
Všeček bo kmalu dobil novo družbo (Vir slike: YouTube).
Zuckerberg je novost predstavil med rednim dogodkom Q&A, ki se odvija na njihovem sedežu, medtem ko mu občinstvo zastavlja vprašanja. Zuckerberg, ki je tokrat potrdil, da so le nekaj korakov stran od testiranja gumba, je sicer v preteklosti že nekajkrat namignil možnost o novem gumbu, češ da gre za področje, o katerem se v podjetju večkrat govori.
»Danes je poseben dan …«
»Uporabniki so spraševali po gumbu ´Ni mi všeč´ (ang. Dislike) že nekaj let. To nas je vprašalo zagotovo na stotine ljudi, danes pa je poseben dan, saj lahko potrdim, da delamo na tem in smo blizu testiranja,« je povedal.
Gumb za izražanje empatije
Prvi mož Facebooka je med odgovarjanjem na vprašanja dodal, da novi gumb ne bo imel podobne funkcije, kot ga imata gumba na YouTubu ali Redditu, kjer gre za nekakšno glasovanje – to naj bi bil tudi glavni razlog za tako pozno uveljavitev dotičnega gumba -, temveč bo namenjen izražanju empatije. Predvsem gre za situacije, ko je všečkanje statusa, članka ali fotografije neprimerno.
Kako bo ime novemu gumbu in kakšen bo sploh?
Mnogi tuji mediji medtem že ugibajo, ali se bo novi gumb dejansko imenoval dislike. Številni so prepričani, da bo nosil drugačno ime, morda z blažjim pomenom. Pojavljajo pa se tudi ugibanja, kakšne barve bo novi gumb in kako bo sploh videti.
Spomnimo, lani februarja je Zuckerberg spregovoril o všečku, ki je zaživel leta 2009, in omenil tudi zeleno barvo. Všeček je danes modre barve, takšne kot logo podjetja. Bo imel novi gumb rdečo (kot nasprotje zeleni) ali modro barvo? Bo morda tudi všeček dobil novo barvo? »Nismo pričakovali, da bo všeček postal takšna kulturna ikona,« je takrat še dodal. Lahko od novega gumba pričakujemo podobno?
Kako bo novi gumb vplival na obnašanje uporabnikov?
Profesorica Andrea Forte iz univerze Drexel, strokovnjakinja družbenih omrežij je za IB Times povedala, da ne pričakuje, da se bodo uporabniki Facebooka na račun novega gumba obrnili drug proti drugemu. Morda bodo novi gumb uporabili za izražanje negativnih čustev, na primer ob prikazu oglasov, vendar dvomi, da bi ta lahko vplival na namerne pritiske gumba ob prijateljevih fotografijah otrok, psov, mačk in kuharskih podvigov. Meni, da bo gumb večinoma uporabljen za izražanje milega nasprotovanja ali pa za izražanje solidarnosti nekomu, ki se mu je pripetil negativen dogodek v življenju.
Spremembe tudi za podjetja
Mnogi so prepričani, da bodo podjetja morala spremeniti strategijo, kaj bodo objavljala na Facebooku. Facebook namreč spada med omrežja, kjer novice hitro zaokrožijo med uporabniki, zato bo novi gumb prinesel pomembno spremembo tudi podjetjem (in medijem).