Z Resno igro do reševanja izzivov v podjetju

Se sprašujete, kako do boljših poslovnih rezultatov, optimizacije poslovanja in učinkovitejše komunikacije znotraj podjetja? Metoda LEGO® SERIOUS PLAY® vam ponuja najboljše odgovore na ta vprašanja.
Resna igra (Vir: resna-igra.si)

Resna igra (Vir: resna-igra.si)

Ko je ob prelomu tisočletja pri svetovno znanem danskem podjetju LEGO zazvonil rdeči alarm zaradi velikih izgub, so vodilni možje staknili glave in tudi s pomočjo svojih LEGO kock podjetje vrnili na pot rasti. Z razvojem metodologije LEGO® SERIOUS PLAY® (LSP) so izboljšali poslovni model, s čimer so zmanjšali izgubo in podjetje ohranili pri življenju. LEGO kocke so uporabili kot medij za 3D print idej in mnenj, saj smo ljudje vizualna bitja. Kar vidimo, si bolj zapomnimo.

Jaka Oman in projekt Resna igra

Leta 2011 so LSP metodo predstavili na trgu ter sestavili ekipo desetih “Master Trainerjev”. Njihova naloga je, da širom sveta na delavnicah izobražujejo nove certificirane predavatelje oziroma fasilitatorje. Eden izmed njih je Jaka Oman, ki se je lani januarja udeležil štiridnevnega izobraževanja v ljubljanskem hotelu Lev ter po pridobitvi certifikata začutil, da je rojen za to zgodbo. Hitro se je lotil dela in razvil zanimiv projekt Resna igra, s katerim je že prodrl na domači in tuji trg.

LSP metoda (Vir: resna-igra.si)

LSP metoda (Vir: resna-igra.si)

Zgodba Jaka Omana

“Včasih se pošalim, da je LEGO našel mene. Po naključju je do mene prišlo elektronsko sporočilo s predstavitvijo izobraževanja. Ker me je zadeva zanimala, sem se ga udeležil in tam pridobil začetno znanje. Imel sem že izkušnje z B2B prodajo, marketingom, delal sem tako v velikih kot manjših podjetjih, tako da sem skušal iz vsega skupaj sestaviti neko novo zgodbo. Pri začetnih korakih so bile vsekakor dobrodošle prijateljsko poslovne povezave, s čimer sem dobil povratno informacijo. Dobil sem priložnost za predstavitev ideje, opravil nekaj testnih delavnic in dobri primeri so mi odprli nova vrata. Za začetek je bilo potrebno kupiti LEGO kocke, postaviti spletno stran ter pripraviti vizitke in promocijski material. Na izobraževanju sem dobili osnove, pri praktičnem delu pa širino in globino. Počaščen sem, da lahko uporabljam produkt, ki ga je razvil LEGO, saj gre za globalno prepoznavno znamko. Znanci so vedno znova navdušeni, da se lahko pri svojem delu igram z LEGO kockami. V letu 2017 sem že imel 20 delavnic s 300 udeleženci, ki so sestavili več kot 1000 LEGO modelov.” se začetnih korakov spominja Jaka Oman, ki v letošnjem letu načrtuje izvedbo 35 delavnic.

Kaj sploh je LSP metoda oz. Resna igra?

Cilj resne igre je, da z udeleženci s pomočjo LEGO kock najdejo najboljše rešitve za izzive, s katerimi se podjetja trenutno srečujejo. Izzivi so med seboj zelo različni in za vsakega se oblikuje unikatna delavnica, a vseeno jih lahko združimo glede na 4 glavne usmeritve resne igre:

  • strategija, identiteta, vizija
  • projektni izzivi
  • procesni izzivi
  • razvoj (novih) izdelkov ali storitev 

K sodelovanju je Oman med drugimi hitro pritegnil svoje bivše delodajalce iz Leka, Univerzo v Ljubljani, Zavarovalnico Triglav, Atlantic Group ter podjetje Valicon, s katerim je razširil svoje delovanje tudi na področje bivše Jugoslavije. Velja poudariti, da LSP metodo pri svojem delovanju uporabljajo tudi globalne korporacije kot so Google, Coca Cola, Toyota in Unilever.

rešitev za izzive v podjetju (Vir: resna-igra.si)

Rešitev za izzive v podjetju (Vir: resna-igra.si)

Od otroškega navdušenja do optimalnih rešitev

Najpomebnejši del je sama priprava na delavnico, saj je potrebno določiti konkreten cilj.  Potek delavnice je prilagojen za vsakega naročnika posebej. Začetni del ponavadi poteka v zelo sproščenem vzdušju, saj so udeleženci navdušeni, ker se bodo lahko igrali z LEGO kockami. Kmalu pa se preusmerijo na konkretne izzive.

“Kljub temu, da se v začetku delavnice v vsakem prebudi otrok, se udeleženci kmalu zavejo, da je zadeva bolj resna, kot se zdi. Ideja je, da se poglobljeno razmišlja o konkretnih izzivih, situacijah in/ali rešitvah. To pa ni več igra in kocke tukaj niso več igrača, ampak medij, ki močno olajša urejanje in izražanje naših misli. Delavnica je mentalno zelo intenzivna. Glava dela na polno, ker se o izzivih razmišlja skozi delo z rokami. To zahteva več procesne moči, kot če bi o določeni temi samo razmišljali, pisali ali govorili.”

Optimalen rezultat dosežen v manjših skupinah

Ključnega pomena je skoncentriranost, delo v predvidenih okvirjih ter pretok misli in idej. Oman se skuša postaviti v vlogo izzivalca in iz udeležencev tako potegne največ. Največje delavnice doslej se je udeležilo 43 ljudi. Ti so bili razdeljeni v skupine. Optimalne so skupine s 6-8 udeleženci, saj je na tak način poglobitev v izziv najbolj učinkovita. Metoda je zelo intenzivna, zato udeleženci potrebujejo veliko procesne moči. Na koncu delavnice so sicer utrujeni, a vseeno vzhičeni in ponosni na opravljeno delo.

Case Study: Change Management from Resna igra on Vimeo.

Resna igra ni strošek temveč investicija

“Ljudje so presenečeni, koliko ta metoda potegne iz njih. LEGO kocke so nekakšen komunikacijski medij, ki združuje. Besede in ideje v naših glavah hitro zbledijo. Vizualna podoba in zgodba, ki jo model nosi, pa se dejansko zapiše v dolgoročni spomin. V ekipah sodelujejo posamezniki z različnimi funkcijami znotraj svojih delovnih organizacij. Ljudje iz managementa, financ, marketinga in proizvodnje različno razmišljajo. Na delavnicah se nato povežejo med sabo in vsak dobi priložnosti, da se izrazi.

Delavnice so najbolj dobrodošle v večjih sistemih, kjer je komunikacija med sektorji slabša. Obenem gre za določeno obliko “team buildinga”. Priporočljivo je, da se ekipa umakne iz svojega delovanega okolja. Zato sem delavnice izvajal tudi na Rakitni, v Kranjski Gori in na Krvavcu. Vse več podjetij se zaveda, da projekti kot je Resna igra niso strošek, temveč investicija, ki pomaga pri sprejemanju pametnih odločitev. Uporabna je tako za iskanje novih priložnosti v obdobju razcveta kot za izboljšanje v času krize.

Cilj Resne igre je pomagati podjetjem najti boljše rešitve za trenutne izzive. Rad bi, da ekipe skupaj delajo bolje, da vsi v ekipi doprinesejo na področjih, kjer so dobri in imajo dodano vrednost. ” je pojasnil Oman. Njegova praksa je, da približno osem mesecev po zaključeni delavnici pri naročnikih preveri, kakšen učinek je delavnica dosegla in koliko zaključkov je bilo implementiranih v poslovni vsakdanjik.

LEGO kocke kot komunikacijsko orodje (Vir: resna-igra.si)

LEGO kocke kot komunikacijsko orodje med sodelavci (Vir: resna-igra.si)

Načrti za v prihodnje

V prihodnje si Jaka Oman želi v okviru Resne igre pripravljati delavnice za vodstveni kader podjetij ter morda celo razširiti ekipo z novimi sodelavci. V Sloveniji poleg njega trenutno deluje še šest certificiranih LSP fasilitatorjev, s katerimi Oman občasno sodeluje. Konkurence se ne boji, saj si želi, da bi metoda v javnosti postala še bolj prepoznavna. Priljubljenost metodologije LSP se po zemeljski obli širi s svetlobno hitrostjo. Izobraževanja večkrat mesečno potekajo po številnih evropskih državah, Latinski in Severni Ameriki, Avstraliji, Dubaju ter Aziji. Na Japonskem obstaja celo daljša čakalna lista.

Resna igra osvaja svet (Vir: resna-igra.si)

Resna igra osvaja svet (Vir: resna-igra.si)

Izkušnje z MP coworkingom

Kot član coworking pisarne zavoda Mladi Podjetnik ima Oman na voljo primerne razmere za delo: “Veseli me, da sem se odločil za to potezo. Pisarno imam v neposredni bližini obvoznice. Ekipa je super. Lahko se družim in vsakodnevno izmenjujem ideje z drugimi podjetniki. Takšen način dela mi zelo ustreza in trenutno ne razmišljam o menjavi. Menim, da ponuja Zavod mladi podjetnik odlično okolje za razvoj.”

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Tudi v Sloveniji lahko spletne oglase na Googlu ciljamo na določeno lokacijo. Predvsem boste imeli koristi tisti slovenski podjetniki, ki svoje storitve nudite znotraj nekega območja. Preberite več >>

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Dandanes le redkokatero podjetje nima ustvarjene predstavitvene spletne strani, še posebej za spletna podjetja pa je pomembno, da svojo spletno stran opremijo tudi z orodji za merjenje uspešnosti, kot je na primer Google Analytics. Preberite več >>

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Se ukvarjate z vsebinskim trženjem? Vlagate veliko energije v ustvarjanje kvalitetnih in optimiziranih objav, pa ne opazite rezultatov? Se nikakor ne morete prebiti na prvo stran iskalnih zadetkov? Preverite naslednje nasvete, ki vam lahko pomagajo pri vsebinskem trženju. Preberite več >>

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Visoka zapustna stopnja (angl. bounce rate) je nočna mora spletnih tržnikov. Kje lahko najdete podatke o njej in kaj pomeni visoka zapustna stopnja? Zakaj posamezniki hitro zapuščajo vašo spletno stran? Kako lahko popravite situacijo? Vse to in še več razkrivamo v nadaljevanju. Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Zastavili ste si cilj povečati svojo spletno prodajo za 50 odstotkov. Kako se lotiti tega podviga? Vlagati več v oglaševanje? Prispevati za 50 odstotkov več vsebine? Povečati finančne izdatke? Okrepiti ekipo? Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Vsi se zavedamo, kako pomembno je spremljati analitiko spletne strani, a vendar si premalokrat vzamemo dovolj časa zanjo. Enkrat na mesec se prijavimo v Google Analytics in preberemo, kakšen je obisk strani v zadnjih 30 dneh. Preberite več >>

Uporabite te 4 trike pri oglaševanju preko Google AdWords

Uporabite te 4 trike pri oglaševanju preko Google AdWords

Če oglašujete na Googlu, ste zagotovo že spoznali tudi orodje AdWords. A zelo verjetno prav vseh trikov še ne poznate. Predstavljamo vam štiri, s katerimi boste znižali stroške oglaševanja in dosegli tiste internetne uporabnike, na katere ciljate. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje