
Pomembne statistike v povezavi s Facebookom, 1. del (Vir slike: Pixabay)
Predstavniki podjetja Facebook so v sporočilu za javnost zapisali: »Uporabniki se pritožujejo nad povezavami, ki vodijo do spletnih strani, ki se nalagajo izjemno počasi. […] V naslednjih mesecih bomo posodobili Vir novic (ang. Newsfeed), tako da bo na njem prikazanih več zgodb, ki se hitro nalagajo na mobilnih napravah, in manj zgodb, ki bi se lahko nalagale počasneje. Tako se bodo lahko uporabniki posvetili branju relevantnih zgodb.«
V podjetju Google so se že pred kratkim odločili, da bodo večjo pozornost namenili mobilnim spletnim stranem. Facebook zdaj sledi temu trendu – in glede na to, da raziskave kažejo, da kar 94 odstotkov uporabnikov do družabnega omrežja dostopa prek mobilnih naprav, je takšna odločitev smiselna.
Kako bo Facebook meril mobilno odzivnost spletnih strani in jo uporabljal pri razvrstitvi?
Facebookov algoritem pri odločanju oziroma razvrščanju zgodb že od leta 2015 upošteva tudi napravo, s katere dostopate do omrežja, in tip spletne povezave: »Če na primer uporabljate počasnejšo povezavo, prek katere ne morete gledati video posnetkov, bo v vašem Viru novic manj videov in več besedilnih zgodb oziroma povezav.«
»Na podlagi posodobitve bomo pri razvrščanju upoštevali tudi predvideni čas nalaganja spletne strani, do katere vodi povezava z Vira novic v okviru mobilne aplikacije. Dejavniki, kot sta uporabnikova trenutna omrežna povezava in splošna hitrost spletne strani, bodo prav tako vzeti v ozir. Če bodo vsi faktorji kazali, da se bo spletna stran naložila hitro, bo verjetnost, da se bo povezava pojavila v vašem Viru novic, večja,« so zapisali.
Poleg tega Facebook že v okviru obstoječega algoritma kaznuje počasne spletne strani – leta 2014 so namreč začeli meriti in upoštevati tudi čas, ki ga posamezniki porabijo za branje objave po kliku na povezavo: »Če kliknejo na povezavo in se takoj vrnejo na Facebook, algoritem predvideva, da niso našli tistega, kar so iskali.«
Facebook tako trdi, da okoli 40 odstotkov uporabnikov zapusti spletno stran, če se ta ne naloži v roku treh sekund, in se vrne na družabno omrežje. Takšne spletne strani so tako že sedaj kaznovane z nižjim položajem na Viru novic.
Posodobitev ne bo imela večjega vpliva na večino?
Predstavniki podjetja Facebook dodajajo, da po njihovem mnenju posodobitev algoritma ne bo imela večjega vpliva na večino spletnih strani – pri čemer moramo omeniti, da je »večina« precej širok pojem. Pri Facebooku pa opozarjajo, da bi sprememba lahko povzročila upad prometa na posebej počasnih spletnih straneh.
»Posebej počasne spletne strani« je prav tako dokaj nejasen izraz. Če torej vaša spletna stran ni prilagojena za uporabo na mobilnih napravah, lahko pričakujete zmanjšanje dosega prek Facebooka. Kolikšno bo to zmanjšanje, pa je težko napovedati.
Kaj lahko storite, da vaša spletna stran ne bo kaznovana?
O tem, na kaj morate biti pri optimizaciji spletnih strani pozorni, smo pisali že v člankih V letu 2017 se osredotočite na mobilne spletne strani in Kako si zagotoviti dobre rezultate pri optimizaciji spletnih strani?.
Poleg tega pa vam ponujamo še 10 kratkih nasvetov, na podlagi katerih lahko izboljšate hitrost svoje spletne strani.
- Zmanjšajte količino preusmeritev, vtičnikov in skrajšanih povezav na pristajalni strani.
- Stisnite datoteke, da boste skrajšali čas pretvorbe v mobilno različico.
- Izboljšajte odzivni čas strežnika z uporabo večregijskega spletnega gostovanja.
- Ne uporabljajte skript Javascript.
- Uporabljajte kvalitetno mrežo za širjenje vsebin, da boste hitro dosegli svojo ciljno publiko.
- Odstranite nepotrebne podatke, ki ne vplivajo na to, kako je stran prikazana v brskalniku.
- Optimizirajte slikovno gradivo, da boste zmanjšali velikost datotek in hkrati ohranili njihovo kvaliteto.
- Zmanjšajte količino t .i. above the fold vsebine (vsebine, ki je vidna na vrhu pristajalne strani) in dajte prednost vizualnim vsebinam.
- Uporabljajte asinhrone skripte, da boste skrajšali čas izrisa (angl. rendering).
- Dinamično prilagajajte vsebine počasnejšim povezavam in različnim napravam.
Tudi če ste optimizirali svojo spletno stran, še enkrat preletite naštete predloge – morda boste našli področje, ki potrebuje izboljšave in posodobitve. Le tako se boste izognili kazni – nizki uvrstitvi v iskalnikih in na Facebooku.
Nenehno prilagajanje uporabniškemu vedenju
Facebookov algoritem se stalno spreminja – ko ste že mislili, da ste popolnoma optimizirali svojo spletno stran, razvijalci v proces dodajo kak nov dejavnik. In čeprav je včasih težko slediti nenehnemu posodabljanju, ostaja dejstvo, da so spremembe posledica uporabniškega vedenja.
V teoriji naj bi bil tako vpliv predstavljene posodobitve Facebookovega algoritma minimalen, saj so spletne strani danes v veliki večini že prilagojene mobilnim napravam. Kljub temu pa vam priporočamo, da pozorno spremljate rezultate svojih spletnih strani in se ustrezno odzovete na kakršnekoli večje spremembe.
Vir: Social Media Today