Z Resno igro do reševanja izzivov v podjetju

Se sprašujete, kako do boljših poslovnih rezultatov, optimizacije poslovanja in učinkovitejše komunikacije znotraj podjetja? Metoda LEGO® SERIOUS PLAY® vam ponuja najboljše odgovore na ta vprašanja.
Resna igra (Vir: resna-igra.si)

Resna igra (Vir: resna-igra.si)

Ko je ob prelomu tisočletja pri svetovno znanem danskem podjetju LEGO zazvonil rdeči alarm zaradi velikih izgub, so vodilni možje staknili glave in tudi s pomočjo svojih LEGO kock podjetje vrnili na pot rasti. Z razvojem metodologije LEGO® SERIOUS PLAY® (LSP) so izboljšali poslovni model, s čimer so zmanjšali izgubo in podjetje ohranili pri življenju. LEGO kocke so uporabili kot medij za 3D print idej in mnenj, saj smo ljudje vizualna bitja. Kar vidimo, si bolj zapomnimo.

Jaka Oman in projekt Resna igra

Leta 2011 so LSP metodo predstavili na trgu ter sestavili ekipo desetih “Master Trainerjev”. Njihova naloga je, da širom sveta na delavnicah izobražujejo nove certificirane predavatelje oziroma fasilitatorje. Eden izmed njih je Jaka Oman, ki se je lani januarja udeležil štiridnevnega izobraževanja v ljubljanskem hotelu Lev ter po pridobitvi certifikata začutil, da je rojen za to zgodbo. Hitro se je lotil dela in razvil zanimiv projekt Resna igra, s katerim je že prodrl na domači in tuji trg.

LSP metoda (Vir: resna-igra.si)

LSP metoda (Vir: resna-igra.si)

Zgodba Jaka Omana

“Včasih se pošalim, da je LEGO našel mene. Po naključju je do mene prišlo elektronsko sporočilo s predstavitvijo izobraževanja. Ker me je zadeva zanimala, sem se ga udeležil in tam pridobil začetno znanje. Imel sem že izkušnje z B2B prodajo, marketingom, delal sem tako v velikih kot manjših podjetjih, tako da sem skušal iz vsega skupaj sestaviti neko novo zgodbo. Pri začetnih korakih so bile vsekakor dobrodošle prijateljsko poslovne povezave, s čimer sem dobil povratno informacijo. Dobil sem priložnost za predstavitev ideje, opravil nekaj testnih delavnic in dobri primeri so mi odprli nova vrata. Za začetek je bilo potrebno kupiti LEGO kocke, postaviti spletno stran ter pripraviti vizitke in promocijski material. Na izobraževanju sem dobili osnove, pri praktičnem delu pa širino in globino. Počaščen sem, da lahko uporabljam produkt, ki ga je razvil LEGO, saj gre za globalno prepoznavno znamko. Znanci so vedno znova navdušeni, da se lahko pri svojem delu igram z LEGO kockami. V letu 2017 sem že imel 20 delavnic s 300 udeleženci, ki so sestavili več kot 1000 LEGO modelov.” se začetnih korakov spominja Jaka Oman, ki v letošnjem letu načrtuje izvedbo 35 delavnic.

Kaj sploh je LSP metoda oz. Resna igra?

Cilj resne igre je, da z udeleženci s pomočjo LEGO kock najdejo najboljše rešitve za izzive, s katerimi se podjetja trenutno srečujejo. Izzivi so med seboj zelo različni in za vsakega se oblikuje unikatna delavnica, a vseeno jih lahko združimo glede na 4 glavne usmeritve resne igre:

  • strategija, identiteta, vizija
  • projektni izzivi
  • procesni izzivi
  • razvoj (novih) izdelkov ali storitev 

K sodelovanju je Oman med drugimi hitro pritegnil svoje bivše delodajalce iz Leka, Univerzo v Ljubljani, Zavarovalnico Triglav, Atlantic Group ter podjetje Valicon, s katerim je razširil svoje delovanje tudi na področje bivše Jugoslavije. Velja poudariti, da LSP metodo pri svojem delovanju uporabljajo tudi globalne korporacije kot so Google, Coca Cola, Toyota in Unilever.

rešitev za izzive v podjetju (Vir: resna-igra.si)

Rešitev za izzive v podjetju (Vir: resna-igra.si)

Od otroškega navdušenja do optimalnih rešitev

Najpomebnejši del je sama priprava na delavnico, saj je potrebno določiti konkreten cilj.  Potek delavnice je prilagojen za vsakega naročnika posebej. Začetni del ponavadi poteka v zelo sproščenem vzdušju, saj so udeleženci navdušeni, ker se bodo lahko igrali z LEGO kockami. Kmalu pa se preusmerijo na konkretne izzive.

“Kljub temu, da se v začetku delavnice v vsakem prebudi otrok, se udeleženci kmalu zavejo, da je zadeva bolj resna, kot se zdi. Ideja je, da se poglobljeno razmišlja o konkretnih izzivih, situacijah in/ali rešitvah. To pa ni več igra in kocke tukaj niso več igrača, ampak medij, ki močno olajša urejanje in izražanje naših misli. Delavnica je mentalno zelo intenzivna. Glava dela na polno, ker se o izzivih razmišlja skozi delo z rokami. To zahteva več procesne moči, kot če bi o določeni temi samo razmišljali, pisali ali govorili.”

Optimalen rezultat dosežen v manjših skupinah

Ključnega pomena je skoncentriranost, delo v predvidenih okvirjih ter pretok misli in idej. Oman se skuša postaviti v vlogo izzivalca in iz udeležencev tako potegne največ. Največje delavnice doslej se je udeležilo 43 ljudi. Ti so bili razdeljeni v skupine. Optimalne so skupine s 6-8 udeleženci, saj je na tak način poglobitev v izziv najbolj učinkovita. Metoda je zelo intenzivna, zato udeleženci potrebujejo veliko procesne moči. Na koncu delavnice so sicer utrujeni, a vseeno vzhičeni in ponosni na opravljeno delo.

Case Study: Change Management from Resna igra on Vimeo.

Resna igra ni strošek temveč investicija

“Ljudje so presenečeni, koliko ta metoda potegne iz njih. LEGO kocke so nekakšen komunikacijski medij, ki združuje. Besede in ideje v naših glavah hitro zbledijo. Vizualna podoba in zgodba, ki jo model nosi, pa se dejansko zapiše v dolgoročni spomin. V ekipah sodelujejo posamezniki z različnimi funkcijami znotraj svojih delovnih organizacij. Ljudje iz managementa, financ, marketinga in proizvodnje različno razmišljajo. Na delavnicah se nato povežejo med sabo in vsak dobi priložnosti, da se izrazi.

Delavnice so najbolj dobrodošle v večjih sistemih, kjer je komunikacija med sektorji slabša. Obenem gre za določeno obliko “team buildinga”. Priporočljivo je, da se ekipa umakne iz svojega delovanega okolja. Zato sem delavnice izvajal tudi na Rakitni, v Kranjski Gori in na Krvavcu. Vse več podjetij se zaveda, da projekti kot je Resna igra niso strošek, temveč investicija, ki pomaga pri sprejemanju pametnih odločitev. Uporabna je tako za iskanje novih priložnosti v obdobju razcveta kot za izboljšanje v času krize.

Cilj Resne igre je pomagati podjetjem najti boljše rešitve za trenutne izzive. Rad bi, da ekipe skupaj delajo bolje, da vsi v ekipi doprinesejo na področjih, kjer so dobri in imajo dodano vrednost. ” je pojasnil Oman. Njegova praksa je, da približno osem mesecev po zaključeni delavnici pri naročnikih preveri, kakšen učinek je delavnica dosegla in koliko zaključkov je bilo implementiranih v poslovni vsakdanjik.

LEGO kocke kot komunikacijsko orodje (Vir: resna-igra.si)

LEGO kocke kot komunikacijsko orodje med sodelavci (Vir: resna-igra.si)

Načrti za v prihodnje

V prihodnje si Jaka Oman želi v okviru Resne igre pripravljati delavnice za vodstveni kader podjetij ter morda celo razširiti ekipo z novimi sodelavci. V Sloveniji poleg njega trenutno deluje še šest certificiranih LSP fasilitatorjev, s katerimi Oman občasno sodeluje. Konkurence se ne boji, saj si želi, da bi metoda v javnosti postala še bolj prepoznavna. Priljubljenost metodologije LSP se po zemeljski obli širi s svetlobno hitrostjo. Izobraževanja večkrat mesečno potekajo po številnih evropskih državah, Latinski in Severni Ameriki, Avstraliji, Dubaju ter Aziji. Na Japonskem obstaja celo daljša čakalna lista.

Resna igra osvaja svet (Vir: resna-igra.si)

Resna igra osvaja svet (Vir: resna-igra.si)

Izkušnje z MP coworkingom

Kot član coworking pisarne zavoda Mladi Podjetnik ima Oman na voljo primerne razmere za delo: “Veseli me, da sem se odločil za to potezo. Pisarno imam v neposredni bližini obvoznice. Ekipa je super. Lahko se družim in vsakodnevno izmenjujem ideje z drugimi podjetniki. Takšen način dela mi zelo ustreza in trenutno ne razmišljam o menjavi. Menim, da ponuja Zavod mladi podjetnik odlično okolje za razvoj.”

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Email Marketing Master Class

Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>


Kako izbrati najboljšo WordPress temo?

Kako izbrati najboljšo WordPress temo?

Porodila se vam je poslovna ideja, morda ideja za hobi. Naslednji korak je postavitev spletne strani v okviru storitve WordPress. Odločiti se morate, kakšen je cilj vaše spletne strani: blog, spletna trgovina ali predstavitvena stran podjetja so si strukturno namreč zelo različne. Zelo zabavna je tudi odločitev glede videza spletne strani. Temu primerna mora biti tudi WordPress tema, ki jo boste izbrali ... Preberite več >>

Email marketing kampanje naj vsebujejo dodano vrednost

Email marketing kampanje naj vsebujejo dodano vrednost

Ne glede na to, ali se email marketinga poslužujete 10 let ali 10 dni, morate vsebine, ki jih nudite svojim bralcem, ves čas izpopolnjevati. Ljudje, industrija, celo vaš posel se namreč neprestano spreminja in razvija, zato morate temu prilagajati tudi svoje email marketing kampanje. Preberite več >>

Kakšna je stopnja digitalizacije v slovenskih podjetjih?

Kakšna je stopnja digitalizacije v slovenskih podjetjih?

Statistični urad RS med drugim spremlja tudi uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) oziroma digitalni indeks v podjetjih. Predstavljamo vam podatke za leto 2017. Preberite več >>

Kako izbrati WordPress vtičnik? Tu je 6 kontrolnih točk!

Kako izbrati WordPress vtičnik? Tu je 6 kontrolnih točk!

WordPressova privlačnost in popularnost se skrivata v preprosti uporabi, množični skupnosti in številnih strokovnjakih s celega sveta. Uporabniki se za ta CMS (ang. content management system) odločajo tudi zaradi možnosti razširitve funkcionalnosti prek t. i. vtičnikov (ang. plugins). Ti vam omogočajo, da svojo stran opremite z uporabnimi orodji, ki vam pomagajo doseči namen, za katerega ste spletno stran vzpostavili. Preberite več >>

Amazon na poti do 200 milijard prometa v 2018 in priložnost, ki jo nudi slovenskim podjetnikom

Amazon na poti do 200 milijard prometa v 2018 in priložnost, ki jo nudi slovenskim podjetnikom

Številke, ki jih ustvarja največji svetovni online trgovec v zadnjih letih so neverjetne. Amazon je bil na začetku online knjigarna, danes pa izjemno uspešno prodaja praktično vse možne produkte – od nakita, prehrane, tehnike pa do vrtne opreme. Preberite več >>

S spodnjimi nasveti izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

S spodnjimi nasveti izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

5 nasvetov, kako izboljšati trženje prek elektronske pošte

5 nasvetov, kako izboljšati trženje prek elektronske pošte

Trženje prek e-pošte je daleč najbolj učinkovit način za komunikacijo z naročniki, kontakti in strankami. Danes se bije bitka za pozornost potencialnih strank tudi na tem področju – zato morate izstopati. Kako torej lahko izboljšate trženje in pošiljate boljša sporočila? Preberite več >>

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

18.10.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje