Kako se slovenska platforma za vodene vadbe širi na češki in italijanski trg
Ekipa koncept vodenih vadb uporabnicam približuje tudi s posebnimi dogodki (Vir slike: Facebook stran Vodene-Vadbe.si).
V Italijo se bodo širili samostojno, odprli pisarne in zaposlili ljudi, ki bodo skrbeli za dnevno poslovanje na italijanskem trgu. Milano je zanimiv iz treh razlogov, pravi Domen Gluhar, ki je skupaj z Nedo Vičič ustanovil spletno stran Vodene-Vadbe.si: števila populacije, v Milanu je namreč kar 3,5 milijona ljudi, visoke kupne moči, ta znaša kar 35 tisoč evrov. Je pa to tudi metropola z velikim številom fitnesov. »V raziskavi trga smo videli, da ima Milano več kot 600 fitnes centrov, v to številko pa niso všteti butični studii in društva. Potencial je zato res velik,« pojasnjuje sogovornik.
Vstop na trg stane 100 tisoč evrov
Računajo, da bo vsak nov zagon trga stal okoli 100 tisoč evrov. »Najpomembneje je zagotoviti inventar in prepoznavnost. Pridobivanje novih partnerjev je zamudno in delovno intenzivno. Poleg tega je treba konstantno voditi administracijo, zato bomo potrebovali t.i. account menedžerje, ki bodo skrbeli, da bo komunikacija med našim in njihovim podjetjem kar se da tekoča,« napove nadaljnje delo, ki čaka ekipo.
Lažji in cenejši vstop, a z nekaj minusi
Zato ni presenetljiva odločitev, da se na češki trg odpravljajo s pomočjo dveh zunanjih članov ekipe, ki skrbita za tehnični razvoj platforme. Imata namreč močne povezave v fitnes industriji na Češkem, zato ocenjujejo, da bo prodor precej lažji – tudi s finančnega vidika. »Slabost pa je ta, da bomo imeli omejen dobiček na tem trgu in manjši delež lastništva.
Ocenjujemo pa, da bi ob samostojnem vstopu potrebovali veliko več kapitala za zagon na takšnem trgu. Češkega trga ne poznamo v podrobnosti, ovira je tudi jezik,« pojasnjuje.
Če razmišljate o partnerskem sodelovanju, preberite tole
Drugim podjetnikom, ki se bodo lotili podobnega koraka (partnerstva), svetuje, da se najprej natančno pogovorijo in dogovorijo, dogovor pa naj bo podprt s pogodbo. Ta naj zajema tako pogoje poslovanja, delitev dobička in razdelitev deleža v podjetju na določenem trgu: »Najbolj pa priporočamo, da zunanjo ekipo, s katero sodelujete, dobro poznate in si zaupate, ter da so vključeni v uspeh celotnega podjetja tudi na ostalih trgih. Pri nas se je to dobro izteklo, saj zunanji člani ekipe za nas razvijajo celoten tehnični del, od sistema za rezervacije do spletne strani.«
Zakaj so na voljo v Ljubljani in ne v Domžalah?
Njihov koncept v prvi vrsti pomaga ponudnikom vodenih vadb (od tod tudi ime) zapolniti proste termine vadb. Več o nastanku platforme smo pisali v članku Posel ustvarila prek pogovorov na Skypu. »Od zagona podjetja novembra 2015 je število rezervacij v drugem četrtletju v primerjavi s prejšnjim naraslo za kar 206, v četrtletju, ki je sledilo, pa še za dodatnih 106 odstotkov,« pojasnjuje Gluhar. »Enemu od naših najbolj priljubljenih partnerjev mesečno pripeljemo tudi do 100 dodatnih rezervacij,« pričakuje pa, da se bo to število še povečalo. Na od 400 do 500 novih rezervacij mesečno.
Število rezervacij pa »je seveda tudi sezonsko pogojeno in odvisno od vadb, ure in števila prostih mest,« dodaja Domžalčanka Teja Levačič (na sliki zgoraj, skupaj z Nedo Vičič. Vir slike: David Šavli), ki se je ekipi pridružila letos poleti. K svojemu konceptu so do danes privabili že skoraj 800 predstavnic nežnejšega spola in menda celo nekaj moških obiskovalcev. Najbolj obiskane vadbe so Les Mills (Body Pump), Bootcamp in Pilates, pravi ekipa, ki se je na slovenskem trgu osredotočila na Ljubljano. V naši prestolnici sodelujejo s 15 fitnesi in ponudniki vodenih vadb. »Povsem logično je, da smo se osredotočili na Ljubljano. Če bi imeli zgolj en fitnes v nekem manjšem kraju, ne bi bil enak učinek. Podobno kot ClassPass smo se tudi mi osredotočili na večja mesta, ki so primernejša za tovrstne platforme,« pravi Levačičeva.
»Menim, da so tovrstne platforme prihodnost fitnesa in mnogih drugih storitev,« pravi Teja Levačič (Vir slike: Facebook stran Vodene-Vadbe.si).
Kakšni so trendi?
Konkurence je vse več, trend pa gre v smeri avdia in videa. »Menim, da so tovrstne platforme prihodnost fitnesa in mnogih drugih storitev. Torej ena platforma, na kateri je možno dobiti vse informacije in se prek spleta ali aplikacije naročiti,« je prepričana mlada navdušenka nad športom, in dodaja: »O video vsebinah že razmišljamo, vendar pa ne morem še ničesar potrditi.«
London, Domžale in Hrpelje
Ekipa še vedno dela na daljavo, prek Skypa, saj Domen ostaja v Londonu, Neda pa živi v Hrpeljah. »Načrt je, da Domen ostane v Londonu. Sliši se težko in zapleteno, vendar nam odlično uspeva. Na srečo je današnja tehnologija takšna, da nam omogoča brezhibno komunikacijo in kljub razdalji uspešno delo,« dodaja sogovornica, ki razkrije, da se bo ekipa v prihodnjih mesecih povečala.