Tesla napoveduje odpuščanja na Kitajskem (Vir slike: YouTube).
Kot poročajo tuji mediji, Tesla Motors načrtuje odpuščanje na Kitajskem. Za kolikšno število delavcev naj bi šlo, ni znano, saj pri podjetju niso želeli komentirati napovedi nekaterih medijev. Prav tako niso želeli potrditi poročanja enega od tujih medijev, ki je zapisal, da naj bi odpustili kar 30 odstotkov delovne sile od 600 zaposlenih, kar je 180. Podjetje si je sicer zavezalo visoke cilje za Kitajsko, saj si želi tam do leta 2025 prodati kar 500 tisoč vozil. Prav tako si želi na kitajskih tleh v naslednjih letih zgraditi svojo tovarno.
Ne umikamo se iz Kitajske!
Kot je povedal Gary Tao, tiskovni predstavnik podjetja, bodo nekaj delovnih mest odprli na novo, nekaj pa jih bodo ukinili, vendar pa bo v splošnem prišlo do zmanjšanja števila zaposlenih. Njihova strategija je, da ustvarijo močno in učinkovito ekipo, ki bo sposobna hitreje odreagirati na trg in njegove zahteve. Ne zapuščamo trga, je dodal. Želimo bolje služiti trgu.
Podjetje je sicer v enem letu skoraj podvojilo število zaposlenih, iz nekaj več kot 5.800 zaposlenih leta 2013 na več kot 10 tisoč lani.
Kitajska, dežela, ki hrepeni po luksuznih izdelkih, trd oreh za Teslo
Njihovi kupci imajo večinoma več pod palcem, obenem pa niso tako občutljivi na ceno. Cena za Teslin motor se na Kitajskem začne pri okoli 110 tisoč dolarjih, kar pa je tudi za Kitajsko, ki ima velik apetit za luksuzne izdelke in zanimanje za električna vozila, očitno mnogo preveč.
Večina super polnilnih postaj za električne avtomobile Tesla je v ZDA >>
Avto je prenizek
Kot pravijo poznavalci, si lahko Teslin električni avtomobil privošči le majhen odstotek Kitajcev. Po nekaterih prepričanjih, Teslin model S Kitajce ni prepričal zato, ker je »prenizek«. Ko bogati Kitajci kupujejo avtomobile, se namreč z novim jeklenim konjičkom želijo pohvaliti. Avto, ki naj bi ga Kitajci nadvse oboževali, je Porschejev Cayenne SUV, ki je višji od Teslinega modela. Leta 2013 jih je Porsche prodal več kot 37 tisoč le na Kitajskem.
Warren Capital razkriva, Tesla ne želi komentirati
Investicijsko raziskovalno podjetje JL Warren Capital razkriva, da so v zadnjih devetih mesecih na Kitajskem na novo registrirali manj kot 2.500 vozil omenjenega podjetja. V prvem mesecu letošnjega leta le 469 vozil, kar je sicer za 6 odstotnih točk več kot decembra lani. Pri podjetju niso želeli komentirati podatkov investicijsko raziskovalnega podjetja.
Vrh se menja
Elon Musk, ki je na čelu podjetja, naj bi celo pometel z vrhom kitajske izpostave. Nekaj jih je že odšlo, med njimi tudi predsednica Veronica Wu, medtem ko je podpredsednik June Jin odstopil prejšnji mesec. Oba sta bila na pozicijah manj kot eno leto.
Težavam na Kitajskem ni videti konca
Tesla se sicer na Kitajskem sooča s kar nekaj težavami. Med njimi so višje cene zaradi davkov pri uvozu, eno največjih ovir pa predstavlja pomanjkljiva infrastruktura, primerna za polnjenje njihovih vozil.
Premalo Teslinih postaj
Kitajci namreč pogosteje živijo v blokih, zato je tam garažno parkirno mesto prava redkost. Kitajska vlada naj bi po celotni državi postavila že skoraj 20 tisoč polnilnih postaj, medtem ko je Tesla postavil le 23 svojih superpolnilniških postaj v 10 kitajskih mestih. Premalo, da bi lahko pritegnil pozornost Kitajcev, da bi izdelek tudi odpeljali domov.
Kitajci imajo namreč precej dobro ponudbo električnih vozil. Podjetje BYD je bil lanskoletni zmagovalec na kitajskem trgu, saj je prodal skoraj 15 tisoč svojih Qin modelov.
Musk je v začetku letošnjega februarja, ko so predstavili nov model X, napovedal, da imajo že kar 20 tisoč prednaročil za novi model. Letošnja prodaja naj bi tako dosegla 55 tisoč vozil oziroma 70 odstotno povečanje glede na leto prej. Če so bila predvidevanja opravljena tudi glede na napovedi kitajske prodaje, so se močno ušteli.