Kako naj prepoznamo svoje glavne konkurente?

Avtor Maja Borštnik — 05.03.2014
Komentiraj!
Ob ustanovitvi podjetja se moramo zavedati dejstva, da na tržišču skoraj zagotovo nismo sami in da bomo slej ko prej trčili ob konkurente. Zato je dobro, da se jih čim prej naučimo prepoznati, da kasneje ne bo prišlo do neljubih presenečenj, ki bi nas lahko stali tudi podjetja!
Kako naj prepoznamo svoje glavne konkurente?

Kako naj prepoznamo svoje glavne konkurente? (Vir slike: sxc.hu)

Ob ustanovitvi podjetja se moramo nujno pripraviti tudi na to, da se bomo kot podjetnik morali neprestano boriti s konkurenco, ki bo težila k temu, da zavzame manjši ali večji del našega tržišča.

Velikokrat gre za manjša podjetja, ki trenutno še ne predstavljajo bistvene nevarnosti, toda to še ne pomeni, da jih lahko mirne vesti ignoriramo! Kaj kmalu lahko prav ta podjetja postanejo naš glavni tekmec, zato moramo čim prej najti način, kako bomo redno spremljali in prepoznavali naše konkurente. Ena izmed rešitev je, da se odločimo za redno izvajanje analize konkurence.

Pri tem je pomembno, da se osredotočimo na tiste konkurente, ki nam trenutno predstavljajo največjo nevarnost. Toda, kako jih lahko sploh prepoznamo?

Prvi korak je, da izdelamo natančen seznam tistih podjetij, ki nam že danes odžirajo delček tržišča ter tudi tistih, ki bi to lahko storili v bližnji prihodnosti. 

Da si stvar nekoliko olajšamo, lahko začnemo s tistimi, ki so nam dobro poznani. Poiščemo jih lahko kar med plačljivimi oglasi v letakih in med televizijskimi programi, na vrhu iskalnika Google, ko vpišemo določeno ključno besedo ipd. Tako bomo že takoj ugotovili, katera izmed konkurenčnih podjetij dajejo velik poudarek oglaševanju, saj moramo pri njih biti še nekoliko bolj previdni. Da bi videli, koliko je govora o vaših konkurenčnih podjetjih, lahko preverite tudi družbena omrežja, kot so Facebook, Twitter ipd., ne pozabite pa tudi na objave v medijih!

Pridobili ste torej seznam vaših konkurentov. Sledi drugi korak: razvrščanje podjetij na seznamu glede na, kolikšno nevarnost vam ta predstavljajo. To lahko storite glede na naslednje kriterije: cena konkurenčnih produktov, kvaliteta spletne strani, kvaliteta produktov, podpora, ki jo nudijo strankam, obiskanost njihove spletne strani, velikost podjetja, znesek, ki ga namenijo oglaševanju ipd.

Potem, ko napravite analizo konkurence, poskrbite še za raziskavo trga!

Če boste sledili omenjenim korakom, boste hitro pridobili številne koristne informacije o svojih konkurentih, lažje boste razumeli, kje so vaše prednosti in šibkosti, hkrati pa boste tudi natančno vedeli, kje na lestvici konkurentov se znajde vaše podjetje. In temu primerno boste lahko ukrepali!

Vir: Thoughts On Business

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice