Ko si del dveh uspešnih (slovenskih) startupov

Nedavno smo poročali o startupu Oosm, ki je zmagal na investicijski konferenci Coinvest, za nagrado pa poleg majhne finančne spodbude prejel še tritedenski obisk Silicijeve doline. Dva prepoznavna obraza tega startupa sta tudi soustanovitelja startupa Wineist.
Ko si del dveh uspešnih (slovenskih) startupov

Peter Bruner in Matic Verbančič sta vpeta v dve podjetji. Na sliki sta z ekipo Wineista (Vir slike: Wineist).

O Wineistu, katerega soustanovitelja sta Peter Bruner in Matic Verbančič, ki sta prav tako soustanovitelja startupa Oosm, smo na portalu Mladi podjetnik že pisali.

Paket šestih vinskih vzorcev, ki ponujajo izkušnjo vinske pokušine iz različnih koncev sveta, vse od Nemčije, Španije, Južne Afrike, Italije, v lično oblikovane škatle pa pogosto umestijo tudi slovenska vina, deluje na principu naročnin, podobnem, kot ga poznamo pri slovenskem Flaviarju. Ekipa, ki sodeluje s somelierji, vsak mesec izbere drugo tematiko, tako na primer poleti uvrstijo lahka poletna vina.

Sejmi kot slaba naložba za vinarje

Posebno priložnost dajejo tistim, ki radi raziskujejo nova vina, kot tudi vinarjem (ti z ustvarjalci Wineista stopijo v stik prek spletne strani). »Edina investicija vinarjev je, da nam podarijo vzorce vina. Preizkusimo ga. Vsakega vina ne uvrstimo v paket, zdaj imamo že čakalno vrsto,« razkriva Bruner. Prednost zanje se z vidika promocije skriva predvsem v finančni plati, namreč ob obiskih sejmov in predstavitvah njihovi stroški precej poskočijo – poleg pristojbine, plačila stojnice, nastanitve in prevoznih stroškov, morajo računati še na strošek vina, ki bi ga raztočili povsem brezplačno: »Vemo, da veliko ljudi obiskuje takšne sejme zaradi brezplačnih vin, saj so vstopi na te sejme pogosto brezplačni. Nudijo preprost način, kako spiti veliko vina brezplačno. Resnih strank je tam manj kot 10 odstotkov. Pri nas pa je ravno obratno, resnih strank je nad 90 odstotkov.«

Večina okuševalcev iz angleško govorečih držav

Število tistih, ki se po prejetem paketu in okušanju odločijo še za nakup (večje) steklenice izbranega vina, se razlikuje glede na mesec. V zimskih mesecih je takšnih nakupov več, prav tako pred prazniki, kot je Valentinovo, nekoliko manj pa jih je poleti. »Mesečna konverzacija pozimi je tudi več kot 50-odstotna, poleti okoli 10,« ocenjuje Bruner, ki razkriva še, da vsak teden dodajo okoli 5 odstotkov novih naročnikov. Med rednimi okuševalci njihovih izborov so v večini ženske, teh je več kot polovica, stranke pa prihajajo pravzaprav iz vseh kotičkov sveta. »Večina je iz angleško govorečih držav, v ospredju sta ZDA in Velika Britanija.«

V zadnjih mesecih so izvedli tudi lokalizacijo svoje vinske okušine – ne le s prilagoditvijo na lokalni jezik, strankam so ponudili tudi lokalne načine plačil -, v pomoč pa jim je pri tem tudi t.i. growth hacking. »Raziskujemo, zakaj določena oseba kupi vino in zakaj ne, kdaj se je ustavil proces nakupa. S tem lahko vinarjem damo še boljše podatke, na katerih se njihovo vino bolje prodaja, našim naročnikom pa bi lahko vina še bolj približali,« razloži Bruner, ki doda, da jim bo ravno to omogočila nova investicija.

Z ekipo Wineist, ki ljubiteljem vina vsak mesec postreže z novim presenečenjem, so v iskanju nove investicije. Ta bo, pravi Peter Bruner, težka okoli pol milijona evrov (Vir slike: Wineist).

V pogovorih za pol milijonov evrov težko investicijo

Prvo investicijo, bila je angelska in iz lokalnega okolja, so prejeli lani, o višini pa zaradi pogodbenih pogojev Bruner ne sme spregovoriti. Druga, za katero so že v pogovorih, je podobne višine, kot je bila prva pri startupu Oosm – težka bo pol milijona evrov. Dodatno finančno injekcijo si ekipa, ki se je od začetkov že precej okrepila, obeta še z nastopom na eni od platform za množično investiranje. Gre za platforme, na katerih fizične osebe in podjetja investirajo v podjetja s posojilom, ki pa ga morajo pozneje podjetja vrniti. Med razloge, zakaj se bodo udeležili tovrstnih platform, navaja tudi omejitev pri alkoholu, saj jih nekatere platforme za množično financiranje glede tega omejujejo.

Ena od tovrstnih platform je tudi avstrijska platforma Conda, ki bi morala po prvotnih načrtih zaživeti že novembra lani, a bo predvidoma zaživela v prvih mesecih letošnjega leta. »Čakamo še zadnje odgovore lokalnih institucij,« razkriva Rok Starič, eden od članov slovenske ekipe Conda. »Naša stran je že pripravljena, radi pa bi, da imamo urejene stvari tudi z institucijami. Gre namreč za prvo platformo, ki bo na voljo v Sloveniji, zato je nujno razumevanje delovanje le-te. Tudi drugod po Evropi je podobno. V vsaki državi se lokalnim institucijam predloži celotno dokumentacijo, da ni potem sprenevedanj z ene ali druge strani, da kdo od členov verige ni bil s čim seznanjen. Želimo igrati po pravilih,« dodaja.

Iščite sodelavce, ki razmišljajo podobno kot vi

Bruner in Verbančič sta, kot omenjeno, vpeta kar v dve podjetji. Prijatelja, ki sta znanca iz časov študija, na izmenjavi v tujini pa sta se začela tudi družiti, sta sicer prisotna v obeh, a ne za polni delovni čas, temveč kot svetovalca. »Tako, kot pravi Richard Branson, ki ima registriranih več kot tisoč podjetij – sodelovati moraš z ekipami, ki jim lahko zaupaš. Midva kot soustanovitelja obeh podjetij imava veliko zaupanje v ljudi, s katerimi sodelujeva. Vedno moraš iskati takšne, ki razmišljajo podobno, kot razmišljaš sam. Potem je managiranje podjetja precej lažje,« je (vsaj eno) skrivnost svojega uspeha z nami delil Bruner.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Otroke v najzgodnejših letih spremlja prekomerna potrošnja. Starši tako porabijo ogromno denarja za obleke, pohištvo in igrače. Igrača Lucky 3in1 pa združuje kar tri v enem: skiro, poganjalec in tricikel. Preberite več >>

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

Idrijsko zagonsko podjetje Smart Optometry je na trgu ponudilo novo rešitev za trening vida AmblyoPlay, ki je namenjena otrokom s težavami v vidnem sistemu. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Današnja družba proizvede ogromne količine smeti, trg pa je nasičen z okolju škodljivimi izdelki. Kulturno ekološko društvo Smetumet zato iz odpadnih materialov izdeluje kakovostne izdelke za vse. Preberite več >>

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ni navadna gostilna. Projekt družbe Centerkontura pomaga pri reševanju problema neusposobljenosti in brezposelnosti mladih invalidov. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje