Googlov brskalnik Chrome bo vse HTTP spletne strani označil za nevarne

Nova različica Googlovega brskalnika Chrome bo od julija naprej vse spletne strani, ki še vedno ne uporabljajo zavarovane različice protokola HTTPS, označila za nevarne.
Googlov brskalnik Chrome bo vse HTTP spletne strani označil za nevarne

Googlov brskalnik Chrome bo vse HTTP spletne strani označil za nevarne

V objavi na Googlovem blogu je predstavnica podjetja Emily Schechter pred kratkim zapisala, da bo brskalnik Chrome od julija naprej vse spletne strani, ki še vedno uporabljajo nezaščiteni protokol HTTP, označil kot nevarne.

Nove oznake

Brskalnik ob takšnih spletnih straneh trenutno prikazuje nevtralno ikono za prikaz informacij. Zaščitene spletne strani, ki uporabljajo šifrirani protokol HTTPS, so označene z zeleno ključavnico in besedo Varno (Secure), kot lahko vidite ob spletnem naslovu na našem portalu.

Od 68. različice brskalnika naprej pa bo Chrome obiskovalce na potencialno nevarne spletne strani opozarjal z dodatnim obvestilom Ni varno (Not secure) v povezovalni vrstici (angl. address bar), kot prikazuje spodnja fotografija.

Chrome HTTP

Brskalnik Chrome bo od julija naprej posebej označeval HTTP spletne strani. (Vir slike: Google Security Blog)

Poleg tega bo prihajajoča različica brskalnika preprečila pošiljanje zaupnih podatkov uporabnika, kot je na primer številka kreditne kartice, upravitelju HTTP spletne strani.

Google spodbuja varnost na spletu

Google spletne uporabnike že nekaj let opozarja na nešifrirane spletne strani. Njegovi algoritmi nešifrirane spletne strani, ki uporabljajo nezaščiteni protokol HTTP, že od leta 2015 razvrščajo na nižja mesta. Leta 2016 pa je Chrome uporabnike začel opozarjati na nezaščitena vnosna polja na spletnih straneh.

E. Schechter je tako zapisala: »Na podlagi hitre rasti števila spletnih strani, ki so začele uporabljati protokol HTTPS, in močan pozitiven trend v tekočem letu predvidevamo, da bomo v juliju lahko začeli označevati vse HTTP spletne strani.«

Zaščita pred spletnimi trgovinami, ki niso vredne zaupanja

Po poročanju portala Shopper’s Mind Slovenija – smind.si se bo nova funkcionalnost »še posebej osredotočala na zaščito uporabnikov pred spletnimi trgovinami, ki niso zaupanja vredne«. Spletna stran oziroma trgovina, ki ni šifrirana, je lahko lažna, osebni podatki kupcev pa so lahko izpostavljeni goljufijam.

»Po mnenju strokovnjakov želi Google s to potezo prepričati trgovce v zaščito njihovih spletni strani, saj bodo lahko v nasprotnem primeru zaradi varnostnega opozorila izgubljali veliko potencialnih kupcev,« so še zapisali na omenjenem portalu.

Koliko spletnih strani je šifriranih?

V objavi je Chromova predstavnica zapisala, da so spremembo spodbudili pozitivni trendi na področju uporabe zaščitenega protokola. Po Googlovih informacijah zaščiteno povezavo uporablja že 81 od najbolj obiskanih 100 spletnih strani na svetu. Prav tako je šifrirana večina prometa v okviru brskalnika Chrome.

Kakšno pa je stanje v Sloveniji? Med najbolj obiskanimi 50 spletnimi stranmi v Sloveniji v januarju 2018 (po podatkih MOSS) je glede na brskalnik Chrome le 23 varnih. Na tem področju torej čaka lastnike oziroma upravljavce slovenskih spletnih portalov še veliko dela.

Zakaj je šifrirana povezava pomembna?

Šifrirani protokol HTTPS varuje povezavo med vašim brskalnikom in spletno stranjo, ki ste jo obiskali. Protokol tako hekerjem preprečuje zlonamerne posege v povezavo in skrivno vohunjenje.

Če povezava ni šifrirana, lahko kdorkoli z dostopom do vašega usmerjevalnika (angl. router) ali do vašega spletnega ponudnika prestreže informacije, ki jih posredujete spletnim stranem, ali okuži obstoječe spletne strani s škodljivo programsko opremo (angl. malware).

Šifriranje enostavno dosežemo z namestitvijo certifikata SSL

Implementacija protokola HTTPS je za lastnike oziroma upravljavce spletnih strani v zadnjem času izjemno preprosta, saj so jim na voljo avtomatizirane storitve. Googlova predstavnica je v objavi priporočila uporabo Googlovega orodja Lighthouse, ki vključuje orodja za selitev spletne strani na protokol HTTPS.

Na portalu Shopper’s Mind Slovenija – smind.si so za strokovni nasvet glede implementacije protokola HTTPS prosili Davida Čreslovnika, vodja IT in tehnološkega razvoja v podjetju Ceneje: »Še pred nekaj leti je vsa komunikacija na spletu potekala v nešifrirani obliki. Takšno početje je s porastom kiberkriminala postalo popolnoma nesprejemljivo, zato je potrebno vsak prenos podatkov šifrirati. Še posebej to velja za prijavne podatke, številke kreditnih kartic in podobno. Šifriranje enostavno dosežemo z namestitvijo SSL certifikata na spletni strežnik.«

Po njegovih besedah se certifikati razlikujejo glede na stopnjo validacije in številu domen, ki jih certificirajo. Po stopnji validacije tako lahko certifikat zagotavlja verodostojnost domene, organizacije ali domene in organizacije. »Ti certifikati so tudi najdražji in postopek pridobivanja je najzahtevnejši, v brskalniku pa se poleg naslova izpiše še ime organizacije,« dodaja Čreslovnik.

Po številu domen pa lahko certifikat validira eno domeno, vse poddomene ali več domen hkrati.

Viri: Google Security Blog, The Verge, Shopper’s Mind Slovenija – smind.si, MOSS

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Mala podjetja so se včasih zanašala na širjenje svojega dosega s pomočjo reklame od ust do ust. Danes so ta način promocije zamenjala družabna omrežja in spletne strani za ocenjevanje storitev. Spletno ocenjevanje vpliva tudi uvrstitev vaše spletne strani v iskalniku Google. Preberite več >>

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

20.11.2019 od 9:00 do 20:00
HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

Slovenska hardware scena - povežimo se! V povezavi s slovenskimi startup podjetji se pogovarjamo predvsem o storitvenih, razvijalskih in podjetjih, ki se ukvarjajo s spletno trgovino. Imamo pa tudi veliko uspešnih primerov startup podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem strojne opreme: Visionect, Sleepy bottle, Equa... takšnih podjetij si želimo še več. Zato smo pripravili aktivnosti v okviru programa HardwareSTART kateri glavni namen je povečati število ter rast startup podjetij, ki delujejo na področju razvoja strojne opreme.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje