Kaj Slovence motivira k prvim podjetniškim korakom?

Slovenci imamo do podjetništva vse bolj pozitiven odnos, kar štirje od desetih Slovencev si predstavljajo, da lahko odprejo nov posel. S temi podatki se Slovenija postavlja nad povprečje držav, ki so bile zajete v poročilo podjetja Amway.
Kaj Slovence motivira k prvim podjetniškim korakom?

Slovencem največjo motivacijo predstavlja osebno zadovoljstvo in možnost uresničitve lastnih idej (Vir slike: Bigstockphotos).

V raziskavo podjetja Amway, ki ga vsako leto pripravi v sodelovanju s tržno-analitsko družbo GfK, Tehnično univerzo v Munchnu in znanstvenimi raziskovalci iz posamezne države, je bilo vključenih 44 držav. Mi se bomo osredotočili zgolj na podatke, ki se navezujejo na Slovenijo.

Začeti in vztrajati?

Motivacije za začetek in nadaljevanje podjetniške poti Slovencem ne manjka. Na prvo mesto so uvrstili osebno zadovoljstvo in možnost uresničitve lastnih idej, visoko se je uvrstila tudi želja po neodvisnosti od delodajalca in postati sam svoj šef. Podjetništvo predstavlja tudi alternativo brezposelnosti in možnost sekundarnega prihodka.

Ženske motivira osebno zadovoljstvo

Tako moške kot ženske motivirajo enaki razlogi za začetek podjetništva, je pa opaziti nekoliko večji delež žensk, ki jih motivira osebno zadovoljstvo, razkriva raziskava. Prav tako izvajalci raziskave niso opazili bistvenega vpliva starosti. V vseh starostnih skupinah sta se motivaciji osebno zadovoljstvo in neodvisnost izkazali kot najvišji motivaciji za začetek podjetniške poti.

Mlajši imajo bolj pozitiven odnos do podjetništva

Slovenci imamo pozitiven odnos do podjetništva, ta se je v zadnjem letu še povečal in znaša več od svetovnega povprečja. Povečal se je tudi delež tistih, ki si lahko predstavlja, da odpre nov posel. Slovenija je tudi tukaj primerljiva s svetovnim povprečjem (41 oziroma 43 odstotkov). Je pa v odnosu do podjetništva možno opaziti manjše odklone pri različnih starostnih skupinah. Med tistimi, ki so stari od 15 do 35 let, tako meni devet od desetih, pri starejši starostni skupini pa osem od desetih. Bolj pozitiven odnos je začutiti pri tistih, ki imajo končano fakulteto (96 odstotkov) kot pri tistih, ki je niso zaključili (82 odstotkov). »Ženske si težje predstavljajo, da bi res lahko začele svoj lastni posel, kot moški, je pa delež takšnih žensk narasel v primerjavi z letom 2014, medtem ko je delež moških nespremenjen,« pojasnjujejo pri Amwayju.

Raziskava je ugotovila, da se ženske še bolj kot moški bojijo finančnih obveznosti in možnosti stečaja (Vir slike: Bigstockphotos).

Tudi mnenje o podjetnikih je precej pozitivno. Tri trditve, ki so jih udeleženci najvišje uvrstili, se glasijo: podjetniki se radi naučijo kaj novega (ta je prejela 93 odstotkov glasov), želijo biti vodilni in radi vodijo ostale (84 odstotkov) ter želijo uživati življenje (84 odstotkov).

Kaj pa neuspeh?

Je strah pred neuspehom lahko ovira za podjetništvo? Več kot polovica vprašanih se je s trditvijo strinjala (54 odstotkov), 45 odstotkov pa se z njo ni strinjala (preostali se niso opredelili). Raziskava je ugotovila, da se ženske še bolj kot moški bojijo finančnih obveznosti in možnosti stečaja. Med glavne razloge strahu pred neuspehom so anketiranci poleg finančnih obveznosti navedli še osebno razočaranje, pravne posledice, grožnja gospodarske krize in brezposelnosti, prevzem odgovornosti ter razočaranje ali izguba družine.

V raziskavo je bilo na območju Slovenije vključenih 1006 moških in žensk, starejših od 15 let. Raziskava, ki je potekala s pomočjo terenskega in telefonskega anketiranja, je potekala med majem in junijem lani.

Amwayjevo poročilo prvič vsebuje t.i. Amawayjev indeks podjetniškega duha (AESI). Ta je vključeval tri razsežnosti. Ali se ljudje želijo ukvarjati s podjetništvom (zaželenost), ali bi ljudje popustili pod pritiski okolja (stabilnost) in ali se ljudje počutijo pripravljene, da začnejo s podjetništvom (zmožnost). Slovenija se po tem indeksu uvršča na osmo mesto. Na prva tri mesta so se uvrstile Indija, Kitajska in Tajska. Slovenija je na lestvici najvišje uvrščena evropska država.

Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje