Je prepoved Facebooka na delovnem mestu nespametna poteza?

Delovno okolje se je v zadnjih desetletjih drastično spremenilo in več časa kot ljudje preživijo pred računalnikom, bolj se podjetja trudijo zagotoviti, da njihovi zaposleni delovni čas izkoristijo za delo in ga ne preživljajo na družbenih omrežjih.
Podjetnik s popoldanskim s.p.

Popoldanski podjetnik. (Vir slike: sxc.hu)

Toda ali prepoved družbenih omrežij na delovnem mestu v resnici izboljšuje produktivnost ali zgolj škodi delovni vnemi?

»Preživeti čas na Facebooku se mogoče zdi zapravljen in njegova prepoved na prvi pogled zgleda smiselna,« pravi Angelo Kinicki, profesor managementa na W.P Carey School of Business, Arizona State University, »Toda, ko gredo ljudje v službo, ali tam sedijo, so koncentrirani in delajo celih 8 ur? Ne, naši možgani ne zmorejo prenesti tolikšne količine koncentracije naenkrat.«

Za vzdrževanje produktivnosti zaposleni potrebujejo kratke odmore čez dan, da si spočijejo možgane, še pravi. »Facebook, e-pošta in pogovarjanje ob avtomatu za kavo so načini, kako se ljudje osvežijo.«

V raziskovalnem podjetju Statista, s sedežem v New Yorku, so ugotovili, da je všečkanje, deljenje in komentiranje prepovedano na vsakem petem delovnem mestu, saj veliko podjetij blokira dostop do Facebooka na službenih računalnikih.

Vir slike: statista.com

Čeprav Kinicki pravi, da je problem, če uslužbenec na Facebooku preživi 2 uri na dan, v kratkih 15-minutnih odmorih, preživetih na katerem od družbenih omrežij, ne vidi škode. V potrditev dejstva, da se prepoved Facebooka na delovnem mestu lahko izkaže za slabo idejo, Kinick ponuja 4 razloge:

1.  Podjetje bi se lahko odtujilo mlajšim uslužbencem.

Zaposleni, ki so del mlajše generacije, kot je npr. generacija Y, so vajeni redne uporabe družbenih omrežij. Če jim to prepoveste, tvegate, da bodo nekateri uslužbenci iskali zaposlitvene možnosti drugje, kjer tovrstne prepovedi ni. »In lahko se zgodi, da posledično izgubiš nekatere dobre uslužbence, z novimi, svežimi pogledi.«

2.  Nakazuje nezaupanje.

Prepoved družbenih omrežij lahko zaposlenim ustvari občutek, da jim podjetje ne zaupa, trdi Kinicki. To lahko povzroči razpoko v ekipni atmosferi, ki jo želijo ustvariti podjetja.

»Odgovorni uslužbenci vedo, da morajo opraviti določeno delo,« pravi. »Dokler naloge izpolnjujejo pravočasno, učinkovito in kakovostno, vas ne bi smelo skrbeti tistih 15 minut preživetih na družbenih omrežjih.«

3.  Kaže na pomanjkanje podpore.

Ko ljudje čutijo, da jih na delovnem mestu podpirajo, delajo bolje, pravi Kinicki. »Podpora organizacije vodi k temu, da so zaposleni bolj zavzeti in delo opravijo uspešneje.«

Če uvedeš pravilo, ki zaposlenim omejuje dostop do družbenih omrežij, se bodo počutili, kot da jih ne podpiraš in bo zato njihova delovna vnema slabša in produktivnost manjša.

»Zaposleni si bodo vzemali odmore,« še pravi Kinicki. »Trditi, da si jih ne bodo, je nesmiselno. Menim, da se morajo podjetja začeti zavedati, da imajo ljudje različne načine sprostitve, in da jih je pametno podpirati.«

4.  Zmoti ravnovesje na delovnem mestu.

Pri produktivnosti gre predvsem za ravnovesje, pravi Kinicki, in prepoved dostopa do Facebooka je enako, kot prepovedati zaposlenim, da v službi govorijo o nogometu.

»Za nekatere je preverjanje družbenih omrežij način sprostitve, s katero se za trenutek odmaknejo od službe. Če dovolimo zaposlenim odmore za kadilce, bi mogli podobno svobodo omogočiti tudi ljudem, ki uporabljajo Facebook.«

Če je storilnost zaposlenih slabša, ali pa produktivnost nižja, Kinicki pravi, da bi vodje mogli preveriti, kako njihovi zaposleni preživljajo delovni čas, ne pa avtomatsko predvidevati, da so problem družbena omrežja. »Če vaši ljudje ne dosegajo zadanih ciljev, to ni nujno problem Facebooka,« pravi. »Mogoče niso dovolj izurjeni in primerno motivirani.«

Poleg tega pa veliko uslužbencev najde pot okoli tovrstnih prepovedi socialnih omrežij, in sicer tako, da jih stalno osvežujejo na svojih pametnih telefonih.

Vir: Entrepreneur

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Najboljša družbena omrežja za gradnjo blagovne znamke v letu 2023

Najboljša družbena omrežja za gradnjo blagovne znamke v letu 2023

Družbena omrežja so postala nepogrešljiv del poslovnega sveta, saj podjetjem omogočajo neposredno povezavo s ciljno publiko, izgradnjo blagovne znamke in povečanje prodaje. V letu 2023 se za poslovno rabo nekatera družbena omrežja kažejo kot še posebej učinkovita. Preberite več >>

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

Oglaševanje na družabnih medijih je pametna poteza, ki bo vašemu podjetju dala konkurenčno prednost. Vendar pa bodite previdni glede tega, kaj počnete in objavljate na družabnih medijih. Preberite več >>

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Vsako podjetje, ki je aktivno na družbenih omrežjih, s ponosom gleda na svoje oboževalce in stranke, zlasti, ko hvalijo njihove izdelke in objavljajo različna sporočila na njihovih zidovih družbenih omrežij. Pomembno pa je, da znajo to preobraziti tudi v učinkovito prodajo. Preberite več >>

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Preberite več >>

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Zaradi hude konkurence na tržišču boste morda morali storiti prav vse, da bi svoje podjetje lahko predstavili kar najširši možni množici potencialnih strank. Spoznajte nekaj zanimivih psiholoških sprožilcev, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih. Preberite več >>

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Vplivneži z družbenih omrežij so v zadnjem obdobju za potrošnike precej bolj prepričljivi kot standardni oglaševalski prijemi. Takoimenovani influencerski marketing je doživel “boom” predvsem s pomočjo komunikacijskih kanalov. Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje