Jernej Mirt: »Slovenci smo boljši inženirji, Američani pa so boljši prodajalci.«

VIAR je slovensko zagonsko podjetje s sedežem v Celju in podružnico v Seattlu. Med drugim deluje na področju virtualne resničnosti in je pri tem zelo uspešno, saj se povezuje z vodilnimi slovenskimi in tujimi podjetji.
Produkt REWO omogoča hitrejši prenos znanja v industrijskih podjetjih (Vir: VIAR)

Produkt REWO omogoča hitrejši prenos znanja v industrijskih podjetjih (Vir: VIAR)

Ustanovitelji VIAR-ja so Jernej Mirt, Blaž Zafošnik in Marko Munda. Podjetje je bilo razglašeno za slovenski startup 2017, gre pa tudi za enega najuspešnejših prejemnikov investicije Slovenskega podjetniškega sklada.

Na trg so vstopili z rešitvijo za vizualizacijo nepremičnin, s katero lahko arhitekti omogočijo stranki, da se ta virtualno sprehodi po stanovanju že takrat, ko je le-to v fazi načrta. Izumili so tudi kartonasta očala ViarBox za virtualno resničnost. Njihov produkt je tudi Viar360. Gre za spletno platformo, ki je namenjena ustvarjanju vsebin in uporabnikom omogoča, da v najkrajšem času in z najmanj truda ustvarijo privlačne spletne zgodbe v virtualni resničnosti. Njihov zadnji produkt je REWO, platforma za digitalizacijo znanja, ki omogoča 12-krat hitrejši prenos znanja na zaposlene, kot je bilo to možno do sedaj.

Podjetje so sofinancirali tako ameriški kot slovenski investitorji. Startup sodeluje s slovenskimi podjetji, Elan, Odelo, Cablex in Kolektor, ter s priznanimi tujimi partnerji: Disney, Microsoft, Volvo, Bosch, Renault in Samsung.

Jernej Mirt je za bralce našega portala pojasnil, kako izgleda delovanje na hardware področju v praksi, kako jim je uspelo skleniti sodelovanje s tako močnimi partnerji in kako delujejo Američani v poslovnem svetu v primerjavi s Slovenci.

Vaše podjetje deluje na področju virtualne resničnosti. Kako to, da ste se odločili za delovanje v tej panogi?

Jernej: Virtualna resničnost nas je prepričala takoj, ko smo jo prvič preizkusili. Ko si v nekem virtualnem svetu, ki izgleda relativno resničen, je to posebno doživetje. Prepričani smo bili, da obstajajo priložnosti, da to tehnologijo uporabimo v poslovne namene.

Sodelujete z velikimi in prepoznavnimi slovenskimi in tujimi podjetji. Na kakšen način ste pristopili do njih? Kateri so po vašem mnenju, poleg izjemnih produktov, ključni razlogi, da vam je uspel tak prodor?

Jernej: Človeški pristop in konstantna odzivnost. Ko smo pristopali do prvih strank, smo delali na tem, da z njimi vzpostavimo osebni stik in jih s tem prepričamo, da verjamejo tako v nas kot v produkt. Tak način ti zagotovo pomaga premagati razne stereotipe o »vzhodnih« Evropejcih.

Če iščete vire financiranja za vaše produkte, se obrnite na Slovenski podjetniški Sklad in preverite njihove odprte razpise in pozive, namenjene prav temu področju!                                                                                                    logo Slovenski podjetniški sklad

Na podlagi dobrih rezultatov so nas nato naše stranke priporočale naprej. Tako se je pričelo tudi naše sodelovanje z Disneyjem. Danes, ko smo že malce bolj uveljavljeni, pa damo veliko poudarek podpori uporabnikom. Zdi se mi, da na to nekatera podjetja kar malo pozabijo.

Na trg ste lansirali številne produkte na področju virtualne resničnosti. Lahko na kratko opišete, katere so bile največje težave, s katerimi ste se srečevali pri njihovem razvoju?

Jernej: Nezrel trg in tehnologija. Mi smo v Sloveniji razvijali produkte, ki so se uporabljali na nišnih področjih v ZDA. Če bi imeli v Sloveniji primerljive stranke, bi lahko z njimi vzpostavili veliko bolj oseben stik in se tudi hitreje učili od njih.

Prav tako je bila tehnologija leta 2015 še v povojih. Ko smo začeli z razvojem platforme REWO, smo najprej poskrbeli za to, da smo našli nabor podjetij v Sloveniji, s katerimi smo lahko sodelovali osebno.

Kartonasta očala ViarBox (Vir: VIAR)

Kartonasta očala ViarBox (Vir: VIAR)

Od kod ste črpali znanja, ki ste jih potrebovali pri razvoju produktov?

Jernej: Znanja smo vedno razvijali znotraj ekipe. Če česa nismo znali, smo se tega naučili. Mislim, da je eden izmed najboljših pokazateljev uspešnosti startupa ta, kako hitro se lahko nečesa priuči. Zelo pomembno je, da znotraj podjetja obvladuješ ključna tehnološka in poslovna znanja.

Kje sicer vidite največje izzive pri delovanju na področju hardware-a? Kaj bi svetovali podjetnikom, ki se podajajo v to panogo?

Jernej: Delovanje v hardware panogi je bistveno težje kot v software-u. Najti moraš način, kako testirati hitro in s čim nižjimi stroški. Zavedati se moraš, da je uvajanje sprememb za nazaj zelo težko, medtem ko lahko software zelo enostavno posodobiš.

Prav tako se marsikateri hardware startup prehitro zažene v povečanje proizvodnje. Količine je treba povečevati korak za korakom, saj se z večanjem obsega spreminja tudi tip proizvodnje. Design in razvoj produkta sta samo začetek. Umetnost je ustvariti pravo dobavno verigo in učinkovito proizvodnjo, ki se lahko hitro prilagodi spremembam na trgu.

Imate tudi podružnico v Seattlu, zato ste se verjetno do določene mere spoznali s tem, kako funkcionirajo podjetja v ameriškem okolju. Katere so po vašem mnenju glavne razlike med ameriškim in slovenskim načinom poslovanja?

Jernej: Američani so bolj pripravljeni tvegati, kljub temu da nimajo tako dobro razvite socialne mreže, kot jo imamo v Sloveniji. To velja tudi za velike korporacije. Hitreje zaupajo startupom, če v tem, kar ponujajo, prepoznajo koristi zase.

Slovenci smo boljši inženirji, Američani pa so boljši prodajalci. Marsikateri Slovenec ne razume, da je prodaja polovica uspeha. Kot primer: V B2B (t.i. »business to business«) svetu znaša strošek prodaje od 50 do 70 odstotkov končne cene produktov.

Obstaja se ena bistvena psihološka razlika med nami, ko gre za podjetništvo. Američani se vedno sprašujejo: »Kaj pa če mi uspe?«, medtem ko smo Slovenci bolj pesimistični in se običajno sprašujemo »Kaj pa če mi ne uspe?«.

Na katere dosežke tekom vašega poslovanja ste najbolj ponosni in zakaj?

Jernej: Danes sodelujemo že z velikim delom slovenske proizvodne industrije. Na to smo ponosni zato, ker to pomeni, da lahko z našim znanjem in rešitvami družbi, ki nas je vzgojila, vrnemo nekaj nazaj.

Kakšni so načrti za prihodnje? Razvijate še katero novo rešitev?

Jernej: Trenutno se osredotočamo predvsem na poslovne cilje. Želimo si, da bi se v naslednjem letu REWO bolj uveljavil na nemško govorečih trgih (DACH regija).

Vsebino omogočajo:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Nataša Zajec: “Podjetja naj stavijo na prodornost, vztrajnost in izpolnitev dogovorov.”

Nataša Zajec: “Podjetja naj stavijo na prodornost, vztrajnost in izpolnitev dogovorov.”

Luksemburško-slovenski poslovni klub je julija letos odprl coworking CISpace v Berlinu. Gre za organizacijo, ki slovenskim podjetnikom odpira vrata na luksemburški, nizozemski in belgijski trg. Preberite več >>

Jure Zdovc: »Kljub temu da je ideja dobra, ni nujno, da bo preživela na trgu.«

Jure Zdovc: »Kljub temu da je ideja dobra, ni nujno, da bo preživela na trgu.«

Delovanje na področju razvoja strojne opreme predstavlja tovrstnim podjetjem številne dodatne izzive, ki so vezani na visoke finančne vložke in dolgo časovno komponento. Izvedeli smo, kako so se tovrstnih izzivov lotevali v podjetju Chipolo in katere nasvete bi predali posameznikom, ki se podajajo v to panogo. Preberite več >>

Matej Žagar: »Če je človek delaven in se rad uči, mu lahko uspe marsikaj.«

Matej Žagar: »Če je človek delaven in se rad uči, mu lahko uspe marsikaj.«

Pri podjetju Mimateam so razvili nov produkt, Vitta Smile. Gre za pametni nastavek za zobno ščetko, ki uporabniku pomaga do boljših navad pri ščetkanju zob. Preberite več >>

Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Podjetje Chipolo se ukvarja z izdelavo in prodajo sledilnikov za dragocene predmete kot so ključi, denarnica in telefon. Tudi letos se je ekipa udeležila svetovnega sejma zabavne elektronike CES 2019, na katerem so predstavili svoj najnovejši produkt, Chipolo Go, in zanj prejeli nagrado. Preberite več >>

Rok Stritar: »Podjetniki velikokrat zrastejo do praga lastnih zmožnosti.«

Rok Stritar: »Podjetniki velikokrat zrastejo do praga lastnih zmožnosti.«

Rok Stritar je podjetniški svetovalec in ustanovitelj podjetja Kibube, ki se ukvarja z maloprodajo gorniške opreme. Kako je prišlo do ustanovitve podjetja, kako se je le-to razvijalo skozi čas in kaj bi Rok svetoval mladim podjetnikom? Preberite več >>

Planet Care – startup, ki pomaga reševati problem mikroplastike v okolju

Planet Care – startup, ki pomaga reševati problem mikroplastike v okolju

Pri pranju perila se iz pralnega stroja v vodotoke in kasneje v morja in oceane sproščajo ogromne količine mikroplastike. Startup Planet Care je razvil poseben filter, ki rešuje ta problem, saj zadrži do 90 % teh delcev. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

20.11.2019 od 9:00 do 20:00
HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

Slovenska hardware scena - povežimo se! V povezavi s slovenskimi startup podjetji se pogovarjamo predvsem o storitvenih, razvijalskih in podjetjih, ki se ukvarjajo s spletno trgovino. Imamo pa tudi veliko uspešnih primerov startup podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem strojne opreme: Visionect, Sleepy bottle, Equa... takšnih podjetij si želimo še več. Zato smo pripravili aktivnosti v okviru programa HardwareSTART kateri glavni namen je povečati število ter rast startup podjetij, ki delujejo na področju razvoja strojne opreme.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje