MP intervju: Matej Zalar – Visionect

Matej Zalar prihaja iz podjetja Visionect in se ukvarja z razvojem računalnikov in računalniške opreme. Razvili so univerzalen interaktivni dlančnik namenjen poslovnim okoljem. Informacije, ki jih prikazuje, pobira kar iz okolja, v katerem se nahaja.
CES 2016: ko se Visionectova Joan predstavi javnosti

Asistentka Joan, ki je za 99 odstotkov bolj varčna od konkurene, se bo uradno predstavila na januarskem CES sejmu (Vir slike: Visionect).

Kako bi z 2 stavkoma opisal svojo dejavnost in katere so tvoje komperativne prednosti?

Razvili smo univerzalen interaktivni dlančnik namenjen poslovnim okoljem, katerega posebnost je, da vse informacije, ki jih prikazuje pobira iz okolja, kjer se nahaja. Tako ga lahko uporabljamo v knjigarnah in knjižnicah kot elektronske bralnike knjig, v hotelih kot interaktivne osebne pomočnike, v restavracijah kot nadomestek klasičnim tiskanim oblikam menijev, v bolnišnicah kot bolniške table in podobno.

Naša prednost je ta, da smo celotno rešitev razvili pri nas v podjetju (celotno programsko opremo in elektroniko) in na inovativen način povezali vrsto zelo naprednih tehnologij in tako omogočili, da je naš dlančnik prvi na svetu, ki brez polnjenja deluje do devet mesecev, nima nobenega gumba in je tako robusten, da ga lahko operemo celo v pralnem stroju.

Kako si prišel do ideje oz. kakšen je bil tvoj motiv za vstop v podjetništvo?

Začeli smo kot zunanji svetovalci na področju IT storitev pri največjem arhitekturnem biroju v Sloveniji. Takrat smo delovali predvsem na področju hotelirstva in nekega dne dobili povpraševanje po pripravi tehnološkega koncepta hotela, ki za svoje delovanje ne potrebuje zaposlenih. To pomeni, da so vse storitve avtomatizirane in tudi vsi hotelski servisi »outsourcani«. Pojavila se je težava v komunikaciji med gostom in hotelskim okoljem, saj naj hotel dejansko ne bi imel zaposlenih in začeli smo se igrati z idejo o interaktivnem dlančniku za hotelska okolja, ki bo gostu služil kot interaktivni osebni pomočnik. Osnovno idejo in projekt smo seveda ves čas nadgrajevali in razvijali ter na koncu končali pri univerzalnih interaktivnih dlančnikih, ki so namenjeni praktično kateremu koli poslovnemu okolju in ne samo hotelu.

Spletna stran visionect.si
Starost 28 let
Dejavnost Proizvodnja računalnikov in perifernih naprav
Pravna oblika Družba z omejeno odgovornostjo
Število sodelavcev 5

S katerimi problemi si se soočal na začetku svoje podjetniške poti?

Lahko rečem, da skoraj z vsemi, ki v podjetništvu obstajajo. Od tistih klasičnih, kot so pomanjkanje kapitala, časa, zaposlenih, do težav s podizvajalci, z dobavitelji, napakami v razvoju itd. Vsaka težava, ki jo odpraviš in se na njej nekaj tudi naučiš, pa je vredna zlata in le tako lahko po mojem mnenju podjetnik resnično raste in pridobiva na znanju ter izkušnjah.

Si za vstop v podjetništvo pridobival kakšna podjetniška znanja ali si se zanašal le na funkcionalna znanja s svojega področja?

Po izobrazbi sem ekonomist. V Sloveniji in delno tudi v tujini sem študiral mednarodno poslovanje, tako da sem nekaj bazičnih, teoretičnih znanj sicer imel, vendar pa sem že zelo kmalu po začetku podjetniške poti ugotovil, da so stvari v praksi precej drugačne kot v šoli. Potrebno je bili iznajdljiv, se znati pogovarjati z ljudmi in nikoli ti ne sme biti nerodno kogar koli vprašati za pomoč, če naletiš na kakšen problem.

Si se podjetništva lotil načrtno (poslovni načrt; analiza panoge, konkurence) ali je bila to spontana odločitev?

O podjetništu sem razmišljal že od nekdaj, moram pa reči, da je bila odločitev o ustanovitvi podjetja Visionect precej spontana, bolj tako – zakaj pa ne (no guts no glory). Preden smo se odločili, kaj točno bomo počeli, pa smo seveda naredili poslovni načrt, evalvirali potencialne projekte, naredili trženjske analize in se odločili za tisto, ki se nam je zdela najbolj obetavna.

Kaj je ključ do uspeha v tvoji panogi?

Dolgoročna strateška partnerstva.

Kakšne so marže v panogi, v kateri posluješ?

Od 30 do 300 ali celo več odstotkov. Vse je odvisno od tveganosti in zahtevnosti razvojnih projektov, konkurence v panogi, dodane vrednosti za kupca, možnosti zamenjave proizvodov s podobnimi proizvodi, verjetnosti in hitrosti vstopa novih konkurentov in podobno.

Če bi lahko začel še enkrat, katerih napak ne bi ponovil?

Verjetno bi se na začetku lotil kakšnega razvojno malo manj kompleksnega produkta. Druga stvar pa bi bila, da bi precej manj časa porabil za iskanje tveganega kapitala, prepričevanje investitorjev in bi več časa namenil temu, zaradi česar se podjetništvu reče podjetništvo – poslovanju.

Kakšni so obeti tvoje nadaljnje podjetniške poti?

Trenutno zaključujemo z razvojem naše »alfa« serije prvih dlančnikov in do konca leta bi radi poleg hotelirske panoge, kjer je za enkrat veliko zanimanja, vstopili še v druge panoge, kot sta medicina in bančništvo. Tudi tu se že resno pogovarjamo in razvijamo strategijo vstopa z našimi strateškimi partnerji.

Nasvet tistim, ki podjetniki šele postajajo.

Težko je biti najboljši, če ne delaš stvari, ki te res veselijo. Čim več ljudi vprašajte za mnenja o svojih idejah in projektih, saj je »feedback« verjetno med najpomembnejšimi stvarmi v podjetništvu in strah pred tem, da vam bi nekdo idejo ukradel, je odveč. V podjetništvu se je potrebno premakniti iz cone udobja in spraviti v izvršnost in uresničevanje.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Kakšni so tvoji enoletni in petletni načrti?

Naš plan je v letošnjem letu pridobiti 2 ali 3 velike strateške partnerje iz različnih panog, ki nam bodo pomagali vstopati na različne trge. Letošnji plan je tudi postaviti prve testne sisteme v prej omenjenih panogah. V petih letih se želimo uvrstiti kot pomembno podjetje v svetu poslovnih dlančnikov in ostalih rešitev za poslovna okolja

Je biti podjetnik glede na starost in glede na relativno zasičenost trga dandanes težko?

Starost je lahko včasih problem, saj si nekoliko težje pridobiš zaupanje in kredibilnost, drugače pa mislim, da ne. Ves čas se odpirajo nove priložnosti, nove niše in nove panoge. Je pa res, da je vedno težje res uspeti, saj so trgi danes čedalje bolj segmentirani, ljudje vedno hitreje spreminjamo svoj okus in želimo ves čas nekaj novega, drugačnega. To pa je lahko po drugi strani že spet priložnost.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje