
Kolumna: Izkušnje in vrline podjetnika (Vir slike: sxc.hu)
Gre za slaven citat Bena Afflecka v filmu Boiler Room med motivacijskim govorom – rekrutom – za “stockbrokerje”.
S pogumom naprej!
Priznam, tudi sam bi se želel kdaj peljati v lastnem športnem kabrioletu, imeti hišico na obali, uživati po svetu in še kaj. Vsi si tega kdaj želimo, ne le podjetniki. A realizem je tisto, kar moramo imeti vključeno v glavi in delovanju ter se zavedati situacij, v katerih smo. Kar pa ne pomeni, da ne smemo razmišljati na veliko! Prav sanje in pogum so tisto, kar loči uspešne ljudi od povprečja.
V nečem, kar nas ne veseli, nikoli ne bomo uspešni. Po drugi strani pa ne bomo uspešni že s tem, ker nas nekaj veseli. Izrednega pomena so tu strast in ideje, velikokrat slišimo tudi izraz “out-of-the-box”, nekako sposobnost razmišljati izven okvirov ustaljenega delovanja, prav tako tudi izven okvirov točk udobja. Trud, trdo delo in mnogo poskusov ter napak nas bo šele pripeljalo k večjemu uspehu. Ob vsem tem pa je pomembno še nekaj hkrati najbolj preprostega in najtežjega v življenju in nasploh v teh časih – potrpljenje.
Povezovanje.
Podjetniško samostojno delujem dve leti, čeprav sem koncept podjetniškega razmišljanja razvijal in uporabljal že dolgo. Kot samostojno ne mislilm, da vedno delam vse sam, ampak se povezujem. Včasih se s poslovnim partnerjem povežem za kak posel, včasih s kakšnim kolegom za razmislek, vedno pa v duhu sodelovanja. To bi bil tudi nasvet za sveže in manj sveže podjetnike – povezovanje in sodelovanje.
Optimizem.
Včasih smo podjetniki povsem v zanosu, posli se odpirajo, klienti redno plačujejo, svet je lep. Drugič gremo komaj iz meseca v mesec, klienti se sprenevedajo, da nismo nič podpisali o financah, potencialne stranke odpovedujejo že dogovorjene posle, ker v trenutni situaciji varčujejo. Včasih smo kralji sveta, drugič skoraj kralji ulice. Nikoli pa ni za obupati! Optimizem je obvezna oprema podjetnika.
Zaupanje.
Pred kratkim sem na Twitterju zapisal: “Imej vse dogovore napisane črno na belem!” Zaupanje v ljudi je lepo, tudi sam verjamem, da smo ljudje v osnovi dobri. Vsaj večina, no. Naivnost je celo romantična, ko gledamo skozi mavrična očala in je vse lepo. A vse to nima veze s podjetništvom oziroma naj ne bi smelo imeti. V poslu najprej podpiši, nato pa zaupaj. Seveda so tudi izjeme, dolgoročna sodelovanja so super, če še klienti plačujejo redno, smo na konju. A previdnost včasih ni odveč.
Vrednote in odnosi
Mnogi radi poudarjajo svoje vrednote: transparentnost, poštenost, vedno odprta vrata in še mnogo visokoletečih, politično simpatičnih besed. A pogosto ostaja le pri besedah. Poznam nekaj ljudi in organizacij, ki to vedno omenjajo, a iz izkušenj z njimi lahko rečem, da zanje to ne drži, žal celo nasprotno. Vsekakor pa je moj nasvet, da imejmo s poslovnimi partnerji čim bolj odprt odnos, tako s človeškega vidika kot tudi povsem poslovnega, podkrepljenega s številkami.
Kakšen je podjetnik?
Preberite si tudi ostale MP kolumne.
Podjetnik je človek z drugačnimi idejami o stremljenju v prihodnost, predvsem pa človek s sposobnostjo izvedbe, česar drugi ne bi storili. Poslušati mora sebe in slišati druge. Znati mora uživati in znati potrpeti. Biti mora človek in stroj. Vedno mora biti na preži za novimi priložnostmi, vedno v iskanju idej. Predvsem pa mora biti zvest samemu sebi, svojim idejam in načelom ter slediti svojemu srcu.
Povezuj in spreminjaj svet!
Avtor kolumne je Matjaž Šircelj, Digitalna osebnost