Ko si del dveh uspešnih (slovenskih) startupov

Nedavno smo poročali o startupu Oosm, ki je zmagal na investicijski konferenci Coinvest, za nagrado pa poleg majhne finančne spodbude prejel še tritedenski obisk Silicijeve doline. Dva prepoznavna obraza tega startupa sta tudi soustanovitelja startupa Wineist.
Ko si del dveh uspešnih (slovenskih) startupov

Peter Bruner in Matic Verbančič sta vpeta v dve podjetji. Na sliki sta z ekipo Wineista (Vir slike: Wineist).

O Wineistu, katerega soustanovitelja sta Peter Bruner in Matic Verbančič, ki sta prav tako soustanovitelja startupa Oosm, smo na portalu Mladi podjetnik že pisali.

Paket šestih vinskih vzorcev, ki ponujajo izkušnjo vinske pokušine iz različnih koncev sveta, vse od Nemčije, Španije, Južne Afrike, Italije, v lično oblikovane škatle pa pogosto umestijo tudi slovenska vina, deluje na principu naročnin, podobnem, kot ga poznamo pri slovenskem Flaviarju. Ekipa, ki sodeluje s somelierji, vsak mesec izbere drugo tematiko, tako na primer poleti uvrstijo lahka poletna vina.

Sejmi kot slaba naložba za vinarje

Posebno priložnost dajejo tistim, ki radi raziskujejo nova vina, kot tudi vinarjem (ti z ustvarjalci Wineista stopijo v stik prek spletne strani). »Edina investicija vinarjev je, da nam podarijo vzorce vina. Preizkusimo ga. Vsakega vina ne uvrstimo v paket, zdaj imamo že čakalno vrsto,« razkriva Bruner. Prednost zanje se z vidika promocije skriva predvsem v finančni plati, namreč ob obiskih sejmov in predstavitvah njihovi stroški precej poskočijo – poleg pristojbine, plačila stojnice, nastanitve in prevoznih stroškov, morajo računati še na strošek vina, ki bi ga raztočili povsem brezplačno: »Vemo, da veliko ljudi obiskuje takšne sejme zaradi brezplačnih vin, saj so vstopi na te sejme pogosto brezplačni. Nudijo preprost način, kako spiti veliko vina brezplačno. Resnih strank je tam manj kot 10 odstotkov. Pri nas pa je ravno obratno, resnih strank je nad 90 odstotkov.«

Večina okuševalcev iz angleško govorečih držav

Število tistih, ki se po prejetem paketu in okušanju odločijo še za nakup (večje) steklenice izbranega vina, se razlikuje glede na mesec. V zimskih mesecih je takšnih nakupov več, prav tako pred prazniki, kot je Valentinovo, nekoliko manj pa jih je poleti. »Mesečna konverzacija pozimi je tudi več kot 50-odstotna, poleti okoli 10,« ocenjuje Bruner, ki razkriva še, da vsak teden dodajo okoli 5 odstotkov novih naročnikov. Med rednimi okuševalci njihovih izborov so v večini ženske, teh je več kot polovica, stranke pa prihajajo pravzaprav iz vseh kotičkov sveta. »Večina je iz angleško govorečih držav, v ospredju sta ZDA in Velika Britanija.«

V zadnjih mesecih so izvedli tudi lokalizacijo svoje vinske okušine – ne le s prilagoditvijo na lokalni jezik, strankam so ponudili tudi lokalne načine plačil -, v pomoč pa jim je pri tem tudi t.i. growth hacking. »Raziskujemo, zakaj določena oseba kupi vino in zakaj ne, kdaj se je ustavil proces nakupa. S tem lahko vinarjem damo še boljše podatke, na katerih se njihovo vino bolje prodaja, našim naročnikom pa bi lahko vina še bolj približali,« razloži Bruner, ki doda, da jim bo ravno to omogočila nova investicija.

Z ekipo Wineist, ki ljubiteljem vina vsak mesec postreže z novim presenečenjem, so v iskanju nove investicije. Ta bo, pravi Peter Bruner, težka okoli pol milijona evrov (Vir slike: Wineist).

V pogovorih za pol milijonov evrov težko investicijo

Prvo investicijo, bila je angelska in iz lokalnega okolja, so prejeli lani, o višini pa zaradi pogodbenih pogojev Bruner ne sme spregovoriti. Druga, za katero so že v pogovorih, je podobne višine, kot je bila prva pri startupu Oosm – težka bo pol milijona evrov. Dodatno finančno injekcijo si ekipa, ki se je od začetkov že precej okrepila, obeta še z nastopom na eni od platform za množično investiranje. Gre za platforme, na katerih fizične osebe in podjetja investirajo v podjetja s posojilom, ki pa ga morajo pozneje podjetja vrniti. Med razloge, zakaj se bodo udeležili tovrstnih platform, navaja tudi omejitev pri alkoholu, saj jih nekatere platforme za množično financiranje glede tega omejujejo.

Ena od tovrstnih platform je tudi avstrijska platforma Conda, ki bi morala po prvotnih načrtih zaživeti že novembra lani, a bo predvidoma zaživela v prvih mesecih letošnjega leta. »Čakamo še zadnje odgovore lokalnih institucij,« razkriva Rok Starič, eden od članov slovenske ekipe Conda. »Naša stran je že pripravljena, radi pa bi, da imamo urejene stvari tudi z institucijami. Gre namreč za prvo platformo, ki bo na voljo v Sloveniji, zato je nujno razumevanje delovanje le-te. Tudi drugod po Evropi je podobno. V vsaki državi se lokalnim institucijam predloži celotno dokumentacijo, da ni potem sprenevedanj z ene ali druge strani, da kdo od členov verige ni bil s čim seznanjen. Želimo igrati po pravilih,« dodaja.

Iščite sodelavce, ki razmišljajo podobno kot vi

Bruner in Verbančič sta, kot omenjeno, vpeta kar v dve podjetji. Prijatelja, ki sta znanca iz časov študija, na izmenjavi v tujini pa sta se začela tudi družiti, sta sicer prisotna v obeh, a ne za polni delovni čas, temveč kot svetovalca. »Tako, kot pravi Richard Branson, ki ima registriranih več kot tisoč podjetij – sodelovati moraš z ekipami, ki jim lahko zaupaš. Midva kot soustanovitelja obeh podjetij imava veliko zaupanje v ljudi, s katerimi sodelujeva. Vedno moraš iskati takšne, ki razmišljajo podobno, kot razmišljaš sam. Potem je managiranje podjetja precej lažje,« je (vsaj eno) skrivnost svojega uspeha z nami delil Bruner.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje