
Spletna platforma za izobraževanje Udemy se želi širiti na tuje trge. (Vir slike: Picjumbo)
Tehnološko in medijsko podjetje Naspers ima sedež v Johannesburgu v Južni Afriki. V podjetju se večinoma ukvarjajo s spletnim oglaševanjem na rastočih trgih, predvsem v Indiji.
Podjetje Udemy na svoji platformi za vseživljenjsko izobraževanje ponuja 40 tisoč tečajev in izobraževanj, ki so jih ustvarili njihovi uporabniki, v kar 80 svetovnih jezikih. V svoji ponudbi podjetje nima tečajev, ki bi uporabnikom pomagali pri pridobivanju univerzitetnih diplom, ponuja pa nekatere storitve za izobraževanje v podjetjih.
V nedavnem sporočilu za medije so predstavniki podjetja Udemy zapisali, da je število slušateljev njihovih tečajev preseglo 11 milijonov, število izvajalcev tečajev oziroma predavateljev pa 20 tisoč. Nekateri uporabniki se odločijo za več različnih tečajev; tako je skupno število vpisov v posamezne tečaje preseglo 50 milijonov, uporabniki platforme pa prihajajo iz kar 190 držav.
Direktor podjetja Udemy Dennis Yang je povedal, da je podjetje v zadnji fazi vlaganja spomladi 2015 zbralo 65 milijonov dolarjev, zato v zadnjem času niso aktivno iskali vlagateljev, saj pridobljenih sredstev še niso v celoti porabili. Iz tega razloga so s podjetjem Naspers sprva želeli le sodelovati na področju širitve v tujino, nato pa so se odločili, da sprejmejo ponujeni vložek.
Po besedah Larryja Illga iz podjetja Naspers Ventures podjetje v zadnjem času vlaga v izobraževalno tehnologijo (pred kratkim so namreč vložili tudi 15 milijonov dolarjev v aplikacijo za pomoč pri delanju domačih nalog Brainly), ker sta izobrazba in izobraževanje pomembna za svetovno ekonomijo, vendar to področje še ni doživelo razcveta na svetovnem spletu. V spletni izobraževalni industriji se namreč še niso zgodili odmevni nakupi oziroma prevzemi, kot je značilno za nekatera druga področja, na primer dostavo hrane ipd. Vendar je po njegovem mnenju ta industrija lahko dobičkonosna, saj je na primer odlična serija predavanj iz matematike koristna za slušatelje po celem svetu.
Po Yangovih besedah bodo v podjetju Udemy pridobljena sredstva porabili za zaposlovanje, razvoj izdelkov in povečanje števila predavateljev, tečajev in naročnikov na svoji platformi v okviru tujih tržišč. V sodelovanju s podjetjem Naspers bodo iskali mednarodne partnerje in še dodatno izboljšali svoje trženjske strategije ter strategije pridobivanja uporabnikov.
Na področju spletnega izobraževanja se Udemy sooča z velikim številom tekmecev, med drugim s kitajskima platformama Taobao Tongxue in TutorGroup ter z ameriškimi zagonskimi podjetji, ki jih podpira tvegani kapital, na primer Coursera in EdX. Omenjene ameriške platforme so namenjene uporabnikom in predavateljem s celega sveta, pri ustvarjanju svoje ponudbe pa sodelujejo z različnimi univerzami. Med znanimi ponudniki na področju spletnega izobraževanja so tudi različne aplikacije, na primer Lynda.com, PluralSight itd., ki tujim uporabnikom ponujajo tečaje, prilagojene njihovim kariernim odločitvam in željam.
Vir: TechCrunch