Kdaj se najbolj splača zagnati projekt na Kickstarterju?

Leto 2014 je bilo res uspešno leto na Kickstarterju, tudi za slovenske projekte. Kar 3,3 milijona ljudi je za projekte na omenjeni platformi namenilo skoraj pol milijarde dolarjev, kar predstavlja okoli tisoč dolarjev na minuto. Poglejmo Kickstarterjevo leto v številkah.
Kdaj se najbolj splača zagnati projekt na Kickstarterju?

Leto 2014 na Kickstarterju v številkah (Vir slike: Kickstarter)

Leta 2014 je bilo na Kickstarterju uspešnih kar 22.252 projektov, več kot kadarkoli prej. To je bilo tudi leto nekaterih sprememb, ki so doletele to priljubljeno platformo. Odpravili so zahteve, ki so platformo varovale pred goljufi in prepovedovale vrsto projektov, poenostavili pravila in jih skrajšali na zgolj 220 besed, uvedli nekatere nove kategorije, prilagodili pogoje za lažjo uvedbo novih držav, ki bi svojim državljanom omogočale financiranje s Kickstarterjem in še bi lahko naštevali.

Avgust prinaša srečo in uspeh

Poglejmo, v katerem obdobju so bili projekti najbolj uspešni na Kickstarterju. Na lestvici prednjači mesec avgust z 2.311 uspešnimi projekti, najmanj pa so bili uspešni januarja, ko je zastavljeno finančno gmoto doseglo 1.242 projektov. Če pogledamo še po posameznih četrtletjih, je bilo v tretjem četrtletju, torej v mesecih julij, avgust in september, največ uspešnih projektov. Takrat je bilo kar 6.120 uspešno zaključenih projektov, sledi četrto četrtletje s 5.919 projekti, drugo četrtletje s 5.724 projekti in najmanj v prvem, ko je bilo uspešnih le 4.489 projektov.

Glasba z največ uspešno zaključenimi projekti

Največ uspeha so imeli projekti v kategoriji glasba, kjer je bilo uspešnih 4.009 projektov – med njimi se je pred kratkim uspešno zaključil tudi slovenski projekt Anje Kotar, ki je na platformi zbirala sredstva za izdajo glasbenega prvenca, albuma Nomad -, sledi kategorija film & video s 3.846 projekti. Najmanj uspeha so imeli projekti v kategoriji novinarstvo (158 projektov) in obrt (369 projektov), a je treba upoštevati dejstvo, da sta bili ti dve kategoriji dodani šele sredi leta. Kar devet kategorij (umetnost, dizajn, film&video, hrana, igra, glasba, založništvo, tehnologija in gledališče) je imelo več kot tisoč uspešno zaključenih projektov.


Sreda je bila že drugo leto zapored najbolj uspešen dan na Kickstarterju (Vir slike: Kickstarter).

Tehnologija se »splača«

Poglejmo še, katere kategorije so bile najbolj »donosne«. Velika zmagovalka je kategorija tehnologija, v kateri so projekti zbrali več kot 125 milijonov dolarjev, sledita dizajn z 96,7 milijoni in igre z 89,1 milijoni dolarjev. Najmanj finančnih sredstev sta zbrali kategoriji obrt (2,1 milijona dolarjev) in novinarstvo (1,9 milijona dolarjev), a kot rečeno, dodani sta bili šele junija.

Prisluhnite uspešni slovenski zgodbi Goat Mug! Vabljeni na naš brezplačen MP dogodek >>

V Sloveniji je kar 2.075 ljudi podprlo projekte na Kickstarterju, namenili so več kot 223 tisoč dolarjev. Kako so se odrezale naše sosede? Na Hrvaškem so našteli 1.382 podpornikov, ki so namenili 188.700 dolarjev, v Italiji je 18.378 podpornikov podprlo projekte v višini 3,1 milijona dolarjev, v Avstriji je bilo 9.474 podpornikov, ki so projektom namenili več kot 2 milijona dolarjev, na Madžarskem pa 2.455 podpornikov, ki so namenili 354 tisoč dolarjev.

Več kot tisoč ljudi podprlo več kot 100 projektov

Na Balkanu je bilo precej manj podpornikov. V Bosni in Hercegovini je 150 podpornikov namenilo 21.440 dolarjev, v Črni Gori 44 podpornikov in 8.903 dolarjev finančnih sredstev, v Albaniji še manj, 31 podpornikov, ki so namenili 1.858 dolarjev, v Makedoniji skoraj 100 podpornikov (94), ki so namenili 9.112 dolarjev, v Srbiji pa kar 606 podpornikov, ki so namenili 55.580 dolarjev.

Lani je 2.202.171 podpornikov prvič podprlo projekte na Kickstarterju. 773.824 ljudi je podprlo več kot en projekt, 71.478 več kot 10, 1.125 pa več kot 100 projektov.

Sreda prvič, sreda drugič

Sreda še vedno ostaja najbolj priljubljen dan za podporo projektov, najmanj pa nedelja. Največ finančnih sredstev so podporniki namenili okoli poldneva. Zato ni nič kaj presenetljivo, da je bil najbolj uspešen dan v lanskem letu prav sreda, in sicer 12. marca, ko so podporniki od 11. do 12. ure namenili kar 400 tisoč dolarjev oziroma 110 dolarjev na minuto.

Da je sreda res nekaj posebnega, priča tudi podatek iz leta 2013, ko je prav tako veljala za najbolj uspešen dan. Leta 2013 je bil najbolj uspešen dan 13. marec, ko je 54 tisoč podpornikov podprlo projekte z več kot štirimi milijoni dolarjev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Najboljša družbena omrežja za gradnjo blagovne znamke v letu 2023

Najboljša družbena omrežja za gradnjo blagovne znamke v letu 2023

Družbena omrežja so postala nepogrešljiv del poslovnega sveta, saj podjetjem omogočajo neposredno povezavo s ciljno publiko, izgradnjo blagovne znamke in povečanje prodaje. V letu 2023 se za poslovno rabo nekatera družbena omrežja kažejo kot še posebej učinkovita. Preberite več >>

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

Oglaševanje na družabnih medijih je pametna poteza, ki bo vašemu podjetju dala konkurenčno prednost. Vendar pa bodite previdni glede tega, kaj počnete in objavljate na družabnih medijih. Preberite več >>

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Vsako podjetje, ki je aktivno na družbenih omrežjih, s ponosom gleda na svoje oboževalce in stranke, zlasti, ko hvalijo njihove izdelke in objavljajo različna sporočila na njihovih zidovih družbenih omrežij. Pomembno pa je, da znajo to preobraziti tudi v učinkovito prodajo. Preberite več >>

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Preberite več >>

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Zaradi hude konkurence na tržišču boste morda morali storiti prav vse, da bi svoje podjetje lahko predstavili kar najširši možni množici potencialnih strank. Spoznajte nekaj zanimivih psiholoških sprožilcev, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih. Preberite več >>

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Vplivneži z družbenih omrežij so v zadnjem obdobju za potrošnike precej bolj prepričljivi kot standardni oglaševalski prijemi. Takoimenovani influencerski marketing je doživel “boom” predvsem s pomočjo komunikacijskih kanalov. Preberite več >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje