Rok Stritar: »Podjetniki velikokrat zrastejo do praga lastnih zmožnosti.«

Rok Stritar je podjetniški svetovalec in ustanovitelj podjetja Kibube, ki se ukvarja z maloprodajo gorniške opreme. Kako je prišlo do ustanovitve podjetja, kako se je le-to razvijalo skozi čas in kaj bi Rok svetoval mladim podjetnikom?
Spletna trgovina z gorniško opremo Kibuba (Vir: Kibuba)

Spletna trgovina z gorniško opremo Kibuba (Vir: Kibuba)

Ustanovitev podjetja za pridobitev praktičnega podjetniškega znanja

Rok Stritar je bil nekaj let zaposlen na Ekonomski fakulteti, kjer je delal kot asistent pri predmetu Podjetništvo. Ker ni želel predavati zgolj na podlagi teorije, se je leta 2005 odločil za ustanovitev lastnega podjetja.

»Nisem želel biti asistent za podjetništvo brez praktičnih izkušenj in to je bil glavni motiv, da sem takrat ustanovil podjetje.«

Ideja za vzpostavitev prve spletne trgovine z gorniško opremo pri nas

Stritar prihaja iz gorniške družine, zato se je s tem področjem spoznal že v otroštvu. Kasneje se je kot mlad alpinist ukvarjal z vprašanjem, kje bi lahko kupil kakovostno opremo po dostopni ceni, in pri tem naletel na številne težave.

»S kolegom sva bila v istem alpinističnem društvu in sva skupaj hodila v hribe. Med enim izletom sem mu omenil, da pri nas še ni spletne trgovine z gorniško opremo. Potem sva se odločila, da jo bova skupaj ustanovila.«

»Bilo je veliko vzponov, padcev in trdega učenja.«

Stritar pove, da si nikoli ni želel postati trgovec. Razlog za to je tudi v tem, da ima javnost nekoliko zaničljiv odnos do trgovine. Prav zato so bili z ekipo na tem področju ob ustanovitvi Kibube precej neizkušeni.

»O trgovini nismo vedeli ničesar, v ozadju pa tudi nismo imeli nobenega mentorja. Bilo je veliko vzponov, padcev in trdega učenja. Ker sva bila oba s kolegom iz »software« vod, smo želeli imeti najprej zgolj spletno trgovino, saj nama je ta del bližji. Kasneje je trg zahteval, da smo začeli odpirati tudi fizične poslovalnice.«

»Ob vsaki napaki smo se nekaj naučili in bili pri tem zelo vztrajni. Vmes smo spoznali, da je panoga zelo kompleksna in zahtevna. Ob ustanovitvi Kubube nismo vedeli ničesar, danes pa vemo kar precej o tem, kako deluje trgovina in kaj je pomembno za uspešno poslovanje.«

Stritar pripomni, da so od začetka do sedaj odprli in zaprli kar nekaj poslovalnic. Poleg tega pa so morali biti zelo iznajdljivi pri načrtovanju poslovanja, saj so razpolagali z omejenimi finančnimi sredstvi.

Kibuba danes

Kibuba ima danes poleg spletne trgovine tudi 12 poslovalnic, ki se nahajajo po vsej Sloveniji; v Ljubljani, Domžalah, Kranju, Mariboru, Novi Gorici in Celju. Tri poslovalnice so locirane tudi na Hrvaškem in sicer v Zagrebu in Rijeki. V kratkem bo zaživela tudi nova poslovalnica v Kopru.

V ponudbi so blagovne znamke večinoma tujih dobaviteljev. Gre za podjetja, ki so v segmentu gorniške opreme precej znana, splošni javnosti pa malo manj. Dobavitelji so večinoma iz Italije, ZDA, Nemčije, Avstrije in Poljske.

»Imamo tudi lastno blagovno znamko; svojo linijo hlač, ki se dobro prodajajo.«

Ena izmed Kibubinih poslovalnic (Vir: btc-city.com)

Ena izmed Kibubinih poslovalnic (Vir: btc-city.com)

Kriteriji za izbor gorniške opreme, ki je v ponudbi

»Iščemo izdelke, ki jo bodo stranke želele kupiti. Pomembno je znati predvidevati oziroma napovedovati, po čem bo povpraševanje. Pri tem je treba upoštevati omejitve, kar se tiče kupne moči. Lahko je najti odličen produkt, ki ima visoko ceno, vendar ga stranke ne bodo kupile. Pomembna stvar je tudi, kakšni so pogoji za nas. To je nenehen proces pogajanja, dogovarjanja in prilagajanja.«

Posebnosti Kibube v primerjavi s podobnimi trgovinami

V čem je Kibuba posebna v primerjavi z drugimi trgovinami, ki delujejo v isti panogi?

»Naše podjetje je precej bolj tehnološko usmerjeno od večine tehnoloških podjetij v Sloveniji. Imamo v celoti razvit lasten software. Velik poudarek dajemo procesom, ki olajšajo in pohitrijo naše delo in nakupe naših strank. Omogočeno nam je razvijanje procesov, ki se jih s kupljenimi rešitvami ne bi dalo izpeljati. Naš lojalnostni sistem je nekoliko drugačen; ne da se ga kupiti. Pri nas je software zelo pomemben del zgodbe, kar za trgovce ni običajno.«

Poleg tega ima Kibuba tudi nekoliko drugačen sistem managementa, pozicioniranja izdelkov in nagrajevanja zaposlenih.

»Pri vsaki stvari skušamo razmisliti o tem, kaj je za stranko najboljše. Potem se trudimo razviti ustrezen sistem. V drugih podjetjih po svetu se z lojalnostjo ne ukvarjajo na tak način, saj gre za relativno kompliciran sistem.«

Glavni izziv je prodor v tujino

»Slovenski trg je zrel in relativno omejen. Slovenija ima v tej panogi bolj razvit trg kot marsikatera druga država. Naš glavni izziv oziroma glavno vprašanje pri razvoju podjetja je, kdaj in kako bomo uspeli vstopiti na kakšen večji trg.«

Izzivi, ki se nanašajo na poslovanje, so po Stritarjevih besedah vezani tudi na kupno moč in trende v razvoju gospodarstva. Pri tem je pripomnil, da jih to ne skrbi, saj vse kaže na to, da se bo ta panoga razvijala še naprej.

Nasveti mladim podjetnikom

Razlike med podjetniškimi začetki in zrelo fazo poslovanja

Rok Stritar ima bogate podjetniške izkušnje, je tudi podjetniški svetovalec in predavatelj. Mladim podjetnikom želi sporočiti, da se podjetniški začetki bistveno razlikujejo od poslovanja na stopnji zrelega podjetja.

»Glavna stvar, ki se je podjetniki velikokrat ne zavedajo, je, da je ta prvi del, ko se ukvarjajo z razvojem ideje, zabavnejši in lažji del. To, da z nečim začneš, nekaj narediš in dobiš prve kupce, je adrenalinsko, zabavno in lepo. Če pa želiš zaslužiti, moraš isto stvar čim večkrat ponoviti. Ljudje morajo pri sebi razjasniti, če to res želijo početi. Podjetništvo terja velike osebnostne transformacije. To je zagotovo najtežji del posla; narediti iz vsega skupaj profesionalno podjetje, ki dobro deluje.«

Podjetniki naj bodo previdni, da ne presežejo svojih mej zmogljivosti

»V tej kulturi spodbujanja podjetništva se premalokrat izpostavlja, da v tem procesu ni vredno uničiti sebe. Pri drugih projektih, s katerimi se ukvarjam, vidim, kaj ljudje delajo sami sebi. Vsak, ki je podjetnik, naj pazi tudi na svoje zdravje in svojo družino, ker če ne, se lahko stvari slabo končajo.«

»Čeprav se to morda grdo sliši, podjetniki dostikrat zrastejo do praga lastnih zmožnosti. Če se tega praga zavedajo in pravočasno odnehajo, potem je to v redu; Nekaj si naredil in s tem si zadovoljen. Velikokrat pa pride do tega, da podjetje zraste do stopnje, ki jo podjetniki komaj obvladujejo in to povzroča veliko stresa, nezadovoljstva in zdravstvenih težav. Treba je biti zelo ozaveščen in ves čas paziti, da gredo stvari naprej na pravi način. Včasih si je treba najti tudi pomoč.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Feelif – naprava, ki slepim omogoča, da digitalno spregledajo

Feelif – naprava, ki slepim omogoča, da digitalno spregledajo

Feelif ponuja slepim in slabovidnim uporabnikom nov način doživljanja digitalnega sveta. Gre za veččutno napravo, ki informacije podaja v obliki vibracij, zvoka in slike. Preberite več >>

Gašper Korinšek: »Stremimo k temu, da so naše naprave z vsako generacijo boljše.«

Gašper Korinšek: »Stremimo k temu, da so naše naprave z vsako generacijo boljše.«

Visionect je slovensko visokotehnološko podjetje, ki zaposluje že več kot 70 ljudi. Gre za vodilnega razvijalca programske in strojne opreme za digitalne prikazovalnike z izjemno nizko porabo. Njihove rešitve uporabljajo tudi Disney, Tesla, Amazon in NASA. Preberite več >>

Oznake: