Pravni vidiki e-marketinga

E-marketing je v Sloveniji čedalje bolj razširjen. To ne preseneča, saj je preprost, poceni in včasih celo učinkovit. Njegove najpogostejše pojavne oblike so internetni marketing, marketing na socialnih omrežjih, mobilni marketing in e-poštni marketing.
Pravni vidiki emarketinga

Pravni vidiki emarketinga

Kako je torej s pravno dopustnostjo takega marketinga? Vprašanje zasebnosti pri e-poštnem marketingu urejata dva zakona, in sicer Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP) in Zakon o elektronskih komunikacijah (ZEK), pri čemer ima slednji, vsaj, kar se elektronskih komunikacij tiče, v odnosu do prvega značaj specialnosti (lex specialis), kar pomeni, da v primeru nasprotujočih si določb obeh zakonov, prevlada nad njim.

ZVOP načelno dopušča uporabo osebnih podatkov tudi za namene neposrednega trženja, vendar pa le tistih, ki jih je mogoče zbrati iz javno dostopnih virov ali v okviru zakonitega opravljanja dejavnosti. ZVOP uzakonja tako imenovani opt-out sistem, v skladu s katerim lahko upravljalec osebnih podatkov (podjetje, tržnik v podjetju, marketinška agencija) take podatke za potrebe neposrednega trženja posreduje tistemu, kateremu so namenjeni, brez njegovega vnaprejšnjega soglasja. Slednji sicer lahko kadarkoli pisno ali na drug dogovorjen način zahteva, da upravljalec osebnih podatkov preneha s takim početjem. V primeru takega obvestila je upravljalec osebnih podatkov dolžan v naslednjih 15. dneh ustrezno preprečiti uporabo osebnih podatkov ter o tem v nadaljnjih petih dneh pisno, ali na drug dogovorjen način, obvestiti posameznika, ki je to zahteval.

Opt-in sistem

Kot sem omenil že zgoraj, pa je na področju elektronskih komunikacij uveljavljena specialnejša ureditev po Zakonu o elektronskih komunikacijah, ki to problematiko ureja drugače. Uzakonja namreč tako imenovani opt-in sistem, v skladu s katerim je za neposredno trženje izdelkov/storitev potrebno pridobiti vnaprejšnje soglasje prejemnika. To pa pomeni, da nam podjetja, oglaševalske agencije in drugi ne smejo pošiljati obvestil o računalniških tečajih, o počitnicah v toplicah, o mobilnikih, o pisarniški opremi in o super akcijah v veleblagovnicah, ampak nas morajo najprej vprašati, ali si takih sporočil sploh želimo, oziroma, ali dovolimo, da nam jih pošiljajo.

Mnoga podjetja – razumljivo – niso najbolj navdušena nad strogostjo opt-in sistema, saj se jim ta zdi neživljenjski, neposloven in preveč zaščitniški do uporabnikov. Sam menim, da to v določeni meri drži. Tudi zato je poslovna praksa izoblikovala nekakšnega križanca med opt-out in opt-in sistemom, ki ga je “požegnala” tudi zakonodaja. V skladu s tem sistemom vnaprejšnje dovoljenje uporabnika (prejemnika sporočil) sicer ni potrebno, a le tedaj, če podjetje od kupca svojih storitev/izdelkov istočasno ob nakupu pridobi e-naslov. V tem primeru ga lahko uporabi tudi za neposredno trženje svojih podobnih izdelkov ali storitev.

Tak primer je denimo, če v trgovini z računalniško opremo kupimo tiskalnik. Prodajalec nam ob nakupu izroči račun, zraven pa še kartico, s katero lahko uveljavljamo posebne ugodnosti. Prodajalec nam razloži, da smo se ob nakupu tiskalnika kvalificirali za nakup izdelkov pod posebno ugodnimi pogoji in nas prosi, da mu zaupamo naš e-naslov, da nam bo lahko v bodoče pošiljal obvestila o akcijah. Tako početje je torej zakonito, vendar pa le, če gre za trženje podobnih izdelkov (denimo računalnikov, programske opreme, DVD predvajalnikov, Mp3 predvajalnikov, televizorjev ipd.), ne pa tudi hladilnikov, pomivalnih strojev in avtomobilskih pnevmatik.

Avtor članka je mag. Boštjan J. Turk.

 

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>


10 pravil za učinkovito pošiljanje elektronske pošte

10 pravil za učinkovito pošiljanje elektronske pošte

Vsi podjetniki se dnevno soočajo z ogromnimi količinami elektronske pošte – pravzaprav bi lahko svoje delovne dneve v celoti posvetili odgovarjanju na prejeta sporočila. V prispevku predstavljamo, kako lahko sebi in drugim olajšate pošiljanje in prejemanje uvodnih sporočil. Preberite več >>

S spodnjimi nasveti izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

S spodnjimi nasveti izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

V letu 2017 do uspeha s pomočjo vsebinskega marketinga

V letu 2017 do uspeha s pomočjo vsebinskega marketinga

V letu 2017 boste nekaj svoje pozornosti zagotovo morali nameniti tudi vsebinskemu marketingu (ang. content marketing). Gre za marketinško taktiko, ki se kot najbolj učinkovita izkaže predvsem na področju povečevanja prodaje in prepoznavnosti blagovne znamke. Preberite več >>

Kako oblikovati zahvalno stran, da bo ustvarila večjo prodajo?

Kako oblikovati zahvalno stran, da bo ustvarila večjo prodajo?

Zahvalne strani so pomemben del prodajnega lijaka. Seveda vsaka rešitev ni primerna za vsako podjetje, zato pred oblikovanjem zahvalne strani razmislite o tem, kaj želite z njo doseči. Pri povečanju prodaje s pomočjo zahvalne strani vam lahko pomagajo naslednji nasveti. Preberite več >>

Zakaj je vaša zahvalna stran neizkoriščen kanal prodaje?

Zakaj je vaša zahvalna stran neizkoriščen kanal prodaje?

Za pridobivanje novih kontaktov in potencialnih strank verjetno v vašem podjetju zapravite veliko sredstev. Če želite povečati donosnost konverzij, namenite nekaj časa in dela oblikovanju kvalitetnih in privlačnih zahvalnih strani – hitro boste opazili povečanje prodaje. Preberite več >>

Časovnica predpriprav za uspešno Indiegogo kampanjo

Časovnica predpriprav za uspešno Indiegogo kampanjo

Statistika pravi, da so daleč najbolj uspešne tiste kampanje zbiranja sredstev na Indiegogu, ki že v prvem tednu dosežejo vsaj 30 odstotkov končnega zastavljenega cilja. V nasprotnem primeru se verjetnost, da bodo uspešne, zmanjša za kar 47 odstotkov. Preberite več >>

Veste, zakaj vaše stranke zapuščajo košarico?

Veste, zakaj vaše stranke zapuščajo košarico?

Da bo uporabnik zapustil košarico prej, kot bo opravil nakup, obstaja precejšnja verjetnost. Po analizah strokovnjakov se stopnja verjetnosti za zapuščeno košarico giblje nekje med 68 in 74 odstotkov. Preberite več >>

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Preberite več >>

Si želite doseči viralnost? Potem vas bo to zanimalo!

Si želite doseči viralnost? Potem vas bo to zanimalo!

Vsak podjetnik sanja o tem, da bo izdelek ali storitev njegovega startupa postal viralen. A vse prepogosto si misli, da je to lahka naloga, da gre za čudežno tabletko, ki lahko ponese glas izdelka širom sveta v enem dnevu. To je daleč od resnice. Preberite več >>

Oznake: , , , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje