Dogodki

Za inovativni, trajnostni in odgovorni turizem na območju Mestne občine Koper z delavnicami in nagradnim natečajem
Mesta občina Koper in Zavod za mladino, kulturo in turizem Koper v sodelovanju z Inkubatorjem Sežana v okviru izobraževanja za turistične ponudnike Inova Tour Koper Capodistria išče sveže ideje v turizmu. Niz šestih izobraževanj, ki se začenjajo 25. septembra, turističnim ponudnikom z inovativnimi idejami prinaša priložnost za razvoj idej s podporo strokovnjakov, ki s svojimi bogatimi izkušnjami in znanjem udeležence znajo usmeriti k razvoju idej do izvedbe.

Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt
Koncept minimalno sprejemljivega produkta (ang. Minimum Viable Product), znan tudi po kraticah MSP (ang. MVP), se je v svetu tehnoloških startupov pričel uveljavljati kmalu po tem, ko sta ga v ospredje postavila Steve Blank in Eric Ries.

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo
Intenzivno medijsko poročanje o vsakem strmoglavljenem letalu ljudem vzbuja strah pred letenjem. Po drugi strani se ne bojijo vožnje z avtomobilom, čeprav statistike pravijo, da je slednja glede na prevožene kilometre veliko nevarnejša, kot vožnja z letalom. Toda kaj ima to s krajo ideje?

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak
Za vas smo izpostavili 10 zelo pogostih napak, ki se pripetijo podjetnikom pri ustanavljanju in vodenju podjetja. Članek predstavlja vodilo podjetnikom pri vstopu v svet podjetništva. Ne pozabite - na napakah se učimo!

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja
Veliko mladih podjetnikov porabi veliko časa in energije, da bi svojim strankam predstavili popoln izdelek – ko pa ga dejansko lansirajo, ugotovijo, da ga nihče ni pripravljen kupiti. Pravo nasprotje taki situaciji predstavlja metoda vitkega podjetništva katerega metodologije so uporabne za vse vrste podjetij: od profitno naravnanih, do socialnih in invalidskih podjetij.

User persona: vživite se v svojega kupca
Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve.

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?
Mladi podjetniki se na svoji podjetniški poti zelo hitro srečajo s pojmom ujemanja produkta s trgom, ki ga je menda prvi uporabil Marc Andreessen iz podjetja Andreessen Horowitz. Vas zanima, kaj ta pojem sploh pomeni, kako ga izmeriti in kako lahko izboljša vaše poslovanje?

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom
Še preden se zagonsko podjetje s svojo ponudbo poda na trg, mora doseči ujemanje produkta s trgom (angl. product market fit).

Video: Uvod v odkrivanje produktov
V zadnjih letih se na področju odkrivanja, razvoja in upravljanja produktov dogajajo pomembne spremembe. Ali ste v stiku s trendi?

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida
Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem.

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha
Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini.

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!
Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov
Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo.

Video: Joshua Gans: »Eksperimentirajte s poslovnim modelom!«
Vsak podjetnik mora pred vstopom na trg svojo idejo razviti in najti ustrezen poslovni model. V zanimivem videu Joshua Gans predstavi nekaj praktičnih primerov.

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike
Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.

Video: Steve Blank: »Zagonska podjetja niso manjše različice velikih podjetij«
Kaj je podjetništvo, ki temelji na dokazih? In kaj je stopnja pripravljenosti na investicije? Oglejte si predavanje Steva Blanka.

Rok za prijavo v program Goodbiz
Ste ustanovili ali ustanavljate podjetje zato, ker verjamete, da lahko pomagate rešiti problem, ki ga zaznavate v družbi in/ali okolju? Potem je program Goodbiz nujna dopolnitev vašega jesenskega koledarja.

Velikost trga in trendi
V prejšnjem delu raziskave trga smo se osredotočili na stranke ter na ta način pridobili informacije o segmentih trga ter potencialnih odjemalcih v vsakem izmed teh segmentov. V nadaljevanju pa si lahko preberete nekaj korakov, s katerimi pridemo do nekaterih ključnih podatkov.

Raziskava in analiza trga za majhna podjetja
Identifikacija kupcev, velikost trga, informacije o konkurenci in spremljanje trga so nekateri kazalniki, ki jih je potrebno upoštevati ob ustanavljanju podjetja. Kaj pa je še pomembno? O raziskavi ciljnega trga, ki je eden ključnih delov poslovnega načrta, je spregovoril Boštjan Klajnščak.

Raziskava trga – nuja in potreba
Raziskava trga je koristna, saj lahko s pridobljenimi podatki lažje opredelite lastnosti produkta, ki vaše ciljne kupce najbolj privabijo, tveganost investicij pa je tako nižja! Kako se raziskave lotiti pojasnjujemo v članku, ki je pred vami.

Najpogostejše napake startupov
Odpreti podjetje je s postopkovnega vidika dandanes verjetno najlažje v celotni zgodovini človeštva. Na VEM točki lahko v nekaj dneh odprete svoje lastno podjetje in postanete podjetnik. Po drugi strani pa je dandanes v celotni zgodovini človeštva najtežje uspeti v podjetništvu.

Kako napisati poslovni načrt
Poslovni načrt je eden izmed najpomembnejših dokumentov pri vstopu v podjetništvo. Na to temo smo že objavili članek, ki opisuje razloge, zakaj napisati poslovni načrt, tokrat pa si lahko preberete njegovo strukturo.

Poslovni načrt
Poslovni načrt je eden izmed prvih dokumentov, ki se mu mora posvetiti vsak, ki razmišlja o vstopu v podjetništvo oziroma razvija svojo podjetniško zgodbo.

Franšiza – franšizing
Franchizing predstavlja enega izmed načinov poslovnega sodelovanja, ki omogoča širitev in prodor na nova tržišča z že obstoječimi znamkami. Za podjetnika, ki deluje v Sloveniji, je franšizing lahko odlična ideja za lastno podjetje ali start-up.

Poslovni model
Poslovni model ni prva stvar, o kateri razmišlja podjetnik, ko se mu porodi poslovna ideja, je pa nekaj čemur bo v prihodnosti zagotovo namenil veliko svoje pozornosti. Zakaj? Posledica poslovnih idej so proizvodi ali storitve, ki pa postanejo dobri šele takrat, ko se uspešno prodajajo kupcem.

Video: Storyboard of The Lean Startup Introduction
V znanem delu Erica Riesa The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses je natančno opisana metoda vitkega podjetništva. Predstavljeni video na enostaven način predstavi nekatere ključne poudarke dela.

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?
Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.

Podjetništvo
V današnjih turbulentnih in kriznih časih varna služba enostavno ne obstaja več, prav tako pa je vse manj kariernih priložnosti in možnosti za zaposlitev. Tudi iz teh razlogov več ljudi razmišlja o podjetništvu - in prav je tako.

Temelj uspešnega podjetja je problem, ne rešitev
Med dobrimi in odličnimi podjetji obstaja ključna razlika: reševanje resničnega problema. Najuspešnejša podjetja so svoje delovanje oblikovala okoli ene same ideje, problema, ki ga rešujejo z jasno, učinkovito in večkrat preverjeno rešitvijo.

Kako se lotiti razvoja poslovne ideje?
Imate poslovno idejo, pa ne veste, kako se lotiti njenega razvoja? Se spuščate v svet podjetništva, a se želite še pred tem prepričati, da ste predelali vse ključne vidike zagona? Preverite še zadnja koraka v procesu razvoja odlične poslovne ideje.