Z Resno igro do reševanja izzivov v podjetju

Se sprašujete, kako do boljših poslovnih rezultatov, optimizacije poslovanja in učinkovitejše komunikacije znotraj podjetja? Metoda LEGO® SERIOUS PLAY® vam ponuja najboljše odgovore na ta vprašanja.
Resna igra (Vir: resna-igra.si)

Resna igra (Vir: resna-igra.si)

Ko je ob prelomu tisočletja pri svetovno znanem danskem podjetju LEGO zazvonil rdeči alarm zaradi velikih izgub, so vodilni možje staknili glave in tudi s pomočjo svojih LEGO kock podjetje vrnili na pot rasti. Z razvojem metodologije LEGO® SERIOUS PLAY® (LSP) so izboljšali poslovni model, s čimer so zmanjšali izgubo in podjetje ohranili pri življenju. LEGO kocke so uporabili kot medij za 3D print idej in mnenj, saj smo ljudje vizualna bitja. Kar vidimo, si bolj zapomnimo.

Jaka Oman in projekt Resna igra

Leta 2011 so LSP metodo predstavili na trgu ter sestavili ekipo desetih “Master Trainerjev”. Njihova naloga je, da širom sveta na delavnicah izobražujejo nove certificirane predavatelje oziroma fasilitatorje. Eden izmed njih je Jaka Oman, ki se je lani januarja udeležil štiridnevnega izobraževanja v ljubljanskem hotelu Lev ter po pridobitvi certifikata začutil, da je rojen za to zgodbo. Hitro se je lotil dela in razvil zanimiv projekt Resna igra, s katerim je že prodrl na domači in tuji trg.

LSP metoda (Vir: resna-igra.si)

LSP metoda (Vir: resna-igra.si)

Zgodba Jaka Omana

“Včasih se pošalim, da je LEGO našel mene. Po naključju je do mene prišlo elektronsko sporočilo s predstavitvijo izobraževanja. Ker me je zadeva zanimala, sem se ga udeležil in tam pridobil začetno znanje. Imel sem že izkušnje z B2B prodajo, marketingom, delal sem tako v velikih kot manjših podjetjih, tako da sem skušal iz vsega skupaj sestaviti neko novo zgodbo. Pri začetnih korakih so bile vsekakor dobrodošle prijateljsko poslovne povezave, s čimer sem dobil povratno informacijo. Dobil sem priložnost za predstavitev ideje, opravil nekaj testnih delavnic in dobri primeri so mi odprli nova vrata. Za začetek je bilo potrebno kupiti LEGO kocke, postaviti spletno stran ter pripraviti vizitke in promocijski material. Na izobraževanju sem dobili osnove, pri praktičnem delu pa širino in globino. Počaščen sem, da lahko uporabljam produkt, ki ga je razvil LEGO, saj gre za globalno prepoznavno znamko. Znanci so vedno znova navdušeni, da se lahko pri svojem delu igram z LEGO kockami. V letu 2017 sem že imel 20 delavnic s 300 udeleženci, ki so sestavili več kot 1000 LEGO modelov.” se začetnih korakov spominja Jaka Oman, ki v letošnjem letu načrtuje izvedbo 35 delavnic.

Kaj sploh je LSP metoda oz. Resna igra?

Cilj resne igre je, da z udeleženci s pomočjo LEGO kock najdejo najboljše rešitve za izzive, s katerimi se podjetja trenutno srečujejo. Izzivi so med seboj zelo različni in za vsakega se oblikuje unikatna delavnica, a vseeno jih lahko združimo glede na 4 glavne usmeritve resne igre:

  • strategija, identiteta, vizija
  • projektni izzivi
  • procesni izzivi
  • razvoj (novih) izdelkov ali storitev 

K sodelovanju je Oman med drugimi hitro pritegnil svoje bivše delodajalce iz Leka, Univerzo v Ljubljani, Zavarovalnico Triglav, Atlantic Group ter podjetje Valicon, s katerim je razširil svoje delovanje tudi na področje bivše Jugoslavije. Velja poudariti, da LSP metodo pri svojem delovanju uporabljajo tudi globalne korporacije kot so Google, Coca Cola, Toyota in Unilever.

rešitev za izzive v podjetju (Vir: resna-igra.si)

Rešitev za izzive v podjetju (Vir: resna-igra.si)

Od otroškega navdušenja do optimalnih rešitev

Najpomebnejši del je sama priprava na delavnico, saj je potrebno določiti konkreten cilj.  Potek delavnice je prilagojen za vsakega naročnika posebej. Začetni del ponavadi poteka v zelo sproščenem vzdušju, saj so udeleženci navdušeni, ker se bodo lahko igrali z LEGO kockami. Kmalu pa se preusmerijo na konkretne izzive.

“Kljub temu, da se v začetku delavnice v vsakem prebudi otrok, se udeleženci kmalu zavejo, da je zadeva bolj resna, kot se zdi. Ideja je, da se poglobljeno razmišlja o konkretnih izzivih, situacijah in/ali rešitvah. To pa ni več igra in kocke tukaj niso več igrača, ampak medij, ki močno olajša urejanje in izražanje naših misli. Delavnica je mentalno zelo intenzivna. Glava dela na polno, ker se o izzivih razmišlja skozi delo z rokami. To zahteva več procesne moči, kot če bi o določeni temi samo razmišljali, pisali ali govorili.”

Optimalen rezultat dosežen v manjših skupinah

Ključnega pomena je skoncentriranost, delo v predvidenih okvirjih ter pretok misli in idej. Oman se skuša postaviti v vlogo izzivalca in iz udeležencev tako potegne največ. Največje delavnice doslej se je udeležilo 43 ljudi. Ti so bili razdeljeni v skupine. Optimalne so skupine s 6-8 udeleženci, saj je na tak način poglobitev v izziv najbolj učinkovita. Metoda je zelo intenzivna, zato udeleženci potrebujejo veliko procesne moči. Na koncu delavnice so sicer utrujeni, a vseeno vzhičeni in ponosni na opravljeno delo.

Case Study: Change Management from Resna igra on Vimeo.

Resna igra ni strošek temveč investicija

“Ljudje so presenečeni, koliko ta metoda potegne iz njih. LEGO kocke so nekakšen komunikacijski medij, ki združuje. Besede in ideje v naših glavah hitro zbledijo. Vizualna podoba in zgodba, ki jo model nosi, pa se dejansko zapiše v dolgoročni spomin. V ekipah sodelujejo posamezniki z različnimi funkcijami znotraj svojih delovnih organizacij. Ljudje iz managementa, financ, marketinga in proizvodnje različno razmišljajo. Na delavnicah se nato povežejo med sabo in vsak dobi priložnosti, da se izrazi.

Delavnice so najbolj dobrodošle v večjih sistemih, kjer je komunikacija med sektorji slabša. Obenem gre za določeno obliko “team buildinga”. Priporočljivo je, da se ekipa umakne iz svojega delovanega okolja. Zato sem delavnice izvajal tudi na Rakitni, v Kranjski Gori in na Krvavcu. Vse več podjetij se zaveda, da projekti kot je Resna igra niso strošek, temveč investicija, ki pomaga pri sprejemanju pametnih odločitev. Uporabna je tako za iskanje novih priložnosti v obdobju razcveta kot za izboljšanje v času krize.

Cilj Resne igre je pomagati podjetjem najti boljše rešitve za trenutne izzive. Rad bi, da ekipe skupaj delajo bolje, da vsi v ekipi doprinesejo na področjih, kjer so dobri in imajo dodano vrednost. ” je pojasnil Oman. Njegova praksa je, da približno osem mesecev po zaključeni delavnici pri naročnikih preveri, kakšen učinek je delavnica dosegla in koliko zaključkov je bilo implementiranih v poslovni vsakdanjik.

LEGO kocke kot komunikacijsko orodje (Vir: resna-igra.si)

LEGO kocke kot komunikacijsko orodje med sodelavci (Vir: resna-igra.si)

Načrti za v prihodnje

V prihodnje si Jaka Oman želi v okviru Resne igre pripravljati delavnice za vodstveni kader podjetij ter morda celo razširiti ekipo z novimi sodelavci. V Sloveniji poleg njega trenutno deluje še šest certificiranih LSP fasilitatorjev, s katerimi Oman občasno sodeluje. Konkurence se ne boji, saj si želi, da bi metoda v javnosti postala še bolj prepoznavna. Priljubljenost metodologije LSP se po zemeljski obli širi s svetlobno hitrostjo. Izobraževanja večkrat mesečno potekajo po številnih evropskih državah, Latinski in Severni Ameriki, Avstraliji, Dubaju ter Aziji. Na Japonskem obstaja celo daljša čakalna lista.

Resna igra osvaja svet (Vir: resna-igra.si)

Resna igra osvaja svet (Vir: resna-igra.si)

Izkušnje z MP coworkingom

Kot član coworking pisarne zavoda Mladi Podjetnik ima Oman na voljo primerne razmere za delo: “Veseli me, da sem se odločil za to potezo. Pisarno imam v neposredni bližini obvoznice. Ekipa je super. Lahko se družim in vsakodnevno izmenjujem ideje z drugimi podjetniki. Takšen način dela mi zelo ustreza in trenutno ne razmišljam o menjavi. Menim, da ponuja Zavod mladi podjetnik odlično okolje za razvoj.”

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>


Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 2. del

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 2. del

O pomenu dobrega načrtovanja internetnega marketinga smo govorili že v prejšnji novici. Nadaljevanje predlogov, kako uspešno načrtovati spletni marketing, pa delimo v tokratnem prispevku. Preberite več >>

Ne spreglejte nasvetov za viden nastop na Instagramu

Ne spreglejte nasvetov za viden nastop na Instagramu

Glede na to, da ima Instagram čedalje več privržencev, je – v primeru, če naj bi se na tem družabnem omrežju nahajala tudi vaša ciljna publika – smiselno, da se oglaševanja svoje dejavnosti lotite tudi tam. Da bi vam olajšali začetne korake, vam ponujamo nekaj predlogov. Preberite več >>

Brskalnik Chrome opozarja na nezaščitene spletne strani

Brskalnik Chrome opozarja na nezaščitene spletne strani

Z novo različico brskalnika Chrome prihaja do pomembnih sprememb za upravitelje spletnih strani in spletnih trgovin, za katere je zelo priporočljiva uporaba varnega HTTPS protokola. Preberite več >>

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 1. del

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 1. del

Internet v današnjih časih predstavlja najpomembnejši medij za pretok informacij. Za prepoznavnost in uspeh podjetja je tako ključnega pomena, da do uporabnikov dostopa prek različnih spletnih kanalov in da se internetnega marketinga loti premišljeno in celostno. Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

»Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela«

»Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela«

Podjetje Ceneje, pod okriljem katerega deluje tudi blagovna znamka Shopper's Mind, se je prek kratkim uvrstilo med finaliste za nagrado marketinška odličnost leta 2018, ki so jih podelili na Slovenski marketinški konferenci. Ob tej priložnosti smo se pogovarjali z mag. Darkom Dujičem, direktorjem podjetja Ceneje d.o.o. Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Vplivneži z družbenih omrežij so v zadnjem obdobju za potrošnike precej bolj prepričljivi kot standardni oglaševalski prijemi. Takoimenovani influencerski marketing je doživel “boom” predvsem s pomočjo komunikacijskih kanalov. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

06.09.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje