Ste rojeni za podjetništvo?

Avtor Maruša Žibert — 19.03.2016
Komentiraj!
Ko se podajamo v podjetniške vode, nas kdaj preplavi misel, da nismo rojeni za podjetnika. Je res podjetništvo položeno v zibelko? Ali pa je nekaj, kar se lahko naučimo? Nova raziskava pravi, da je podjetništvo pravzaprav mešanica obojega.
Ste rojeni za podjetništvo?

Kdo ima največ možnosti za podjetniško pot? Sodeč po ameriški raziskavi študentje (moški), konzervativneži in tisti, ki prihajajo iz podjetniških družin (Vir slike: SplitShire).

Na to, kako velika možnost obstaja, da bomo postali podjetniki, med drugim vpliva tudi, kam hodimo v šolo in kaj študiramo, trdijo raziskovalci newyorške univerze Steinhardt. »Razvoj inovativnega podjetništva se kaže v prepletanju naravnega in vzgoje, tako osebnosti kot izkušenj,« pravi Matthew Mayhew, eden od profesorjev na omenjeni fakulteti.

Se lahko inovativnosti naučimo?

V zadnjih letih smo priča razvoju podjetništva tudi v izobraževalnem smislu. Po nekaterih ugotovitvah je po celem svetu več kot 220 študijev, ki nudijo izobraževanje s podjetniškega področja. Z razširitvijo priložnosti za podjetniški študij se postavljajo številna teoretična in praktična vprašanja, je prepričan Mayhew. »Se lahko inovativnosti naučimo? Ali je inovativnost nekaj, kar študent ima,« se sprašuje.

Študij nas lahko odvrne od razvoja novih idej

Mnenja so sicer različna, medtem ko so nekateri prepričani, da izobraževalni sistem močno vpliva na razvoj podjetništva, da torej ta nastaja prav v šolskih klopeh, pa so tudi takšni, ki se s tem ne strinjajo. Peter Thiel, soustanovitelj PayPala, meni, da je študij sicer pomemben, a nas lahko hitro odvrne od raziskovanja, razvoja nečesa novega. Thiel je v ta namen ustanovil Thiel Fellowship, ki študentom, mlajšim od 22 let, daje 100 tisoč dolarjev pomoči za dveletno delo za razvoj idej, ki so jih odvlekle od študija. Vsakemu študentu, ki se priključi njihovemu programu, nudijo tudi posebno izobraževanje.

Kdo ima največ možnosti za podjetniško pot?

Steinhardtska raziskava je našla tudi povezave med določenimi osebnostnimi značilnostmi in nagnjenjem k podjetništvu. Študentje, tisti, ki so se opredelili za Azijce in konzervativneži ter tisti, ki prihajajo iz podjetniških družin, imajo, sodeč po raziskavi, večjo možnost, da postanejo podjetniki. Ameriški raziskovalci so prepričani tudi, da višja izobrazba ne prinaša inovativnosti. »Dobra novica pa je, da inovativne podjetniške namene lahko spodbudijo učitelji, ne glede na razlike v preteklih izkušnjah študentov,« dodaja Mayhew.

V raziskavo je Mayhew povabil 375 ameriških dodiplomskih študentov, 109 MBA študentov in 210 nemških študentov, ki so obiskovali 5-letni podjetniški program. Z ekipo je preverjal njihovo ekstrovertíranost in introvertiranost z osebnostnimi testi. Pregledali so tudi njihovo izobrazbo in morebitne podjetniške ambicije.

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!