na katerega se lahko podjetje posledično pravočasno pripravi: upravlja podatke, neprenehoma testira, kontinuirano razvija produkte ter dinamično upravlja z marketinškimi investicijami. Odgovoren je za razvoj in upravljanje kanalov, ki se v današnjem času izjemno hitro spreminjajo.
Kaj obsega certifikat Digitalna garaža, ki ga mora opraviti vsak član vaše ekipe? Kako pridobitev tega certifikata vpliva na delo zaposlenih?
Digitalna garaža je storitev za razvoj digitalnega znanja, ki sta jo skupaj razvila Google in IAB. Brezplačna platforma uporabnikom omogoča, da skozi 26 tem na enostaven način spoznajo ključna področja digitalnega poslovanja, ki med drugim obsegajo vse od osnov, kako vzpostaviti prisotnost na spletu, do oglaševanja v iskalnem omrežju, spletne analitike, prisotnosti na družbenih omrežij, mobilnega spleta, vzpostavitve spletne trgovine, vsebinskega trženja itd.
Znanja s področja digitalizacije poslovnih procesov, nakupnega vedenja, oglaševanja in analitike so temelj za uspešno delo pri nas. Odločitev o tem, da vsi zaposleni opravimo celoten izobraževalni program in pridobimo certifikat, je bila enostavna. Tako smo vsi sodelavci v podjetju v štirih državah avgusta 2016 pridobili certifikate ter s tem postali prvo popolnoma certificirano podjetje v Sloveniji. Opravljen certifikat je tudi vstopnica za vse nove člane našega tima. Na ta način zaposleni dobijo vpogled v nove načine za nadgradnjo svojega dela in spodbujanje rasti podjetja.
Kako se prilagajate na hitro spreminjanje na področju marketinga, na vznik vedno novih kanalov, na vedno večjo digitalizacijo?
Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela. Skladno s tem potekajo tudi vse marketinške aktivnosti, ki so usmerjene v učinke in izvedene na naprednih digitalnih kanalih. Dinamika je izjemna, zato dajemo velik poudarek kontinuiranemu učenju, testiranju ter optimiranju nakupne izkušnje in implementaciji naprednih podatkovnih algoritmov, ki jih razvijamo sami ali pa v sodelovanju z ekipo Inštituta Jožef Štefan.
Kako marketing pripomore k izkušnji uporabnikov in naročnikov vaših storitev?
Oddelek marketinga je med drugim odgovoren tudi za pripravo analiz s področja UX-a in user feedbacka, ki so ključne za oblikovanje strateških usmeritev glede razvoja kakovosti podatkov na naših platformah. Dodatno skrbi za razvoj novih produktov in interakcij s strankami ter sodeluje pri razvoju analitičnih orodij na področju data science in strojnega učenja, ki se aplicirajo v aktivnosti za izboljšanje uporabniške izkušnje ter potrošnikom omogočajo lažje nakupno odločanje, trgovcem, ki so prisotni na naših platformah, pa boljše upravljanje s kategorijami, cenami in izdelki v asortimentu.
Spletnim trgovcem pomagamo v tem razvoju in v okviru blagovne znamke Shopper’s Mind ponujamo specializirane ecommerce storitve, ki omogočajo trgovcem, da uspešno konkurirajo v novem digitalnem poslovnem okolju. Znanje na področju ecommerca, izkušnje z orodji, partnerska mreža, kontinuirano merjenje zadovoljstva potrošnikov s spletnimi trgovci in seveda največja regijska konferenca s področja spletne trgovine Ecommerce Day ter največje tekmovanje spletnih trgovcev v regiji Spletni trgovec leta so samo nekatere od aktivnosti pospeševanja spletne trgovine v regiji.
Kakšni so vaši načrti za prihodnost, tako na splošno kot na področju marketinga?
Postali smo »prva misel pred nakupom« za potrošnike v Sloveniji in na Hrvaškem, zanima nas celotna regija. Svoje inovativne rešitve kontinuirano nadgrajujemo in se ukvarjamo s poglobljenimi analizami podatkov ter predčasno sledimo spremembam na področju dostopa do spleta in informacij. S svojimi storitvami dejansko povsem spreminjamo nakupno izkušnjo v smeri anytime & everywhere, pri čemer je še posebej pomembna naša osredotočenost na mobile-first pristop.
Načrtujemo tudi nadaljnje inovacije na področju strojnega učenja in posledično krepitev umetne inteligence za obdelavo podatkov, ki omogočajo optimizacijo nakupnega procesa, nove rešitve za mobilno platformo ter nove produkte za spodbujanje zaupanja v spletno nakupovanje, ki jih razvijamo v okviru nacionalne oznake zaupanja Certified Shop ®.
Ali imate kakšen nasvet za podjetja, ki se soočajo z vsemi izzivi, ki jih prinaša digitalni marketing v današnjem času?
Smo v letu 2018, večina aktivnosti je digitalnih ali vsebuje vsaj digitalno dimenzijo poslovanja. Vsak menedžer se mora poglobiti v nove poslovne modele, ki vodijo v razvoj vedenja sodobnega potrošnika, nastanek platform in učinkovito rabo tehnologij. Sam sem razvil model 4T – Technology, Traffic, Transparency, rezultat tega pa je Trust, ki pomaga v vsakodnevnem razumevanju poslovnih aktivnosti. Dva izmed teh T-jev, Technology in Traffic, sta pri nas zelo tesno povezana z mobile pristopom. Mobile je naša realnost in kanal, ki zahteva popolno jedro delovanja. Drugi del 4T modela pa se ukvarja z osredotočenostjo marketinške in celotne strategije podjetja na potrošnika, njegove koristi in odlično izkušnjo, ne glede na dejavnost.