MP intervju: Do podjetja tudi brez milijonov

Pri poigravanju z zanimivimi in na prvi pogled perspektivnimi idejami, ki bi se lahko manifestirale v uspešen ter dobro plačan posel, se pred mladimi podjetniki večkrat pojavi neizbežno vprašanje, ki je povezano z denarjem.
MP intervju: Do podjetja tudi brez milijonov

Do podjetja tudi brez milijonov

“Je za začetek podjetniške poti res nujno potrebna visoka stopnja začetnega kapitala ali pa so izjemni uspehi mogoči tudi brez večjih finančnih vložkov?”

V enem izmed prejšnjih člankov smo pisali o raziskavi Richarda St. Johna, ki je naredil najbolj obsežno analizo uspešnih ljudi do zdaj – v sedmih letih je pod drobnogled vzel kar 500 vodilnih ljudi na svojih področjih! In prav rezultati te raziskave so pokazali, da so v svojem bistvu vodilni faktorji uspeha večkrat drugi kot začetno posedovanje visokih finančnih vložkov. Skupni imenovalec uspešnih ljudi naj bi bila tako v prvi vrsti strast, saj delanje stvari iz navdušenja običajno pripelje do tega, da je denar samo posledica takega načina delovanja. Sledijo pa še trdo in kontinuirano delo, fokus, samoiniciativen potisk sebe iz cone udobja, odlične ideje, neprestano izboljševanje, ki vodi v odličnost, prispevek trgu in ustvarjanje vrednosti ter vztrajnost na poti.

Pogovarjali smo se z dvema mladima nadebudnima podjetnikoma, ki sta svoje ideje razvila v danes dobro pozicionirani blagovni znamki, pri čemer nista potrebovala večjih začetnih visokih vsot finančnih vložkov, saj je bil poudarek predvsem na zgoraj omenjene faktorje.

Miha Lavtar, 23 let, Optiweb spletne rešitve in Videa video produkcija:
Miha Lavtar“Prva stvar za podjetniški uspeh je vsekakor trdo delo, pod kar spada tudi neprestano izboljševanje in vztrajnost. Je pa to lahko reči meni, kajti na začetku nisem potreboval vesoljskih zneskov, da sem pričel s poslom. Zgolj nujne stvari, kot so oprema, najem, internet in največja stvar – prispevki državi. Sicer se tudi tega lahko nabere kar lepa vsota, toda če se to primerja s kakšnimi nakupi ogromnih strojev, je to kaplja v morje in je težko reči, da je to kakšen velik finančni vložek.

Večji vložek je čas, še 12-urni delavnik je običajno premalo, zato je treba izkoristiti še vikende. Se pa v enem letu hitro pokaže, koliko se je vložilo truda, pri večini spletnih rešitev se zgodba zaključi po nekaj mesecih, še posebej se to kaže v zadnjem letu, ko je konkurence ogromno, cene pa padajo.

Pri odpiranju podjetja se mi zdi, vsaj s stališča tveganja, da imajo prednost mladi, ki še živijo pri starših in nimajo kakšnih težkih mesečnih odhodkov ter imajo dovolj časa, da se posvetijo določeni stvari in nekaj začetnih mesecev živijo z minusom. V primeru, da imaš že družino in mogoče celo kredite, je to večinoma lahko precej težka naloga. Ali delaš popoldne in zadevo počasi pelješ naprej ali pa tvegaš …”

Še malo razmišljanja za konec: “Če ima podjetnik že nek začetni vložek, ki ga ni sam prigaral, je tudi vlaganje lahko manj premišljeno in je pogled na to drugačen, kot če vsakih 100 evrov, ki jih vložiš, trdo prislužiš. Tako že na začetku vidiš, da nič ne pade iz neba, vsaj ne na pošten način. Da se, to je dejstvo, samo delati je treba – tako z glavo kot rokami.”

Matej Žagar, 28 let, Mimateam, spletne rešitve, programiranje:

“Svoje podjetje sem ustanovil leta 2009, in sicer s takrat glavno željo – biti drugačen od povprečja. V začetku sem imel privarčevanih »skromnih« 2000 evrov, ki sem jih zaslužil s študentskim delom. Ta denar je bil namenjen izključno za kritje začetnih stroškov poslovanja (prispevki za t. i. popoldanski s.p., stroški računovodskih storitev in nakup prenosnika).

Ker sem v osnovi računalničar in informatik, sem se dobro zavedal, da dejansko ne potrebujem ogromne vsote denarja, da bi se preizkusil v podjetništvu. Vse, kar sem potreboval za začetek, je bil tako prenosnik, dostop do spleta in seveda znanje, ki sem ga pridobival skozi leta izobraževanja. Začel sem s ponujanjem spletnih rešitev, t. j. z izdelavo spletnih strani, aplikacij, kasneje pa z izdelavo Facebook in mobilnih aplikacij.

Začetki so bili težki, saj se je razmahnila svetovna gospodarska kriza in vsi so kar naenkrat začeli varčevati. Sam, kot neuveljavljen ponudnik storitev na dokaj nasičenem trgu, sem imel tako cilj, da čim prej postanem “viden”. To sem lahko dosegel le z zagotavljanjem kvalitetnih storitev. Največji izziv – in hkrati moj “motor” – sta bila takrat vztrajnost in pogum.

Denar niti ni bil tako pomemben, ker sem vedel, da bo s časom že prišel. In res je … Podjetništvo je zato zame zelo pomembno, saj mi daje svobodo, čeprav vsi podjetniki delamo 24/7. Delam lahko tisto, kar me veseli, hkrati pa sem prisiljen v to, da se nenehno izobražujem na različnih področjih, kar me varuje pred tem, da ne “zaspim” ali se ustavim na neki točki.

Želim namreč biti odvisen sam od sebe in ne od drugih. Moj cilj v prihodnjih letih je, da ustvarim podjetje z dinamično-kreativnim delovnim okoljem, kjer bodo zaposleni z veseljem delali, ustvarjali in bili za to tudi dobro plačani, stranke oz. poslovni partnerji pa bodo še naprej dobivali vrhunske storitve in rešitve.”

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Na slovenskem trgu je pod okriljem podjetja Optiweb pred kratkim začela delovati nova storitev: dostava bolj zdravih prigrizkov v podjetja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje