Kako pridobiti kapital v začetkih poslovanja?

Poiskati poslovnega angela, ki investira v tvoje podjetje/idejo, ni več problem. Zakaj iskati tako rešitev in kako se lotiti iskanja poslovnega angela, na kaj je treba biti pozoren in še kaj več, pa si preberite v nadaljevanju.
Kako pridobiti kapital v začetkih poslovanja?

Kako pridobiti kapital v začetkih poslovanja (Vir slike: Pixabay.com)

Kdo je poslovni angel?

Poslovni angel je bogat posameznik, ki vlaga v novonastala podjetja. Velikokrat je to oseba, ki je sama že zgradila nekaj uspešnih podjetij. Poslovni angeli so pripravljeni sprejeti večja tveganja, zahtevajo pa nadpovprečne donose. Vlagajo v fazah, ko podjetje ne more pridobiti kredita na banki in je še premalo razvito, da bi bilo zanimivo za tvegani kapital (venture capital).

Zakaj je poslovni angel najcenejša oblika kapitala v začetnih fazah?

Ko se mladi podjetnik loti ustanovitve podjetja, še nima veliko zvez in poznanstev v poslovnih vodah. Poslovni angel poleg denarne pomoči omogoči odpiranje vrat do poslovnih partnerjev, na vas prenese velikokrat dragoceno praktično znanje in izkušnje, ki jih pridobil tekom let, ter vas vključi v svoje socialno omrežje.

Kako se lotiti iskanja poslovnega angela?

  1. Izdelajte spisek želja/zahtev Kaj želite od investitorja (denar, tržne poti, odpiranje vrat, lobiranje itd.)?
  2. Kako najti poslovnega angela?Imate dve možnosti:
    • izdelajte spisek, kdo bi bil za vas zanimiv poslovni angel (konkretne osebe) in jih sami kontaktirajte.
    • najemite posrednika, ki vam pripelje želeni profil investitorjev (nekaj stane, vendar vam prihrani čas). Pazite, da izberete izkušenega posrednika z referencami. Neizkušenim podjetnikom to opcijo toplo priporočamo.
  3. Priprava gradiv za snubljenje
    • Investment Proposal (dolžine do ene A4 strani) je dokument (“prodajno pismo”), v katerem opišete idejo, kakšen problem rešujete, kako ga rešujete, kakšen trg obstaja, kakšno dodano vrednost boste ustvarili, kaj pričakujete od investitorja in kakšen izhod mu ponujate.
    • Executive Summary – povzetek za vodstvo (dolžina do dve A4 strani) je dokument, v katerem povzamete poslovni plan. Vsebinsko je deloma podoben zgornjemu, vendar tu ne gre za prodajni učinek dokumenta, pač pa za povzetek poslovnega načrta. Ključne sestavine so problem, ki ga rešujete, kako ga rešujete, kakšna je velikost trga, vizija, kdo je v ekipi (30 % odločitve bo baziralo na oceni ekipe), hitri povzetek finančnega in marketinškega plana, izhod za investitorja itd.
    • Business Planposlovni načrt (dolžina naj ne bo daljša od 25 strani brez prilog – če bo daljši, ste zapravili par priložnosti, ker investitorji nimajo časa brati romanov!) je najpomembnejši dokument. Potrebujete ga predvsem zase, saj se investitor običajno odloči, ali bo vložil, že na podlagi povzetka za vodstvo in predstavitve. Poslovni načrt naj bo vaše razmišljanje zlito na papir, ki bo čim bolj objektivno. Investitorju dajte v podpis tudi pogodbo o nerazkritju informacij (ang. NDA – Non-disclousure Agreement), preden mu izročite poslovni načrt.
  4. Kako nastopiti pred investitorjem?
  • Najprej si pripravite enominutni govor – vabo, s katero boste uspeli prepričati investitorja, da vas povabi na razgovor. Tega lahko uporabite kadar koli: na sestanku, na hodniku, na praznovanju prijateljevega rojstnega dne, kjer koli pač srečate osebo, ki je za vas potencialni investitor.

Preberite tudi: Viri financiranja podjetja.

    • Ko pridete na sestanek/razgovor, imejte pripravljeno 5-minutno prezentacijo (in daljšo 20-minutno, če ima oseba več časa). Pri predstavitvi bodite samozavestni, verjemite v svojo idejo (če vi dvomite vanjo, zakaj bi nekdo drug verjel?) ter bodite polni navdušenja – vsekakor pa kljub pritiskom ostanite profesionalni.
    • Po opravljenem sestanku nadaljujte odnos vi – ne čakajte na investitorja, da bo sedaj on prevzel pobudo!
    • Prihod poslovnega angela je kot poroka. Zato dobro razmislite, ali ste kompatibilni in ali med vami obstaja kemija. Z njim boste v dobrem in zlu.

    Članek je prispeval Boris Kozlevčar iz podjetja Inform d. o. o.

    Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
    MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

    MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

    Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

    MP svetovanje

    MP svetovanje

    Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

    NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

    NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

    Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


    SID banka z novi programi posojil za podjetnike

    SID banka z novi programi posojil za podjetnike

    Slovenska izvozna in razvojna banka SID je predstavila štiri nove programe financiranja, ki tudi malim in srednje velikim podjetjem prinašajo kredite z ugodno obrestno mero in daljšimi ročnostmi vračanja. Preberite več >>

    Aktualni podjetniški razpisi

    Aktualni podjetniški razpisi

    Če vas zanimajo priložnosti za pridobitev povratnih ali nepovratnih sredstev za vaše podjetje, si oglejte pregled aktualnih razpisov z različnih področij za podjetja in posameznike. Pohitite s pripravo dokumentacije, roki za oddajo prijav se hitro približujejo! Preberite več >>

    Milijoni evrov za prebojne in inovacijske projekte

    Milijoni evrov za prebojne in inovacijske projekte

    Sredi avgusta je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo  objavilo javni razpis za izbor operacij za pilotne in demonstracijske projekte "DEMO PILOTI II 2018". Razpis v vrednosti 56,6 milijona evrov je namenjen razvoju in predstavitvi prebojnih in inovacijskih projektov. Preberite več >>

    Tiko Pro pomaga start-upom in mednarodnim projektom

    Tiko Pro pomaga start-upom in mednarodnim projektom

    Podjetje Tiko Pro iz Maribora že vrsto let pomaga podjetjem pri pridobivanju nepovratnih sredstev. Obenem je vključeno v mednarodni projekt ABS Network, ki plete mrežo znanja med slovenskimi in avstrijskimi strokovnjaki na področju učinkovitega koriščenja sončne energije. Preberite več >>

    Subvencija za samozaposlitev

    Subvencija za samozaposlitev

    Subvencija za samozaposlitev je več kot dobrodošla pomoč za vsakega podjetnika začetnika. Tovrstne zagonske pomoči Zavod RS za zaposlovanje ponuja vsakih nekaj let. Trenutno sta aktualni subvencija za samozaposlitev žensk in subvencija za samozaposlitev mladih do 28. leta. Višina subvencije je 5.000 evrov. Preberite več >>

    Pogoji za določitev velikosti podjetja

    Pogoji za določitev velikosti podjetja

    Javni razpisi, ki jih objavljajo slovenska ministrstva in javne agencije ter Evropska komisija, so pogosto namenjeni podjetjem ali družbam določene velikosti. Poznamo mikro, majhna, srednja in velika podjetja. Ali poznate pogoje za določitev velikosti podjetja? Preberite več >>

    Ali vaše podjetje že nudi kadrovske štipendije?

    Ali vaše podjetje že nudi kadrovske štipendije?

    Kadrovske štipendije so odlična priložnost za podjetja, saj si lahko tako zagotovijo razvoj ustreznega delovnega kadra, ki ga sami izšolajo, to pa spodbuja nadaljnji razvoj podjetja. Mladim štipendistom tako omogočajo izobraževanje ob prejemanju štipendije in zagotovljeno službo. Preberite več >>

    Oznake: , , , , ,
    Iskanje
    ↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

    MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

    21.11.2018 od 9:00 do 13:00
    MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

    Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
    Preberite več >>

    NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

    07.12.2018 od 9:00 do 12:30
    NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

    Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
    Preberite več >>

    GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

    13.12.2018 od 14:00 do 17:00
    GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

    Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
    Preberite več >>

    Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

    17.01.2019 od 15:00 do 19:00
    Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

    Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
    Preberite več >>

    WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

    22.01.2019 od 16:00 do 19:00
    WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

    Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
    Preberite več >>

    Vse za podjetje