BLOG MARKETING DELAVNICA

Raziskava in analiza trga za majhna podjetja

Identifikacija kupcev, velikost trga, informacije o konkurenci in spremljanje trga so nekateri kazalniki, ki jih je potrebno upoštevati ob ustanavljanju podjetja. Kaj pa je še pomembno? O raziskavi ciljnega trga, ki je eden ključnih delov poslovnega načrta, je spregovoril Boštjan Klajnščak.
Analiza trga

Analiza trga

Raziskava in analiza ciljnega trga predstavljata enega ključnih delov vsakega poslovnega načrta. Ta nam pomaga pri umeščanju naših izdelkov in storitev v okvir dejavnosti oziroma trga, na katerem nameravamo delovati, služi pa tudi kot podlaga za načrtovanje kasnejših trženjskih aktivnosti.

V vsakem primeru nam nekaj pravočasno vloženega časa in/ali denarja (razmerje je odvisno od tega ali smo pripravljeni vsaj del raziskav opraviti sami) prihrani marsikateri strošek v prihodnosti.

Ti prihranki so lahko ogromni, še posebej v primerih, ko zaradi izsledkov raziskave idejo zaradi neuporabnosti (vsaj s komercialnega vidika) zavržemo.

Ob tem velja poudariti, da raziskava trga ni nekaj, česar bi se lotevali zgolj med sestavljanjem poslovnega načrta. Nasprotno, vsako podjetje, ki želi svoje prodajne in razvojne napore kontinuirano usmerjati v pravo smer, bi moralo kontinuirano izvajati tudi tovrstne aktivnosti.

V tem in prihodnjih sestavkih se bomo osredotočili predvsem na potrebe in zahteve novoustanovljenih podjetij, ki si zaradi pomanjkanja finančnih virov v fazi oblikovanja ideje le stežka privoščijo investicijo v raziskovalne aktivnosti, kljub dejstvu, da bi investicija (časovna ali finančna) v preverjanje vzdržnosti prej omenjene ideje morala biti že del začetnega vložka.

V tem sestavku si bomo pogledali, kaj so ključni deli raziskave trga, kakršno vključimo v poslovni načrt ter kako se le-te sploh lotiti, medtem ko bodo sledeči sestavki obravnavali konkretno idejo, in sicer ustanovitev zasebnega vrtca. Tako bomo na konkretnem primeru skušali prikazati, kako se lotimo naslednjih ključnih delov raziskave in analize trga, kot so:

  1. identifikacije potencialnih kupcev ter ciljnega trga oziroma segmentov le-tega,
  2. določanja velikosti trga ter trendov, ki se na njem pojavljajo,
  3. pridobivanja čim več podatkov o konkurenci in morebitnih konkurenčnih prednostih in slabostih naše ideje,
  4. ocenjevanja naših možnosti ter začrtovanja realnih ciljev na neki podlagi,
  5. kontinuiranega spremljanja trga.

V nadaljevanju se bomo osredotočili na besedico “kaj”, torej, kaj je treba storiti, o besedi “kako” pa bomo razmišljali kasneje, in sicer ob obdelavi konkretnega primera.

Identifikacija potencialnih kupcev

Brez strank ni posla. Torej tudi brez ideje, ki bi pritegnila stranke, posel ni mogoč. Na tej točki je treba torej ugotoviti, kdo bodo kupci našega izdelka ali storitve ter kako le-te smiselno razvrstiti v posamezne skupine oziroma segmente trga. Te skupine morajo biti kar najbolj homogene – imeti morajo torej prepoznavne skupne značilnosti.

Stranke bodo v našem primeru varstva otrok nekatere skupine staršev (spet v odvisnosti od same storitve – pri nadstandardnih bodo to najbrž starši z relativno visokimi prihodki), lahko pa je to tudi vlada, ki podeljuje subvencije za tovrstne dejavnosti. V nadaljevanju bomo torej pozornost posvetili obravnavi dveh ciljnih skupin, staršem z nadpovprečnimi dohodki ter vladnim institucijam.

Identifikacija ključnih kupcev ter njihovo geografsko pozicioniranje

Naslednji korak je določanje ključnih kupcev izdelkov ali storitev v okviru vsakega izmed prej opredeljenih segmentov, in sicer identifikacija ključnih kupcev ter njihovo geografsko pozicioniranje – se bomo usmerili na posamezno regijo, celotno Slovenijo ali pa morda celo širše?

Spoznavanje kupcev

Po tem koraku sledi faza spoznavanja kupcev in ugotavljanja, ali so ti dovzetni in lahko dostopni, prek katerih prodajnih kanalov (veleprodaja, maloprodaja, prek zastopnikov, partnerske mreže) jih najlaže dosežemo oziroma kateri so tisti kanali, prek katerih najraje poslujejo.

Seveda ne gre pozabiti na zbiranje informacij o tem, kdo v podjetju ali v gospodinjstvu odloča in koliko časa te odločitve ponavadi zorijo ter kdaj, zakaj in kako so dosežene. Kriteriji so lahko zelo različni – od cene do kakovosti, primernosti trenutka, časa dobave, dodatnih koristi oziroma širše ponudbe, osebnih kontaktov in političnih pritiskov, pa še kaj bi se našlo.

Določanje razlogov za zanimanje kupcev

Ob koncu te faze je dobro narediti še spisek vseh morebitnih naročil, interesentov, pisem o nameri ipd., skratka vseh informacij, ki smo jih zbrali na temo mnenj, kritik in pripomb na našo idejo. Vse to bi nam utegnilo pomagati pri določanju razlogov za zanimanje kupcev, na drugi strani pa, kar je še pomembneje, prepoznavanju razlogov, zaradi katerih se potencialni kupci ne bi odločili za našo ponudbo.

V nadaljevalnem članku Velikost trga in trendi pa pišemo več o določanju velikosti trga ter identificiranju trendov, ki se na njem pojavljajo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Guy Kawasaki je dolga leta delal v podjetju Apple pod vodstvom ustanovitelja Steva Jobsa. V tem času je od njega pridobil ogromno znanja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

Infografika: Kaj razkrijejo delovne mize znanih podjetnikov

Infografika: Kaj razkrijejo delovne mize znanih podjetnikov

Delovna miza lahko razkrije veliko o tistem, ki jo uporablja. Kaj nam tako lahko povesta delovni mizi Elona Muska in Marka Zuckerberga? Preberite več >>

Video: Joshua Gans: »Eksperimentirajte s poslovnim modelom!«

Video: Joshua Gans: »Eksperimentirajte s poslovnim modelom!«

Vsak podjetnik mora pred vstopom na trg svojo idejo razviti in najti ustrezen poslovni model. V zanimivem videu Joshua Gans predstavi nekaj praktičnih primerov. Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Še preden se zagonsko podjetje s svojo ponudbo poda na trg, mora doseči ujemanje produkta s trgom (angl. product market fit). Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

20.09.2017 od 16:00 do 18:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

21.09.2017 od 9:00 do 15:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

*Pomembno obvestilo* Delavnica je RAZPRODANA. S prijavo na povezavi spodaj, se lahko postavite v čakalno vrsto, v primeru, da pride do odpovedi. Če bomo zabeležili dovolj interesa, bomo delavnico ponovili v kratkem. | Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase.
Preberite več >>

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje