
Kritiki pravijo, da je YouTube za najmlajše prepoln reklam (Vir slike: Google Play).
Google je februarja letos predstavil aplikacijo YouTube for Kids, ki naj bi bil varen prostor za otroke za ogled video vsebin. Gre za aplikacijo, ki je vsebinsko prilagojena posebej za otroke, videi pa so razporejeni po področjih zanimanja, ki otrokom (in tudi staršem) omogočajo lažje iskanje vsebin. Vsebine so družinsko orientirane, integrirane so tudi vsebine, kot so National Geographic Kids, na njej najdemo tudi serijo Talking Tom s prijatelji in cel kup drugih vsebin.
Posebnost aplikacije je tudi v tem, da lahko starši nastavijo časovno omejitev, kako dolgo lahko njihov malček spremlja program. Zagotovljena varnost je bila tista, ki je k uporabi prepričala marsikaterega starša, ki se je zbal, da bi si lahko na tak način njegov otrok ogledoval sporne vsebine, zato se je na prvi pogled zdelo, da je skrb odveč.
A težava ne tiči v tem, temveč v predvajanju oglasov. Kritiki pravijo, da je YouTube for Kids celo tako prenasičen z oglasi, da je težko ugotoviti, kaj je reklama in kaj zabava za otroke. Kot primer so navedli 7-minutni videe Disneyjeve risanke Frozen, kjer se liki pojavljajo znotraj lika ene največjih verig s hitro prehrano, pijejo priljubljene gazirane pijače in se sladkajo s sladoledom.
Aktivisti so prepričani, da bi morali digitalni mediji imeti podobna pravila kot obstajajo na televiziji. Menijo, da kanali blagovnih znamk izkoriščajo otroke, saj le-ti ne razumejo, da je celoten kanal »ena sama reklama«.
Google se je na očitke aktivistov že odzval in dejal, da so pri razvoju YouTube Kids sodelovali z različnimi akterji, a da do takšnih »kritik« ni prišlo. Po drugi strani pa gre za tiste akterje, ki so zagovarjali Google oziroma YouTube v delu, da takšni oglasi prinašajo velikanu denar.