Jernej Mirt: »Slovenci smo boljši inženirji, Američani pa so boljši prodajalci.«
Produkt REWO omogoča hitrejši prenos znanja v industrijskih podjetjih (Vir: VIAR)
Ustanovitelji VIAR-ja so Jernej Mirt, Blaž Zafošnik in Marko Munda. Podjetje je bilo razglašeno za slovenski startup 2017, gre pa tudi za enega najuspešnejših prejemnikov investicije Slovenskega podjetniškega sklada.
Na trg so vstopili z rešitvijo za vizualizacijo nepremičnin, s katero lahko arhitekti omogočijo stranki, da se ta virtualno sprehodi po stanovanju že takrat, ko je le-to v fazi načrta. Izumili so tudi kartonasta očala ViarBox za virtualno resničnost. Njihov produkt je tudi Viar360. Gre za spletno platformo, ki je namenjena ustvarjanju vsebin in uporabnikom omogoča, da v najkrajšem času in z najmanj truda ustvarijo privlačne spletne zgodbe v virtualni resničnosti. Njihov zadnji produkt je REWO, platforma za digitalizacijo znanja, ki omogoča 12-krat hitrejši prenos znanja na zaposlene, kot je bilo to možno do sedaj.
Podjetje so sofinancirali tako ameriški kot slovenski investitorji. Startup sodeluje s slovenskimi podjetji, Elan, Odelo, Cablex in Kolektor, ter s priznanimi tujimi partnerji: Disney, Microsoft, Volvo, Bosch, Renault in Samsung.
Jernej Mirt je za bralce našega portala pojasnil, kako izgleda delovanje na hardware področju v praksi, kako jim je uspelo skleniti sodelovanje s tako močnimi partnerji in kako delujejo Američani v poslovnem svetu v primerjavi s Slovenci.
Vaše podjetje deluje na področju virtualne resničnosti. Kako to, da ste se odločili za delovanje v tej panogi?
Jernej: Virtualna resničnost nas je prepričala takoj, ko smo jo prvič preizkusili. Ko si v nekem virtualnem svetu, ki izgleda relativno resničen, je to posebno doživetje. Prepričani smo bili, da obstajajo priložnosti, da to tehnologijo uporabimo v poslovne namene.
Sodelujete z velikimi in prepoznavnimi slovenskimi in tujimi podjetji. Na kakšen način ste pristopili do njih? Kateri so po vašem mnenju, poleg izjemnih produktov, ključni razlogi, da vam je uspel tak prodor?
Jernej: Človeški pristop in konstantna odzivnost. Ko smo pristopali do prvih strank, smo delali na tem, da z njimi vzpostavimo osebni stik in jih s tem prepričamo, da verjamejo tako v nas kot v produkt. Tak način ti zagotovo pomaga premagati razne stereotipe o »vzhodnih« Evropejcih.
Če iščete vire financiranja za vaše produkte, se obrnite na Slovenski podjetniški Sklad in preverite njihove odprte razpise in pozive, namenjene prav temu področju!
Na podlagi dobrih rezultatov so nas nato naše stranke priporočale naprej. Tako se je pričelo tudi naše sodelovanje z Disneyjem. Danes, ko smo že malce bolj uveljavljeni, pa damo veliko poudarek podpori uporabnikom. Zdi se mi, da na to nekatera podjetja kar malo pozabijo.
Na trg ste lansirali številne produkte na področju virtualne resničnosti. Lahko na kratko opišete, katere so bile največje težave, s katerimi ste se srečevali pri njihovem razvoju?
Jernej: Nezrel trg in tehnologija. Mi smo v Sloveniji razvijali produkte, ki so se uporabljali na nišnih področjih v ZDA. Če bi imeli v Sloveniji primerljive stranke, bi lahko z njimi vzpostavili veliko bolj oseben stik in se tudi hitreje učili od njih.
Prav tako je bila tehnologija leta 2015 še v povojih. Ko smo začeli z razvojem platforme REWO, smo najprej poskrbeli za to, da smo našli nabor podjetij v Sloveniji, s katerimi smo lahko sodelovali osebno.
Od kod ste črpali znanja, ki ste jih potrebovali pri razvoju produktov?
Jernej: Znanja smo vedno razvijali znotraj ekipe. Če česa nismo znali, smo se tega naučili. Mislim, da je eden izmed najboljših pokazateljev uspešnosti startupa ta, kako hitro se lahko nečesa priuči. Zelo pomembno je, da znotraj podjetja obvladuješ ključna tehnološka in poslovna znanja.
Kje sicer vidite največje izzive pri delovanju na področju hardware-a? Kaj bi svetovali podjetnikom, ki se podajajo v to panogo?
Jernej: Delovanje v hardware panogi je bistveno težje kot v software-u. Najti moraš način, kako testirati hitro in s čim nižjimi stroški. Zavedati se moraš, da je uvajanje sprememb za nazaj zelo težko, medtem ko lahko software zelo enostavno posodobiš.
Prav tako se marsikateri hardware startup prehitro zažene v povečanje proizvodnje. Količine je treba povečevati korak za korakom, saj se z večanjem obsega spreminja tudi tip proizvodnje. Design in razvoj produkta sta samo začetek. Umetnost je ustvariti pravo dobavno verigo in učinkovito proizvodnjo, ki se lahko hitro prilagodi spremembam na trgu.
Imate tudi podružnico v Seattlu, zato ste se verjetno do določene mere spoznali s tem, kako funkcionirajo podjetja v ameriškem okolju. Katere so po vašem mnenju glavne razlike med ameriškim in slovenskim načinom poslovanja?
Jernej: Američani so bolj pripravljeni tvegati, kljub temu da nimajo tako dobro razvite socialne mreže, kot jo imamo v Sloveniji. To velja tudi za velike korporacije. Hitreje zaupajo startupom, če v tem, kar ponujajo, prepoznajo koristi zase.
Slovenci smo boljši inženirji, Američani pa so boljši prodajalci. Marsikateri Slovenec ne razume, da je prodaja polovica uspeha. Kot primer: V B2B (t.i. »business to business«) svetu znaša strošek prodaje od 50 do 70 odstotkov končne cene produktov.
Obstaja se ena bistvena psihološka razlika med nami, ko gre za podjetništvo. Američani se vedno sprašujejo: »Kaj pa če mi uspe?«, medtem ko smo Slovenci bolj pesimistični in se običajno sprašujemo »Kaj pa če mi ne uspe?«.
Na katere dosežke tekom vašega poslovanja ste najbolj ponosni in zakaj?
Jernej: Danes sodelujemo že z velikim delom slovenske proizvodne industrije. Na to smo ponosni zato, ker to pomeni, da lahko z našim znanjem in rešitvami družbi, ki nas je vzgojila, vrnemo nekaj nazaj.
Kakšni so načrti za prihodnje? Razvijate še katero novo rešitev?
Jernej: Trenutno se osredotočamo predvsem na poslovne cilje. Želimo si, da bi se v naslednjem letu REWO bolj uveljavil na nemško govorečih trgih (DACH regija).
Vsebino omogočajo: