Soustanovitelj YouTuba z novim startupom za ljubitelje kuhanja
Interaktivna video platforma za kuhanje in kuharje je novi projekt Steve Chena, soustanovitelja YouTuba (Vir slike: YouTube).
To je Twitch za hrano (Twitch je platforma za neposredno prenašanje igranja video iger, ki je od leta 2014 v rokah Amazona, op. p.) pravijo mediji. Nom namreč uporabnikom omogoča spremljanje drugih med kuhanjem, z njimi pa lahko tudi komunicirajo (morda jim razkrijejo svoj kuharski trik) prek sporočil v realnem času ter ocenjujejo njihovo delo z emotikoni. Chen je prepričan, da je za kuharje izredno pomembna interakcija z gledalci, saj ustvari še večji užitek. To je tudi bistvena razlika od televizijskih oddaj, v katerih lahko spremljamo kuharje med pripravo okusnih jedi.
Zakaj kuharski projekt?
Chen pravi, da je kuhanje oziroma hrana zanj izredno pomembna tema. »Skoraj vsakič, ko gremo ven jest z družino ali prijatelji, se pogovor konča s hrano,« pravi 37-letni Chen. »Vznemirljiva je možnost gledanja, kaj drugi jedo na Siciliji ali v Tokiu.«
Potencial njegove nove ideje je prepoznalo kar nekaj investicijskih skladov in investitorjev – v rundi A so v startup Nom investirali 4,7 milijona dolarjev. Med investitorji sta tudi igralec Jared Leto in kuharski mojster, nagrajen s tremi Michelinovimi zvezdicami, Corey Lee.
Platforma je poleg amaterskih kuharjev namenjena tudi tistim vrhunskim. Gledalci bodo tako lahko dobili vpogled v nastajanje hrane v vrhunskih restavracijah in s tem tudi v njihovo zakulisje. Zdi se, da bo nova platforma dober oglaševalski kanal za restavracije in odskočna deska za marsikaterega kuharja, ki si želi vihteti kuhalnico v restavracijah.
Kdo je Steve Chen?
Chen, ki je javnosti najbolj poznan po soustanovitvi YouTuba leta 2005, se je rodil 1978 v Tajvanu. Pri 15. letih je z družino emigriral v ZDA. Po končanem študiju računalništva se je zaposlil v podjetju PayPal. Tam je spoznal Chada Hurleyja in Jaweda Karima, s katerima je soustanovil YouTube. Chen je bil tudi eden od prvih zaposlenih pri Facebooku, ki pa ga je zapustil ravno zaradi razvoja priljubljene spletne strani.
YouTube je kmalu po lansiranju postal ena najhitreje rastočih spletnih strani, leto po lansiranju je zasedel 10. mesto na lestvici najbolj priljubljenih spletnih strani. Takrat so uporabniki dnevno ogledali okoli 100 milijonov video vsebin, dnevno pa so jih naložili okoli 65 tisoč. Leta 2006 so Hurley, Karim in Chen YouTube prodali Google, in sicer za 1,65 milijarde dolarjev v delnicah.