Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Si želite, da bi bili vaši zaposleni zelo zvesti vašemu podjetju? Tako zvesti, da bi jim zaupali celo informacije, ki bi vam lahko škodile, če bi prišle v napačne roke? Ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je odkril čudežno formulo, ki jo predstavljamo v prispevku.
Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Zaupanje je ključ do zvestobe zaposlenih. (Vir slike: Bigstockphoto)

Rešitev je preprosta: Zaupajte svojim zaposlenim in bodite popolnoma odkriti z njimi. Nagradili bodo vaše zaupanje.

Zaupanje ali nadzor?

Morda se vam nasvet zdi za lase privlečen, vendar dejansko deluje – podjetje Facebook dokazuje njegovo učinkovitost. Vsak petek se Zuckerberg in zaposleni v Facebooku zberejo na srečanju, na katerem ustanovitelj podjetja odgovarja na vprašanja – o prav vsem. Na srečanju so dobrodošli vsi zaposleni, omogočen je prenos v živo, celotno dogajanje pa je tudi posneto. To pomeni, da ima vseh 16 tisoč Facebookovih zaposlenih dostop do informacij o delovanju in načrtih podjetja, novo zastavljenih projektih ter vsem ostalem, kar jih zanima.

Zagotovo se sprašujete, kako pogosto zaposleni te neprecenljive podatke razkrijejo radovednim vlagateljem ali novinarjem. Odgovor vas bo morda presenetil: skoraj nikoli. Mediji so pred kratkim na primer poročali o primeru uhajanja informacij, ki se je zgodil že julija 2015. Uslužbenec v podjetju je novinarjem posredoval informacije o Facebookovih načrtih za klepetalnega asistenta, ki bi deloval s pomočjo umetne inteligence. Zuckerberg je bil zaradi razkritja zelo jezen. Na enem od petkovih srečanj je poudaril, da bo »izdajalec« odpuščen. Že naslednji petek je svojim podrejenim sporočil, da je našel in odpustil krivca za uhajanje informacij. Zelo verjetno je, da so pri iskanju sodelovali tudi drugi zaposleni.

Mark Zuckerberg zaupa svojim zaposlenim. (Vir slike: Forbes)

Zdaj pa primerjajte Facebook z Applom. V podjetju Apple načrte za nove projekte skrbno skrivajo pred večino uslužbencev. V preteklosti so celo najeli zasebne varnostne službe, da so poiskale in zasegle prototipe novih iPhonov, ki so jim ušli izpod nadzora. Kljub temu pa so govorice o Applovih novih izdelkih in načrtih (na primer o električnem avtomobilu) tako pogoste, da so jim v celoti posvečene celo nekatere spletne strani. Ena od njih, MacRumors, je pred kratkim celo objavila seznam 10 najpomembnejših razkritij v povezavi s podjetjem v letu 2016.

V katerem od opisanih tehnoloških gigantov so bolj strogi glede varovanja zaupnih informacij? In katero od podjetij dejansko bolje skriva takšne informacije pred radovedno javnostjo?

Zaupanje in zvestoba zaposlenih

Zaupanje dejansko vodi k večji zvestobi zaposlenih in je lahko pri varovanju zaupnih podatkov in načrtov veliko bolj učinkovito od strogega nadzorovanja. Oglejmo si nekaj razlogov za to:

1. Kršenje pravil ni zabavno, če je preveč enostavno.

Avtorica članka Minda Zetlin ponazori to trditev z anekdoto iz svojega življenja. Nekoč sta s partnerjem na mrazu čakala na avtobus. Voznik si je ob prihodu vzel odmor, vendar avtobusa ni zaklenil, temveč je pustil vrata odprta, da so se potniki lahko vkrcali. Voznik tako nikakor ne bi mogel ugotoviti, kdo je kupil vozovnico in kdo ne – vendar so vsi potniki dejansko plačali za prevoz. Nato se je zgodilo še nekaj neverjetnega. Ko je avtobus zapeljal s postaje, je neka gospa vprašala voznika, ali so tisti dan začele veljati nove, višje cene vozovnic. »Tako je,« je odvrnil. Gospa je vstala in v blagajno vstavila še nekaj denarja, kar so nato storili še vsi ostali potniki na avtobusu.

Iz anekdote se lahko naučimo veliko o moči zaupanja. Če svojim zaposlenim pri določenih odločitvah pustite proste roke in jim zagotovite, da jih ne boste nadzorovali, se bo večina odločila pravilno.

2. Vaše zaupanje je vrednota, ki jo zaposleni cenijo in varujejo.

Facebookovi zaposleni gojijo izjemno spoštovanje do Zuckerberga. Kljub svoji sramežljivosti in nelagodjem pred javnim nastopanjem se vsak petek pojavi pred svojimi podrejenimi in več kot uro odgovarja na različna vprašanja. V zavetju svojega »plemena« je izjemno sproščen.

Zaposleni v podjetju cenijo priložnost, da se srečajo in pogovarjajo s svojim direktorjem v popolnoma odprtem okolju. Zato si ne želijo, da bi karkoli ogrozilo tedenska srečanja. Nekateri od njih so medijem zaupali, da iz tega razloga tudi sami občasno nadzirajo svoje kolege. Takšen »vrstniški pritisk« (angl. peer pressure) očitno zadostuje, da velika večina zaposlenih skrbno čuva skrivnosti podjetja.

Tudi zaposleni cenijo ustvarjeno zaupanje. (Vir slike: HubSpot)

3. Podjetja, ki temeljijo na zaupanju, se lahko pohvalijo z odličnim poslovanjem.

Pred nekaj leti je nek direktor na vprašanje, zakaj je njegovo podjetje bolj uspešno od drugih, odgovoril, da zaupa svojim zaposlenim.

»Skrivnost je v zaupanju.«

Kot dokazuje opisani primer, nasvet še vedno deluje tudi za Zuckerberga. Pri tem je pomembno, da občasna izdaja njegovega zaupanja ne poruši odprtega in iskrenega odnosa, ki ga je vzpostavil z veliko večino svojih podrejenih.

Seveda se bo občasno zgodilo, da boste zaupali napačnim posameznikom. V takih trenutkih morate biti odločni in ostri – tako je Zuckerberg. Vendar se ne osredotočajte na takšne osamljene primere, temveč ohranite v mislih širšo sliko zaupanja, ki ste ga ustvarili v svojem podjetju. Če boste sledili tem priporočilom, boste zagotovili, da bodo vaši zaposleni prav tako zvesti kot Facebookovi.

Vir: Inc.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

Oglaševanje na družabnih medijih je pametna poteza, ki bo vašemu podjetju dala konkurenčno prednost. Vendar pa bodite previdni glede tega, kaj počnete in objavljate na družabnih medijih. Preberite več >>

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Vsako podjetje, ki je aktivno na družbenih omrežjih, s ponosom gleda na svoje oboževalce in stranke, zlasti, ko hvalijo njihove izdelke in objavljajo različna sporočila na njihovih zidovih družbenih omrežij. Pomembno pa je, da znajo to preobraziti tudi v učinkovito prodajo. Preberite več >>

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Preberite več >>

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Zaradi hude konkurence na tržišču boste morda morali storiti prav vse, da bi svoje podjetje lahko predstavili kar najširši možni množici potencialnih strank. Spoznajte nekaj zanimivih psiholoških sprožilcev, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje