MP intervju: Do podjetja tudi brez milijonov

Pri poigravanju z zanimivimi in na prvi pogled perspektivnimi idejami, ki bi se lahko manifestirale v uspešen ter dobro plačan posel, se pred mladimi podjetniki večkrat pojavi neizbežno vprašanje, ki je povezano z denarjem.
MP intervju: Do podjetja tudi brez milijonov

Do podjetja tudi brez milijonov

“Je za začetek podjetniške poti res nujno potrebna visoka stopnja začetnega kapitala ali pa so izjemni uspehi mogoči tudi brez večjih finančnih vložkov?”

V enem izmed prejšnjih člankov smo pisali o raziskavi Richarda St. Johna, ki je naredil najbolj obsežno analizo uspešnih ljudi do zdaj – v sedmih letih je pod drobnogled vzel kar 500 vodilnih ljudi na svojih področjih! In prav rezultati te raziskave so pokazali, da so v svojem bistvu vodilni faktorji uspeha večkrat drugi kot začetno posedovanje visokih finančnih vložkov. Skupni imenovalec uspešnih ljudi naj bi bila tako v prvi vrsti strast, saj delanje stvari iz navdušenja običajno pripelje do tega, da je denar samo posledica takega načina delovanja. Sledijo pa še trdo in kontinuirano delo, fokus, samoiniciativen potisk sebe iz cone udobja, odlične ideje, neprestano izboljševanje, ki vodi v odličnost, prispevek trgu in ustvarjanje vrednosti ter vztrajnost na poti.

Pogovarjali smo se z dvema mladima nadebudnima podjetnikoma, ki sta svoje ideje razvila v danes dobro pozicionirani blagovni znamki, pri čemer nista potrebovala večjih začetnih visokih vsot finančnih vložkov, saj je bil poudarek predvsem na zgoraj omenjene faktorje.

Miha Lavtar, 23 let, Optiweb spletne rešitve in Videa video produkcija:
Miha Lavtar“Prva stvar za podjetniški uspeh je vsekakor trdo delo, pod kar spada tudi neprestano izboljševanje in vztrajnost. Je pa to lahko reči meni, kajti na začetku nisem potreboval vesoljskih zneskov, da sem pričel s poslom. Zgolj nujne stvari, kot so oprema, najem, internet in največja stvar – prispevki državi. Sicer se tudi tega lahko nabere kar lepa vsota, toda če se to primerja s kakšnimi nakupi ogromnih strojev, je to kaplja v morje in je težko reči, da je to kakšen velik finančni vložek.

Večji vložek je čas, še 12-urni delavnik je običajno premalo, zato je treba izkoristiti še vikende. Se pa v enem letu hitro pokaže, koliko se je vložilo truda, pri večini spletnih rešitev se zgodba zaključi po nekaj mesecih, še posebej se to kaže v zadnjem letu, ko je konkurence ogromno, cene pa padajo.

Pri odpiranju podjetja se mi zdi, vsaj s stališča tveganja, da imajo prednost mladi, ki še živijo pri starših in nimajo kakšnih težkih mesečnih odhodkov ter imajo dovolj časa, da se posvetijo določeni stvari in nekaj začetnih mesecev živijo z minusom. V primeru, da imaš že družino in mogoče celo kredite, je to večinoma lahko precej težka naloga. Ali delaš popoldne in zadevo počasi pelješ naprej ali pa tvegaš …”

Še malo razmišljanja za konec: “Če ima podjetnik že nek začetni vložek, ki ga ni sam prigaral, je tudi vlaganje lahko manj premišljeno in je pogled na to drugačen, kot če vsakih 100 evrov, ki jih vložiš, trdo prislužiš. Tako že na začetku vidiš, da nič ne pade iz neba, vsaj ne na pošten način. Da se, to je dejstvo, samo delati je treba – tako z glavo kot rokami.”

Matej Žagar, 28 let, Mimateam, spletne rešitve, programiranje:

“Svoje podjetje sem ustanovil leta 2009, in sicer s takrat glavno željo – biti drugačen od povprečja. V začetku sem imel privarčevanih »skromnih« 2000 evrov, ki sem jih zaslužil s študentskim delom. Ta denar je bil namenjen izključno za kritje začetnih stroškov poslovanja (prispevki za t. i. popoldanski s.p., stroški računovodskih storitev in nakup prenosnika).

Ker sem v osnovi računalničar in informatik, sem se dobro zavedal, da dejansko ne potrebujem ogromne vsote denarja, da bi se preizkusil v podjetništvu. Vse, kar sem potreboval za začetek, je bil tako prenosnik, dostop do spleta in seveda znanje, ki sem ga pridobival skozi leta izobraževanja. Začel sem s ponujanjem spletnih rešitev, t. j. z izdelavo spletnih strani, aplikacij, kasneje pa z izdelavo Facebook in mobilnih aplikacij.

Začetki so bili težki, saj se je razmahnila svetovna gospodarska kriza in vsi so kar naenkrat začeli varčevati. Sam, kot neuveljavljen ponudnik storitev na dokaj nasičenem trgu, sem imel tako cilj, da čim prej postanem “viden”. To sem lahko dosegel le z zagotavljanjem kvalitetnih storitev. Največji izziv – in hkrati moj “motor” – sta bila takrat vztrajnost in pogum.

Denar niti ni bil tako pomemben, ker sem vedel, da bo s časom že prišel. In res je … Podjetništvo je zato zame zelo pomembno, saj mi daje svobodo, čeprav vsi podjetniki delamo 24/7. Delam lahko tisto, kar me veseli, hkrati pa sem prisiljen v to, da se nenehno izobražujem na različnih področjih, kar me varuje pred tem, da ne “zaspim” ali se ustavim na neki točki.

Želim namreč biti odvisen sam od sebe in ne od drugih. Moj cilj v prihodnjih letih je, da ustvarim podjetje z dinamično-kreativnim delovnim okoljem, kjer bodo zaposleni z veseljem delali, ustvarjali in bili za to tudi dobro plačani, stranke oz. poslovni partnerji pa bodo še naprej dobivali vrhunske storitve in rešitve.”

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

Idrijsko zagonsko podjetje Smart Optometry je na trgu ponudilo novo rešitev za trening vida AmblyoPlay, ki je namenjena otrokom s težavami v vidnem sistemu. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Današnja družba proizvede ogromne količine smeti, trg pa je nasičen z okolju škodljivimi izdelki. Kulturno ekološko društvo Smetumet zato iz odpadnih materialov izdeluje kakovostne izdelke za vse. Preberite več >>

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ni navadna gostilna. Projekt družbe Centerkontura pomaga pri reševanju problema neusposobljenosti in brezposelnosti mladih invalidov. Preberite več >>

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

Digitalna agencija Numo podjetjem pomaga pri oblikovanju blagovne znamke, njeni predstavitvi v javnosti, gradnji komunikacijskih strategij in nudi znanja na področju zakonitosti spletnega pojavljanja. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje