Ko aplikacija obogati sprehod po muzeju

Aplikacijo Nexto lahko uporabljamo na več kot 30 kulturnih destinacij po Sloveniji (Vir slike: Proxima).

Ko aplikacija obogati sprehod po muzeju

Tehnologija spreminja vse pore našega življenja. Tudi sprehode po muzeju. Slovenska ekipa Proxima je razvila aplikacijo Nexto, ki bo obiske galerij in muzejev popestrila. Če vas skrbi, da vas bo telefon pri tem le oviral, naj vam razkrijemo, da bomo telefone imeli v žepih.
Ko aplikacija obogati sprehod po muzeju

Aplikacijo Nexto lahko uporabljamo na več kot 30 kulturnih destinacij po Sloveniji (Vir slike: Proxima).

Aplikacija Nexto deluje po naslednjem postopku: če je destinacija, torej slika ali kakšen drug razstavni eksponat opremljen z Bluetooth oddajniki, se bo vsebina, na primer avdio vodič, sprožila samodejno, ko se bomo umetnini približali. »Podpiramo pa tudi druge načine proženja vsebin, kot so geolociranje z GPS, NFC značke, QR kode ali preprost vnos številk, s katerimi so muzeji ponavadi že opremljeni,« razložita Klemen Rupnik in Franci Zidar, ustanovna člana ekipe.

Uporabniki lahko na tak način prebirajo vsebine več kot 30 kulturnih destinacij po Sloveniji. »Vključeni so praktično vsi večji muzeji, večja mesta in znamenitosti, nabor pa se bo čez poletje še dodobra razširili in dopolnil,« napovedujta Zidar in Rupnik. Integracija platforme je za skrbnika destinacije popolnoma brezplačna in enostavna, »saj zahteva zgolj prilagoditev in vnos lastnih vsebin«. Eden od razlogov, zakaj platformo ponujajo brezplačno, je tudi dejstvo, da si želijo, »da se skrbniki, kustosi in drugi komunikatorji osredotočijo na kakovostno interpretacijo svojih vsebin in ne na vlaganje v razvoj dragih namenskih tehnoloških rešitev«.

Aplikacija za prevetritev zastarelih pristopov

Nad odzivom stroke je ekipa Proxime presenečena. Mnogi strokovnjaki, pravi sogovornik, so hitro prepoznali vrednost, ki jo platforma ponuja. »Mnogi jo vidijo kot katalizator, ki bi lahko pomagal preveriti nekoliko zastarele pristope do podajanja vsebin, povezanih z dediščino in posledično dvigniti zanimanje splošne javnosti za kulturo

Naloga kustosov: vnos prilagojene, edinstvene vsebine

»Kustosi na račun aplikacije ne bodo imeli manj dela, saj aplikacija predstavlja zgolj nov kanal, prek katerega lahko predstavljajo vsebine,« bo pa zato pomembno, da vnesejo prilagojeno vsebino.

Če je destinacija, torej slika ali kakšen drug razstavni eksponat opremljen z Bluetooth oddajniki, se bo vsebina, na primer avdio vodič, sprožila samodejno, ko se bomo umetnini približali (Vir slike: Proxima).

»Skrbnik destinacije se lahko odloči, da določen del svojih vsebin prek aplikacije uporabnikom ponudi proti plačilu, mi pa od prodaje vzamemo določen delež. Običajno gre za vsebine avdio vodenja v tujih jezikih, ki jih lokacije svojim obiskovalcem dajejo v najem v obliki namenskih naprav. Mi to tehnologijo klasičnih avdio vodnikov vidimo kot zastarelo in z njenim zatonom priložnost, da na trg prinesemo rešitev, ki bo skrbniku destinacije prihranila stroške vzdrževanja, obiskovalcu pa ponudila neprimerljivo boljšo uporabniško izkušnjo skozi njegovo osebno napravo,« razložita Zidar in Rupnik.

»Uporabnikov na telefonih zagotovo ne bo zanimalo branje dolgih opisov ali faktoloških dejstev, temveč edinstvene in zanimive zgodbe,« prav tako menijo, da bo aplikacija uporabniku, torej obiskovalcu muzejev in galerij le obogatila njegovo doživetje. »Najboljša uporabniška izkušnja, ki jo aplikacija ponuja, je, kadar je destinacija opremljena z avdio vsebinami, ki se sprožajo samodejno, brez da uporabnik brska po telefonu, temveč se zgolj sprehaja s slušalkami v ušesih in telefonom v žepu.« Ustanove, kjer bomo razstave videli v drugi luči, nas bodo opozorile z nalepkami ali brošurami. »Za zdaj registracija uporabniškega računa ni potrebna, podpiramo pa tako iOS kot Android sisteme.«

Produkt in poslovni model drugačna kot leta 2013

Ideja in koncept sta se začela razvijati leta 2013, in sicer v istem času, ko so začeli razvijati rešitve na področju javnega komuniciranja z obiskovalci. »Finančni vložek je bil v preteklih treh letih precejšen. Največji izziv pri razvoju je stalno prilagajanje odzivom trga in uporabnikom, poleg tega je v aplikacijo vgrajena večplastna tehnologija za odkrivanje lokacije in sprožanje vsebin, kar je prav tako tehnološko precej zahtevno,« pojasnjujeta.

Sprva so si produkt in poslovni model drugače zastavili. Razvijali so namenske postavitve oziroma posamezne aplikacije za posamezno destinacijo. Dobili so tudi nekaj ponudb iz tujine, z Nemci so se pogovarjali o partnerstvu, a prišli do ugotovitve, da ima lahko enotna aplikacija oziroma platforma na dolgi rok precej večji potencial. Zato so produkt preusmerili, se osredotočili na Slovenijo, kjer ga bodo »temeljito stestirali«. Šele nato se bodo podali na tuje trge, saj bodo imeli preverjeno rešitev in delujoč, skalabilen poslovni model.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki