Skrivnost zapeljivosti velikana Facebooka

V iskalnik vpišete Facebook.com, zatem uporabniško ime in geslo ter začnete pregledovati, kaj vse so vaši prijatelji pripeli na zidove tega družbenega omrežja. Iščete pravzaprav nekaj posebnega, povezavo do članka, o katerem vam je pred kratkim govoril prijatelj.
Skrivnost zapeljivosti velikana Facebooka

Kaj je razlog, da smo tako prikovani na Facebook (Vir slike: YouTube)?

Kljub svojim dobrim namenom, da boste našli priporočeni članek, se kmalu znajdete med pregledovanjem fotografij, ki jih je objavila prijateljica po dopustovanju v tujini. Pade en všeček, pa drugi, sledi že komentiranje njenih fotografij. Ja, skrenili ste s poti. Spet.

Zakaj smo prikovani na Facebook?

Courtney Seiter iz The Next Web pravi, da to ni slučaj. Znanost in psihologija lahko potrdita, zakaj smo tako prikovani na Facebook. Poglejmo, zakaj.

Raziskovalci iz psihološkega področja skušajo ugotoviti, kaj se pravzaprav dogaja v naših možganih, ko smo na družbenih omrežjih, zlasti na Facebooku. Nedavna študija je ugotovila, da gre za močno povezavo med uporabo Facebooka in delom možganov, ki procesirajo občutke nagrade, kot so družbena sprejetost, droge, hrana, spolni odnosi, denar.

Gre za center za nagrajevanje, ki omogoča občutek ugodja, a je obenem odgovoren tudi za nastanek negativnih emocionalnih stanj od odtegnitvi. Njegov glavni del tvori mezolimbična pot, ki se začne v ventralnem tegmentalnem področju in se konča v akumbensovem jedru. Ko dobimo pozitiven odziv iz Facebooka, ta občutek doseže ravno ta del možganov. Večja, kot je intenzivnost naše uporabe Facebooka, večja je ta nagrada, s tem pa še bolj ugoden občutek.

Sledite novim trendom e-mail marketinga? >>

Koliko všečkov dnevno podelite?

Možnost všečkanja (like, ang.) najpogosteje povezujemo ravno s Facebookom. Ta družbeni velikan ga označuje kot možnost podajanja pozitivnega odziva, povezovanja z drugimi na Facebooku. Všečkate lahko vsebino prijateljev in jim tako podate svoje občutke ali pa všečkate Facebook Stran in se tako povežete s svojo priljubljeno blagovno znamko.

Ameriški raziskovalni center Pew, ki je raziskoval na tisoče Američanov in njihova življenja ter navade na družbenih omrežjih, je ugotovil, da 44 odstotkov uporabnikov Facebooka vsaj enkrat dnevno svojim prijateljem »stisnejo« všeček, 29 odstotkov pa večkrat na dan. Pa vi?

Kaj nas torej privede k všečkanju fotografij, statusov? Obstaja več razlogov. Seiterjeva omenja Elana Morgana, ki je izvedel 2-tedenski eksperiment. Všeček je brezbesedno prikimanje, podpora v glasni sobi. Je najpreprostejša oblika prikaza strinjanja. »Počutil sem se celo krivega, ker določenih statusov nisem všečkal,« je po koncu eksperimenta dejal Morgan. Možnost všečkanja, dodaja, mu je skozi leta prihranila številne dodatne komentarje.

Všečki razkrivajo, kdo ste

Všečki razkrivajo precej več, kot si morda mislite. Ameriška študija, v katero je bilo vključenih več kot 58 tisoč ljudi, pravi, da lahko napove, kdo stoji za všečkom. Katere rase je, katerega spola, iz katerega konca sveta prihaja (natančnost pri tem je kar 95-odstotna), ali gre za homoseksualca, tudi, kateremu političnemu polu pripada. Stopnja natančnosti se vrti od 75 odstotkov naprej.

Družbena omrežja spodbujajo virtualno empatijo

Čeprav je splošno gledano mišljenje o družbenih omrežjih negativno, da gre za stran metanja časa, pa je dobra plat teh omrežjih krepitev virtualne empatije. Študija, objavljena v Psychology Today, je namreč odkrila, da preživljanje in pogostejša uporaba družbenih omrežjih ter interakcija prinašata večjo virtualno empatijo. Rekli boste, pa saj gre za virtualno, a je virtualna dober pokazatelj za razvoj resnične.

Zakaj (ne) všečkamo Facebook Strani?

Če smo že pri všečkanju, poglejmo še, zakaj se ljudje odločajo za všečkanje Facebook Strani. Večina želi s tem podpreti znamko, dobiti kakšno ugodnost, kot sta popust ali kupon, prejemati redna obvestila o znamki, sodelovati v nagradnih igrah, deliti svoje pozitivne izkušnje z izbrano znamko, spet drugi pa želijo s tem deliti svoje interese in način življenja z drugimi, raziskovati znamko, jo priporočiti prijateljem ali pa zgolj le pokazati svojim prijateljem, kaj so všečkali.

Poznate razloge, zakaj ljudje ne všečkajo vaše strani? Ne želijo si biti bombardirani z goro sporočil ali oglasi, podjetju ne želijo dati dostopa do profilnih informacij, ali pa ne želijo smetiti svojim prijateljem z morebitnimi obvestili, spet drugi v tem ne vidijo nobena doprinosa ali pa ker preprosto še niso našli Strani, ki bi jih pritegnila.

Novo merilo za uspešnost Facebook kampanje? >>

Ob kakšni sočni objavi prijatelja nas zasrbijo prsti in komaj čakamo, da lahko komentiramo. Moira Burke, opisuje Seiterjeva, je raziskovala 1.200 Facebook uporabnikov in ugotovila, da so zasebna sporočila precej bolj zadovoljujoča, kot pa prejemanje všečka na komentar. Komentarji so močno čustveno orodje.

Veste, da 10 odstotkov Facebook uporabnikov spreminja svoj lasten status dnevno? Kar štirje odstotki to storijo večkrat na dan. Kar četrtina je za Pew študijo dejala, da skoraj nikoli ali nikoli ne objavijo statusa na Facebooku.

Kaj uporabniki na Facebooku najmanj marajo?

Ljudi, ki objavljajo preveč osebnih informacij, tiste, ki objavljajo podatke ali fotografije brez tvojega predhodnega dovoljenja, obenem pa ne marajo, da drugi vidijo objave ali komentarje, za katere si ne želijo, da bi jih ostali videli, prav tako ne marajo pritiska, da bi moral o sebi deliti več, ali pa pritiska, da bi objavil vsebino, ki bi postala viralna in dobila izjemno število komentarjev in všečkov, ter tistega ob komentiranju vsebine in videvanju objav o aktivnostih, v katere sami nismo bili vključeni.

Zakaj torej objavljamo vsebine …

Univerza v Arizoni ima odgovor: ko so njihovi študentje pogosteje objavljali vsebine na Facebooku, so se počutili bolj povezane in manj osamljene. Občutek je bil enak, četudi na objavo niso prejeli niti enega všečka niti ne komentarja.

… in jih delimo na Facebooku?

Pred leti je nastala študija The New York Times in ugotovila sledeče: 49 odstotkov anketiranih je dejalo, da jim deljenje vsebin omogoča obveščanje ostalih o produktih, ki so jih vzljubili, morda celo spreminjanje mišljenja in spodbujanja ostalih k dejanjem, 68 odstotkov se s tem samodefinira, 78 odstotkov delijo vsebine, da bi ostalim v kontaktu z ljudmi, s katerimi morda sicer ne bi ostali, 69 odstotkov deli vsebine, da bi ostali bolj vključeni v dogajanje in 84 odstotkov pravi, da je to dobra pot za podporo projektov in problematiki, ki jim je blizu. Vsebine, ki so deljene, sprožajo posebne občutke, kot so občudovanje, strah, tudi jezo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>


Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Danes je na voljo ogromno orodij, s pomočjo katerih lahko spremljate rezultate svojih spletnih trženjskih kampanj. Katere metrike je smiselno analizirati? Preberite več >>

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Dobro trženje zahteva dobre podatke. Sami namreč ne morete vedeti, ali so vaše odločitve pravilne in ali vaše strategije delujejo, če ne spremljate svojih rezultatov. Preberite več >>

Poživite svoje Facebook oglase!

Poživite svoje Facebook oglase!

Ste opazili, da vaši oglasi na Facebooku sledijo točno določenemu vzorcu? Ste naveličani »strokovnjakov«, ki menijo, da so našli odgovor na vprašanje, kakšen oglas vam bo prinesel največ dobička? Na pravem mestu ste! Ponujamo vam nekaj idej za poživitev vaših Facebook kampanj. Preberite več >>

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Je tudi vaš obisk na spletni strani velik, a beležite le majhen delež opravljenih nakupov? Se pogosto sprašujete, zakaj vaši oglasi ne dosegajo konverzij in kaj oziroma kdo v zastavljenem procesu je kriv, da ne dosegate rezultatov, kot bi si jih želeli? Preberite več >>

Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

V dobrih desetih letih obstoja Facebooka je Mark Zuckerberg iz majhnega popoldanskega projekta uspel ustvariti večmilijardno podjetje, ki še vedno raste in se razvija. A v katero smer bo Facebook ponesla prihodnost? Napovedi si oglejte v infografiki. Preberite več >>

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Podjetja, ki se ukvarjajo z analizo podatkov, so igrala pomembno vlogo pri oblikovanju javnega mnenja v povezavi z zadnjimi ameriškimi predsedniškimi volitvami. Če vas zanima, kaj vse o vas ve umetna inteligenca na podlagi vaših objav na družabnih omrežjih, berite naprej. Preberite več >>

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

V sredo je Blaž Kos prvič vodil delavnico Blog marketing. Mi smo vedeli, da bo vsebina nabito polna uporabnih informacij. A drugega kot naše besede in Blaževega renomeja vam nismo mogli ponuditi. Sedaj imamo o kvaliteti delavnice dokaze: odzive prve skupine udeležencev! Preberite več >>

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Ne glede na to, ali gre za majhno podjetje ali veliko korporacijo, je upravljanje s profili na družabnih omrežjih zahtevno delo. Redno oblikovanje in objavljanje odličnih vsebin predstavlja le en vidik, nato pa je treba analizirati še uspešnost objav in angažma sledilcev. Preberite več >>

Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Si želite, da bi bili vaši zaposleni zelo zvesti vašemu podjetju? Tako zvesti, da bi jim zaupali celo informacije, ki bi vam lahko škodile, če bi prišle v napačne roke? Ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je odkril čudežno formulo, ki jo predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana | 7. december

07.12.2017 od 8:00 do 16:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana | 7. december

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanih tematikah. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana | 8. december

08.12.2017 od 11:00 do 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana | 8. december

Drugi dan dvodnevne konference o tehnologiji blockchain organiziramo za tiste, ki si želite določene teme spoznati bolj podrobno. Strokovnjaki bodo pokrili naslednje teme: varnost, trgovanje s kriptovalutami, davčne obveznosti in marketing. Tudi ta dan bomo preživeli v Tehnološkem parku Ljubljana. Preverite podrobnosti!
Preberite več >>

!!!BLACK FRIDAY AKCIJA!!! Predavanje: Prodajni lijak

13.12.2017 od 17:00 do 14.01.2017 12:30
!!!BLACK FRIDAY AKCIJA!!!  Predavanje: Prodajni lijak

Email marketing je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje