Kako otroci uporabljajo YouTube?

Avtor Maruša Žibert — 14.10.2014
Komentiraj!
Približno 20 odstotkov britanskih otrok, starih med 9 in 12 let, se je že naročilo na 50 ali več kanalov na YouTube. YouTube z generacijo Z prejema nov val uporabnikov. In na ta val se že pripravlja s predvajanjem vsebin, primernih za njih.
Kako otroci uporabljajo YouTube?

Kako otroci uporabljajo YouTube? (Vir slike: YouTube)

Raziskava, ki je bila opravljena med britanskimi otroci, kaže, da je več kot 2,2 milijona otrok v letu 2013 vsebine na YouTubu gledalo malo več kot štiri ure na mesec. Poročilo Ofcoma (Otroci in starši: uporaba medijev in odnos) kaže, da je pri dečkih zaznan večji odstotek aktivnosti profila na YouTubu kot pri deklicah.

Iz poročila je možno sklepati, da mlajši, kot je otrok, večja je verjetnost, da ima na YouTube vklopljeno funkcijo, ki omogoča starševski nadzor. Večina otrok pri mlajših letih dostopa do YouTuba prek računalnika, odstotek pa se zmanjša z nastopom najstniških let. Takrat presedlajo na pametne telefone.

Več o generaciji, ki preživi veliko časa na spletu >>

Za kaj uporabljajo svoj telefon otroci?

V letu 2013 so otroci, stari med 8 in 11 let, telefon najpogosteje uporabljali za tri aktivnosti: pošiljanje ali sprejemanje tekstovnih sporočil (94 odstotkov), opravljanje klicev (91 odstotkov) in fotografiranje (55 odstotkov). Sledijo aktivnosti, kot so igranje iger (50 odstotkov), sprejemanje ali pošiljanje fotografij (44 odstotkov) in poslušanje glasbe (42 odstotkov). Vse ostale aktivnosti so opravili do trikrat.

Število aktivnosti se pri starostni skupini od 12 do 15 let poveča na enajst: opravljanje klicev (96 odstotkov), sprejemanje ali pošiljanje tekstovnih sporočil (96 odstotkov), fotografiranje (87 odstotkov), poslušanje glasbe (78 odstotkov), sprejemanje ali pošiljanje fotografij (77 odstotkov, za primerjavo leta 2012 je bil ta delež 65-odstotni), obiskovanje družbenih omrežij (57 odstotkov), pošiljanje in sprejemanje video vsebin (54 odstotkov) in gledanje video vsebin, ki so jih objavili drugi na straneh, kot je YouTube (51 odstotkov, leta 2012 pa 37 odstotkov).

YouTube, Instagram in Facebook vse bolj priljubljeni

Delež otrok iz te starostne skupine, ki nalagajo fotografije in video vsebine na strani, kot so YouTube, Facebook ali Instagram, se je v enem letu skorajda podvojil. V letu 2013 je bilo takšnih 33 odstotkov, leto prej pa 17 odstotkov.

Poglejmo še po starostnih skupinah (od 5 do 7 let, od 8 do 11 in od 12 do 15 let), koliko otrok gleda ali nalaga video vsebine na YouTubu. Najmanjši odstotek je zaznati pri najmlajši starostni skupini, zanimivo, odstotek se je iz leta 2012 (21) celo zmanjšal v primerjavi z letom 2013 (18). Odstotek otrok, starih od 8 do 11 let, ki gledajo ali nalagajo vsebine na YouTube pa se nenehno povečuje. V letu 2013 je gledal ali nalagal vsebine že skoraj vsak drugi otrok, star od 8 do 11 let (46 odstotkov). Odstotek je (nič kaj presenetljivo) še višji v naslednji starostni skupini: tam je skoraj tri četrtine (74 odstotkov) otrok, starih od 12 do 15 let, takšnih.

Tretjina otrok, starih od 8 do 11 let, vsaj enkrat na teden gleda YouTube

11 odstotkov otrok, starih tri ali štiri leta, in devet odstotkov otrok, starih od 5 do 7 let, gleda YouTube vsebine vsaj enkrat tedensko. Enkrat tedensko gleda omenjene vsebine tretjina otrok, starih med osem in enajst let, in več kot polovica tistih, starih od 12 do 15 let.

YouTube je pri otrocih zanimiv tudi zato, ker so nekateri kanali na njem namenjeni predvsem njim. Ti kanali pa imajo visoko gledanost. Avgusta letos je na primer zaživel kanal Disney Collector, kjer raziskujejo otroške igrače. Video vsebine na tem kanalu so bile samo avgusta ogledane več kot 324-milijonkrat, kažejo podatki analitičnega podjetja OpenSlate.

Otroci: YouTube je prihodnost televizije

Podjetje SuperAwesome je raziskalo, kako priljubljen je YouTube v različici aplikacije. Njihova raziskava razkriva, da je med britanskimi otroci, ki so stari od osem do deset let, YouTube celo najpogosteje uporabljena mobilna aplikacija. Skoraj polovica otrok od 8. do 16. leta pa celo pravi, da je YouTube prihodnost televizije.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!