Ko si del dveh uspešnih (slovenskih) startupov

Nedavno smo poročali o startupu Oosm, ki je zmagal na investicijski konferenci Coinvest, za nagrado pa poleg majhne finančne spodbude prejel še tritedenski obisk Silicijeve doline. Dva prepoznavna obraza tega startupa sta tudi soustanovitelja startupa Wineist.
Ko si del dveh uspešnih (slovenskih) startupov

Peter Bruner in Matic Verbančič sta vpeta v dve podjetji. Na sliki sta z ekipo Wineista (Vir slike: Wineist).

O Wineistu, katerega soustanovitelja sta Peter Bruner in Matic Verbančič, ki sta prav tako soustanovitelja startupa Oosm, smo na portalu Mladi podjetnik že pisali.

Paket šestih vinskih vzorcev, ki ponujajo izkušnjo vinske pokušine iz različnih koncev sveta, vse od Nemčije, Španije, Južne Afrike, Italije, v lično oblikovane škatle pa pogosto umestijo tudi slovenska vina, deluje na principu naročnin, podobnem, kot ga poznamo pri slovenskem Flaviarju. Ekipa, ki sodeluje s somelierji, vsak mesec izbere drugo tematiko, tako na primer poleti uvrstijo lahka poletna vina.

Sejmi kot slaba naložba za vinarje

Posebno priložnost dajejo tistim, ki radi raziskujejo nova vina, kot tudi vinarjem (ti z ustvarjalci Wineista stopijo v stik prek spletne strani). »Edina investicija vinarjev je, da nam podarijo vzorce vina. Preizkusimo ga. Vsakega vina ne uvrstimo v paket, zdaj imamo že čakalno vrsto,« razkriva Bruner. Prednost zanje se z vidika promocije skriva predvsem v finančni plati, namreč ob obiskih sejmov in predstavitvah njihovi stroški precej poskočijo – poleg pristojbine, plačila stojnice, nastanitve in prevoznih stroškov, morajo računati še na strošek vina, ki bi ga raztočili povsem brezplačno: »Vemo, da veliko ljudi obiskuje takšne sejme zaradi brezplačnih vin, saj so vstopi na te sejme pogosto brezplačni. Nudijo preprost način, kako spiti veliko vina brezplačno. Resnih strank je tam manj kot 10 odstotkov. Pri nas pa je ravno obratno, resnih strank je nad 90 odstotkov.«

Večina okuševalcev iz angleško govorečih držav

Število tistih, ki se po prejetem paketu in okušanju odločijo še za nakup (večje) steklenice izbranega vina, se razlikuje glede na mesec. V zimskih mesecih je takšnih nakupov več, prav tako pred prazniki, kot je Valentinovo, nekoliko manj pa jih je poleti. »Mesečna konverzacija pozimi je tudi več kot 50-odstotna, poleti okoli 10,« ocenjuje Bruner, ki razkriva še, da vsak teden dodajo okoli 5 odstotkov novih naročnikov. Med rednimi okuševalci njihovih izborov so v večini ženske, teh je več kot polovica, stranke pa prihajajo pravzaprav iz vseh kotičkov sveta. »Večina je iz angleško govorečih držav, v ospredju sta ZDA in Velika Britanija.«

V zadnjih mesecih so izvedli tudi lokalizacijo svoje vinske okušine – ne le s prilagoditvijo na lokalni jezik, strankam so ponudili tudi lokalne načine plačil -, v pomoč pa jim je pri tem tudi t.i. growth hacking. »Raziskujemo, zakaj določena oseba kupi vino in zakaj ne, kdaj se je ustavil proces nakupa. S tem lahko vinarjem damo še boljše podatke, na katerih se njihovo vino bolje prodaja, našim naročnikom pa bi lahko vina še bolj približali,« razloži Bruner, ki doda, da jim bo ravno to omogočila nova investicija.

Z ekipo Wineist, ki ljubiteljem vina vsak mesec postreže z novim presenečenjem, so v iskanju nove investicije. Ta bo, pravi Peter Bruner, težka okoli pol milijona evrov (Vir slike: Wineist).

V pogovorih za pol milijonov evrov težko investicijo

Prvo investicijo, bila je angelska in iz lokalnega okolja, so prejeli lani, o višini pa zaradi pogodbenih pogojev Bruner ne sme spregovoriti. Druga, za katero so že v pogovorih, je podobne višine, kot je bila prva pri startupu Oosm – težka bo pol milijona evrov. Dodatno finančno injekcijo si ekipa, ki se je od začetkov že precej okrepila, obeta še z nastopom na eni od platform za množično investiranje. Gre za platforme, na katerih fizične osebe in podjetja investirajo v podjetja s posojilom, ki pa ga morajo pozneje podjetja vrniti. Med razloge, zakaj se bodo udeležili tovrstnih platform, navaja tudi omejitev pri alkoholu, saj jih nekatere platforme za množično financiranje glede tega omejujejo.

Ena od tovrstnih platform je tudi avstrijska platforma Conda, ki bi morala po prvotnih načrtih zaživeti že novembra lani, a bo predvidoma zaživela v prvih mesecih letošnjega leta. »Čakamo še zadnje odgovore lokalnih institucij,« razkriva Rok Starič, eden od članov slovenske ekipe Conda. »Naša stran je že pripravljena, radi pa bi, da imamo urejene stvari tudi z institucijami. Gre namreč za prvo platformo, ki bo na voljo v Sloveniji, zato je nujno razumevanje delovanje le-te. Tudi drugod po Evropi je podobno. V vsaki državi se lokalnim institucijam predloži celotno dokumentacijo, da ni potem sprenevedanj z ene ali druge strani, da kdo od členov verige ni bil s čim seznanjen. Želimo igrati po pravilih,« dodaja.

Iščite sodelavce, ki razmišljajo podobno kot vi

Bruner in Verbančič sta, kot omenjeno, vpeta kar v dve podjetji. Prijatelja, ki sta znanca iz časov študija, na izmenjavi v tujini pa sta se začela tudi družiti, sta sicer prisotna v obeh, a ne za polni delovni čas, temveč kot svetovalca. »Tako, kot pravi Richard Branson, ki ima registriranih več kot tisoč podjetij – sodelovati moraš z ekipami, ki jim lahko zaupaš. Midva kot soustanovitelja obeh podjetij imava veliko zaupanje v ljudi, s katerimi sodelujeva. Vedno moraš iskati takšne, ki razmišljajo podobno, kot razmišljaš sam. Potem je managiranje podjetja precej lažje,« je (vsaj eno) skrivnost svojega uspeha z nami delil Bruner.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

Onesnaževanje okolja, pretirano potrošništvo, odmik človeka od sebe in narave – vse to so pereče problematike današnjega sveta. Prav te izzive naslavlja društvo Pupillam s Centrom zelenih rešitev. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

03.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje