Mali junaki, ki dišijo po domišljiji

Mic Melanšek in Rado Daradan (Foto: Matej Golob)

Mali junaki, ki dišijo po domišljiji

Mali junaki predstavljajo unikatne personalizirane otroške knjige. Miha z rdečimi lasmi in pegicami osvaja zlato medaljo s čudežnim snežakom, Manca z dolgimi svetlimi kodri, pegicami in očali pa rešuje mavrico. Kako bo ime vašemu junaku?
Mali junaki, ki dišijo po domišljiji

Mic Melanšek in Rado Daradan (Foto: Matej Golob)

Mali junaki so unikatne personalizirane otroške knjige, kjer otrok tako v besedilu zgodbe, kot tudi v vseh izjemnih ilustracijah, zaseda glavno vlogo. Zgodbice so napisali priznani slovenski pisci otroških zgodb, pravljic in poezije, za ilustracije pa so poskrbeli najboljši umetniki te zvrsti.

Jedro ekipe Mali junaki predstavljata Rado Daradan in Mic Melanšek, ki skrbita, da je v deželi Malih junakov dovolj kruha in iger. Celotna ekipa pa trenutno šteje še 7 drugih pridnih posameznikov. »Anja, Katja, Simon, Anže, Matej,« hitita naštevati Mic in Rado, »ki skrbijo za zagotavljanje tisočih otroških nasmehov.«

Kakšen je koncept projekta Mali junaki? 

Mali junaki so otroške knjige, v katerih lahko kot glavni junak nastopa prav vsak malček. Jaka, ki ima kratke črne lase, lahko rešuje zmaja, Manca z dolgimi blond kodri, pegicami in očali lahko rešuje mavrico, Miha z rdečimi lasmi in pegicami osvaja zlato medaljo s čudežnim snežakom. Pri naročilu knjige Mali junaki lahko tako izberete ime in celotni vizualni izgled malčka, mi pa unikatno knjigo samo zanj pripravimo v roku nekaj dni.

nabor knjig Mali junaki

Nabor knjig Mali junaki. (Foto: Matej Golob)

Odkod ideja za tak projekt?

Vsi smo že brali otroku kakšno lepo pravljico in ime glavnega junaka spremenili v ime našega malčka, kajne? Odziv ob tem je neverjeten – tako je vzklila tudi ideja za Male junake.

K sodelovanju ste pritegnili tudi renomirane avtorje mladinske literature. Kakšna je situacija na področju mladinske literature v Sloveniji?

Odlično, predvsem pa večplastno vprašanje. Mladinska literatura oz. literatura na sploh že dolgo ni več od založniške industrije ločen pojem. Sploh v dobi digitalizacije. Odgovor na vaše vprašanje bo tako verjetno na različnih polih, glede na to, koga boste vprašali. Založnike, avtorje, končne kupce … Pri Malih junakih stremimo k podajanju kakovostnih zgodb, ki niso le zabavne in dinamične, temveč predvsem tudi poučne. Vsaka zgodba ima dragocen nauk, saj se zavedamo in težimo k temu, da naj knjiga ostane eden ključnih elementov socializacije naših malčkov.

Feri Lainšček (pisatelj – Maja in čudežni snežak)

Feri Lainšček (pisatelj – Maja in čudežni snežak) (Foto: arhiv Mali junaki)

Trenutno imate sedem knjig, osma je v izdelavi. Kakšne so njihove teme?

Trenutno je na voljo 7 knjig, poleg tega pa smo ravno pred kratkim predstavili tudi prvi personaliziran otroški zabavnik na našem planetu. Gre za poučni “delovni zvezek”, v katerem malček s svojim imenom in podobo nastopa v več kot 30 zabavnih nalogah. S tem smo z Malimi junaki zaplavali tudi v malce bolj interaktivne in izobraževalne vode. Smo pa pred izdajo nove, izjemne knjige, ki jo je posebej za male junake napisala večna Desa Muck. Knjiga izide 2. novembra.

Žiga X Gombač (pisatelj) in Marko Renko (ilustrator), ki sta ustvarila zgodbo Tinkara reši mavrico

Žiga X Gombač (pisatelj) in Marko Renko (ilustrator), ki sta ustvarila zgodbo Tinkara reši mavrico (Foto: Matej Golob)

Za katere starosti otrok so primerne vaše knjige?

Knjige Mali junaki so primerne za otroke do 12. leta starosti. Starši lahko pri spletnem nakupu izbirajo med 8 knjigami, pri vsaki pa je napisano tudi, za katero starostno skupino je primerna. Za tiste najmlajše smo prilagodili tako samo besedilo (manj zahtevne besede in stavčne strukture), kot tudi ilustracije (večje in jasne podobe), za tiste malo večje pa so besedila daljša, podobe pa večkrat tudi malce bolj abstraktne, kar dovoljuje več manevrskega prostora za lastno interpretacijo. V vsakem primeru Mali junaki spodbujamo to, da otroci berejo skupaj s starši in prek dialoga ob knjigi razvijajo nadaljnje razmišljanje.

Anja D. (avtor – Tia postane zvezda)

Anja D. (avtorica – Tia postane zvezda) (Foto: Matej Golob)

Kakšna je za vaju kakovostna otroška knjiga? 

»Knjiga mora dišati po nečem lepem, kar se malčku zasidra v spomin in tam ostane kot eno izmed vodil v njegovem življenju.«

Knjiga mora dišati. Mora dišati po papirju, po domišljiji, ki jo avtor in ilustrator pošiljata malčku, mora dišati po nečem lepem, kar se malčku zasidra v spomin in tam ostane kot eno izmed vodil v njegovem življenju. Vsaka otroška knjiga mora dovoliti malčku, da v njej zaplava skupaj s starši, z babico ali dedkom, stricem ali teto. Da se lahko o njej pogovarja, da o njej razmišlja in se z lepim v njej poistoveti.

V tujini že poznamo personalizirane otroške knjige. Vaša vizija je prodreti v Evropo – konkurenca zna biti huda. Na kakšen način se boste tega lotili? 

Mali junaki ravno v tem trenutku razvijamo svojevrstno platformo, ki bo na preprost in vsestransko motivacijski način avtorjem in ilustratorjem iz vsega sveta omogočila, da prek naše založniške hiše in spletne trgovine izdajo svoje personalizirane otroške knjige. S tem želimo v celoti zabrisati meje klasičnega založništva otroških knjig. Konkurenca v tujini je res huda, a na koncu šteje kakovost in v to smo več kot prepričani.

Nina Vodopivec (avtor) in Mladen Melanšek (ilustrator), ki sta ustvarila zgodbo Jaša na Deteljniku

Nina Vodopivec (avtorica) in Mladen Melanšek (ilustrator), ki sta ustvarila zgodbo Jaša na Deteljniku (Foto: Matej Golob)

Osredotočili ste se zgolj na spletno prodajo. Zakaj? 

Naročilo naše knjige je svojevrstno doživetje. V spletni trgovini lahko tako vsak kupec nemudoma določi ime otroka in njegov vizualni izgled, čez nekaj trenutkov pa se mu na zaslonu že pokaže celotna knjiga, takšna, kot jo bo na dom prejel v roku nekaj dni. Prodaje v trgovinah ne izključujemo, vendar trenutno zaradi investiranja v širitev prodajnega programa in spogledovanja z globalnim trgom tega ni v prvem planu.

Ali pri svojem delu uporabljate inovativne marketinške prijeme? Kakšne? 

Ključni cilj naših marketinških aktivnosti je, da med malčki in njihovimi starši zaokroži kar največ knjig Mali junaki. Nismo še imeli primera, ko kupec oz. njegov malček s knjigo ne bi bil zadovoljen. Ker se pozicioniramo v višji cenovni razred otroških knjig (vsaka knjiga je namreč unikat, ročno narejena …), je stik s knjigo najboljša promocija. Iz tega sledi, da veliko pozornosti posvečamo obstoječim kupcem, ki jih dosegamo prek različnih marketinških kanalov: e-sporočila, telefonski klici, re-targeting kampanje, dogodki …

postopek izdelave unikatne knjige

Postopek izdelave unikatne knjige (Foto: Matej Golob)

Kam se premika razvoj otroških knjig – bodo ostale fizične ali postale digitalne? Ali morajo knjige postati bolj interaktivne? 

Brez dvoma se otroške knjige v modificirani obliki selijo v digitalno deželo, predvsem seveda na tablice. Morava pa priznati, da nisva ravno navdušena nad podobami, ko malčki dobijo v roke fizično knjigo in želijo ilustracijo povečati z gibom, kot to počnemo na tablicah. Knjiga je knjiga. In vedno bo. In Piki Jakob bo vedno dišal po papirju in sprani rjavi barvi.

Kakšna junaka sta Rado in Mic? 

Rado je godrnjavi realist. Mic pa zaletavi sanjač.

S čim sta se ukvarjala prej, kakšna znanja prinašata v ekipo? 

Rado je strokovnjak s področja customer care, Mic pa želi vsak dan nakracati nekaj novega. Kar naju je pri Malih junakih združilo, je bila predvsem želja po delati nekaj dobrega. 120 % stojiva za našimi knjigami in jih s ponosom predajava malčkom in njihovim staršem.

Katere so vajine najljubše pravljice? 

Tiste, ko po nekajurnem brainstormingu o tem, kaj vse bomo razvili, kam bomo šli, kaj bomo lepega naredili za malčke, Rado reče: “Eh, to so pravljice.”

Kaj imata raje – fizično zgodbo v roki ali digitalne vrstice na Kindlu? 

Mic: Listanja po knjigi ne more nadomestiti prav nič in priznam, da sem eden tistih, ki si strani v knjigi označuje z vihanjem kotičkov. Grozno, ne? A brez Kindla vseeno ne gre. Je odličen prijatelj na poti.

Rado: Ljubezen do analognih knjig se je razvijala že, ko sem kot osnovnošolec prebiral Bobre, zgodbe o Vinetouju in faraonu Ramzesu II. Tudi danes prej posežem po mehkih ali trdih platnicah kot po digitalnem mediju.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki