Semantično iskanje postaja pomemben del SEO optimizacije

Spletni iskalnik Google pri prikazovanju rezultatov dandanes vse bolj upošteva druge dejavnike kot pa zgolj ključne besede, ki jih je ob iskanju vpisal uporabnik. Vse to v želji po podajanju čim bolj relevantnih in natančnih rezultatov iskanja.
Semantično iskanje postaja pomemben del SEO optimizacije

Semantično iskanje postaja pomemben del SEO optimizacije (Vir slike: Pixabay.com)

Če se je bilo pri SEO optimizaciji še pred nekaj leti potrebno osredotočati zgolj na ključne besede, ki jih uporabniki pri brskanju po spletu vtipkajo v spletni iskalnik, pa je od uvedbe algoritmov HummingBird (2013) in RankBrain (2015) dalje potrebno v ozir jemati tudi semantične zadetke.

Google namreč skuša vse bolj razumeti uporabnike spletnih strani, njihov namen pri brskanju po spletu ter sam kontekst, v katerem je do uporabe spletnega iskalnika sploh prišlo. Posledično vse večji poudarek daje semantičnemu iskanju (ang. Semantic Search), v želji izboljšati in izpopolniti kvaliteto prikazanih rezultatov na prvi strani zadetkov v njihovem spletnem iskalniku.

Semantično iskanje je enostavneje povedano torej tehnika, ki poleg ključnih besed upošteva še namero in kontekst. Spodnja slika prikazuje primer tako imenovanega sematničnega iskanja v Googlu:

SEO optimizacija se naj začne že pri ustvarjanju vsebin

Obstajata dva načina podajanja vsebin na spletnem mestu:

  1. najprej se poišče vse pomembne ključne besede, nato pa se ustvari več različnih spletnih strani na enem spletnem mestu, na katerih se osredotoči na posamezno ključno besedo;
  2. izbere se široko zastavljeno temo, nato pa se ustvari eno spletno stran z obsežno in kvalitetno vsebino. V njej se natančno pokrije celotno obravnavano tematiko;

V kolikor izberete prvi način, boste torej odgovore na vprašanja svojim obiskovalcem ponudili na večih spletnih straneh. A povsem verjetno je, da boste pri tem ustvarili nekaj zmede. Nejasno bo, kje točno bo obiskovalec najhitreje našel željeni odgovor. Vaše vsebine zato morda ne bodo dovolj hitro dostopne. Bralci bodo poiskali drug vir, ki jim bo ponudil bolj razumljive in bolj uporabne rezultate.

Odločite se lahko tudi za drugi način ustvarjanja vsebin. Namesto več krajših spletnih strani boste tako dodali eno, ki pa bo vsebinsko bolj bogata in bo pokrila več ključnih besed naenkrat. A dejstvo je, da Googlovi algoritmi zaenkrat še niso dovolj dodelani, da bi lahko vašo spletno stran avtomatično uvrstili visoko za prav vse ključne besede, ki jih želite pokriti v prispevku.

Poglejmo si primer:

Na spletni strani prodajate rabljene vinilne plošče. Ugotovili ste, da vaša ciljna publika v Googlu išče predvsem naslednje izraze: “nakup poceni vinilnih plošč”, “najboljša cena za vinilne plošče iz druge roke”, “vinilne plošče naprodaj” ipd. Do sedaj ste se za čim boljše rezultate v spletnih iskalnikih posluževali prvega načina dodajanja vsebin na svoje spletno mesto. Z uvajanjem novih algoritmov pa vas bo Google spodbujal, da se čedalje bolj poslužujete drugega načina. Torej da ustvarite zgolj eno spletno stran, ki bo širše pokrila temo iskanja poceni vinilnih plošč.

V letu 2017 bo sicer še vedno najboljše rezultate omogočala nekakšna mešana različica prvega in drugega načina. Pri pisanju vsebin se zato osredotočajte na bralca. Obenem pa tudi na tiste ključne besede, ki so za vas najbolj pomembne. Le tako boste lahko dobili rezultate, ki si jih želite.

Če se želite na Googlu in ostalih iskalnikih povzpeti na višja mesta od konkurence, pridite na delavnico Optimizacija spletnih strani.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>


Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja. Preberite več >>

Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

SEO optimizacija: kako pomembne so zunanje povezave?

SEO optimizacija: kako pomembne so zunanje povezave?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google v svoj iskalnik umešča daljše povzetke spletnih strani. Kaj to pomeni in kaj morate storiti, da bo vaša strategija optimiziranja spletne strani najbolj optimalna? Preberite več >>

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

3 pogoste napake v malih podjetjih (in kako jih popraviti)

3 pogoste napake v malih podjetjih (in kako jih popraviti)

Voditi lastno podjetje ni enostavna stvar, še posebej, če to počnete sami. Kot lastnik malega podjetja imate veliko obveznosti. Opravljati morate vloge tržnika, prodajalca, računovodje in tako dalje. Preberite več >>

5 namigov, kako optimizirati spletno stran

5 namigov, kako optimizirati spletno stran

Bistvo optimizacije spletne strani je v tem, da se bo vaša spletna stran pojavila čim višje med zadetki iskanja v Googlu. Tako bo nanjo kliknilo več ljudi, s tem pa se bodo možnosti, da boste dobili nove stranke, povečale. Preberite več >>

S SEO optimizacijo na svojo spletno stran dobite brezplačen promet

S SEO optimizacijo na svojo spletno stran dobite brezplačen promet

Vse več podjetnikov prepoznava prednosti dobro optimizirane spletne strani. Na ta način si podjetje bistveno izboljša vidnost svoje blagovne znamke na spletu, kar posledično privede tudi do povečanega prometa. Preberite več >>

Oznake: ,