Blaž Kos: Šeeee, najpogostejša napaka podjetnikov

Podjetniki so po naravi v večini izjemno kreativni, radovedni ter novega znanja in poznanstev željni ambiciozneži. Takšen odnos oziroma pristop ima svoje velike prednosti, obenem pa lahko vodi tudi do največje in najpogostejše napake podjetnikov.
Razpis: Pomoč podjetjem, ki so utrpela škodo v poplavah

Razpis: Pomoč podjetjem, ki so utrpela škodo v poplavah (Vir slike: sxc.hu)

To pomeni, da si podjetnik začne nekontrolirano in prekomerno želeti več in več. In še več. Pa še malo več.

Previs prednosti v slabost se lahko odraža na štirih nivojih in sicer: Čas, denar, produktivnost in kakovost outputa, pri čemer je dolgoročno nečesa od naštetega pač manj. Ne glede na višino in tip nivoja, ki je na začetku oškodovan, pa podjetnik od neke točke naprej s takšnim pristopom zagotovo začne konstantno ter izjemno močno škodovati svojemu matičnemu podjetju na vseh naštetih nivojih, prav tako pa tudi sebi osebno.

Najpogostejši primeri, kako ŠEeee (vzrok je seveda pohlep) postane velika slabost (posledica) so:

(1) Preveč obveznosti – Pomanjkanje osredotočenosti je velika napaka mnogih podjetnikov. Zgraditi eno uspešno podjetje je izjemno težko, skoraj življenjski projekt, kaj šele, da se podjetnik poleg gradnje podjetja, posveča še drugim obveznostim.

(2) Preveč storitev in produktov – Prejšnji pojav lahko apliciramo tudi na odločitve podjetnika znotraj podjetja. Velikokrat si namreč podjetniki želijo lansirati preveč storitev hkrati, ali pa produkt s preveč specifikacijami in možnostmi, mogoče celo v ponudbo podjetja vključijo kar preveč dejavnosti.

(3) Pogosta in prehitra menjava projektov – Glede na to, da podjetnike zanima mnogo stvari, se določenih aktivnosti zelo hitro naveličajo, sploh ko projekt preide kreativno fazo in se je potrebno bolj in bolj posvetiti izvršnosti. Vendar k uspehu projekta bistveno več prispeva izvršnost, kot pa kreativnost, vsaj v večini primerov.

(4) Perfekcionizem in pretirana kontrola – Podjetniki so pogosto zaljubljeni v svoj izdelek. In zato mora biti popoln. In sam mora imeti nadzor nad vsem. Vendar perfekcionizem pogosto vodi do tega, da se izdelek izboljšuje in izboljšuje brez povratne informacije trga. Kar pa pomeni, da lahko zavijemo v napačno smer, ali da razvoj traja bistveno predolgo. Lahko se zgodi celo to, da se izdelek toliko časa izboljšuje, da nikoli sploh ne pride na trg, temveč ostane zgolj pred podjetnikovimi očmi. Dokler ne bo popoln…

(5) Prehitevanje dogodkov – Nič kaj produktivni še več se lahko odraža tudi v prehitevanju dogodkov. Tudi podjetniki se lahko vedejo kot najbolj zapravljivi ter neučakani potrošniki, ki si ne želijo zgolj imeti vsega, vendar vse to še takoj.

(6) Nekontrolirana rast – Prav je, da ko podjetnik najde svojo nišo, zagrabi priložnost in ne spi na lovorikah. Če priložnosti ne izkoristimo dovolj hitro oziroma pravočasno, jo bo slej kot prej izkoristil nekdo drug. Hitrost je v poslu izjemno pomembna.

(7) Deloholizem –  Najpogostejši še, ki ima dolgoročno negativen vpliv na podjetnika in njegovo podjetje pa se pojavlja pri alokaciji podjetnikovega časa. Podjetniki so po naravi običajno deloholiki. Mlajši, kot je podjetnik, daljši je lahko ta še, vendar slej kot prej podjetnik pride do faze izgorelosti in nadaljevanje tega še-ja se vsaj začasno konča.

Vir: Blaž Kos

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje