Raziskava trga – nuja in potreba

Avtor — 29.07.2017
Raziskava trga je koristna, saj lahko s pridobljenimi podatki lažje opredelite lastnosti produkta, ki vaše ciljne kupce najbolj privabijo, tveganost investicij pa je tako nižja! Kako se raziskave lotiti pojasnjujemo v članku, ki je pred vami.
Raziskava trga

Raziskava trga (Adobe Stock, Redpixel)

Tržne raziskave označujejo način pridobivanja podatkov in iskanja odgovorov na vprašanja o človeškem (potrošniškem) vedenju. Odgovori sami po sebi vendarle ne zadostujejo, saj se ob njih neizogibno pojavi potreba po razlagi, zaradi česar tržni analitiki ponavadi večji del svojih naporov usmerjajo v raziskovanje taktičnih in strateških alternativ ter v oblikovanje priporočil na podlagi primarnih in sekundarnih raziskav.

Ključna vloga raziskav trga kot funkcije v podjetju (notranje ali zunanje) je torej zagotavljanje čimbolj zanesljivih dokazov oziroma podlage, na kateri lahko vodstveni kader gradi svoje odločitve.

Enako velja za podjetnike na začetku poslovne poti, ki se v splošnem vse premalo zavedajo pomembnosti raziskav svojih ciljnih trgov. Tveganja so resda del posla, a je vendarle bolje, če jih vsaj približno poznamo. Raziskave nam pomagajo, da ta tveganja opredelimo in razvrstimo, morda pa celo zmanjšamo. Najpomembnejše prednosti, ki jih tržne raziskave prinašajo majhnim in mikro podjetjem, so:

  • zmanjševanje tveganosti investicije,

  • identifikacija nišnih trgov ter

  • maksimizacija izkoristka poslovnih priložnosti pri novih in obstoječih strankah.

Med najpogostejšimi napakami in dilemami mikro in malih podjetij v fazi odločanja o primernosti, upravičenosti in povrnitvi investicije v raziskavo trga je kar nekaj takih, ki se jim z malo truda lahko izognemo, prihranijo pa nam lahko precej časa in/ali denarja.

Naj najamem profesionalca ali se zadeve lotim sam(a)?

Če imate čas in voljo, lahko levji delež dejavnosti povezanih z raziskavo trga opravite sami. Prihranili boste precej denarja. Pri tem pa velja omeniti tisti delček, ki ga v mozaik kljub času in volji zelo težko prispevate sami – pri tem mislimo na izkušnje ter objektivnost. Pri tem je pomoč strokovnjaka sicer zelo dobrodošla, v nekaterih primerih celo neprecenljiva, skoraj nikoli pa tudi nujna.

Kako naj se zadeve lotim?

Za začetek poskusite s prebiranjem morebitnih že objavljenih gradiv na temo, ki vas zanima, oziroma s sekundarnim raziskovanjem. Raziskave so namreč lahko primarne ali sekundarne, pri čemer primarne vključujejo fokusne skupine, vprašalnike in podobne (precej drage) načine prepoznavanja trendov oziroma razmišljanja potencialnih kupcev.

Sekundarne raziskave tovrstne podatke sicer že vsebujejo (ponavadi skupaj z interpretacijo), vendar bomo izjemno redko naleteli na podatke, ki bi bili relevantni tudi za razmere pri nas. Zato so, vsaj pri nas, sekundarne raziskave odlično orodje za spoznavanje narave dejavnosti oz. posla in globalnih trendov, medtem ko iz primarnih lahko izluščimo mnenja, potrebe in želje potencialnih kupcev v danem trenutku. Za sekundarne raziskave se morda splača zaviti tudi do knjižnice, saj imajo le-te ponavadi dostop do specializiranih (plačljivih) podatkovnih zbirk.

Ali naj za fokusno skupino oz. vzorec uporabim prijatelje, družino in znance?

Nikakor. Vsi ti vam sicer želijo vse najboljše, vendar vam bodo prav zaradi tega lahko marsikaj olepšali ali zamolčali. Zato je za vzorčno skupino najbolje imeti ljudi, ki jih ne poznate, zaradi česar niso obremenjeni z nikakršno (v tem primeru) odvečno empatijo.

Raziskave trga ne potrebujem, saj sem dolga leta delal(a) v podobni ali isti branži

Morda res veste veliko o dejavnosti in poznate stranke ter trg, vendar je to pri ustanavljanju svojega podjetja v večini primerov metanje peska v oči. Skupaj z dolgoletnimi izkušnjami ste namreč pridobili tudi precej predsodkov ter odvečnih, morda celo napačnih praks, ki lahko obremenjujejo vašo kreativnost in tako zmanjšujejo možnost uspeha.

Kljub vsemu zgoraj naštetemu in morda celo izsledkom primarnih raziskav navkljub, pa včasih velja tudi slavna izjava Henryja Forda: “Če bi poslušal svoje stranke, bi izumil hitrejšega konja.”

Dodatno branje o raziskavi trga:

Preberite tudi
Raziskava in analiza trga za majhna podjetja

Raziskava in analiza trga za majhna podjetja

Identifikacija kupcev, velikost trga, informacije o konkurenci in spremljanje trga so nekateri kazalniki, ki jih je potrebno upoštevati ob ustanavljanju podjetja. Kaj pa je še pomembno? O raziskavi ciljnega trga, ki je eden ključnih delov poslovnega načrta, je spregovoril Boštjan Klajnščak.

Preberite več >>
Velikost trga in trendi

Velikost trga in trendi

V prejšnjem delu raziskave trga smo se osredotočili na stranke ter na ta način pridobili informacije o segmentih trga ter potencialnih odjemalcih v vsakem izmed teh segmentov. V nadaljevanju pa si lahko preberete nekaj korakov, s katerimi pridemo do nekaterih ključnih podatkov.

Preberite več >>
Raziskava trga – nuja in potreba

Raziskava trga – nuja in potreba

Raziskava trga je koristna, saj lahko s pridobljenimi podatki lažje opredelite lastnosti produkta, ki vaše ciljne kupce najbolj privabijo, tveganost investicij pa je tako nižja! Kako se raziskave lotiti pojasnjujemo v članku, ki je pred vami.

Preberite več >>
Najpogostejše napake startupov

Najpogostejše napake startupov

Odpreti podjetje je s postopkovnega vidika dandanes verjetno najlažje v celotni zgodovini človeštva. Na VEM točki lahko v nekaj dneh odprete svoje lastno podjetje in postanete podjetnik. Po drugi strani pa je dandanes v celotni zgodovini človeštva najtežje uspeti v podjetništvu.

Preberite več >>
Kako napisati poslovni načrt

Kako napisati poslovni načrt

Poslovni načrt je eden izmed najpomembnejših dokumentov pri vstopu v podjetništvo. Na to temo smo že objavili članek, ki opisuje razloge, zakaj napisati poslovni načrt, tokrat pa si lahko preberete njegovo strukturo.

Preberite več >>
Poslovni načrt

Poslovni načrt

Poslovni načrt je eden izmed prvih dokumentov, ki se mu mora posvetiti vsak, ki razmišlja o vstopu v podjetništvo oziroma razvija svojo podjetniško zgodbo.

Preberite več >>
Poslovni model

Poslovni model

Poslovni model ni prva stvar, o kateri razmišlja podjetnik, ko se mu porodi poslovna ideja, je pa nekaj čemur bo v prihodnosti zagotovo namenil veliko svoje pozornosti. Zakaj? Posledica poslovnih idej so proizvodi ali storitve, ki pa postanejo dobri šele takrat, ko se uspešno prodajajo kupcem.

Preberite več >>
Video: Storyboard of The Lean Startup Introduction

Video: Storyboard of The Lean Startup Introduction

V znanem delu Erica Riesa The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses je natančno opisana metoda vitkega podjetništva. Predstavljeni video na enostaven način predstavi nekatere ključne poudarke dela.

Preberite več >>
Zmotna prepričanja o metodi vitkega podjetništva

Zmotna prepričanja o metodi vitkega podjetništva

Veliko mladih podjetnikov porabi veliko časa in energije, da bi svojim strankam predstavili popoln izdelek – ko pa ga dejansko lansirajo, ugotovijo, da ga nihče ni pripravljen kupiti. Pravo nasprotje taki situaciji predstavlja metoda vitkega podjetništva.

Preberite več >>
Video: Stefan Gross-Selbeck: »Odkrivajte nove poslovne modele«

Video: Stefan Gross-Selbeck: »Odkrivajte nove poslovne modele«

Zagonska podjetja lahko močno spremenijo situacijo na trgu in s svojimi rešitvami prehitijo uveljavljene multinacionalke in korporacije. Strokovnjak za poslovne transformacije Stefan Gross-Selbeck v zanimivem govoru predstavi značilnosti najuspešnejših zagonskih podjetij.

Preberite več >>
Oznake: , ,
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
Vse za podjetje