
Bistvo prodaje Od ideje do denarja
Dobiček lahko povečate na dva načina. In sicer s pomočjo večjega obiska oziroma števila obiskovalcev spletne trgovine ali s povečanjem vrednosti nakupa. Ker je za večje število obiskov spletne trgovine običajno potrebno povečati stroške za oglaševanje ali optimizacijo spletne strani, vam bomo na tem mestu predstavili drugo, cenejšo rešitev.
Paketi
Prva rešitev se skriva v paketnih prodajah. Za primer vzemimo spletno trgovino s prenosnimi računalniki. Namesto da stranki prodate le prenosni računalnik za 500 €, lahko sestavite paket, kjer bo stranka lahko poleg prenosnika v paketu dobila še brezžično miško, torbo in operacijski sistem. Predpostavimo, da je cena brezžične miške 30 €, torbe 20 € in operacijskega sistema 100 €. V tem primeru bi nakup vsakega artikla posebej stranko stal 650 €, po vsej verjetnosti pa miške, torbe in operacijskega sistema ne bi kupila. Namesto tega ji raje ponudite paket, kjer lahko vse te artikle kupi po nekoliko nižji ceni, npr. 600 €. V tem primeru smo s pomočjo popusta vrednost nakupa povečali za 100 €. Najboljša rešitev je, da stranki omogočimo sestavljanje paketov po njenih željah. Lep primer te prakse je spletna trgovina Mimovrste.
Brezplačna dostava
Sama brezplačna dostava pri posamezni vrednosti nakupa niti nima posebne vloge, jo pa ima mejna vsota, od katere naprej je dostava brezplačna. V primeru, da imate mejo vrednosti nakupa za brezplačno dostavo nastavljeno na 100 € in ima stranka v košarici produkte v skupni vrednosti manj kot 100 €, jo opozorite, koliko ji še manjka do brezplačne dostave. Za primer vzemimo, da je meja postavljena na 100 €. Stranka pa ima v košarici produkte v skupni vrednosti 85 €. Preden stranka odda naročila, jo opozorite, da ji do brezplačne dostave manjka še 15 €. Poleg tega pa ji ponudite še produkte, ki so v povezavi s temi, ki jih ima trenutno v košarici. Recimo, da ima stranka v košarici tiskalnik za 85 €, vi pa ji potem ponudite še dodatne kartuše, papir ali kaj podobnega.
Količinski popusti
V kolikor boste ponudili količinske popuste, vsekakor lahko pričakujete večjo povprečno vrednost posameznega nakupa. Vendar pa sam količinski popust ni primeren za vse izdelke. V primeru, da želite prodati prenosni računalnik, količinski popust najverjetneje ne bo najboljša rešitev, je pa zato toliko boljša v primeru, da prodajate potrošni material. Poleg tega je zelo pomembno, da stranki tudi pokažemo, koliko bo prihranila pri nakupu določene količine. Za primer vzemimo, da prodajamo kvalitetno vino, katerega cena je 20 € za kos oziroma liter. V tem primeru lahko stranki s pomočjo tabele ali na kakšen drug način prikažemo, da je cena pri nakupu dveh kosov oziroma litrov 35 €. Tako bo z nakupom dveh prihranila 5 €. V primeru, da stranka kupi tri litre kvalitetnega vina je cena 50 €, torej stranka prihrani 10 € itd.
Zaključek
To so le trije najosnovnejši in najpreprostejši načini za povečanje vrednosti posameznega nakupa v vaši spletni trgovini. S časom seveda le taki ukrepi ne bodo več dovolj. Zato bo potrebno povečati tudi njen obisk. To lahko storite s pomočjo oglaševanja ali optimizacije spletne trgovine za iskalnike. Optimizacija spletnih strani je dolgoročna rešitev. Zahteva veliko znanja in sprotno sledenje novostim, njena učinkovitost pa je zelo velika.
V kolikor prodajate neke produkte in spletne trgovine še nimate, vam vsekakor priporočamo izdelavo spletne trgovine. Ter seveda tudi njeno promoviranje. Sama izdelava spletne trgovine brez oglaševanja in optimizacije za spletne iskalnike najverjetneje ne bo obrodila sadov. Spletne trgovine namreč ne bo poznal nihče. Predstavljajte si, koliko turistov bi obiskalo najlepšo turistično znamenitost na svetu, za katero bi vedeli le domačini – nihče.
Prav zaradi naštetih razlogov vam priporočamo, da za izdelavo spletne trgovine poiščete podjetje, ki vam bo poleg izdelave lahko nudilo še vse pripadajoče storitve za promoviranje – eno takih podjetij je tudi Optiweb.
Avtor besedila je David Bergant, SEO, www.optiweb.si