Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič.
Rok Starič. arašidovo maslo

Rok Starič je predstavil svojo poslovno zgodbo

Sklop predavanj Razvij svojo idejo v donosen posel je del turneje Lastno podjetje? Zakaj pa ne! Namenjen je vsem, ki razmišljate o realizaciji svoje poslovne ideje, pa ne veste, kako se je lotiti. S pomočjo zgodb, nasvetov in izkušenj uspešnih mladih podjetnikov vam bomo pomagali pri premagovanju vstopnih ovir v podjetništvo. Z njihovo pomočjo vam bomo pokazali, da se da uspeti.

Na prvem predavanju je svojo podjetniško zgodbo predstavil Rok Starič iz podjetja Rok’s nut butter, ki pod blagovno znamko Rok’s prodaja 100-odstotno arašidovo maslo. Na naslednjem dogodku se bo predstavil Nik Vene iz podjetja NV Holders.

Začelo se je s pestjo arašidov

Rok je v sklopu predavanja razkril, da se je s podjetništvom prvič resneje srečal na dogodku MP leta pred nekaj leti. V sklopu diete je nato iskal bolj zdrav priboljšek in po trenerjevem priporočilu preizkusil arašidovo maslo. Hitro je ugotovil, da je na trgu veliko arašidovega masla z različnimi dodatki. Zato se je odločil, da bo poskusil sam izdelati maslo brez nepotrebnih dodatkov.

Po fazi testiranja in preizkušanja različnih receptov mu je uspelo. Njegovo arašidovo maslo je hitro postalo priljubljeno v fitnes centru, v katerega je zahajal. Ker je hitro našel ciljno publiko za svoj izdelek, je začel razmišljati o tem, da bi svoj hobi nadgradil v dejansko podjetje.

Pred dvema letoma se je Rok s svojo idejo in pomočjo Nika Klanška podal na Kickstarter. Kako je prišlo do kampanje na Kickstarterju in za kaj je Rok porabil zbrana sredstva, smo pisali v prispevku Slovensko arašidovo maslo gre na Kickstarter >>

Zgodba o uspehu

Rokova zgodba se z uspešno zaključeno kampanjo seveda ni zaključila. Nova pridobitev je Roku in ekipi omogočila povečanje proizvodnje. Poleg tega pa so optimizirali proces priprave arašidovega masla in polnjenje lončkov.

Z Rokom smo se tako pred časom pogovarjali tudi o povečanem povpraševanju po arašidovem maslu blagovne znamke Rok’s in sodelovanju s trgovskimi verigami.

Sodelovanje s trgovsko verigo Hofer

Mladi podjetnik je udeležencem predavanja podrobneje predstavil tudi svoje sodelovanje s trgovsko verigo Hofer. Zanj je bila ta izkušnja neprecenljiva, saj se je prvič soočil z izzivom proizvodnje večjih količin arašidovega masla. Poleg tega je moral pripraviti tudi druge podrobnosti, kot so nalepke s kodami, razstavljanje izdelkov …

»V ponedeljek sem odpeljal eno tono arašidovega masla v Hoferjevo skladišče, akcija pa se je začela v četrtek. V četrtek zvečer so me klicali iz Hoferja – prestrašil sem se, da je kaj narobe,« je pripovedoval v okviru dogodka Razvij svojo idejo.

V resnici pa ni bilo prav nič narobe: »Povedali so mi, da so razprodali že več kot 90 odstotkov zaloge.« Na podlagi uspešno izpeljane prve akcije se je sodelovanje s trgovsko verigo še okrepilo.

V prvem letu je bilo Rokovo arašidovo maslo v Hoferju naprodaj trikrat, letos pa celo štirikrat. Količine danes obsegajo približno šest tisoč kozarčkov masla v okviru enega naročila.

Sprememba zunanje podobe

Rokova poslovna zgodba se tako uspešno razvija: od prvih preizkusov, praženja arašidov v krušni peči ter ročnega polnjenja in zapiranja kozarčkov do sodelovanja s slovenskimi in tujimi partnerji, ki so prevzeli proizvodnjo in pakiranje izdelkov.

Letos se je spremenila tudi zunanja podoba blagovne znamke. Na dogodku je Rok predstavil zanimivo anekdoto v povezavi s kozarčki za arašidovo maslo: »Za Hoferjevo naročilo smo potrebovali šest tisoč kozarčkov. Dobavitelj je imel na zalogi le nekaj več kot pet tisoč kozarčkov, proizvajalec pa jih je nehal proizvajati.«

Kaj pa sedaj? Za Hoferjevo naročilo jim je nekako uspelo zbrati kozarčke, in sicer tudi s pomočjo posameznikov, ki so maslo kupili v predhodnih akcijah ali v spletni trgovini. Nato pa so morali spremeniti tako kozarec kot tudi dizajn blagovne znamke, kar je bilo za Roka precej boleče.

Kako naprej?

Predavatelj se je udeležencem dogodka pohvalil tudi z novim proizvodnim obratom, ki so ga poimenovali Rok’s food lab. V njem že nastajajo novi recepti in se oblikujejo nove ideje. Vrata novega prostora v velikosti 50 kvadratnih metrov pa Rok odpira tudi nadebudnim podjetnikom, ki želijo v primernem okolju testirati svoje poslovne ideje s področja prehrane.

Danes se Rok tako lahko pohvali tudi z več kot dvema tonama zmletih arašidov mesečno, naslednji cilj pa je podaljševanje roka trajanja proizvedenega arašidovega masla.

Rok pravi, da trenutno potekajo tudi pogovori s potencialnimi poslovnimi partnerji na Portugalskem, v Švici, Avstriji in Italiji. Pohod na sever Evrope pa načrtuje s pomočjo Hoferjeve trgovske mreže. O načrtovani širitvi v tujino smo pred kratkim pisali tudi v prispevku Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov >>.

Rok je v pogovoru po predstavitvi razkril tudi, da si za vsako leto postavi vsaj tri večje mejnike, ki pa niso finančne narave. »Ne postavljam si finančnih ciljev, ampak premagujem izzive,« je dodal. Ob tem je poudaril, da mora biti podjetnik fleksibilen in agilen, da se lahko hitro odzove na spremembe in prilagaja na novosti.

Vas navdihujejo uspešne zgodbe mladih slovenskih podjetnikov? Udeležite se naslednje izvedbe dogodka Razvij svojo idejo v donosen posel!

Preverite kratek video z našega dogodka

Začetek brez poslovnega načrta

Po kratki predstavitvi je sledil čas za vprašanja. Ta del dogodka je moderiral direktor Zavoda mladi podjetnik Borut Borštnik, ki je Roku Stariču tudi sam zastavil nekaj vprašanj.

Prvo vprašanje se je dotikalo poslovnega načrta. Rok je priznal, da se je razvoja svoje ideje sprva lotil brez poslovnega načrta, saj je idejo pravzaprav prevzel s tujih trgov. Poleg tega pa si na začetku sploh ni predstavljal, da bo njegova ideja zrasla v uspešno podjetje.

Kljub temu pa je iskal potrditev, da je njegova ideja zanimiva tudi za slovensko okolje. Prva potrditev je bilo zanimanje ciljne publike med navdušenci nad zdravim načinom življenja. Kmalu je našel nekaj posameznikov, ki so bili tako navdušeni nad idejo, da so želeli sodelovati pri njej. »Ne zapiram si vrat, poleg tega pa se zanašam na svoj instinkt,« tako Rok odgovarja na vprašanje, kako išče člane ekipe in druge sodelavce.

Nato so projekt, ki je bil najprej zastavljen kot izziv, opazili tudi mediji in drugi strokovnjaki. Dodatno spodbudo za Roka so predstavljali tudi komentarji njegovih sodelavcev, da bodo morda tudi sami preizkusili podoben projekt, če mu bo uspelo. Zaradi negativnega odziva nekega uglednega slovenskega podjetnika, ki mu je prepričano zatrdil, da takšna ideja lahko uspe le v Združenih državah Amerike, pa je v nekem trenutku skoraj obupal. Kljub temu se ni predal – in hitro je dokazal, da mu lahko uspe.

Seveda pa je bil največja potrditev za Rokovo poslovno idejo odziv podpornikov v okviru Kickstarter kampanje in drugih posameznikov, ki so kmalu začeli naročati arašidovo maslo prek spletne trgovine. Še vedno pa si pušča odprtih več možnosti za nadaljnji razvoj, zato je njegov poslovni načrt še vedno precej ohlapen.

Sodelovanje z avstrijskim investitorjem

Gost dogodka Razvij svojo idejo je predstavil tudi iskanje poslovnih partnerjev, dobaviteljev in vlagateljev. Pri tem mu je pomagala zaposlitev v zagonskem okolju na Dunaju, kjer je spoznal zainteresiranega vlagatelja, ki je pred kratkim kupil delež v podjetju. Sodelovanje je predvsem strateško in ne samo finančno.

Pred tem je projekt financiral predvsem iz lastnih prihrankov, saj je bil do pred kratkim zaposlen na drugem področju. Šele letos se je dejansko zaposlil v podjetju Rok’s nut butter. Večino sredstev za delovanje podjetja že od vsega začetka pridobiva s prodajo arašidovega masla.

Tudi v zvezi s sodelovanjem z investitorjem nam je Rok zaupal zanimivo anekdoto. Do njegovega kontakta je prišel prek neke kolegice, vlagatelj pa je Roku ob prvem srečanju dejal, da ne vlaga v izdelke, ki mu niso všeč. »Ko je preizkusil moje maslo, je bil takoj navdušen,« je dodal gost, vendar pa je proces do dejanskega podpisa pogodbe trajal še več kot šest mesecev. Zato je Rok vmes skoraj že obupal, vendar se je na koncu vse dobro izteklo.

V povezavi z iskanjem investitorjev je Rok obiskovalcem dogodka svetoval, naj ne iščejo samo finančne podpore. Namesto tega naj se odločajo za strateška svetovanja, ki bodo zanje koristna tudi na drugih področjih. »Če gre investitorju samo za denar, ni dober investitor,« je povzel svoje misli.

Pustite domišljiji prosto pot!

Rok je odgovarjal tudi na vprašanja o tem, kako začeti s projekti na področju prehranske industrije. Razkril je tudi dodatne načrte za prihodnost, predvsem glede razvoja novih izdelkov na podlagi arašidov in masla iz drugih oreščkov.

Na koncu pa je z udeleženci delil nekaj nasvetov glede oglaševanja in trženja. Poudaril je, da naj izkoristijo čim več brezplačne promocije – če je izdelek ali projekt zanimiv, nenavaden, inovativen, bo kmalu požel zanimanje medijev.

»Pustite domišljiji prosto pot in naredite nekaj drugačnega, nekaj, česar še ni na trgu,« je dodal ob koncu. Hkrati je omenil tudi, naj podjetniki svojih produktov ne vsiljujejo potencialnim strankam: »Če bo ljudi zanimalo, te bodo pocukali za rokav.«

Serija MP dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel se bo nadaljevala 25. oktobra 2017, ko bo naš gost Nik Vene iz podjetja NV Holders. Če želite spoznati njegovo podjetniško zgodbo, se na brezplačni dogodek prijavite še danes!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Slovenska mikropivovarna Pelicon, ki deluje v Ajdovščini, je leta 2017 osvojila naziv Mladi podjetnik leta. Njena soustanovitelja sta Anita Lozar in Matej Pelicon. Zanimalo nas je, kako podjetje posluje v zdajšnjem stanju ter kakšne so novosti in načrti za v prihodnje. Preberite več >>

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Slovenija se v svetovnem merilu uvršča na 6. mesto glede na število iger pobega na površinsko enoto. Slovenci tako z odprtimi rokami sprejemamo tovrstni koncept igre. Pripravili smo intervju z vodilnim ponudnikom v »escape room« industriji. Preberite več >>

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik je pred leti pustila redno službo in se podala na samostojno pot. Prevzela je ekološko kmetijo, ki je bila prej namenjena le vzreji živali, in na njej vzpostavila turizem. Po 5 letih je odprla še svojo slaščičarno. Tako se je podala novim izzivom naproti in si dokazala, da zmore marsikaj. Preberite več >>

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo povprašali nekatere slovenske podjetnike, kaj bi moral po njihovem mnenju vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo. Katere lastnosti odlikujejo uspešnega podjetnika in kakšna mora biti poslovna ideja, da ima potencial za uspeh? Preberite več >>

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Za to, da je kulinarični projekt Odprta kuhna, ki ga danes pozna že skoraj vsak, prerasel v zgodbo o uspehu, sta zaslužena Alma in Lior Kochavy. Že pred sedmimi leti, ko se je vse skupaj šele dobro začelo, sta imela jasno vizijo: ustvariti največji kulinarični dogodek v državi. Preberite več >>

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Hopalai je startup, ki je marca letos na trg lansiral aplikacijo Kobi. Ta je namenjena otrokom, ki se srečujejo z disleksijo in drugimi bralnimi težavami. Aplikacijo uporablja že skoraj petina vseh slovenskih osnovnih šol. V kratkem nameravajo produkt predstaviti tudi špansko govorečemu trgu. Preberite več >>

Oznake: , ,