Z Resno igro do reševanja izzivov v podjetju

Se sprašujete, kako do boljših poslovnih rezultatov, optimizacije poslovanja in učinkovitejše komunikacije znotraj podjetja? Metoda LEGO® SERIOUS PLAY® vam ponuja najboljše odgovore na ta vprašanja.
Resna igra (Vir: resna-igra.si)

Resna igra (Vir: resna-igra.si)

Ko je ob prelomu tisočletja pri svetovno znanem danskem podjetju LEGO zazvonil rdeči alarm zaradi velikih izgub, so vodilni možje staknili glave in tudi s pomočjo svojih LEGO kock podjetje vrnili na pot rasti. Z razvojem metodologije LEGO® SERIOUS PLAY® (LSP) so izboljšali poslovni model, s čimer so zmanjšali izgubo in podjetje ohranili pri življenju. LEGO kocke so uporabili kot medij za 3D print idej in mnenj, saj smo ljudje vizualna bitja. Kar vidimo, si bolj zapomnimo.

Jaka Oman in projekt Resna igra

Leta 2011 so LSP metodo predstavili na trgu ter sestavili ekipo desetih “Master Trainerjev”. Njihova naloga je, da širom sveta na delavnicah izobražujejo nove certificirane predavatelje oziroma fasilitatorje. Eden izmed njih je Jaka Oman, ki se je lani januarja udeležil štiridnevnega izobraževanja v ljubljanskem hotelu Lev ter po pridobitvi certifikata začutil, da je rojen za to zgodbo. Hitro se je lotil dela in razvil zanimiv projekt Resna igra, s katerim je že prodrl na domači in tuji trg.

LSP metoda (Vir: resna-igra.si)

LSP metoda (Vir: resna-igra.si)

Zgodba Jaka Omana

“Včasih se pošalim, da je LEGO našel mene. Po naključju je do mene prišlo elektronsko sporočilo s predstavitvijo izobraževanja. Ker me je zadeva zanimala, sem se ga udeležil in tam pridobil začetno znanje. Imel sem že izkušnje z B2B prodajo, marketingom, delal sem tako v velikih kot manjših podjetjih, tako da sem skušal iz vsega skupaj sestaviti neko novo zgodbo. Pri začetnih korakih so bile vsekakor dobrodošle prijateljsko poslovne povezave, s čimer sem dobil povratno informacijo. Dobil sem priložnost za predstavitev ideje, opravil nekaj testnih delavnic in dobri primeri so mi odprli nova vrata. Za začetek je bilo potrebno kupiti LEGO kocke, postaviti spletno stran ter pripraviti vizitke in promocijski material. Na izobraževanju sem dobili osnove, pri praktičnem delu pa širino in globino. Počaščen sem, da lahko uporabljam produkt, ki ga je razvil LEGO, saj gre za globalno prepoznavno znamko. Znanci so vedno znova navdušeni, da se lahko pri svojem delu igram z LEGO kockami. V letu 2017 sem že imel 20 delavnic s 300 udeleženci, ki so sestavili več kot 1000 LEGO modelov.” se začetnih korakov spominja Jaka Oman, ki v letošnjem letu načrtuje izvedbo 35 delavnic.

Kaj sploh je LSP metoda oz. Resna igra?

Cilj resne igre je, da z udeleženci s pomočjo LEGO kock najdejo najboljše rešitve za izzive, s katerimi se podjetja trenutno srečujejo. Izzivi so med seboj zelo različni in za vsakega se oblikuje unikatna delavnica, a vseeno jih lahko združimo glede na 4 glavne usmeritve resne igre:

  • strategija, identiteta, vizija
  • projektni izzivi
  • procesni izzivi
  • razvoj (novih) izdelkov ali storitev 

K sodelovanju je Oman med drugimi hitro pritegnil svoje bivše delodajalce iz Leka, Univerzo v Ljubljani, Zavarovalnico Triglav, Atlantic Group ter podjetje Valicon, s katerim je razširil svoje delovanje tudi na področje bivše Jugoslavije. Velja poudariti, da LSP metodo pri svojem delovanju uporabljajo tudi globalne korporacije kot so Google, Coca Cola, Toyota in Unilever.

rešitev za izzive v podjetju (Vir: resna-igra.si)

Rešitev za izzive v podjetju (Vir: resna-igra.si)

Od otroškega navdušenja do optimalnih rešitev

Najpomebnejši del je sama priprava na delavnico, saj je potrebno določiti konkreten cilj.  Potek delavnice je prilagojen za vsakega naročnika posebej. Začetni del ponavadi poteka v zelo sproščenem vzdušju, saj so udeleženci navdušeni, ker se bodo lahko igrali z LEGO kockami. Kmalu pa se preusmerijo na konkretne izzive.

“Kljub temu, da se v začetku delavnice v vsakem prebudi otrok, se udeleženci kmalu zavejo, da je zadeva bolj resna, kot se zdi. Ideja je, da se poglobljeno razmišlja o konkretnih izzivih, situacijah in/ali rešitvah. To pa ni več igra in kocke tukaj niso več igrača, ampak medij, ki močno olajša urejanje in izražanje naših misli. Delavnica je mentalno zelo intenzivna. Glava dela na polno, ker se o izzivih razmišlja skozi delo z rokami. To zahteva več procesne moči, kot če bi o določeni temi samo razmišljali, pisali ali govorili.”

Optimalen rezultat dosežen v manjših skupinah

Ključnega pomena je skoncentriranost, delo v predvidenih okvirjih ter pretok misli in idej. Oman se skuša postaviti v vlogo izzivalca in iz udeležencev tako potegne največ. Največje delavnice doslej se je udeležilo 43 ljudi. Ti so bili razdeljeni v skupine. Optimalne so skupine s 6-8 udeleženci, saj je na tak način poglobitev v izziv najbolj učinkovita. Metoda je zelo intenzivna, zato udeleženci potrebujejo veliko procesne moči. Na koncu delavnice so sicer utrujeni, a vseeno vzhičeni in ponosni na opravljeno delo.

Case Study: Change Management from Resna igra on Vimeo.

Resna igra ni strošek temveč investicija

“Ljudje so presenečeni, koliko ta metoda potegne iz njih. LEGO kocke so nekakšen komunikacijski medij, ki združuje. Besede in ideje v naših glavah hitro zbledijo. Vizualna podoba in zgodba, ki jo model nosi, pa se dejansko zapiše v dolgoročni spomin. V ekipah sodelujejo posamezniki z različnimi funkcijami znotraj svojih delovnih organizacij. Ljudje iz managementa, financ, marketinga in proizvodnje različno razmišljajo. Na delavnicah se nato povežejo med sabo in vsak dobi priložnosti, da se izrazi.

Delavnice so najbolj dobrodošle v večjih sistemih, kjer je komunikacija med sektorji slabša. Obenem gre za določeno obliko “team buildinga”. Priporočljivo je, da se ekipa umakne iz svojega delovanega okolja. Zato sem delavnice izvajal tudi na Rakitni, v Kranjski Gori in na Krvavcu. Vse več podjetij se zaveda, da projekti kot je Resna igra niso strošek, temveč investicija, ki pomaga pri sprejemanju pametnih odločitev. Uporabna je tako za iskanje novih priložnosti v obdobju razcveta kot za izboljšanje v času krize.

Cilj Resne igre je pomagati podjetjem najti boljše rešitve za trenutne izzive. Rad bi, da ekipe skupaj delajo bolje, da vsi v ekipi doprinesejo na področjih, kjer so dobri in imajo dodano vrednost. ” je pojasnil Oman. Njegova praksa je, da približno osem mesecev po zaključeni delavnici pri naročnikih preveri, kakšen učinek je delavnica dosegla in koliko zaključkov je bilo implementiranih v poslovni vsakdanjik.

LEGO kocke kot komunikacijsko orodje (Vir: resna-igra.si)

LEGO kocke kot komunikacijsko orodje med sodelavci (Vir: resna-igra.si)

Načrti za v prihodnje

V prihodnje si Jaka Oman želi v okviru Resne igre pripravljati delavnice za vodstveni kader podjetij ter morda celo razširiti ekipo z novimi sodelavci. V Sloveniji poleg njega trenutno deluje še šest certificiranih LSP fasilitatorjev, s katerimi Oman občasno sodeluje. Konkurence se ne boji, saj si želi, da bi metoda v javnosti postala še bolj prepoznavna. Priljubljenost metodologije LSP se po zemeljski obli širi s svetlobno hitrostjo. Izobraževanja večkrat mesečno potekajo po številnih evropskih državah, Latinski in Severni Ameriki, Avstraliji, Dubaju ter Aziji. Na Japonskem obstaja celo daljša čakalna lista.

Resna igra osvaja svet (Vir: resna-igra.si)

Resna igra osvaja svet (Vir: resna-igra.si)

Izkušnje z MP coworkingom

Kot član coworking pisarne zavoda Mladi Podjetnik ima Oman na voljo primerne razmere za delo: “Veseli me, da sem se odločil za to potezo. Pisarno imam v neposredni bližini obvoznice. Ekipa je super. Lahko se družim in vsakodnevno izmenjujem ideje z drugimi podjetniki. Takšen način dela mi zelo ustreza in trenutno ne razmišljam o menjavi. Menim, da ponuja Zavod mladi podjetnik odlično okolje za razvoj.”

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Zahteve mladih podjetij se močno razlikujejo od tistih, ki so že uveljavljena na trgu. Posledično se razlikujejo tudi marketinški pristopi, ki naj bi jih izbirala mlada in uveljavljena podjetja. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

Osnove prodaje

Osnove prodaje

Če hočemo v današnjem svetu preživeti, moramo prej ali slej prodajati. Prodajamo lahko proizvode ali storitve, lahko pa zgolj prodajamo svoje delo - fizično in intelektualno. Kljub temu pa relativno malo ljudi v celoti obvlada prodajo, še več - ta je negativno vrednotena. Preberite več >>

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Trženje preko vplivnežev ali influencerjev je v zadnjem času učinkovit način za pridobivanje kupcev, ki kasneje lahko postanejo vaše zveste stranke. V času, ko je pridobivanje potrošnikov vedno večji izziv, lahko vplivneži pomagajo podjetjem, da se hitreje prebijejo na trg in dosežejo višjo prodajo. Preberite več >>

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

Zvestoba strank je ključna sestavina vsakega uspešnega podjetja. To je lepilo, ki stranke drži pri vaši blagovni znamki in jih spodbuja, da vam ostanejo zveste. Preberite več >>

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

Družbena omrežja so neverjetno učinkovit in cenovno ugoden način za dosego vaših ciljnih strank. Kljub temu ni priporočljivo, da na njih objavljate kratka in direktna sporočila, kot je npr. »kupi me«. Kot vse marketinške strategije tudi vaše trženje na družbenih omrežjih potrebuje predhodni načrt. Preberite več >>

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Trženje med enim in drugim podjetjem (v nadaljevanju B2B ali "business-to business") se razlikuje od trženja med podjetjem in potrošnikom (v nadaljevanju B2C ali "business to customer"). Glede na glavne značilnosti enega in drugega prodajnega modela presodite, katera oblika je za vas primernejša. Preberite več >>

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Dobra 30-sekundna predstavitev je bistvenega pomena za učinkovito mreženje, saj lahko spodbudi zanimanje potencialnih strank in razširi možnost za uspeh vašega podjetja. Je učinkovito orodje za predstavitev vaših izdelkov ali storitev bodočim kupcem, strankam in vlagateljem. Preberite več >>

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kupci večinoma ne kupujejo zaradi prednosti tega, kar jim lahko določen izdelek ali storitev ponudi. Kupujejo takrat, ko resnično čutijo, da bo nekaj rešilo težavo, ki jim povzroča resnično stisko. Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje