MP intervju: Matej Zalar – Visionect

Matej Zalar prihaja iz podjetja Visionect in se ukvarja z razvojem računalnikov in računalniške opreme. Razvili so univerzalen interaktivni dlančnik namenjen poslovnim okoljem. Informacije, ki jih prikazuje, pobira kar iz okolja, v katerem se nahaja.
CES 2016: ko se Visionectova Joan predstavi javnosti

Asistentka Joan, ki je za 99 odstotkov bolj varčna od konkurene, se bo uradno predstavila na januarskem CES sejmu (Vir slike: Visionect).

Kako bi z 2 stavkoma opisal svojo dejavnost in katere so tvoje komperativne prednosti?

Razvili smo univerzalen interaktivni dlančnik namenjen poslovnim okoljem, katerega posebnost je, da vse informacije, ki jih prikazuje pobira iz okolja, kjer se nahaja. Tako ga lahko uporabljamo v knjigarnah in knjižnicah kot elektronske bralnike knjig, v hotelih kot interaktivne osebne pomočnike, v restavracijah kot nadomestek klasičnim tiskanim oblikam menijev, v bolnišnicah kot bolniške table in podobno.

Naša prednost je ta, da smo celotno rešitev razvili pri nas v podjetju (celotno programsko opremo in elektroniko) in na inovativen način povezali vrsto zelo naprednih tehnologij in tako omogočili, da je naš dlančnik prvi na svetu, ki brez polnjenja deluje do devet mesecev, nima nobenega gumba in je tako robusten, da ga lahko operemo celo v pralnem stroju.

Kako si prišel do ideje oz. kakšen je bil tvoj motiv za vstop v podjetništvo?

Začeli smo kot zunanji svetovalci na področju IT storitev pri največjem arhitekturnem biroju v Sloveniji. Takrat smo delovali predvsem na področju hotelirstva in nekega dne dobili povpraševanje po pripravi tehnološkega koncepta hotela, ki za svoje delovanje ne potrebuje zaposlenih. To pomeni, da so vse storitve avtomatizirane in tudi vsi hotelski servisi »outsourcani«. Pojavila se je težava v komunikaciji med gostom in hotelskim okoljem, saj naj hotel dejansko ne bi imel zaposlenih in začeli smo se igrati z idejo o interaktivnem dlančniku za hotelska okolja, ki bo gostu služil kot interaktivni osebni pomočnik. Osnovno idejo in projekt smo seveda ves čas nadgrajevali in razvijali ter na koncu končali pri univerzalnih interaktivnih dlančnikih, ki so namenjeni praktično kateremu koli poslovnemu okolju in ne samo hotelu.

Spletna stran visionect.si
Starost 28 let
Dejavnost Proizvodnja računalnikov in perifernih naprav
Pravna oblika Družba z omejeno odgovornostjo
Število sodelavcev 5

S katerimi problemi si se soočal na začetku svoje podjetniške poti?

Lahko rečem, da skoraj z vsemi, ki v podjetništvu obstajajo. Od tistih klasičnih, kot so pomanjkanje kapitala, časa, zaposlenih, do težav s podizvajalci, z dobavitelji, napakami v razvoju itd. Vsaka težava, ki jo odpraviš in se na njej nekaj tudi naučiš, pa je vredna zlata in le tako lahko po mojem mnenju podjetnik resnično raste in pridobiva na znanju ter izkušnjah.

Si za vstop v podjetništvo pridobival kakšna podjetniška znanja ali si se zanašal le na funkcionalna znanja s svojega področja?

Po izobrazbi sem ekonomist. V Sloveniji in delno tudi v tujini sem študiral mednarodno poslovanje, tako da sem nekaj bazičnih, teoretičnih znanj sicer imel, vendar pa sem že zelo kmalu po začetku podjetniške poti ugotovil, da so stvari v praksi precej drugačne kot v šoli. Potrebno je bili iznajdljiv, se znati pogovarjati z ljudmi in nikoli ti ne sme biti nerodno kogar koli vprašati za pomoč, če naletiš na kakšen problem.

Si se podjetništva lotil načrtno (poslovni načrt; analiza panoge, konkurence) ali je bila to spontana odločitev?

O podjetništu sem razmišljal že od nekdaj, moram pa reči, da je bila odločitev o ustanovitvi podjetja Visionect precej spontana, bolj tako – zakaj pa ne (no guts no glory). Preden smo se odločili, kaj točno bomo počeli, pa smo seveda naredili poslovni načrt, evalvirali potencialne projekte, naredili trženjske analize in se odločili za tisto, ki se nam je zdela najbolj obetavna.

Kaj je ključ do uspeha v tvoji panogi?

Dolgoročna strateška partnerstva.

Kakšne so marže v panogi, v kateri posluješ?

Od 30 do 300 ali celo več odstotkov. Vse je odvisno od tveganosti in zahtevnosti razvojnih projektov, konkurence v panogi, dodane vrednosti za kupca, možnosti zamenjave proizvodov s podobnimi proizvodi, verjetnosti in hitrosti vstopa novih konkurentov in podobno.

Če bi lahko začel še enkrat, katerih napak ne bi ponovil?

Verjetno bi se na začetku lotil kakšnega razvojno malo manj kompleksnega produkta. Druga stvar pa bi bila, da bi precej manj časa porabil za iskanje tveganega kapitala, prepričevanje investitorjev in bi več časa namenil temu, zaradi česar se podjetništvu reče podjetništvo – poslovanju.

Kakšni so obeti tvoje nadaljnje podjetniške poti?

Trenutno zaključujemo z razvojem naše »alfa« serije prvih dlančnikov in do konca leta bi radi poleg hotelirske panoge, kjer je za enkrat veliko zanimanja, vstopili še v druge panoge, kot sta medicina in bančništvo. Tudi tu se že resno pogovarjamo in razvijamo strategijo vstopa z našimi strateškimi partnerji.

Nasvet tistim, ki podjetniki šele postajajo.

Težko je biti najboljši, če ne delaš stvari, ki te res veselijo. Čim več ljudi vprašajte za mnenja o svojih idejah in projektih, saj je »feedback« verjetno med najpomembnejšimi stvarmi v podjetništvu in strah pred tem, da vam bi nekdo idejo ukradel, je odveč. V podjetništvu se je potrebno premakniti iz cone udobja in spraviti v izvršnost in uresničevanje.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Kakšni so tvoji enoletni in petletni načrti?

Naš plan je v letošnjem letu pridobiti 2 ali 3 velike strateške partnerje iz različnih panog, ki nam bodo pomagali vstopati na različne trge. Letošnji plan je tudi postaviti prve testne sisteme v prej omenjenih panogah. V petih letih se želimo uvrstiti kot pomembno podjetje v svetu poslovnih dlančnikov in ostalih rešitev za poslovna okolja

Je biti podjetnik glede na starost in glede na relativno zasičenost trga dandanes težko?

Starost je lahko včasih problem, saj si nekoliko težje pridobiš zaupanje in kredibilnost, drugače pa mislim, da ne. Ves čas se odpirajo nove priložnosti, nove niše in nove panoge. Je pa res, da je vedno težje res uspeti, saj so trgi danes čedalje bolj segmentirani, ljudje vedno hitreje spreminjamo svoj okus in želimo ves čas nekaj novega, drugačnega. To pa je lahko po drugi strani že spet priložnost.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje