AkademYa - Skrivnost dobrega javnega nastopanja

AkademYa – Skrivnost dobrega javnega nastopanja (Vir slike: sxc.hu)

50 pravil podjetništva

Zadnja gospodarska kriza je navdihnila veliko zaposlenih, da razmišljajo o tem, da bi odšli na svoje. Misel je lahko zelo mikavna, vendar se morate vprašati: Ali sem dovolj sposoben, da postanem podjetnik? V nadaljevanju si preberite 50 pravil, ki jih mora poznati vsak mladi podjetnik.
AkademYa - Skrivnost dobrega javnega nastopanja

AkademYa – Skrivnost dobrega javnega nastopanja (Vir slike: sxc.hu)

  1. Podjetništvo ni zabavno. Obstaja verjetnost, da vas bodo težave v vašemu novemu podjetju pripravile do tega, da se boste zasovražili. Slabi trenutki bodo zagotovo prišli, vaša naloga pa je, da jih uspešno prebrodite.
  2. Poskušajte zaposliti čim manj ljudi. Z rastjo podjetja boste sicer potrebovali več zaposlenih, toda vzdržujte disciplino in premislite, ali res potrebujete toliko delovne sile.
  3. Pridobite stranko še pred ustanovitvijo podjetja. Pridobivanje strank je ena najtežjih nalog, s katerimi se soočajo podjetniki.
  4. Če ponujate storitev, jo preimenujte v produkt. Podobno kot je to storil Oracle, ki je zgolj s svetovanjem ustvaril ogromno podjetje. Zavedati se morate, da se produkti lažje prodajajo kot storitve.
  5. Neuspeh je del podjetništva. Ne obremenjujte se preveč, raje preprosto začnite znova, z novo, svežo idejo.
  6. Takoj začnite ustvarjati profit. Morda se sliši logično, vendar veliko podjetij prvih nekaj mesecev obratovanja nima profita.
  7. Pri pridobivanju sredstev iztržite kar največ. Če do sredstev težko pridete, se sprijaznite, da vam vaša ideja ne bo prinesla denarja iz tujih investicij. Če imate možnost priti do sredstev, jih pridobite čim več. Če pa vam ponujajo res veliko denarja, pa podjetje prodajte in začnite znova.
  8. Tudi pri prodaji podjetja iztržite kar največ. Če podjetja nikakor ne morete prodati, spremenite taktiko poslovanja in povečajte prodajo, da bo vaše podjetje za kupce bolj zaželjeno.
  9. Konkurenca je dobra stvar. Pomaga vam spremljati napredek vašega podjetja in vam daje večji zagon. Konkurenti predstavljajo tudi potencialne kupce v primeru, da se odločite za prodajo podjetja.
  10. Ne najemajte zunanjih sodelavcev za PR. Vi opravljajte tovrstno delo, saj ste vi tisti, ki je ustvaril blagovno znamko in ji dali svoj navdih.
  11. Komunicirajte z vsemi. Z zaposlenimi, strankami, investitorji. Komunikacija je namreč izredno pomembna.
  12. Naredite vse za svoje stranke. Sledite odgovoru na vprašanje: “Kaj bi mojo stranko osrečilo?” in naredite čim več v tej smeri, četudi to pomeni, da jo boste morali napotiti h konkurenčnemu podjetju.
  13. Vaša stranka naj bo srečna. Govorimo o človeškemu bitju, ki ga morate osrečiti in nasmejati.
  14. Plačajte strankam kosilo ali pijačo. V očeh strank boste zagotovo zrastli, če jih povabite na poslovno kosilo, poslovno večerjo ali zgolj na pijačo.
  15. Zapomnite si stranke. Ne pozabite povprašati kako se počuti strankin oče, o katerem vam je razlagala pred dvema tednoma.
  16. Spoznajte svoje produkte. Nihče ne sme poznati vaših produktov bolj, kot jih poznate sami. Tudi, če niste preveč tehničen tip človeka, se naučite podrobnosti o vaši programski opremi in navdušite svoje programerje z vašim znanjem.
  17. Zaposlite lokalne prebivalce. Ne najemajte programerjev iz Indije, če živite v Sloveniji.
  18. Spite 8 ur na dan. Zagotovo ste že slišali mit o podjetnikih, ki delajo po 20 ur na dan. Pomanjkanje spanja vam ne bo pomagalo pri treznemu razmišljanju in pri sprejemanju pomembnih odločitev.
  19. Ukvarjajte se s športom. Če boste vi nezdravi, bo tak tudi vaš produkt.
  20. Bodite čustveno zreli. Ne ustvarjajte si problemov na več mestih hkrati – najprej razrešite prepir z dekletom, nato pa se osredotočite na napako v programski opremi.
  21. Bodite hvaležni za to, kar imate. Uspeh privoščite tudi konkurenci, saj bolje kot jim bo šlo, večji trg bodo ustvarili tudi za vas.
  22. Zaposlene presenetite z manjšim darilom. Morda jim podarite masažo? Poskrbite, da bodo na delovno mesto hodili z veseljem.
  23. Z zaposlenimi ravnajte tako, kot bi s svojimi otroci. Postaviti jim morate mejo, saj želite, da bo v podjetju vladal red.
  24. Ne bodite požrešni, ko postavljate ceno za vaš produkt. Če bo produkt kvaliteten, cena pa konkurenčna, bodo stranke vaš produkt kupile. Raje služite s programi za nadgradnjo, dodatnimi ponudbami, itd.
  25. Zavedajte se pomembnosti distribucije. Blagovna znamka predstavlja pomemben del uspešnega podjetja. Poskrbite, da bo vaše ime postalo znano, ne glede na to, kaj je za to potrebno storiti.
  26. Poskušajte preživeti. Podjetništvo je mnogo ljudi že pripeljalo do roba, saj so poskušali slediti svojim sanjam, na koncu pa se je vse sprevrglo v nočno moro. Ne podležite stresu in pritisku, vzemite si tudi čas za sprostitev.
  27. Zaposlenim omogočite napredek. Pokažite jim, kako naj delujejo, da bodo čimprej napredovali, saj bodo drugače odšli iz podjetja.
  28. Ne bojte se odpustiti zaposlenih. Če so leni, če venomer prosijo za povišico ali pa o vašemu podjetju razširjajo slabo besedo je najbolje, da jim pokažete vrata.
  29. Poskrbite za dobre odnose s sosedi. Tako se morda lahko izognete težavam s pridobivanjem dovoljenj za opravljanje dejavnosti in se izognete raznim tožbam.
  30. Ne selite se pogosto. Selitev opravite le v primeru, da se je vaše podjetje tako razširilo, da sedanje kapacitete ne zadostujejo več vašim potrebam.
  31. Organizirajte zabave. A ne na stroške podjetja, uporabite svoja lastna sredstva. Povabite zaposlene, stranke in investitorje.
  32. Če se na vas obrne obupani zaposleni, rešite njegov problem. Ne iščite krivca, raje ugotovite kako bi mu pomagali.
  33. Za božič darujte denarna sredstva dobrodelnim organizacijam. Možnost izbire dobrodelnih organizacij pa pustite strankam in zaposlenim.
  34. Na kosilo povabite konkurente. Poslušajte kaj imajo za povedati in se učite od njih.
  35. Veliko sprašujte. O mnenju povprašajte tudi vaše stranke, ki vam bodo dale najbolj konstruktivne kritike in predloge.
  36. Zaposlite svoje stranke.
  37. Pri vsaki pošiljki v paket dodajte manjše presenečenje. Za majhna darilca, ki jih stranka ni pričakovala, vam bo le-ta zagotovo hvaležna.
  38. Spremljajte spremembe v svetu. Spremembe namreč prinašajo nove in nove priložnosti na trgu in le, če jih boste opazili, boste lahko prvi zapolnili luknjo v ponudbi na trgu.
  39. Ne udeležujte se preveč srečanj in zabav z drugimi podjetniki. Raje čas porabite za delo.
  40. Ne verjemite negativcem, ki so prepričani, da bo konec sveta. Želijo vas le prestrašiti, da bi vam pobrali denar ali zasluge v podjetju.
  41. Prosti čas ne obstaja več. Podjetnik v prostem času ves čas razmišlja le o novih idejah, ki bi jih spremenil v posel.
  42. Ideje, do katerih ste prišli v prostem času, uresničite. Potencialnim strankam pošljite ponubdo in ideje poskušajte prodati.
  43. Ne ozirajte se na recesijo. Denar kroži v svetovni ekonomiji ne glede na gospodarske krize. Vzemite si svoj kos pogače.
  44. Govorite o svojem podjetju. Vsem razlagajte s čim se vaše podjetje ukvarja in morda boste tako dobili nove stranke.
  45. Na sestanke vzemite sodelavca. Najbrž ne boste imeli časa si zapisovati vsako podrobnost, zato pripeljite sodelavca, ki bo to počel namesto vas, vi pa mu ponudite mentorstvo.
  46. Vaši oglaševalci so vaše stranke. Razmišljajte o tem, kako bi jim ponudili nove produkte, ki bodo izboljšali njihovo življenje.
  47. Vaše stranke so vaši oglaševalci. Razširili bodo dobro besedo o vašem podjetju.
  48. Olajšajte spletni nakup. Težje kot stranka opravi nakup, manj strank boste imeli. Ne zahtevajte potrditvenih e-mailov, obvezne registracije, itd.
  49. Ideje so ničvredne. Če imate idejo, ki bi bila morda vredna truda, jo uresničite takoj, ne čakajte.
  50. Ne poskušajte rešiti sveta. Če vaš produkt obljublja, da bo rešil svet, najverjetneje lažete in stranke se tega zavedajo.

Vir: Endeavor

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki