MP intervju: Do podjetja tudi brez milijonov

Pri poigravanju z zanimivimi in na prvi pogled perspektivnimi idejami, ki bi se lahko manifestirale v uspešen ter dobro plačan posel, se pred mladimi podjetniki večkrat pojavi neizbežno vprašanje, ki je povezano z denarjem.
MP intervju: Do podjetja tudi brez milijonov

Do podjetja tudi brez milijonov

“Je za začetek podjetniške poti res nujno potrebna visoka stopnja začetnega kapitala ali pa so izjemni uspehi mogoči tudi brez večjih finančnih vložkov?”

V enem izmed prejšnjih člankov smo pisali o raziskavi Richarda St. Johna, ki je naredil najbolj obsežno analizo uspešnih ljudi do zdaj – v sedmih letih je pod drobnogled vzel kar 500 vodilnih ljudi na svojih področjih! In prav rezultati te raziskave so pokazali, da so v svojem bistvu vodilni faktorji uspeha večkrat drugi kot začetno posedovanje visokih finančnih vložkov. Skupni imenovalec uspešnih ljudi naj bi bila tako v prvi vrsti strast, saj delanje stvari iz navdušenja običajno pripelje do tega, da je denar samo posledica takega načina delovanja. Sledijo pa še trdo in kontinuirano delo, fokus, samoiniciativen potisk sebe iz cone udobja, odlične ideje, neprestano izboljševanje, ki vodi v odličnost, prispevek trgu in ustvarjanje vrednosti ter vztrajnost na poti.

Pogovarjali smo se z dvema mladima nadebudnima podjetnikoma, ki sta svoje ideje razvila v danes dobro pozicionirani blagovni znamki, pri čemer nista potrebovala večjih začetnih visokih vsot finančnih vložkov, saj je bil poudarek predvsem na zgoraj omenjene faktorje.

Miha Lavtar, 23 let, Optiweb spletne rešitve in Videa video produkcija:
Miha Lavtar“Prva stvar za podjetniški uspeh je vsekakor trdo delo, pod kar spada tudi neprestano izboljševanje in vztrajnost. Je pa to lahko reči meni, kajti na začetku nisem potreboval vesoljskih zneskov, da sem pričel s poslom. Zgolj nujne stvari, kot so oprema, najem, internet in največja stvar – prispevki državi. Sicer se tudi tega lahko nabere kar lepa vsota, toda če se to primerja s kakšnimi nakupi ogromnih strojev, je to kaplja v morje in je težko reči, da je to kakšen velik finančni vložek.

Večji vložek je čas, še 12-urni delavnik je običajno premalo, zato je treba izkoristiti še vikende. Se pa v enem letu hitro pokaže, koliko se je vložilo truda, pri večini spletnih rešitev se zgodba zaključi po nekaj mesecih, še posebej se to kaže v zadnjem letu, ko je konkurence ogromno, cene pa padajo.

Pri odpiranju podjetja se mi zdi, vsaj s stališča tveganja, da imajo prednost mladi, ki še živijo pri starših in nimajo kakšnih težkih mesečnih odhodkov ter imajo dovolj časa, da se posvetijo določeni stvari in nekaj začetnih mesecev živijo z minusom. V primeru, da imaš že družino in mogoče celo kredite, je to večinoma lahko precej težka naloga. Ali delaš popoldne in zadevo počasi pelješ naprej ali pa tvegaš …”

Še malo razmišljanja za konec: “Če ima podjetnik že nek začetni vložek, ki ga ni sam prigaral, je tudi vlaganje lahko manj premišljeno in je pogled na to drugačen, kot če vsakih 100 evrov, ki jih vložiš, trdo prislužiš. Tako že na začetku vidiš, da nič ne pade iz neba, vsaj ne na pošten način. Da se, to je dejstvo, samo delati je treba – tako z glavo kot rokami.”

Matej Žagar, 28 let, Mimateam, spletne rešitve, programiranje:

“Svoje podjetje sem ustanovil leta 2009, in sicer s takrat glavno željo – biti drugačen od povprečja. V začetku sem imel privarčevanih »skromnih« 2000 evrov, ki sem jih zaslužil s študentskim delom. Ta denar je bil namenjen izključno za kritje začetnih stroškov poslovanja (prispevki za t. i. popoldanski s.p., stroški računovodskih storitev in nakup prenosnika).

Ker sem v osnovi računalničar in informatik, sem se dobro zavedal, da dejansko ne potrebujem ogromne vsote denarja, da bi se preizkusil v podjetništvu. Vse, kar sem potreboval za začetek, je bil tako prenosnik, dostop do spleta in seveda znanje, ki sem ga pridobival skozi leta izobraževanja. Začel sem s ponujanjem spletnih rešitev, t. j. z izdelavo spletnih strani, aplikacij, kasneje pa z izdelavo Facebook in mobilnih aplikacij.

Začetki so bili težki, saj se je razmahnila svetovna gospodarska kriza in vsi so kar naenkrat začeli varčevati. Sam, kot neuveljavljen ponudnik storitev na dokaj nasičenem trgu, sem imel tako cilj, da čim prej postanem “viden”. To sem lahko dosegel le z zagotavljanjem kvalitetnih storitev. Največji izziv – in hkrati moj “motor” – sta bila takrat vztrajnost in pogum.

Denar niti ni bil tako pomemben, ker sem vedel, da bo s časom že prišel. In res je … Podjetništvo je zato zame zelo pomembno, saj mi daje svobodo, čeprav vsi podjetniki delamo 24/7. Delam lahko tisto, kar me veseli, hkrati pa sem prisiljen v to, da se nenehno izobražujem na različnih področjih, kar me varuje pred tem, da ne “zaspim” ali se ustavim na neki točki.

Želim namreč biti odvisen sam od sebe in ne od drugih. Moj cilj v prihodnjih letih je, da ustvarim podjetje z dinamično-kreativnim delovnim okoljem, kjer bodo zaposleni z veseljem delali, ustvarjali in bili za to tudi dobro plačani, stranke oz. poslovni partnerji pa bodo še naprej dobivali vrhunske storitve in rešitve.”

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje