Želite obdržati svoje zaposlene? Ne storite naslednjih napak

Avtor — 19.04.2017

Direktorji in vodje oddelkov v podjetjih se pogosto pritožujejo, da jih njihovi najboljši kadri zapuščajo. Pri tem iščejo različne razloge in izgovore, saj se ne želijo soočiti s preprostim dejstvom: ljudje ne zapustijo službe, temveč svoje nadrejene.

Želite obdržati svoje zaposlene? Ne storite naslednjih napak

Želite obdržati svoje zaposlene? Ne storite naslednjih napak. (Vir slike: Hubspot)

Situaciji, v kateri vaši najboljši zaposleni zapuščajo vaše podjetje, se lahko izognete – vendar se boste morali malce potruditi.

V nadaljevanju predstavljamo 9 napak, ki se jim morate izogibati, če želite ohraniti svojo ekipo – in najboljše posameznike v njej.

1. Nalaganje prevelikih količin dela

Zaposlene najbolj obremenijo prevelike količine dela. Za nadrejene je nalaganje različnih obveznosti na pleča najboljših kadrov izjemno mikavno, zato pogosto padejo v to past. Vendar se poskusite postaviti v njihovo kožo: svoje delo opravljajo odlično, za »nagrado« pa jih pričakajo nove naloge – tako so pravzaprav kaznovani za svojo učinkovitost.

Prav tako nalaganje prevelikih količin dela negativno vpliva na produktivnost zaposlenih. Študija univerze Stanford je pred kratkim pokazala, da se produktivnost posameznikov drastično zniža, če njihov delovni teden traja več kot 50 ur. Po opravljenih 55 urah dela pa je nadaljnje opravljanje nalog nesmiselno, saj so posamezniki že popolnoma izčrpani.

Če vseeno želite povečati količino dela, ki naj bi jo opravili vaši talentirani zaposleni, razmislite o tem, kako jih boste dodatno nagradili – na primer z dodatkom k plači, napredovanjem ali spremembo naziva. Če tega ne boste storili, bodo našli delodajalca, ki bo znal ceniti njihove sposobnosti in trud.

2. Ignoriranje doprinosov in kvalitetno opravljenega dela

Vodilni kadri v podjetju pogosto podcenjujejo vpliv preproste pohvale – še posebej če gre za najboljše zaposlene, ki so izjemno notranje motivirani. Ne pozabite, da vsakomur prija pohvala; to velja tudi za zaposlene, ki v svoje delo vlagajo veliko truda in energije.

Nadrejeni morate komunicirati s svojimi podrejenimi, da bi ugotovili, katere pozitivne spodbude najbolje vplivajo nanje – nekatere motivira povišica, druge pa javna pohvala. Ko si zaslužijo pohvalo, kar se pri najboljših kadrih lahko zgodi pogosto, jih torej pohvalite.

3. Pomanjkanje empatije oziroma čustvene inteligentnosti

Raziskave kažejo, da več kot polovica ljudi da odpoved zaradi odnosa z nadrejenim. V najboljših podjetjih tako skrbijo za to, da vodilni kadri uspešno usklajujejo svojo profesionalno in človeško stran ter da se osredotočajo na svoje delavce.

Takšni šefi se tako skupaj s svojimi zaposlenimi veselijo ob uspehih in pokažejo sočutje, ko se nekdo iz ekipe sooča s težavami. Nadrejeni, ki jim je vseeno za zaposlene, se bodo vedno soočali z velikim številom odpovedi. Za zaposlene je namreč nemogoče, da bi celo življenje delali za nekoga, ki ga zanima le njihova učinkovitost.

4. Ignoriranje zadolžitev in obljub

Če se zavežete, da boste opravili neko zadolžitev, poskrbite, da boste to res storili. Če bodo vaši zaposleni videli, da se držite rokov in izpolnjujete svoje obljube oziroma zadolžitve, vas bodo veliko bolj spoštovali – tako boste dokazali, da ste vredni zaupanja, kar je izjemno pomembno za vsakega šefa.

Če pa boste ignorirali svoje zadolžitve in se ne boste držali zastavljenih rokov, boste izgubili zaupanje svojih podrejenih. In če šef ne izpolnjuje svojih obveznosti, zakaj bi jih kdorkoli drug?

Kako uspešni direktorji izbirajo nove kadre?

5. Zaposlovanje neprimernih ljudi

Dobri, delovni zaposleni želijo delati s podobnimi posamezniki. Zaposlovanje nekvalitetnih oziroma neprimernih kadrov negativno vpliva na motivacijo celotne ekipe.

Nagrajevanje neprimernih ljudi s napredovanjem je še bolj škodljivo. Delovni in učinkoviti zaposleni bodo užaljeni, če bodo namesto njih napredovali tisti kolegi, ki so na primer bolj glasni ali bolj iznajdljivi, v resnici pa cele dneve lenarijo.

Za motivacijo zaposlenih je pomembno zaposlovanje primernih novih kadrov. (Vir slike: Bigstockphoto)

6. Zanemarjanje zanimanj zaposlenih

Talentirani kadri so strastni. Če jim ponudite možnosti, da se tudi v okviru službe ukvarjajo s tistim, kar jih zanima ali navdušuje, bodo veliko bolj zadovoljni s svojo službo, hkrati pa tudi bolj produktivni.

Kljub temu veliko direktorjev svoje zaposlene omejuje, saj se bojijo, da se bo njihova učinkovitost zmanjšala, če ne bodo osredotočeni le na svoje ozko zastavljene naloge.

Ta strah ni upravičen. Raziskave kažejo, da je za posameznike, ki širijo svoja obzorja in se ukvarjajo s svojimi zanimanji v okviru službe, značilno stanje zanosa, ko so popolnoma osredotočeni na izvajanje aktivnosti – v tem stanju so lahko celo do petkrat bolj produktivni kot ponavadi.

7. Pomanjkanje razvijanja veščin in kompetenc

Če direktorje soočimo z vprašanjem premajhnega posvečanja pozornosti, iščejo izgovore v avtonomiji, opolnomočenju in podobnih pojmih. Vsi ti izgovori pa so le to – izgovori. Dobri direktorji oziroma nadrejeni znajo voditi tudi najbolj talentirane zaposlene. Dobri šefi svojim zaposlenim posvečajo pozornost in jim nudijo povratne informacije.

Tudi najboljši kadri potrebujejo vodstvo – pomagate jim lahko pri iskanju področij, na katerih se lahko še izpopolnijo, in kompetenc, ki jih lahko še pridobijo. Talentirani zaposleni so izjemno veseli povratnih informacij, saj se na njihovi podlagi nenehno izboljšujejo.

Če ne boste posvečali pozornosti svojim najboljšim podrejenim, jim bo hitro postalo dolgčas – in sami veste, kam vodi dolgočasje.

8. Ignoriranje ustvarjalnosti

Najbolj talentirani delavci želijo aktivno izboljšati vse, česar se lotijo. Če jim onemogočite spreminjanje in izboljševanje stvari, ker ste zadovoljni s statusom quo, bodo hitro zasovražili svojo službo.

Zatiranje njihove notranje želje po izboljševanju ne omejuje le vaših zaposlenih, temveč tudi vas.

9. Pomanjkanje intelektualnih izzivov

Odlični šefi svoje zaposlene vodijo do uspešnega izpolnjevanja nalog, ki se zdijo na prvi pogled nemogoče. Namesto enostavnih ciljev svojim podrejenim zastavljajo izzive, ki jih silijo iz njihove cone udobja. Nato po svojih močeh pomagajo svojim zaposlenim pri doseganju ciljev oziroma soočanju z zastavljenimi izzivi.

Talentirani in inteligentni posamezniki, ki morajo stalno opravljati enostavne ali dolgočasne naloge, bodo kmalu poiskali službo, v kateri bodo soočeni z intelektualnimi izzivi.

Zaključek

Če želite v svojem podjetju obdržati najkakovostnejše kadre, morate temeljito razmisliti o svojem odnosu z njimi. Odlični zaposleni si lahko privoščijo izbirčnost, saj jim je na voljo veliko različnih priložnosti. Zato se morate potruditi, da si bodo želeli delati za vas.

Vir: Business Insider


Oznake: ,