Semantično iskanje postaja pomemben del SEO optimizacije

Spletni iskalnik Google pri prikazovanju rezultatov dandanes vse bolj upošteva druge dejavnike kot pa zgolj ključne besede, ki jih je ob iskanju vpisal uporabnik. Vse to v želji po podajanju čim bolj relevantnih in natančnih rezultatov iskanja.
Semantično iskanje postaja pomemben del SEO optimizacije

Semantično iskanje postaja pomemben del SEO optimizacije (Vir slike: Pixabay.com)

Če se je bilo pri SEO optimizaciji še pred nekaj leti potrebno osredotočati zgolj na ključne besede, ki jih uporabniki pri brskanju po spletu vtipkajo v spletni iskalnik, pa je od uvedbe algoritmov HummingBird (2013) in RankBrain (2015) dalje potrebno v ozir jemati tudi semantične zadetke.

Google namreč skuša vse bolj razumeti uporabnike spletnih strani, njihov namen pri brskanju po spletu ter sam kontekst, v katerem je do uporabe spletnega iskalnika sploh prišlo. Posledično vse večji poudarek daje semantičnemu iskanju (ang. Semantic Search), v želji izboljšati in izpopolniti kvaliteto prikazanih rezultatov na prvi strani zadetkov v njihovem spletnem iskalniku.

Semantično iskanje je enostavneje povedano torej tehnika, ki poleg ključnih besed upošteva še namero in kontekst. Spodnja slika prikazuje primer tako imenovanega sematničnega iskanja v Googlu:

SEO optimizacija se naj začne že pri ustvarjanju vsebin

Obstajata dva načina podajanja vsebin na spletnem mestu:

  1. najprej se poišče vse pomembne ključne besede, nato pa se ustvari več različnih spletnih strani na enem spletnem mestu, na katerih se osredotoči na posamezno ključno besedo;
  2. izbere se široko zastavljeno temo, nato pa se ustvari eno spletno stran z obsežno in kvalitetno vsebino. V njej se natančno pokrije celotno obravnavano tematiko;

V kolikor izberete prvi način, boste torej odgovore na vprašanja svojim obiskovalcem ponudili na večih spletnih straneh. A povsem verjetno je, da boste pri tem ustvarili nekaj zmede. Nejasno bo, kje točno bo obiskovalec najhitreje našel željeni odgovor. Vaše vsebine zato morda ne bodo dovolj hitro dostopne. Bralci bodo poiskali drug vir, ki jim bo ponudil bolj razumljive in bolj uporabne rezultate.

Odločite se lahko tudi za drugi način ustvarjanja vsebin. Namesto več krajših spletnih strani boste tako dodali eno, ki pa bo vsebinsko bolj bogata in bo pokrila več ključnih besed naenkrat. A dejstvo je, da Googlovi algoritmi zaenkrat še niso dovolj dodelani, da bi lahko vašo spletno stran avtomatično uvrstili visoko za prav vse ključne besede, ki jih želite pokriti v prispevku.

Poglejmo si primer:

Na spletni strani prodajate rabljene vinilne plošče. Ugotovili ste, da vaša ciljna publika v Googlu išče predvsem naslednje izraze: “nakup poceni vinilnih plošč”, “najboljša cena za vinilne plošče iz druge roke”, “vinilne plošče naprodaj” ipd. Do sedaj ste se za čim boljše rezultate v spletnih iskalnikih posluževali prvega načina dodajanja vsebin na svoje spletno mesto. Z uvajanjem novih algoritmov pa vas bo Google spodbujal, da se čedalje bolj poslužujete drugega načina. Torej da ustvarite zgolj eno spletno stran, ki bo širše pokrila temo iskanja poceni vinilnih plošč.

V letu 2017 bo sicer še vedno najboljše rezultate omogočala nekakšna mešana različica prvega in drugega načina. Pri pisanju vsebin se zato osredotočajte na bralca. Obenem pa tudi na tiste ključne besede, ki so za vas najbolj pomembne. Le tako boste lahko dobili rezultate, ki si jih želite.

Če se želite na Googlu in ostalih iskalnikih povzpeti na višja mesta od konkurence, pridite na delavnico Optimizacija spletnih strani.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>


Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Meta opis je kratek, ne več kot 160 znakov dolg sestavek, ki na kratko povzame bistvo spletne strani. Prikazuje se na strani z rezultati iskanja in postane viden po tem, ko posameznik v spletni iskalnik vtipka željeno ključno besedo ali besedno zvezo. Optimiziranje meta opisov je zelo pomemben vidik vsake dobro optimizirane spletne strani. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Na področju optimizacije spletnih strani se v zadnjem času pogosto pojavlja vprašanje, ali na uvrstitev spletnih strani v iskalnikih vplivata tudi starost domene in dolžina njene registracije. O tem elementu SEO smo se pogovarjali tudi z Igorjem Bajsičem iz podjetja SEOPRO. Preberite več >>

Google svetuje: oblikujte daljše meta opise

Google svetuje: oblikujte daljše meta opise

Podjetje Google v svoj iskalnik umešča daljše povzetke spletnih strani. Kaj to pomeni in kaj morate storiti, da bo vaša strategija najbolj optimalna? Preberite več >>

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Podjetja vse več časa in sredstev namenjajo pripravi kvalitetnih spletnih vsebin. Te so namreč osnova za nadaljnje marketinške strategije podjetij. Preberite več >>

Izognite se 3 najpogostejšim napakam pri SEO optimizaciji

Izognite se 3 najpogostejšim napakam pri SEO optimizaciji

V nadaljevanju si preberite, katere so 3 najpogostejše napake, ki se pojavljajo pri SEO optimizaciji, in kako se jim lahko najlažje izognete. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Vse za podjetje