Tržno analizo morate napraviti vsaj enkrat letno

Avtor Maja Borštnik — 17.10.2015
Komentiraj!
Analiza trga je eden najpomembnejših korakov ob načrtovanju novega posla, manjkati pa ne sme niti ob merjenju učinkovitosti trenutnega poslovanja. Tržišče se namreč hitro spreminja, čemur morate prilagajati tudi svojo poslovno taktiko.
Tržno analizo morate napraviti vsaj enkrat letno

Tržno analizo morate napraviti vsaj enkrat letno (Vir slike: pixabay.com)

V primeru, da pravkar ustanavljate novo podjetje, morate nujno napraviti kvalitetno tržno analizo in ugotoviti, kako bodo kupci sprejeli vaše nove produkte oz. storitve, ko se bodo le-ti pojavili na tržišču.

A tudi v primeru, da vodite že uveljavljeno podjetje, ki ustvarja dobiček, ne smete pozabiti na analizo trga. To naj bi - predvsem zaradi hitrih in pomembnih sprememb na tržišču - opravili vsaj enkrat na leto. Pri tem se osredotočite predvsem na potencialno tržišče, ne le na tega, ki ga že zasedate. V tem primeru si boste razširili obzorje in pogledali tudi izven okvirjev, v katerih poslujete sedaj.

Pri tržni analizi bodite pozorni predvsem na naslednje iztočnice:

Zadostna količina informacij: Poslužujte se različnih virov, naj bodo to različne spletne strani, vaša lokalna podjetniška zbornica ali javni podatki iz vladne statistike. Morda boste morali napraviti tudi kakšno (spletno) anketo ali (telefonske) razgovore z ljudmi iz različnih panog in različnih okolij, da bi lahko pridobili zadostno količino podatkov.

Segmentiranje tržišča: Na ta način boste potencialnim strankam lahko ponudili rešitve na bolj specifične zahteve, primernejšo ceno, prilagojene produkte oz. storitve in podobno. S tem boste na svojo stran pridobili večje število potrošnikov.

Velikost tržišča: Nujno morate izvedeti, kako veliko je vaše tržišče: ali zajema okoli 200, 200.000 ali 2.000.000 ljudi? Pri tem morate vsaj za 3 - 5 let vnaprej predvideti tudi morebitne spremembe, kot je na primer vsakoletno zmanjševanje števila študentov, povečevanje števila upokojencev in podobno.

Trendi: Dobro morate spoznati tudi trende, ki bi lahko imeli vpliv na vaše tržišče. Če prodajate avtomobile, poskusite ugotoviti, ali zvišanje cen naftnih derivatov vpliva na zmanjšanje števila ljudi, ki se odločijo za nakup štirikolesnika. Takšna ugotovitev vam bo pomagala pri nadaljnjem načrtovanju vaših poslovnih taktik.

Vir: Entrepreneur.com

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!