
Aplikacijo Nexto lahko uporabljamo na več kot 30 kulturnih destinacij po Sloveniji (Vir slike: Proxima).
Aplikacija Nexto deluje po naslednjem postopku: če je destinacija, torej slika ali kakšen drug razstavni eksponat opremljen z Bluetooth oddajniki, se bo vsebina, na primer avdio vodič, sprožila samodejno, ko se bomo umetnini približali. »Podpiramo pa tudi druge načine proženja vsebin, kot so geolociranje z GPS, NFC značke, QR kode ali preprost vnos številk, s katerimi so muzeji ponavadi že opremljeni,« razložita Klemen Rupnik in Franci Zidar, ustanovna člana ekipe.
Uporabniki lahko na tak način prebirajo vsebine več kot 30 kulturnih destinacij po Sloveniji. »Vključeni so praktično vsi večji muzeji, večja mesta in znamenitosti, nabor pa se bo čez poletje še dodobra razširili in dopolnil,« napovedujta Zidar in Rupnik. Integracija platforme je za skrbnika destinacije popolnoma brezplačna in enostavna, »saj zahteva zgolj prilagoditev in vnos lastnih vsebin«. Eden od razlogov, zakaj platformo ponujajo brezplačno, je tudi dejstvo, da si želijo, »da se skrbniki, kustosi in drugi komunikatorji osredotočijo na kakovostno interpretacijo svojih vsebin in ne na vlaganje v razvoj dragih namenskih tehnoloških rešitev«.
Aplikacija za prevetritev zastarelih pristopov
Nad odzivom stroke je ekipa Proxime presenečena. Mnogi strokovnjaki, pravi sogovornik, so hitro prepoznali vrednost, ki jo platforma ponuja. »Mnogi jo vidijo kot katalizator, ki bi lahko pomagal preveriti nekoliko zastarele pristope do podajanja vsebin, povezanih z dediščino in posledično dvigniti zanimanje splošne javnosti za kulturo.«
Naloga kustosov: vnos prilagojene, edinstvene vsebine
»Kustosi na račun aplikacije ne bodo imeli manj dela, saj aplikacija predstavlja zgolj nov kanal, prek katerega lahko predstavljajo vsebine,« bo pa zato pomembno, da vnesejo prilagojeno vsebino.
Če je destinacija, torej slika ali kakšen drug razstavni eksponat opremljen z Bluetooth oddajniki, se bo vsebina, na primer avdio vodič, sprožila samodejno, ko se bomo umetnini približali (Vir slike: Proxima).
»Skrbnik destinacije se lahko odloči, da določen del svojih vsebin prek aplikacije uporabnikom ponudi proti plačilu, mi pa od prodaje vzamemo določen delež. Običajno gre za vsebine avdio vodenja v tujih jezikih, ki jih lokacije svojim obiskovalcem dajejo v najem v obliki namenskih naprav. Mi to tehnologijo klasičnih avdio vodnikov vidimo kot zastarelo in z njenim zatonom priložnost, da na trg prinesemo rešitev, ki bo skrbniku destinacije prihranila stroške vzdrževanja, obiskovalcu pa ponudila neprimerljivo boljšo uporabniško izkušnjo skozi njegovo osebno napravo,« razložita Zidar in Rupnik.
»Uporabnikov na telefonih zagotovo ne bo zanimalo branje dolgih opisov ali faktoloških dejstev, temveč edinstvene in zanimive zgodbe,« prav tako menijo, da bo aplikacija uporabniku, torej obiskovalcu muzejev in galerij le obogatila njegovo doživetje. »Najboljša uporabniška izkušnja, ki jo aplikacija ponuja, je, kadar je destinacija opremljena z avdio vsebinami, ki se sprožajo samodejno, brez da uporabnik brska po telefonu, temveč se zgolj sprehaja s slušalkami v ušesih in telefonom v žepu.« Ustanove, kjer bomo razstave videli v drugi luči, nas bodo opozorile z nalepkami ali brošurami. »Za zdaj registracija uporabniškega računa ni potrebna, podpiramo pa tako iOS kot Android sisteme.«
Produkt in poslovni model drugačna kot leta 2013
Ideja in koncept sta se začela razvijati leta 2013, in sicer v istem času, ko so začeli razvijati rešitve na področju javnega komuniciranja z obiskovalci. »Finančni vložek je bil v preteklih treh letih precejšen. Največji izziv pri razvoju je stalno prilagajanje odzivom trga in uporabnikom, poleg tega je v aplikacijo vgrajena večplastna tehnologija za odkrivanje lokacije in sprožanje vsebin, kar je prav tako tehnološko precej zahtevno,« pojasnjujeta.
Sprva so si produkt in poslovni model drugače zastavili. Razvijali so namenske postavitve oziroma posamezne aplikacije za posamezno destinacijo. Dobili so tudi nekaj ponudb iz tujine, z Nemci so se pogovarjali o partnerstvu, a prišli do ugotovitve, da ima lahko enotna aplikacija oziroma platforma na dolgi rok precej večji potencial. Zato so produkt preusmerili, se osredotočili na Slovenijo, kjer ga bodo »temeljito stestirali«. Šele nato se bodo podali na tuje trge, saj bodo imeli preverjeno rešitev in delujoč, skalabilen poslovni model.