Rok Stritar: »Podjetniki velikokrat zrastejo do praga lastnih zmožnosti.«

Rok Stritar je podjetniški svetovalec in ustanovitelj podjetja Kibube, ki se ukvarja z maloprodajo gorniške opreme. Kako je prišlo do ustanovitve podjetja, kako se je le-to razvijalo skozi čas in kaj bi Rok svetoval mladim podjetnikom?
Spletna trgovina z gorniško opremo Kibuba (Vir: Kibuba)

Spletna trgovina z gorniško opremo Kibuba (Vir: Kibuba)

Ustanovitev podjetja za pridobitev praktičnega podjetniškega znanja

Rok Stritar je bil nekaj let zaposlen na Ekonomski fakulteti, kjer je delal kot asistent pri predmetu Podjetništvo. Ker ni želel predavati zgolj na podlagi teorije, se je leta 2005 odločil za ustanovitev lastnega podjetja.

»Nisem želel biti asistent za podjetništvo brez praktičnih izkušenj in to je bil glavni motiv, da sem takrat ustanovil podjetje.«

Ideja za vzpostavitev prve spletne trgovine z gorniško opremo pri nas

Stritar prihaja iz gorniške družine, zato se je s tem področjem spoznal že v otroštvu. Kasneje se je kot mlad alpinist ukvarjal z vprašanjem, kje bi lahko kupil kakovostno opremo po dostopni ceni, in pri tem naletel na številne težave.

»S kolegom sva bila v istem alpinističnem društvu in sva skupaj hodila v hribe. Med enim izletom sem mu omenil, da pri nas še ni spletne trgovine z gorniško opremo. Potem sva se odločila, da jo bova skupaj ustanovila.«

»Bilo je veliko vzponov, padcev in trdega učenja.«

Stritar pove, da si nikoli ni želel postati trgovec. Razlog za to je tudi v tem, da ima javnost nekoliko zaničljiv odnos do trgovine. Prav zato so bili z ekipo na tem področju ob ustanovitvi Kibube precej neizkušeni.

»O trgovini nismo vedeli ničesar, v ozadju pa tudi nismo imeli nobenega mentorja. Bilo je veliko vzponov, padcev in trdega učenja. Ker sva bila oba s kolegom iz »software« vod, smo želeli imeti najprej zgolj spletno trgovino, saj nama je ta del bližji. Kasneje je trg zahteval, da smo začeli odpirati tudi fizične poslovalnice.«

»Ob vsaki napaki smo se nekaj naučili in bili pri tem zelo vztrajni. Vmes smo spoznali, da je panoga zelo kompleksna in zahtevna. Ob ustanovitvi Kubube nismo vedeli ničesar, danes pa vemo kar precej o tem, kako deluje trgovina in kaj je pomembno za uspešno poslovanje.«

Stritar pripomni, da so od začetka do sedaj odprli in zaprli kar nekaj poslovalnic. Poleg tega pa so morali biti zelo iznajdljivi pri načrtovanju poslovanja, saj so razpolagali z omejenimi finančnimi sredstvi.

Kibuba danes

Kibuba ima danes poleg spletne trgovine tudi 12 poslovalnic, ki se nahajajo po vsej Sloveniji; v Ljubljani, Domžalah, Kranju, Mariboru, Novi Gorici in Celju. Tri poslovalnice so locirane tudi na Hrvaškem in sicer v Zagrebu in Rijeki. V kratkem bo zaživela tudi nova poslovalnica v Kopru.

V ponudbi so blagovne znamke večinoma tujih dobaviteljev. Gre za podjetja, ki so v segmentu gorniške opreme precej znana, splošni javnosti pa malo manj. Dobavitelji so večinoma iz Italije, ZDA, Nemčije, Avstrije in Poljske.

»Imamo tudi lastno blagovno znamko; svojo linijo hlač, ki se dobro prodajajo.«

Ena izmed Kibubinih poslovalnic (Vir: btc-city.com)

Ena izmed Kibubinih poslovalnic (Vir: btc-city.com)

Kriteriji za izbor gorniške opreme, ki je v ponudbi

»Iščemo izdelke, ki jo bodo stranke želele kupiti. Pomembno je znati predvidevati oziroma napovedovati, po čem bo povpraševanje. Pri tem je treba upoštevati omejitve, kar se tiče kupne moči. Lahko je najti odličen produkt, ki ima visoko ceno, vendar ga stranke ne bodo kupile. Pomembna stvar je tudi, kakšni so pogoji za nas. To je nenehen proces pogajanja, dogovarjanja in prilagajanja.«

Posebnosti Kibube v primerjavi s podobnimi trgovinami

V čem je Kibuba posebna v primerjavi z drugimi trgovinami, ki delujejo v isti panogi?

»Naše podjetje je precej bolj tehnološko usmerjeno od večine tehnoloških podjetij v Sloveniji. Imamo v celoti razvit lasten software. Velik poudarek dajemo procesom, ki olajšajo in pohitrijo naše delo in nakupe naših strank. Omogočeno nam je razvijanje procesov, ki se jih s kupljenimi rešitvami ne bi dalo izpeljati. Naš lojalnostni sistem je nekoliko drugačen; ne da se ga kupiti. Pri nas je software zelo pomemben del zgodbe, kar za trgovce ni običajno.«

Poleg tega ima Kibuba tudi nekoliko drugačen sistem managementa, pozicioniranja izdelkov in nagrajevanja zaposlenih.

»Pri vsaki stvari skušamo razmisliti o tem, kaj je za stranko najboljše. Potem se trudimo razviti ustrezen sistem. V drugih podjetjih po svetu se z lojalnostjo ne ukvarjajo na tak način, saj gre za relativno kompliciran sistem.«

Glavni izziv je prodor v tujino

»Slovenski trg je zrel in relativno omejen. Slovenija ima v tej panogi bolj razvit trg kot marsikatera druga država. Naš glavni izziv oziroma glavno vprašanje pri razvoju podjetja je, kdaj in kako bomo uspeli vstopiti na kakšen večji trg.«

Izzivi, ki se nanašajo na poslovanje, so po Stritarjevih besedah vezani tudi na kupno moč in trende v razvoju gospodarstva. Pri tem je pripomnil, da jih to ne skrbi, saj vse kaže na to, da se bo ta panoga razvijala še naprej.

Nasveti mladim podjetnikom

Razlike med podjetniškimi začetki in zrelo fazo poslovanja

Rok Stritar ima bogate podjetniške izkušnje, je tudi podjetniški svetovalec in predavatelj. Mladim podjetnikom želi sporočiti, da se podjetniški začetki bistveno razlikujejo od poslovanja na stopnji zrelega podjetja.

»Glavna stvar, ki se je podjetniki velikokrat ne zavedajo, je, da je ta prvi del, ko se ukvarjajo z razvojem ideje, zabavnejši in lažji del. To, da z nečim začneš, nekaj narediš in dobiš prve kupce, je adrenalinsko, zabavno in lepo. Če pa želiš zaslužiti, moraš isto stvar čim večkrat ponoviti. Ljudje morajo pri sebi razjasniti, če to res želijo početi. Podjetništvo terja velike osebnostne transformacije. To je zagotovo najtežji del posla; narediti iz vsega skupaj profesionalno podjetje, ki dobro deluje.«

Podjetniki naj bodo previdni, da ne presežejo svojih mej zmogljivosti

»V tej kulturi spodbujanja podjetništva se premalokrat izpostavlja, da v tem procesu ni vredno uničiti sebe. Pri drugih projektih, s katerimi se ukvarjam, vidim, kaj ljudje delajo sami sebi. Vsak, ki je podjetnik, naj pazi tudi na svoje zdravje in svojo družino, ker če ne, se lahko stvari slabo končajo.«

»Čeprav se to morda grdo sliši, podjetniki dostikrat zrastejo do praga lastnih zmožnosti. Če se tega praga zavedajo in pravočasno odnehajo, potem je to v redu; Nekaj si naredil in s tem si zadovoljen. Velikokrat pa pride do tega, da podjetje zraste do stopnje, ki jo podjetniki komaj obvladujejo in to povzroča veliko stresa, nezadovoljstva in zdravstvenih težav. Treba je biti zelo ozaveščen in ves čas paziti, da gredo stvari naprej na pravi način. Včasih si je treba najti tudi pomoč.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje