
Kolikšen znesek moramo nameniti spletnemu marketingu? (foto: Pixabay.com)
Cene spletnega oglaševanja so v zadnjem obdobju v porastu. Marketinški strokovnjaki vam bodo v spodnjih vrsticah razkrili, kaj vse vpliva na ceno in kolikšen del proračuna podjetja bi morali nameniti za oglaševanje preko spleta.
Preberite prvi del pogovora v prispevku Kako poiskati pravi kanal za oglaševanje svojega izdelka?
Digitalni kanali so cenovno učinkovitejši
“Še vedno velja, da ceno različnih oblik oglaševanja določa v prvi vrsti dobro pripravljena strategija in izvedba, ki upošteva kanal, uporabnika, konkurenco… V splošnem cene skozi daljše obdobje rastejo zaradi vedno večje konkurence in ekonomskih zakonitosti. Vseeno ostajajo digitalni kanali po naših izkušnjah cenovno učinkovitejši od tradicionalnih marketinških poti,” meni Zoran Bosančić iz digitalno marketinške agencije POINT OUT.

Kako na pravi način nagovoriti kupce preko spleta? (foto: Pixabay.com)
Cena odvisna od lokacijskega targetiranja
Pomembno je vedeti, da so cene spletnega oglaševanja odvisne od lokacijskega targetiranja. Nataša Ravnikar iz podjetja Optiweb opozarja, da so cene v zahodnih državah bistveno višje kot recimo v državah nekdanje Jugoslavije. Razlikujejo se tudi med posameznimi branžami, saj na cene vpliva tudi konkurenca, ki oglašuje podobne storitve oziroma izdelke.
“Na cene lahko vplivajo tudi spremembe algoritmov. Kot primer lahko izpostavim upad organskega dosega na Facebooku. Ta je sprožil večje število oglaševalcev, kar je povzročilo višje cene oglaševanja,” dodaja Ravnikarjeva.
Višina zneska odvisna od ciljne skupine
Tudi Sašo Palčič iz marketinške agencije Madwise se strinja, da so cene spletnega oglaševanja v porastu. To dokazujejo kvartalni rezultati največjih oglaševalskih platform. Po njegovem mnenju lahko s pravilnim ciljanjem še vedno optimalno izkoristimo vsako platformo. In kolikšen znesek proračuna podjetja namenjega oglaševalskim aktivnostim bi morali nameniti spletnemu marketingu?
“Boljše vprašanje bi bilo za kolikšen del proračuna bi radi vedeli kaj točno se z njim dogaja in kakšen je ROI (Return on investment – dobičkonosnost vloženega kapitala op.a.). Splet nam namreč omogoča, da vse to lahko relativno enostavno izmerimo. Sicer pa je odgovor povsem odvisen od ciljne skupine. Če so to mladi, bo številka najbrž zelo blizu 100 odstotkom. V primeru starejših ciljnih skupin se ustrezno zniža. Menim, da se v tem primeru ne bi smela spustiti pod 30 odstotkov,” odgovarja Palčič.
Podjetja povečujejo vložke v spletni marketing
Bosančić razkriva, da podjetja vse več vlagajo v spletni marketing, višina zneska pa je odvisna od različnih faktorjev: “Trendi kažejo, da se vedno več podjetij odloča, da namenjajo vse večji delež marketinškega proračuna marketinškim aktivnostim na spletu. Ne moremo pa podati enovitega odgovora, ki bi bil pravi za vsako podjetje, saj je to odvisno od ciljne skupine oziroma marketinške strategije podjetja.”