Semantično iskanje postaja pomemben del SEO optimizacije

Spletni iskalnik Google pri prikazovanju rezultatov dandanes vse bolj upošteva druge dejavnike kot pa zgolj ključne besede, ki jih je ob iskanju vpisal uporabnik. Vse to v želji po podajanju čim bolj relevantnih in natančnih rezultatov iskanja.
Semantično iskanje postaja pomemben del SEO optimizacije

Semantično iskanje postaja pomemben del SEO optimizacije (Vir slike: Pixabay.com)

Če se je bilo pri SEO optimizaciji še pred nekaj leti potrebno osredotočati zgolj na ključne besede, ki jih uporabniki pri brskanju po spletu vtipkajo v spletni iskalnik, pa je od uvedbe algoritmov HummingBird (2013) in RankBrain (2015) dalje potrebno v ozir jemati tudi semantične zadetke.

Google namreč skuša vse bolj razumeti uporabnike spletnih strani, njihov namen pri brskanju po spletu ter sam kontekst, v katerem je do uporabe spletnega iskalnika sploh prišlo. Posledično vse večji poudarek daje semantičnemu iskanju (ang. Semantic Search), v želji izboljšati in izpopolniti kvaliteto prikazanih rezultatov na prvi strani zadetkov v njihovem spletnem iskalniku.

Semantično iskanje je enostavneje povedano torej tehnika, ki poleg ključnih besed upošteva še namero in kontekst. Spodnja slika prikazuje primer tako imenovanega sematničnega iskanja v Googlu:

SEO optimizacija se naj začne že pri ustvarjanju vsebin

Obstajata dva načina podajanja vsebin na spletnem mestu:

  1. najprej se poišče vse pomembne ključne besede, nato pa se ustvari več različnih spletnih strani na enem spletnem mestu, na katerih se osredotoči na posamezno ključno besedo;
  2. izbere se široko zastavljeno temo, nato pa se ustvari eno spletno stran z obsežno in kvalitetno vsebino. V njej se natančno pokrije celotno obravnavano tematiko;

V kolikor izberete prvi način, boste torej odgovore na vprašanja svojim obiskovalcem ponudili na večih spletnih straneh. A povsem verjetno je, da boste pri tem ustvarili nekaj zmede. Nejasno bo, kje točno bo obiskovalec najhitreje našel željeni odgovor. Vaše vsebine zato morda ne bodo dovolj hitro dostopne. Bralci bodo poiskali drug vir, ki jim bo ponudil bolj razumljive in bolj uporabne rezultate.

Odločite se lahko tudi za drugi način ustvarjanja vsebin. Namesto več krajših spletnih strani boste tako dodali eno, ki pa bo vsebinsko bolj bogata in bo pokrila več ključnih besed naenkrat. A dejstvo je, da Googlovi algoritmi zaenkrat še niso dovolj dodelani, da bi lahko vašo spletno stran avtomatično uvrstili visoko za prav vse ključne besede, ki jih želite pokriti v prispevku.

Poglejmo si primer:

Na spletni strani prodajate rabljene vinilne plošče. Ugotovili ste, da vaša ciljna publika v Googlu išče predvsem naslednje izraze: “nakup poceni vinilnih plošč”, “najboljša cena za vinilne plošče iz druge roke”, “vinilne plošče naprodaj” ipd. Do sedaj ste se za čim boljše rezultate v spletnih iskalnikih posluževali prvega načina dodajanja vsebin na svoje spletno mesto. Z uvajanjem novih algoritmov pa vas bo Google spodbujal, da se čedalje bolj poslužujete drugega načina. Torej da ustvarite zgolj eno spletno stran, ki bo širše pokrila temo iskanja poceni vinilnih plošč.

V letu 2017 bo sicer še vedno najboljše rezultate omogočala nekakšna mešana različica prvega in drugega načina. Pri pisanju vsebin se zato osredotočajte na bralca. Obenem pa tudi na tiste ključne besede, ki so za vas najbolj pomembne. Le tako boste lahko dobili rezultate, ki si jih želite.

Če se želite na Googlu in ostalih iskalnikih povzpeti na višja mesta od konkurence, pridite na delavnico Optimizacija spletnih strani.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>


Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Po ustvarjanju in objavljanju vsebin se delo na spletni strani še ne konča. Treba je poskrbeti, da bodo bralci nove vsebine videli, jih prebrali in na koncu tudi delili s svojimi znanci preko družbenih omrežij, kot so Facebook, LinkedIn ali Twitter. Preberite več >>

Infografika: Pri optimizaciji spletne strani ne pozabite na ključne besede!

Infografika: Pri optimizaciji spletne strani ne pozabite na ključne besede!

Če vas na spletu nihče ne najde, pravzaprav ne obstajate – in prav zagotavljanju vidnosti na spletu je namenjena optimizacija spletnih strani. Eden pomembnih delov t. i. SEO optimizacije je izbira in uporaba primernih ključnih besed. Preberite več >>

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

V petek, 26. maja 2017, smo v NLB Centru inovativnega podjetništva prisluhnili Igorju Bajsiču iz podjetja SEOPRO. Udeleženci smo izvedeli kopico novih informacij o optimizaciji spletnih strani in spoznali, kako lahko svojemu poslu zagotovimo konstantno rast na dolgi rok. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

03.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje