Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google v svoj iskalnik umešča daljše povzetke spletnih strani. Kaj to pomeni in kaj morate storiti, da bo vaša strategija optimiziranja spletne strani najbolj optimalna?
Trendi, kontekstualno ciljanje

Za oglaševanje in trženje je pomemben tudi kontekst spletnih strani. (Vir slike: Picjumbo)

V iskalniku Google se pojavljajo daljši povzetki spletnih strani (angl. search snippets). Podjetje Google je potrdilo, da gre za dinamično funkcijo, za katero bodo skrbeli Googlovi algoritmi.

John Mueller iz Googla je v spletnem klepetu Google Webmaster Hangout situacijo razložil podrobneje.

Želite svoji spletni strani zagotoviti prvo mesto na Googlu? Naučite se SEO na MP delavnici, ki jo bo vodil izkušeni SEO mojster Igor Bajsič!

Meta opisi ne vplivajo na uvrstitev

Po njegovih besedah lahko s posodobitvijo meta opisov nekoliko vplivate na izbrani delček spletne strani, ki bo prikazan v iskalniku Google oziroma med rezultati iskanja. Poleg tega je poudaril, da meta opisi sicer nimajo vpliva na uvrstitev spletne strani v iskalniku, vendar lahko vplivajo na stopnjo odzivnosti (angl. click through rate).

Če si tako želite zagotoviti privlačen povzetek spletne strani, vam lahko pomaga meta opis. Pri tem pa se morate zavedati, da Google tega opisa ne bo uporabil v vsakem primeru. Prikazano besedilo je namreč odvisno tako od iskalne poizvedbe (angl. search query) kot tudi od vsebine vaše spletne strani.

V mislih imejte potencialnega obiskovalca

John Mueller je v okviru spletnega klepeta povedal, da se v iskalniku Google pri oblikovanju opisov oziroma povzetkov spletnih strani osredotočajo na meta opis, ki ga je pripravil lastnik spletne strani. Če pa na podlagi uporabnikove poizvedbe potrebujejo več informacij ali širši kontekst, v ozir vzamejo tudi druge dele strani.

»S popolnoma tehničnega vidika ti opisi ne predstavljajo nikakršne uvrstitve. Tako s spreminjanjem, krajšanjem, podaljševanjem ali prilagajanjem meta opisov oziroma z vključevanjem ključnih besed ne morete vplivati na uvrstitev svoje spletne strani,« je poudaril Mueller.

Ob tem pa je dodal, da lahko prikazano besedilo vpliva na to, kako uporabniki iskalnika vidijo vašo spletno stran med rezultati iskanja in »ali bodo dejanski kliknili na povezavo«. Po njegovih besedah morajo imeti lastniki spletnih strani pri oblikovanju meta opisov v mislih prav ta vidik.

Optimizacija spletnih strani delavnica banner

Meta opis naj bo privlačen

Prav zato je smiselno, da pri oblikovanju meta opisov upoštevate nekaj priporočil, ki jih je izpostavil tudi Mueller. Opis naj predstavi vašo storitev oziroma ponudbo na vaši spletni strani. Poudarite lahko izvirno vsebino, konkurenčno prednost ali kako drugo posebnost, ki jo podpirate.

Opis vaše spletne strani mora spodbuditi posameznike k odzivu, h kliku, k obisku vaše spletne strani. In ker sami verjetno najbolje poznate svojo spletno stran in svojo ponudbo, lahko napišete tudi najboljši opis. Če bo Google uporabnikom prikazal ta opis in če bodo tako videli, da je vaša spletna stran boljša od drugih, bodo rajši kliknili na povezavo, dodaja Mueller.

S tega stališča je priporočljivo, da tudi v okviru meta opisa celovito predstavite svojo ponudbo. Če bo opis zato malce daljši, vas Googlovi algoritmi ne bodo kaznovali.

Prilagajanje povzetka glede na poizvedbo

Ob tem pa Mueller opozarja, da je opis spletne strani v iskalniku odvisen tudi od uporabnikove poizvedbe. »Ni nujno, da povprečni uporabnik v iskalniku vidi enak opis kot vi. Zato preverite Google Search Console in Search Analytics ter poiščite najpogostejše poizvedbe. Preizkusite te poizvedbe in si oglejte opis spletne strani v okviru rezultatov iskanja,« svetuje predstavnik podjetja Google.

Zato se obrnite na storitev Google Search Analytics, preverite opise najpomembnejših podstrani, in če je treba, vsakega posebej prilagodite po svojih željah. Prikazanega besedila še vedno ne boste mogli v celoti nadzorovati. Vendar si boste tako zagotovili vsaj nekaj vpliva nanj.

Vir: Search Engine Roundtable

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>


7 nasvetov: prehitite konkurenco s pomočjo SEO optimizacije!

7 nasvetov: prehitite konkurenco s pomočjo SEO optimizacije!

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

Ali veste, česa ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin?

Ali veste, česa ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin?

Podjetja vse več časa in sredstev namenjajo pripravi kvalitetnih spletnih vsebin. Te so namreč osnova za nadaljnje marketinške strategije podjetij. Preberite več >>

5 nasvetov za boljšo optimizacijo spletne strani

5 nasvetov za boljšo optimizacijo spletne strani

Bistvo optimizacije spletne strani je v tem, da se bo vaša spletna stran pojavila čim višje med zadetki iskanja v Googlu. Tako bo nanjo kliknilo več ljudi, s tem pa se bodo možnosti, da boste dobili nove stranke, povečale. Preberite več >>

“On-SERP SEO” čedalje bolj pridobiva na pomenu

“On-SERP SEO” čedalje bolj pridobiva na pomenu

Če želite biti uspešni pri optimiziranju vaše spletne strani, morate slediti aktualnim trendom. Eden izmed njih je "On-SERP SEO". Za kaj gre in kako lahko vašo spletno stran prilagodite temu? Preberite več >>

Zakaj Google kaznuje spletne strani in kako se temu izogniti?

Zakaj Google kaznuje spletne strani in kako se temu izogniti?

Googlov cilj je uporabnikom ponuditi kar najbolj relevantne informacije glede na vpisan iskalni niz. Ker je lastnikom spletnih strani v interesu, da se njihova stran uvršča čim višje, skušajo dostikrat prelisičiti Googlove algoritme. Zaradi tega so lahko kaznovani. Preberite več >>

7 načinov za hitro optimizacijo vaše spletne strani

7 načinov za hitro optimizacijo vaše spletne strani

Predstavljamo vam nekaj enostavnih načinov, kako lahko hitro izboljšate rangiranje vaše spletne strani v iskalniku. Višja uvrstitev bo pripomogla k večji obiskanosti le-te. Preberite več >>

5 napotkov za izboljšanje uvrstitve vaše spletne strani v letu 2020

5 napotkov za izboljšanje uvrstitve vaše spletne strani v letu 2020

SEO trendi se nenehno spreminjajo. Če želite, da bi bila vaša spletna stran uvrščena višje v iskalniku, se jim morate znati v čim večji meri prilagoditi. Katere spremembe bi bilo smiselno uvesti v prihajajočem letu? Preberite več >>

BERT: Googlov najnovejši algoritem, ki bo ponudil še bolj verodostojne rezultate iskanj

BERT: Googlov najnovejši algoritem, ki bo ponudil še bolj verodostojne rezultate iskanj

Google je zasnoval najnovejši algoritem, ki temelji na umetni inteligenci in še v večji meri razume pomen vpisanega besedila v iskalniku. BERT bo spremenil približno 10 % rezultatov iskanj. Preberite več >>

Oznake: , ,