KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič.
Rok Starič. arašidovo maslo

Rok Starič je predstavil svojo poslovno zgodbo

Sklop predavanj Razvij svojo idejo v donosen posel je del turneje Lastno podjetje? Zakaj pa ne! Namenjen je vsem, ki razmišljate o realizaciji svoje poslovne ideje, pa ne veste, kako se je lotiti. S pomočjo zgodb, nasvetov in izkušenj uspešnih mladih podjetnikov vam bomo pomagali pri premagovanju vstopnih ovir v podjetništvo. Z njihovo pomočjo vam bomo pokazali, da se da uspeti.

Na prvem predavanju je svojo podjetniško zgodbo predstavil Rok Starič iz podjetja Rok’s nut butter, ki pod blagovno znamko Rok’s prodaja 100-odstotno arašidovo maslo. Na naslednjem dogodku se bo predstavil Nik Vene iz podjetja NV Holders.

Začelo se je s pestjo arašidov

Rok je v sklopu predavanja razkril, da se je s podjetništvom prvič resneje srečal na dogodku MP leta pred nekaj leti. V sklopu diete je nato iskal bolj zdrav priboljšek in po trenerjevem priporočilu preizkusil arašidovo maslo. Hitro je ugotovil, da je na trgu veliko arašidovega masla z različnimi dodatki. Zato se je odločil, da bo poskusil sam izdelati maslo brez nepotrebnih dodatkov.

Po fazi testiranja in preizkušanja različnih receptov mu je uspelo. Njegovo arašidovo maslo je hitro postalo priljubljeno v fitnes centru, v katerega je zahajal. Ker je hitro našel ciljno publiko za svoj izdelek, je začel razmišljati o tem, da bi svoj hobi nadgradil v dejansko podjetje.

Pred dvema letoma se je Rok s svojo idejo in pomočjo Nika Klanška podal na Kickstarter. Kako je prišlo do kampanje na Kickstarterju in za kaj je Rok porabil zbrana sredstva, smo pisali v prispevku Slovensko arašidovo maslo gre na Kickstarter >>

Zgodba o uspehu

Rokova zgodba se z uspešno zaključeno kampanjo seveda ni zaključila. Nova pridobitev je Roku in ekipi omogočila povečanje proizvodnje. Poleg tega pa so optimizirali proces priprave arašidovega masla in polnjenje lončkov.

Z Rokom smo se tako pred časom pogovarjali tudi o povečanem povpraševanju po arašidovem maslu blagovne znamke Rok’s in sodelovanju s trgovskimi verigami.

Sodelovanje s trgovsko verigo Hofer

Mladi podjetnik je udeležencem predavanja podrobneje predstavil tudi svoje sodelovanje s trgovsko verigo Hofer. Zanj je bila ta izkušnja neprecenljiva, saj se je prvič soočil z izzivom proizvodnje večjih količin arašidovega masla. Poleg tega je moral pripraviti tudi druge podrobnosti, kot so nalepke s kodami, razstavljanje izdelkov …

»V ponedeljek sem odpeljal eno tono arašidovega masla v Hoferjevo skladišče, akcija pa se je začela v četrtek. V četrtek zvečer so me klicali iz Hoferja – prestrašil sem se, da je kaj narobe,« je pripovedoval v okviru dogodka Razvij svojo idejo.

V resnici pa ni bilo prav nič narobe: »Povedali so mi, da so razprodali že več kot 90 odstotkov zaloge.« Na podlagi uspešno izpeljane prve akcije se je sodelovanje s trgovsko verigo še okrepilo.

V prvem letu je bilo Rokovo arašidovo maslo v Hoferju naprodaj trikrat, letos pa celo štirikrat. Količine danes obsegajo približno šest tisoč kozarčkov masla v okviru enega naročila.

Sprememba zunanje podobe

Rokova poslovna zgodba se tako uspešno razvija: od prvih preizkusov, praženja arašidov v krušni peči ter ročnega polnjenja in zapiranja kozarčkov do sodelovanja s slovenskimi in tujimi partnerji, ki so prevzeli proizvodnjo in pakiranje izdelkov.

Letos se je spremenila tudi zunanja podoba blagovne znamke. Na dogodku je Rok predstavil zanimivo anekdoto v povezavi s kozarčki za arašidovo maslo: »Za Hoferjevo naročilo smo potrebovali šest tisoč kozarčkov. Dobavitelj je imel na zalogi le nekaj več kot pet tisoč kozarčkov, proizvajalec pa jih je nehal proizvajati.«

Kaj pa sedaj? Za Hoferjevo naročilo jim je nekako uspelo zbrati kozarčke, in sicer tudi s pomočjo posameznikov, ki so maslo kupili v predhodnih akcijah ali v spletni trgovini. Nato pa so morali spremeniti tako kozarec kot tudi dizajn blagovne znamke, kar je bilo za Roka precej boleče.

Kako naprej?

Predavatelj se je udeležencem dogodka pohvalil tudi z novim proizvodnim obratom, ki so ga poimenovali Rok’s food lab. V njem že nastajajo novi recepti in se oblikujejo nove ideje. Vrata novega prostora v velikosti 50 kvadratnih metrov pa Rok odpira tudi nadebudnim podjetnikom, ki želijo v primernem okolju testirati svoje poslovne ideje s področja prehrane.

Danes se Rok tako lahko pohvali tudi z več kot dvema tonama zmletih arašidov mesečno, naslednji cilj pa je podaljševanje roka trajanja proizvedenega arašidovega masla.

Rok pravi, da trenutno potekajo tudi pogovori s potencialnimi poslovnimi partnerji na Portugalskem, v Švici, Avstriji in Italiji. Pohod na sever Evrope pa načrtuje s pomočjo Hoferjeve trgovske mreže. O načrtovani širitvi v tujino smo pred kratkim pisali tudi v prispevku Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov >>.

Rok je v pogovoru po predstavitvi razkril tudi, da si za vsako leto postavi vsaj tri večje mejnike, ki pa niso finančne narave. »Ne postavljam si finančnih ciljev, ampak premagujem izzive,« je dodal. Ob tem je poudaril, da mora biti podjetnik fleksibilen in agilen, da se lahko hitro odzove na spremembe in prilagaja na novosti.

Vas navdihujejo uspešne zgodbe mladih slovenskih podjetnikov? Udeležite se naslednje izvedbe dogodka Razvij svojo idejo v donosen posel!

Preverite kratek video z našega dogodka

Začetek brez poslovnega načrta

Po kratki predstavitvi je sledil čas za vprašanja. Ta del dogodka je moderiral direktor Zavoda mladi podjetnik Borut Borštnik, ki je Roku Stariču tudi sam zastavil nekaj vprašanj.

Prvo vprašanje se je dotikalo poslovnega načrta. Rok je priznal, da se je razvoja svoje ideje sprva lotil brez poslovnega načrta, saj je idejo pravzaprav prevzel s tujih trgov. Poleg tega pa si na začetku sploh ni predstavljal, da bo njegova ideja zrasla v uspešno podjetje.

Kljub temu pa je iskal potrditev, da je njegova ideja zanimiva tudi za slovensko okolje. Prva potrditev je bilo zanimanje ciljne publike med navdušenci nad zdravim načinom življenja. Kmalu je našel nekaj posameznikov, ki so bili tako navdušeni nad idejo, da so želeli sodelovati pri njej. »Ne zapiram si vrat, poleg tega pa se zanašam na svoj instinkt,« tako Rok odgovarja na vprašanje, kako išče člane ekipe in druge sodelavce.

Nato so projekt, ki je bil najprej zastavljen kot izziv, opazili tudi mediji in drugi strokovnjaki. Dodatno spodbudo za Roka so predstavljali tudi komentarji njegovih sodelavcev, da bodo morda tudi sami preizkusili podoben projekt, če mu bo uspelo. Zaradi negativnega odziva nekega uglednega slovenskega podjetnika, ki mu je prepričano zatrdil, da takšna ideja lahko uspe le v Združenih državah Amerike, pa je v nekem trenutku skoraj obupal. Kljub temu se ni predal – in hitro je dokazal, da mu lahko uspe.

Seveda pa je bil največja potrditev za Rokovo poslovno idejo odziv podpornikov v okviru Kickstarter kampanje in drugih posameznikov, ki so kmalu začeli naročati arašidovo maslo prek spletne trgovine. Še vedno pa si pušča odprtih več možnosti za nadaljnji razvoj, zato je njegov poslovni načrt še vedno precej ohlapen.

Sodelovanje z avstrijskim investitorjem

Gost dogodka Razvij svojo idejo je predstavil tudi iskanje poslovnih partnerjev, dobaviteljev in vlagateljev. Pri tem mu je pomagala zaposlitev v zagonskem okolju na Dunaju, kjer je spoznal zainteresiranega vlagatelja, ki je pred kratkim kupil delež v podjetju. Sodelovanje je predvsem strateško in ne samo finančno.

Pred tem je projekt financiral predvsem iz lastnih prihrankov, saj je bil do pred kratkim zaposlen na drugem področju. Šele letos se je dejansko zaposlil v podjetju Rok’s nut butter. Večino sredstev za delovanje podjetja že od vsega začetka pridobiva s prodajo arašidovega masla.

Tudi v zvezi s sodelovanjem z investitorjem nam je Rok zaupal zanimivo anekdoto. Do njegovega kontakta je prišel prek neke kolegice, vlagatelj pa je Roku ob prvem srečanju dejal, da ne vlaga v izdelke, ki mu niso všeč. »Ko je preizkusil moje maslo, je bil takoj navdušen,« je dodal gost, vendar pa je proces do dejanskega podpisa pogodbe trajal še več kot šest mesecev. Zato je Rok vmes skoraj že obupal, vendar se je na koncu vse dobro izteklo.

V povezavi z iskanjem investitorjev je Rok obiskovalcem dogodka svetoval, naj ne iščejo samo finančne podpore. Namesto tega naj se odločajo za strateška svetovanja, ki bodo zanje koristna tudi na drugih področjih. »Če gre investitorju samo za denar, ni dober investitor,« je povzel svoje misli.

Pustite domišljiji prosto pot!

Rok je odgovarjal tudi na vprašanja o tem, kako začeti s projekti na področju prehranske industrije. Razkril je tudi dodatne načrte za prihodnost, predvsem glede razvoja novih izdelkov na podlagi arašidov in masla iz drugih oreščkov.

Na koncu pa je z udeleženci delil nekaj nasvetov glede oglaševanja in trženja. Poudaril je, da naj izkoristijo čim več brezplačne promocije – če je izdelek ali projekt zanimiv, nenavaden, inovativen, bo kmalu požel zanimanje medijev.

»Pustite domišljiji prosto pot in naredite nekaj drugačnega, nekaj, česar še ni na trgu,« je dodal ob koncu. Hkrati je omenil tudi, naj podjetniki svojih produktov ne vsiljujejo potencialnim strankam: »Če bo ljudi zanimalo, te bodo pocukali za rokav.«

Serija MP dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel se bo nadaljevala 25. oktobra 2017, ko bo naš gost Nik Vene iz podjetja NV Holders. Če želite spoznati njegovo podjetniško zgodbo, se na brezplačni dogodek prijavite še danes!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Podjetje Della Spina si prizadeva, da bi bila dioptrijska očala lepega izgleda cenovno dostopna širšemu krogu ljudi. Kupec ima pri tem možnost, da izbrana očala preizkuša en teden, preden se odloči za nakup. Preberite več >>

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

Polfinalistki letošnjega izbora Mladi podjetnik leta 2018 Urška Klavžer in Katarina Vavpetič v teh dneh praznujeta drugo obletnico delovanja trgovine Pasja gajba. S kakovostno storitvijo, skrbnemu posvečanju pasjim kosmatincem in njihovim lastnikom ter dobrodelnostjo gradita uspešno zgodbo. Preberite več >>

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Od 24. decembra dalje lahko kupujete v prvi trgovini brez embalaže v Sloveniji. V njej je možno kupiti vse, kar gospodinjstvo potrebuje. Trgovina je locirana v Ljubljani blizu Kina Šiške. Z ustanoviteljema Manco Behrič in Primožem Ciglerjem smo se pogovarjali o tem, kako sta idejo pripeljala do realizacije. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje