Raziskava in analiza trga za majhna podjetja

Identifikacija kupcev, velikost trga, informacije o konkurenci in spremljanje trga so nekateri kazalniki, ki jih je potrebno upoštevati ob ustanavljanju podjetja. Kaj pa je še pomembno? O raziskavi ciljnega trga, ki je eden ključnih delov poslovnega načrta, je spregovoril Boštjan Klajnščak.
Analiza trga

Analiza trga

Raziskava in analiza ciljnega trga predstavljata enega ključnih delov vsakega poslovnega načrta. Ta nam pomaga pri umeščanju naših izdelkov in storitev v okvir dejavnosti oziroma trga, na katerem nameravamo delovati, služi pa tudi kot podlaga za načrtovanje kasnejših trženjskih aktivnosti.

V vsakem primeru nam nekaj pravočasno vloženega časa in/ali denarja (razmerje je odvisno od tega ali smo pripravljeni vsaj del raziskav opraviti sami) prihrani marsikateri strošek v prihodnosti.

Ti prihranki so lahko ogromni, še posebej v primerih, ko zaradi izsledkov raziskave idejo zaradi neuporabnosti (vsaj s komercialnega vidika) zavržemo.

Ob tem velja poudariti, da raziskava trga ni nekaj, česar bi se lotevali zgolj med sestavljanjem poslovnega načrta. Nasprotno, vsako podjetje, ki želi svoje prodajne in razvojne napore kontinuirano usmerjati v pravo smer, bi moralo kontinuirano izvajati tudi tovrstne aktivnosti.

V tem in prihodnjih sestavkih se bomo osredotočili predvsem na potrebe in zahteve novoustanovljenih podjetij, ki si zaradi pomanjkanja finančnih virov v fazi oblikovanja ideje le stežka privoščijo investicijo v raziskovalne aktivnosti, kljub dejstvu, da bi investicija (časovna ali finančna) v preverjanje vzdržnosti prej omenjene ideje morala biti že del začetnega vložka.

V tem sestavku si bomo pogledali, kaj so ključni deli raziskave trga, kakršno vključimo v poslovni načrt ter kako se le-te sploh lotiti, medtem ko bodo sledeči sestavki obravnavali konkretno idejo, in sicer ustanovitev zasebnega vrtca. Tako bomo na konkretnem primeru skušali prikazati, kako se lotimo naslednjih ključnih delov raziskave in analize trga, kot so:

  1. identifikacije potencialnih kupcev ter ciljnega trga oziroma segmentov le-tega,
  2. določanja velikosti trga ter trendov, ki se na njem pojavljajo,
  3. pridobivanja čim več podatkov o konkurenci in morebitnih konkurenčnih prednostih in slabostih naše ideje,
  4. ocenjevanja naših možnosti ter začrtovanja realnih ciljev na neki podlagi,
  5. kontinuiranega spremljanja trga.

V nadaljevanju se bomo osredotočili na besedico “kaj”, torej, kaj je treba storiti, o besedi “kako” pa bomo razmišljali kasneje, in sicer ob obdelavi konkretnega primera.

Identifikacija potencialnih kupcev

Brez strank ni posla. Torej tudi brez ideje, ki bi pritegnila stranke, posel ni mogoč. Na tej točki je treba torej ugotoviti, kdo bodo kupci našega izdelka ali storitve ter kako le-te smiselno razvrstiti v posamezne skupine oziroma segmente trga. Te skupine morajo biti kar najbolj homogene – imeti morajo torej prepoznavne skupne značilnosti.

Stranke bodo v našem primeru varstva otrok nekatere skupine staršev (spet v odvisnosti od same storitve – pri nadstandardnih bodo to najbrž starši z relativno visokimi prihodki), lahko pa je to tudi vlada, ki podeljuje subvencije za tovrstne dejavnosti. V nadaljevanju bomo torej pozornost posvetili obravnavi dveh ciljnih skupin, staršem z nadpovprečnimi dohodki ter vladnim institucijam.

Identifikacija ključnih kupcev ter njihovo geografsko pozicioniranje

Naslednji korak je določanje ključnih kupcev izdelkov ali storitev v okviru vsakega izmed prej opredeljenih segmentov, in sicer identifikacija ključnih kupcev ter njihovo geografsko pozicioniranje – se bomo usmerili na posamezno regijo, celotno Slovenijo ali pa morda celo širše?

Spoznavanje kupcev

Po tem koraku sledi faza spoznavanja kupcev in ugotavljanja, ali so ti dovzetni in lahko dostopni, prek katerih prodajnih kanalov (veleprodaja, maloprodaja, prek zastopnikov, partnerske mreže) jih najlaže dosežemo oziroma kateri so tisti kanali, prek katerih najraje poslujejo.

Seveda ne gre pozabiti na zbiranje informacij o tem, kdo v podjetju ali v gospodinjstvu odloča in koliko časa te odločitve ponavadi zorijo ter kdaj, zakaj in kako so dosežene. Kriteriji so lahko zelo različni – od cene do kakovosti, primernosti trenutka, časa dobave, dodatnih koristi oziroma širše ponudbe, osebnih kontaktov in političnih pritiskov, pa še kaj bi se našlo.

Določanje razlogov za zanimanje kupcev

Ob koncu te faze je dobro narediti še spisek vseh morebitnih naročil, interesentov, pisem o nameri ipd., skratka vseh informacij, ki smo jih zbrali na temo mnenj, kritik in pripomb na našo idejo. Vse to bi nam utegnilo pomagati pri določanju razlogov za zanimanje kupcev, na drugi strani pa, kar je še pomembneje, prepoznavanju razlogov, zaradi katerih se potencialni kupci ne bi odločili za našo ponudbo.

V nadaljevalnem članku Velikost trga in trendi pa pišemo več o določanju velikosti trga ter identificiranju trendov, ki se na njem pojavljajo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Video: Uvod v odkrivanje produktov

Video: Uvod v odkrivanje produktov

V zadnjih letih se na področju odkrivanja, razvoja in upravljanja produktov dogajajo pomembne spremembe. Ali ste v stiku s trendi? Preberite več >>

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Vsak mlad podjetnik je optimističen. Vendar je trg neizprosen in veliko podjetij kmalu propade. Kateri so najpogostejši razlogi za neuspeh? Preberite več >>

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Guy Kawasaki je dolga leta delal v podjetju Apple pod vodstvom ustanovitelja Steva Jobsa. V tem času je od njega pridobil ogromno znanja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

Infografika: Kaj razkrijejo delovne mize znanih podjetnikov

Infografika: Kaj razkrijejo delovne mize znanih podjetnikov

Delovna miza lahko razkrije veliko o tistem, ki jo uporablja. Kaj nam tako lahko povesta delovni mizi Elona Muska in Marka Zuckerberga? Preberite več >>

Video: Joshua Gans: »Eksperimentirajte s poslovnim modelom!«

Video: Joshua Gans: »Eksperimentirajte s poslovnim modelom!«

Vsak podjetnik mora pred vstopom na trg svojo idejo razviti in najti ustrezen poslovni model. V zanimivem videu Joshua Gans predstavi nekaj praktičnih primerov. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje