MP intervju: Do podjetja tudi brez milijonov

Pri poigravanju z zanimivimi in na prvi pogled perspektivnimi idejami, ki bi se lahko manifestirale v uspešen ter dobro plačan posel, se pred mladimi podjetniki večkrat pojavi neizbežno vprašanje, ki je povezano z denarjem.
MP intervju: Do podjetja tudi brez milijonov

Do podjetja tudi brez milijonov

“Je za začetek podjetniške poti res nujno potrebna visoka stopnja začetnega kapitala ali pa so izjemni uspehi mogoči tudi brez večjih finančnih vložkov?”

V enem izmed prejšnjih člankov smo pisali o raziskavi Richarda St. Johna, ki je naredil najbolj obsežno analizo uspešnih ljudi do zdaj – v sedmih letih je pod drobnogled vzel kar 500 vodilnih ljudi na svojih področjih! In prav rezultati te raziskave so pokazali, da so v svojem bistvu vodilni faktorji uspeha večkrat drugi kot začetno posedovanje visokih finančnih vložkov. Skupni imenovalec uspešnih ljudi naj bi bila tako v prvi vrsti strast, saj delanje stvari iz navdušenja običajno pripelje do tega, da je denar samo posledica takega načina delovanja. Sledijo pa še trdo in kontinuirano delo, fokus, samoiniciativen potisk sebe iz cone udobja, odlične ideje, neprestano izboljševanje, ki vodi v odličnost, prispevek trgu in ustvarjanje vrednosti ter vztrajnost na poti.

Pogovarjali smo se z dvema mladima nadebudnima podjetnikoma, ki sta svoje ideje razvila v danes dobro pozicionirani blagovni znamki, pri čemer nista potrebovala večjih začetnih visokih vsot finančnih vložkov, saj je bil poudarek predvsem na zgoraj omenjene faktorje.

Miha Lavtar, 23 let, Optiweb spletne rešitve in Videa video produkcija:
Miha Lavtar“Prva stvar za podjetniški uspeh je vsekakor trdo delo, pod kar spada tudi neprestano izboljševanje in vztrajnost. Je pa to lahko reči meni, kajti na začetku nisem potreboval vesoljskih zneskov, da sem pričel s poslom. Zgolj nujne stvari, kot so oprema, najem, internet in največja stvar – prispevki državi. Sicer se tudi tega lahko nabere kar lepa vsota, toda če se to primerja s kakšnimi nakupi ogromnih strojev, je to kaplja v morje in je težko reči, da je to kakšen velik finančni vložek.

Večji vložek je čas, še 12-urni delavnik je običajno premalo, zato je treba izkoristiti še vikende. Se pa v enem letu hitro pokaže, koliko se je vložilo truda, pri večini spletnih rešitev se zgodba zaključi po nekaj mesecih, še posebej se to kaže v zadnjem letu, ko je konkurence ogromno, cene pa padajo.

Pri odpiranju podjetja se mi zdi, vsaj s stališča tveganja, da imajo prednost mladi, ki še živijo pri starših in nimajo kakšnih težkih mesečnih odhodkov ter imajo dovolj časa, da se posvetijo določeni stvari in nekaj začetnih mesecev živijo z minusom. V primeru, da imaš že družino in mogoče celo kredite, je to večinoma lahko precej težka naloga. Ali delaš popoldne in zadevo počasi pelješ naprej ali pa tvegaš …”

Še malo razmišljanja za konec: “Če ima podjetnik že nek začetni vložek, ki ga ni sam prigaral, je tudi vlaganje lahko manj premišljeno in je pogled na to drugačen, kot če vsakih 100 evrov, ki jih vložiš, trdo prislužiš. Tako že na začetku vidiš, da nič ne pade iz neba, vsaj ne na pošten način. Da se, to je dejstvo, samo delati je treba – tako z glavo kot rokami.”

Matej Žagar, 28 let, Mimateam, spletne rešitve, programiranje:

“Svoje podjetje sem ustanovil leta 2009, in sicer s takrat glavno željo – biti drugačen od povprečja. V začetku sem imel privarčevanih »skromnih« 2000 evrov, ki sem jih zaslužil s študentskim delom. Ta denar je bil namenjen izključno za kritje začetnih stroškov poslovanja (prispevki za t. i. popoldanski s.p., stroški računovodskih storitev in nakup prenosnika).

Ker sem v osnovi računalničar in informatik, sem se dobro zavedal, da dejansko ne potrebujem ogromne vsote denarja, da bi se preizkusil v podjetništvu. Vse, kar sem potreboval za začetek, je bil tako prenosnik, dostop do spleta in seveda znanje, ki sem ga pridobival skozi leta izobraževanja. Začel sem s ponujanjem spletnih rešitev, t. j. z izdelavo spletnih strani, aplikacij, kasneje pa z izdelavo Facebook in mobilnih aplikacij.

Začetki so bili težki, saj se je razmahnila svetovna gospodarska kriza in vsi so kar naenkrat začeli varčevati. Sam, kot neuveljavljen ponudnik storitev na dokaj nasičenem trgu, sem imel tako cilj, da čim prej postanem “viden”. To sem lahko dosegel le z zagotavljanjem kvalitetnih storitev. Največji izziv – in hkrati moj “motor” – sta bila takrat vztrajnost in pogum.

Denar niti ni bil tako pomemben, ker sem vedel, da bo s časom že prišel. In res je … Podjetništvo je zato zame zelo pomembno, saj mi daje svobodo, čeprav vsi podjetniki delamo 24/7. Delam lahko tisto, kar me veseli, hkrati pa sem prisiljen v to, da se nenehno izobražujem na različnih področjih, kar me varuje pred tem, da ne “zaspim” ali se ustavim na neki točki.

Želim namreč biti odvisen sam od sebe in ne od drugih. Moj cilj v prihodnjih letih je, da ustvarim podjetje z dinamično-kreativnim delovnim okoljem, kjer bodo zaposleni z veseljem delali, ustvarjali in bili za to tudi dobro plačani, stranke oz. poslovni partnerji pa bodo še naprej dobivali vrhunske storitve in rešitve.”

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na poglobljeni delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnih prihodkov. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenska Istra je priložnost za turističe ponudnike

Slovenska Istra je priložnost za turističe ponudnike

Zaledje slovenske Istre ima velik potencial turističnega razvoja, vendar je turistična ponudba na tem območju slabo razvita. Prav ta družbeni izziv naslavlja turistična agencija IstraTerra. Preberite več >>

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Ljudje se pogosto ne zavedamo posledic uporabe določenih zdravil. Poleg tega se na trgu pojavljajo vedno nova prehranska dopolnila. V Lekarni Pušnik zato želijo opolnomočiti bolnike. Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

22.02.2018 od 15:00 do 19:00
Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

Verjetno ste že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki bo močno vplivala na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih prinaša uredba GDPR, pripraviti v praksi?
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Vse za podjetje