Daymond John: Kako je biti investitor pri Shark Tank?

Avtor Maja Borštnik — 07.06.2015
Komentiraj!
Daymond John je v poslovni svet resneje vstopil pri svojih 23 letih, ko je ustanovil podjetje FUBU. Za podjetništvo ga je že v otroštvu pravzaprav navdušila mama, ki mu je vcepila pomemben nauk: on naj bo tisti, ki naj si kroji lastno usodo.
Daymond John: Kako je biti investitor pri Shark Tank?

Daymond John: Kako je biti investitor pri Shark Tank? (Vir slike: daymondjohn.com)

Podjetje FUBU je v devetdesetih letih prejšnjega stoletja doživelo izjemen uspeh, Daymondu Johnu pa je tedaj pomagalo zgraditi ugled odličnega marketinškega strokovnjaka. Tudi danes velja za zelo vplivnega podjetnika, pa tudi investitorja, za čigar pozornost se v resničnostnem šovu Shark Tank potegujejo številni nadebudni poslovneži.

V intervjuju, ki so ga z njim opravili pri spletnem podjetniškem portalu Business Insider, je razkril svoj pogled na poslovni svet in pojasnil, kaj je tisto, kar išče pri podjetnikih, v katere bo investiral. Poglejmo si, kaj je povedal.

"Denar ne sme biti gonilna sila podjetnikov."

Daymond kot gonilno silo za svoje podjetniško udejstvovanje nikakor ne prišteva denarja. Raje kot za denar stvari počne zato, ker v njih neizmerno uživa. Obožuje neprestano učenje, pozitivno vplivanje na življenja drugih ter sodelovanje z ljudmi, ki jih zelo spoštuje. Tudi ostalim svetuje, da se v podjetništvo nikar ne podajajo zaradi denarja, temveč zaradi strasti, ki jo gojijo do izbrane panoge.

"Bistveno je, da si podjetnik postavlja prave cilje."

Dejstvo je, da v kolikor posameznik nima postavljenih ciljev v življenju, jih najverjetneje nikoli ne bo dosegel. Tega se je Daymond naučil že pri svojih 16 letih, ko je prebral knjigo Think and Grow Rich avtorja Napoleona Hilla in ugotovil, da gre pravzaprav za odlično filozofijo, ki je vredna upoštevanja in ji še danes zvesto sledi.

"Vsak podjetnik, v katerega investiram, je edinstven."

V svoji karieri investitorja se je Daymond srečal s številnimi podjetji in podjetniki, v katere je vložil svoja denarna sredstva. Z nekaterimi se srečuje vsakodnevno, spet z drugimi le redko, saj njihova podjetja niso locirana v New Yorku, kjer prebiva, ali pa preprosto ne delujejo v panogi, na katero se spozna, in jim tako ne bi mogel bistveno pomagati pri poslu. Veliko podjetnikov namreč svoj posel povsem uspešno vodi tudi brez njegove pomoči, potrebujejo le nekaj dodatne podpore in zagona od časa do časa.

"Z investitorji iz oddaje Shark Tank tekmujemo, a se spoštujemo."

Od časa do časa se investitorji iz resničnostnega šova Shark Tank spopadejo pred kamerami, saj vsi prepoznajo potencial v podjetniku, ki se bori za investicijo. Spopadi pred kamero so realni in nikakor niso zaigrani, poudarja, saj je v igri pravi denar in pravi ljudje. Prav tako opozarja, da do nesoglasij prihaja, ker so vsi izmed investitorjev izjemno bojeviti in tekmovalni in le redko popustijo. A po koncu snemanja seveda na vse bitke pozabijo in ohranijo prijateljstvo.

Iščete delovno mesto v Ljubljani? Ne spreglejte MP coworkinga.

"Ugotavljanje vrednosti mladih podjetij je težavna naloga."

Ena najtežjih nalog, s katerimi se soočajo investitorji, je ugotavljanje prave vrednosti mladih podjetij, ki se potegujejo za investicijo, poudarja Daymond. A v šali doda, da v oddaji Shark Tank za podjetja praviloma vedno odštejejo več, kot bi si želeli. Temu se pogosto ne morejo upreti, saj so vendarle "morski psi" (ang. Sharks), ki nenehno iščejo nov plen.

"Investiramo v ljudi in ne v produkte."

Dejstvo je, da prav noben investitor svojega denarja ne bo pripravljen zaupati osebi, ki mu ni všeč. To bi namreč pomenilo več let sodelovanja z nekom, ki ga sploh ne želi videvati! Takšen odnos bi slej ko prej vodil v propad mladega podjetja, s tem pa bi bil tudi investitor na veliki finančni izgubi. Investitorji zato nikoli ne investirajo v produkte, temveč v ljudi. Praviloma iščejo podjetnike, ki se spoznajo na svoj posel, pokažejo dovoljšno mero energije in zanosa ter so odločni in iskreni.

"Sharki smo za svoje delo v oddaji plačani, a ponavadi ob tem zapravimo veliko več svojega denarja."

Daymond je v intervjuju pojasnil, da so vsi investitorji v resničnostnem šovu Shark Tank za svoje delo plačani, a dodal, da omenjeni znesek niti približno ne dosega tistega, ki ga skupaj odštejejo za investicijo v mlada podjetja. Povedal je tudi, da investitorji nimajo nikakršnih omejitev glede končnega zneska, ki ga lahko vložijo v podjetja. Gre povsem za njihovo odločitev in posledice svojega tveganja nosijo sami. Lahko se zgodi, da podjetje, v katerega je investitor vložil 50 tisoč dolarjev, v nekaj letih v zaslužku povsem prehiti tisto podjetje, v katerega je vložil 5 milijonov dolarjev. 

"Od 15 do 20 zaposlenih skrbi za podjetja ali projekte, v katere vložimo denar v oddaji Shark Tank."

Za konec intervjuja je Daymond izdal še en zanimiv podatek, in sicer koliko časa jim snemanje oddaje in posledično delo z novimi podjetji zares vzame. Povedal je, da je vsak izmed investitorjev, ki nastopa v oddaji, najel od 15 do 20 ljudi, ki skrbijo za novopridobljena podjetja. Sami investitorji pa zanje prav tako porabijo ogromen del svojega časa: kar 6 do 8 mesecev letno! Biti investitor v oddaji Shark Tank torej pomeni zaposlitev s polnim delovnim časom.

Vir: Business Insider

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice