Jernej Mirt: »Slovenci smo boljši inženirji, Američani pa so boljši prodajalci.«

VIAR je slovensko zagonsko podjetje s sedežem v Celju in podružnico v Seattlu. Med drugim deluje na področju virtualne resničnosti in je pri tem zelo uspešno, saj se povezuje z vodilnimi slovenskimi in tujimi podjetji.
Produkt REWO omogoča hitrejši prenos znanja v industrijskih podjetjih (Vir: VIAR)

Produkt REWO omogoča hitrejši prenos znanja v industrijskih podjetjih (Vir: VIAR)

Ustanovitelji VIAR-ja so Jernej Mirt, Blaž Zafošnik in Marko Munda. Podjetje je bilo razglašeno za slovenski startup 2017, gre pa tudi za enega najuspešnejših prejemnikov investicije Slovenskega podjetniškega sklada.

Na trg so vstopili z rešitvijo za vizualizacijo nepremičnin, s katero lahko arhitekti omogočijo stranki, da se ta virtualno sprehodi po stanovanju že takrat, ko je le-to v fazi načrta. Izumili so tudi kartonasta očala ViarBox za virtualno resničnost. Njihov produkt je tudi Viar360. Gre za spletno platformo, ki je namenjena ustvarjanju vsebin in uporabnikom omogoča, da v najkrajšem času in z najmanj truda ustvarijo privlačne spletne zgodbe v virtualni resničnosti. Njihov zadnji produkt je REWO, platforma za digitalizacijo znanja, ki omogoča 12-krat hitrejši prenos znanja na zaposlene, kot je bilo to možno do sedaj.

Podjetje so sofinancirali tako ameriški kot slovenski investitorji. Startup sodeluje s slovenskimi podjetji, Elan, Odelo, Cablex in Kolektor, ter s priznanimi tujimi partnerji: Disney, Microsoft, Volvo, Bosch, Renault in Samsung.

Jernej Mirt je za bralce našega portala pojasnil, kako izgleda delovanje na hardware področju v praksi, kako jim je uspelo skleniti sodelovanje s tako močnimi partnerji in kako delujejo Američani v poslovnem svetu v primerjavi s Slovenci.

Vaše podjetje deluje na področju virtualne resničnosti. Kako to, da ste se odločili za delovanje v tej panogi?

Jernej: Virtualna resničnost nas je prepričala takoj, ko smo jo prvič preizkusili. Ko si v nekem virtualnem svetu, ki izgleda relativno resničen, je to posebno doživetje. Prepričani smo bili, da obstajajo priložnosti, da to tehnologijo uporabimo v poslovne namene.

Sodelujete z velikimi in prepoznavnimi slovenskimi in tujimi podjetji. Na kakšen način ste pristopili do njih? Kateri so po vašem mnenju, poleg izjemnih produktov, ključni razlogi, da vam je uspel tak prodor?

Jernej: Človeški pristop in konstantna odzivnost. Ko smo pristopali do prvih strank, smo delali na tem, da z njimi vzpostavimo osebni stik in jih s tem prepričamo, da verjamejo tako v nas kot v produkt. Tak način ti zagotovo pomaga premagati razne stereotipe o »vzhodnih« Evropejcih.

Če iščete vire financiranja za vaše produkte, se obrnite na Slovenski podjetniški Sklad in preverite njihove odprte razpise in pozive, namenjene prav temu področju!                                                                                                    logo Slovenski podjetniški sklad

Na podlagi dobrih rezultatov so nas nato naše stranke priporočale naprej. Tako se je pričelo tudi naše sodelovanje z Disneyjem. Danes, ko smo že malce bolj uveljavljeni, pa damo veliko poudarek podpori uporabnikom. Zdi se mi, da na to nekatera podjetja kar malo pozabijo.

Na trg ste lansirali številne produkte na področju virtualne resničnosti. Lahko na kratko opišete, katere so bile največje težave, s katerimi ste se srečevali pri njihovem razvoju?

Jernej: Nezrel trg in tehnologija. Mi smo v Sloveniji razvijali produkte, ki so se uporabljali na nišnih področjih v ZDA. Če bi imeli v Sloveniji primerljive stranke, bi lahko z njimi vzpostavili veliko bolj oseben stik in se tudi hitreje učili od njih.

Prav tako je bila tehnologija leta 2015 še v povojih. Ko smo začeli z razvojem platforme REWO, smo najprej poskrbeli za to, da smo našli nabor podjetij v Sloveniji, s katerimi smo lahko sodelovali osebno.

Kartonasta očala ViarBox (Vir: VIAR)

Kartonasta očala ViarBox (Vir: VIAR)

Od kod ste črpali znanja, ki ste jih potrebovali pri razvoju produktov?

Jernej: Znanja smo vedno razvijali znotraj ekipe. Če česa nismo znali, smo se tega naučili. Mislim, da je eden izmed najboljših pokazateljev uspešnosti startupa ta, kako hitro se lahko nečesa priuči. Zelo pomembno je, da znotraj podjetja obvladuješ ključna tehnološka in poslovna znanja.

Kje sicer vidite največje izzive pri delovanju na področju hardware-a? Kaj bi svetovali podjetnikom, ki se podajajo v to panogo?

Jernej: Delovanje v hardware panogi je bistveno težje kot v software-u. Najti moraš način, kako testirati hitro in s čim nižjimi stroški. Zavedati se moraš, da je uvajanje sprememb za nazaj zelo težko, medtem ko lahko software zelo enostavno posodobiš.

Prav tako se marsikateri hardware startup prehitro zažene v povečanje proizvodnje. Količine je treba povečevati korak za korakom, saj se z večanjem obsega spreminja tudi tip proizvodnje. Design in razvoj produkta sta samo začetek. Umetnost je ustvariti pravo dobavno verigo in učinkovito proizvodnjo, ki se lahko hitro prilagodi spremembam na trgu.

Imate tudi podružnico v Seattlu, zato ste se verjetno do določene mere spoznali s tem, kako funkcionirajo podjetja v ameriškem okolju. Katere so po vašem mnenju glavne razlike med ameriškim in slovenskim načinom poslovanja?

Jernej: Američani so bolj pripravljeni tvegati, kljub temu da nimajo tako dobro razvite socialne mreže, kot jo imamo v Sloveniji. To velja tudi za velike korporacije. Hitreje zaupajo startupom, če v tem, kar ponujajo, prepoznajo koristi zase.

Slovenci smo boljši inženirji, Američani pa so boljši prodajalci. Marsikateri Slovenec ne razume, da je prodaja polovica uspeha. Kot primer: V B2B (t.i. »business to business«) svetu znaša strošek prodaje od 50 do 70 odstotkov končne cene produktov.

Obstaja se ena bistvena psihološka razlika med nami, ko gre za podjetništvo. Američani se vedno sprašujejo: »Kaj pa če mi uspe?«, medtem ko smo Slovenci bolj pesimistični in se običajno sprašujemo »Kaj pa če mi ne uspe?«.

Na katere dosežke tekom vašega poslovanja ste najbolj ponosni in zakaj?

Jernej: Danes sodelujemo že z velikim delom slovenske proizvodne industrije. Na to smo ponosni zato, ker to pomeni, da lahko z našim znanjem in rešitvami družbi, ki nas je vzgojila, vrnemo nekaj nazaj.

Kakšni so načrti za prihodnje? Razvijate še katero novo rešitev?

Jernej: Trenutno se osredotočamo predvsem na poslovne cilje. Želimo si, da bi se v naslednjem letu REWO bolj uveljavil na nemško govorečih trgih (DACH regija).

Vsebino omogočajo:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Feelif – naprava, ki slepim omogoča, da digitalno spregledajo

Feelif – naprava, ki slepim omogoča, da digitalno spregledajo

Feelif ponuja slepim in slabovidnim uporabnikom nov način doživljanja digitalnega sveta. Gre za veččutno napravo, ki informacije podaja v obliki vibracij, zvoka in slike. Preberite več >>

Gašper Korinšek: »Stremimo k temu, da so naše naprave z vsako generacijo boljše.«

Gašper Korinšek: »Stremimo k temu, da so naše naprave z vsako generacijo boljše.«

Visionect je slovensko visokotehnološko podjetje, ki zaposluje že več kot 70 ljudi. Gre za vodilnega razvijalca programske in strojne opreme za digitalne prikazovalnike z izjemno nizko porabo. Njihove rešitve uporabljajo tudi Disney, Tesla, Amazon in NASA. Preberite več >>

Oznake: ,