Jernej Mirt: »Slovenci smo boljši inženirji, Američani pa so boljši prodajalci.«

VIAR je slovensko zagonsko podjetje s sedežem v Celju in podružnico v Seattlu. Med drugim deluje na področju virtualne resničnosti in je pri tem zelo uspešno, saj se povezuje z vodilnimi slovenskimi in tujimi podjetji.
Produkt REWO omogoča hitrejši prenos znanja v industrijskih podjetjih (Vir: VIAR)

Produkt REWO omogoča hitrejši prenos znanja v industrijskih podjetjih (Vir: VIAR)

Ustanovitelji VIAR-ja so Jernej Mirt, Blaž Zafošnik in Marko Munda. Podjetje je bilo razglašeno za slovenski startup 2017, gre pa tudi za enega najuspešnejših prejemnikov investicije Slovenskega podjetniškega sklada.

Na trg so vstopili z rešitvijo za vizualizacijo nepremičnin, s katero lahko arhitekti omogočijo stranki, da se ta virtualno sprehodi po stanovanju že takrat, ko je le-to v fazi načrta. Izumili so tudi kartonasta očala ViarBox za virtualno resničnost. Njihov produkt je tudi Viar360. Gre za spletno platformo, ki je namenjena ustvarjanju vsebin in uporabnikom omogoča, da v najkrajšem času in z najmanj truda ustvarijo privlačne spletne zgodbe v virtualni resničnosti. Njihov zadnji produkt je REWO, platforma za digitalizacijo znanja, ki omogoča 12-krat hitrejši prenos znanja na zaposlene, kot je bilo to možno do sedaj.

Podjetje so sofinancirali tako ameriški kot slovenski investitorji. Startup sodeluje s slovenskimi podjetji, Elan, Odelo, Cablex in Kolektor, ter s priznanimi tujimi partnerji: Disney, Microsoft, Volvo, Bosch, Renault in Samsung.

Jernej Mirt je za bralce našega portala pojasnil, kako izgleda delovanje na hardware področju v praksi, kako jim je uspelo skleniti sodelovanje s tako močnimi partnerji in kako delujejo Američani v poslovnem svetu v primerjavi s Slovenci.

Vaše podjetje deluje na področju virtualne resničnosti. Kako to, da ste se odločili za delovanje v tej panogi?

Jernej: Virtualna resničnost nas je prepričala takoj, ko smo jo prvič preizkusili. Ko si v nekem virtualnem svetu, ki izgleda relativno resničen, je to posebno doživetje. Prepričani smo bili, da obstajajo priložnosti, da to tehnologijo uporabimo v poslovne namene.

Sodelujete z velikimi in prepoznavnimi slovenskimi in tujimi podjetji. Na kakšen način ste pristopili do njih? Kateri so po vašem mnenju, poleg izjemnih produktov, ključni razlogi, da vam je uspel tak prodor?

Jernej: Človeški pristop in konstantna odzivnost. Ko smo pristopali do prvih strank, smo delali na tem, da z njimi vzpostavimo osebni stik in jih s tem prepričamo, da verjamejo tako v nas kot v produkt. Tak način ti zagotovo pomaga premagati razne stereotipe o »vzhodnih« Evropejcih.

Če iščete vire financiranja za vaše produkte, se obrnite na Slovenski podjetniški Sklad in preverite njihove odprte razpise in pozive, namenjene prav temu področju!                                                                                                    logo Slovenski podjetniški sklad

Na podlagi dobrih rezultatov so nas nato naše stranke priporočale naprej. Tako se je pričelo tudi naše sodelovanje z Disneyjem. Danes, ko smo že malce bolj uveljavljeni, pa damo veliko poudarek podpori uporabnikom. Zdi se mi, da na to nekatera podjetja kar malo pozabijo.

Na trg ste lansirali številne produkte na področju virtualne resničnosti. Lahko na kratko opišete, katere so bile največje težave, s katerimi ste se srečevali pri njihovem razvoju?

Jernej: Nezrel trg in tehnologija. Mi smo v Sloveniji razvijali produkte, ki so se uporabljali na nišnih področjih v ZDA. Če bi imeli v Sloveniji primerljive stranke, bi lahko z njimi vzpostavili veliko bolj oseben stik in se tudi hitreje učili od njih.

Prav tako je bila tehnologija leta 2015 še v povojih. Ko smo začeli z razvojem platforme REWO, smo najprej poskrbeli za to, da smo našli nabor podjetij v Sloveniji, s katerimi smo lahko sodelovali osebno.

Kartonasta očala ViarBox (Vir: VIAR)

Kartonasta očala ViarBox (Vir: VIAR)

Od kod ste črpali znanja, ki ste jih potrebovali pri razvoju produktov?

Jernej: Znanja smo vedno razvijali znotraj ekipe. Če česa nismo znali, smo se tega naučili. Mislim, da je eden izmed najboljših pokazateljev uspešnosti startupa ta, kako hitro se lahko nečesa priuči. Zelo pomembno je, da znotraj podjetja obvladuješ ključna tehnološka in poslovna znanja.

Kje sicer vidite največje izzive pri delovanju na področju hardware-a? Kaj bi svetovali podjetnikom, ki se podajajo v to panogo?

Jernej: Delovanje v hardware panogi je bistveno težje kot v software-u. Najti moraš način, kako testirati hitro in s čim nižjimi stroški. Zavedati se moraš, da je uvajanje sprememb za nazaj zelo težko, medtem ko lahko software zelo enostavno posodobiš.

Prav tako se marsikateri hardware startup prehitro zažene v povečanje proizvodnje. Količine je treba povečevati korak za korakom, saj se z večanjem obsega spreminja tudi tip proizvodnje. Design in razvoj produkta sta samo začetek. Umetnost je ustvariti pravo dobavno verigo in učinkovito proizvodnjo, ki se lahko hitro prilagodi spremembam na trgu.

Imate tudi podružnico v Seattlu, zato ste se verjetno do določene mere spoznali s tem, kako funkcionirajo podjetja v ameriškem okolju. Katere so po vašem mnenju glavne razlike med ameriškim in slovenskim načinom poslovanja?

Jernej: Američani so bolj pripravljeni tvegati, kljub temu da nimajo tako dobro razvite socialne mreže, kot jo imamo v Sloveniji. To velja tudi za velike korporacije. Hitreje zaupajo startupom, če v tem, kar ponujajo, prepoznajo koristi zase.

Slovenci smo boljši inženirji, Američani pa so boljši prodajalci. Marsikateri Slovenec ne razume, da je prodaja polovica uspeha. Kot primer: V B2B (t.i. »business to business«) svetu znaša strošek prodaje od 50 do 70 odstotkov končne cene produktov.

Obstaja se ena bistvena psihološka razlika med nami, ko gre za podjetništvo. Američani se vedno sprašujejo: »Kaj pa če mi uspe?«, medtem ko smo Slovenci bolj pesimistični in se običajno sprašujemo »Kaj pa če mi ne uspe?«.

Na katere dosežke tekom vašega poslovanja ste najbolj ponosni in zakaj?

Jernej: Danes sodelujemo že z velikim delom slovenske proizvodne industrije. Na to smo ponosni zato, ker to pomeni, da lahko z našim znanjem in rešitvami družbi, ki nas je vzgojila, vrnemo nekaj nazaj.

Kakšni so načrti za prihodnje? Razvijate še katero novo rešitev?

Jernej: Trenutno se osredotočamo predvsem na poslovne cilje. Želimo si, da bi se v naslednjem letu REWO bolj uveljavil na nemško govorečih trgih (DACH regija).

Vsebino omogočajo:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje